Zo ziet mijn ventje er nu uit
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een nieuwe start - P13. Update 4,5 maand
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Een nieuwe start - P12. Update 10 weken
En hij is alweer 11 weken vandaag, tijd gaat hard. Hij groeit als kool, leert verschrikkelijk snel en wordt ook steeds vrijer... soms iets TE vrij (getuige de vele voorwerpen die wij op 4 puppypootjes door de kamer zien lopen...
)
Ben benieuwd of zijn oortjes nog gaan staan, heel af en toe staat er wel eentje rechtop maar meestal valt die ook weer naar beneden. We zullen zien... hij heeft wel een aandoenlijk en onschuldig koppie met die hangoortjes

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Een nieuwe start - P12. Update 11 weken
Wat een lievie
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
wat een schatje
Hij lijkt wel bruin op deze foto. Ik dacht dat hij zwart wit was.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik zit ook zoblacky schreef:wat een schatje![]()
![]()

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is zwart-wit-tan officieel maar zeker geen bruin. Moet zeggen dat ik hem op deze foto ook vrij bruin vind tonenSas schreef:ik zit ook zoblacky schreef:wat een schatje![]()
![]()
Ter vergelijk:

Foto gemaakt bij ander licht. Valt me soms wel op dat hij in de zon een soort bruine gloed over zijn vacht heeft, heel apart. Geen idee hoe dit kan eigenlijk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat hebben "zwarte" honden wel vaker vind ik. Marjoleine weet dat vast wel.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mooie foto die laatste
Ik dacht dat die bruinige gloed vooral te zien was bij wisseling van vacht?
Het haar dat uit gaat vallen zou dan in de zon wat bruinig kunnen zijn.
Ik dacht dat die bruinige gloed vooral te zien was bij wisseling van vacht?
Het haar dat uit gaat vallen zou dan in de zon wat bruinig kunnen zijn.
- Leonie.
- Zeer actief
Markiesjes hebben het ook soms. Weet niet hoe dat komt. Die van mij heeft alleen bruine gloed bij zijn oren.
Maar wat een super foto die laatste...
Maar wat een super foto die laatste...
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Officieel? Ik zie geen tan.Eilfy schreef:Hij is zwart-wit-tan officieel maar zeker geen bruin.Sas schreef:ik zit ook zoblacky schreef:wat een schatje![]()
![]()
Is hij veel buiten? Ashley is met het mooie weer niet binnen te krijgen en wordt bruin. Eigenlijk is Ashley aan het einde van de zomer maar een schurfterige, vale boeren collie haha
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hij is zo fotogeniek! 
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Genetisch zou hij tri moeten zijn: ouders zijn beide tri en tonen het ook beide (alhoewel mams dit zeer minimaal toont). Dus, en daar was de RvB het mee eens want hij staat als zwart-wit-tan op z'n stamboom, is hij 'officieel' zwart-wit-tan alleen het tan is echt minimaal aanwezig. Zit wel onder z'n staart maar dat is net niet z'n mooiste kant op foto'sSanchis schreef:Officieel? Ik zie geen tan.Eilfy schreef:Hij is zwart-wit-tan officieel maar zeker geen bruin.Sas schreef:ik zit ook zoblacky schreef:wat een schatje![]()
![]()
Is hij veel buiten? Ashley is met het mooie weer niet binnen te krijgen en wordt bruin. Eigenlijk is Ashley aan het einde van de zomer maar een schurfterige, vale boeren collie haha
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hij is echt leuk
(en ik ben geen border liefhebber 'van nature'
)
Volgens mij zijn honden vaak gewoon niet echt zwart, maar zit er dus wat 'achter'
Maar, don't shoot me als ik het totaal mis heb. Dat heb ik in ieder geval bij de corgi altijd een beetje begrepen.
Volgens mij zijn honden vaak gewoon niet echt zwart, maar zit er dus wat 'achter'
Maar, don't shoot me als ik het totaal mis heb. Dat heb ik in ieder geval bij de corgi altijd een beetje begrepen.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn weer even verder! Kenji is nu 3 maanden oud en je ziet hem veranderen. Het hele erge puppy-uiterlijk gaat er langzaam een beetje af om vervangen te worden door een eigenwijze, schattige, dondersteen-achtige knuffelkont. Hij wordt iets rustiger of, om preciezer te zijn: hij pakt zijn rust beter. We zijn nu bezig om hem dat ook zelf te laten uitvinden - wanneer het voor hemzelf genoeg is, maar dit vindt hij nog heel lastig. Gelukkig is daarvoor de puppyren uitgevonden, ideaal ding.
Met Alfy en Pia gaat het steeds een beetje beter. Alfy moet hem nog wel duidelijk uitleggen wat de regels zijn om met hem te mogen spelen: alleen met een speeltje trekken en geen gehang, gebijt of anderszins lichamelijk contact. Pia daagt hem af en toe uit en wil dan rennen. Dat vinden wij niet zo geslaagd in de kamer (vinyl) dus dan maar in de tuin... Helaas voor Pia is Kenji dan meer van het tuinieren dus dan vliegt er wel wat, maar voornamelijk violen en ander groen spul wat Kenji niet meer zo mooi vond staan. Dondersteen.
Op puppycursus doet hij het prima, lekker veel aandacht en ik kan weer heerlijk neuzelen over het feit dat hij iets voor loopt in plaats van netjes naast bij het wandelen zonder trekken. Maar hij loopt mee, zonder zich wat aan te trekken van het geblaf van de flyball honden op het andere veld of van spelende pups op zijn eigen veld. Zelfs als één van die pups een border collie dametje is (om precies te zijn: Truusje, het nichtje van Oryn (dochter van Mijss, zus van Oryn)). Hij is aan het werk en dat is serious business. Lekker ding!
En natuurlijk... foto's!

Met Alfy en Pia gaat het steeds een beetje beter. Alfy moet hem nog wel duidelijk uitleggen wat de regels zijn om met hem te mogen spelen: alleen met een speeltje trekken en geen gehang, gebijt of anderszins lichamelijk contact. Pia daagt hem af en toe uit en wil dan rennen. Dat vinden wij niet zo geslaagd in de kamer (vinyl) dus dan maar in de tuin... Helaas voor Pia is Kenji dan meer van het tuinieren dus dan vliegt er wel wat, maar voornamelijk violen en ander groen spul wat Kenji niet meer zo mooi vond staan. Dondersteen.
Op puppycursus doet hij het prima, lekker veel aandacht en ik kan weer heerlijk neuzelen over het feit dat hij iets voor loopt in plaats van netjes naast bij het wandelen zonder trekken. Maar hij loopt mee, zonder zich wat aan te trekken van het geblaf van de flyball honden op het andere veld of van spelende pups op zijn eigen veld. Zelfs als één van die pups een border collie dametje is (om precies te zijn: Truusje, het nichtje van Oryn (dochter van Mijss, zus van Oryn)). Hij is aan het werk en dat is serious business. Lekker ding!
En natuurlijk... foto's!
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Een nieuwe start - P12. 3 maanden alweer!
Het wordt al een jonge hond. Vooral op die laatste foto begint dat te tonen.
Leuk om jullie in het echt gezien te hebben, hoop jullie in de komende tijd nog vaker tegen te komen. Kenji is leuk, fijn dat je er zo van kan genieten.
Leuk om jullie in het echt gezien te hebben, hoop jullie in de komende tijd nog vaker tegen te komen. Kenji is leuk, fijn dat je er zo van kan genieten.
- ranetje
- Zeer actief
Heerlijke foto's weer
En bij wandelen zonder trekken mag hij best een beetje voor lopen
Hij trekt toch niet?
En bij wandelen zonder trekken mag hij best een beetje voor lopen
Hij trekt toch niet?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Lijkt me een heerlijk hondje! Fijn dat het zo goed gaat 
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen zijn we weer op de Joop de ReusJML schreef:Het wordt al een jonge hond. Vooral op die laatste foto begint dat te tonen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- JML
- Zeer actief
Ja super! Hannie was ook terecht trots.
Dan zie ik je morgen, Dief en ik zijn mogen morgenochtend ook weer aan de bak.
Dan zie ik je morgen, Dief en ik zijn mogen morgenochtend ook weer aan de bak.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een knappert 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt iedereen 
Vandaag dag 2 Joop de Reus, deze keer was broertje Pumba er ook! Op het terrein zelf heeft Kenji vandaag wat meer in de bench gelegen omdat hij toch nog wat moe was. Was ook meteen een prima moment om dit een keer te oefenen: wedstrijd = rustig in de bench en tussendoor lekker wat doen. Ging prima!

Vandaag dag 2 Joop de Reus, deze keer was broertje Pumba er ook! Op het terrein zelf heeft Kenji vandaag wat meer in de bench gelegen omdat hij toch nog wat moe was. Was ook meteen een prima moment om dit een keer te oefenen: wedstrijd = rustig in de bench en tussendoor lekker wat doen. Ging prima!
- JML
- Zeer actief
Re: Een nieuwe start - P13. Joop de Reus dag 2
Leuke foto's!
- Leonie.
- Zeer actief
Wauw die eerste foto is echt geweldig!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedacht me net dat ik al een tijdje niks meer over Kenji gepost had - niet hier in ieder geval (website en FB Pagina zijn wel up to date)
Met Kenji gaat het goed! Hij is nu echt zijn puppy-uiterlijk kwijt en zit midden in het "poten waar ga je met de pup heen" stadium. Hij is begonnen met wisselen en mede daardoor gaan z'n oren nu echt alle kanten op. Het leukste is als hij net wakker wordt, slaperig omhoog komt en zijn oren dan echt half slaperig staan (wel beide omhoog dan). Meestal zakt het rechteroor dan weer naar beneden, links blijft steeds vaker wel staan.
De puppycursus hebben we inmiddels afgerond, het puppyrapportje had alleen maar lovende woorden voor ons! Vooral zijn aandacht vonden de trainers erg mooi om te zien en stiekem ben ik daar ook wel heel trots op. Begin juli zijn we gestart met de "Spelend Wijs" bij Dog Basic en daar trainen we ook echt op aandacht en een stukje impuls controle. Sluit dan ook weer mooi aan bij de impuls controle oefeningen die we bij een andere cursus met Alfy en Pia mee krijgen. Kenji blijkt een zeer vlotte leerling:
Kenji's impulscontrole training
Morgen gaan we starten met de balans & coördinatie zomercursus. Deze stond al heel erg lang op m'n verlanglijstje dus erg blij dat we een plekje hebben! Ook een mooie opstap naar de volledige cursus die we in september gaan lopen. Daarnaast gaan we starten met de GH en 13 september mag Kenji voor het eerst bij de schapen snuffelen! Gezien zijn drijfgedrag naar de eenden en ganzen hier in de buurt denk ik dat het wel goed komt.
Het is gewoon een heerlijk kereltje. De rust die hij uitstraalt is bijzonder, dat is wat ik het meeste terug hoor. Het heeft best even geduurd voordat ik gewend was aan Kenji. Nu merk ik steeds vaker dat er momentjes zijn waarop we elkaar aankijken en elkaar volledig lijken te begrijpen - alsof er echt contact is. Voor mij heerlijk, even rust in een (nog steeds) redelijk hectische en met vlagen emotionele periode.
Voor mij is het een hondje uit duizenden in ieder geval
Kenji en mij, het heeft zo moeten zijn.

Samen met vriendje Chino

Ook met Alfy gaat het steeds beter!

Met Kenji gaat het goed! Hij is nu echt zijn puppy-uiterlijk kwijt en zit midden in het "poten waar ga je met de pup heen" stadium. Hij is begonnen met wisselen en mede daardoor gaan z'n oren nu echt alle kanten op. Het leukste is als hij net wakker wordt, slaperig omhoog komt en zijn oren dan echt half slaperig staan (wel beide omhoog dan). Meestal zakt het rechteroor dan weer naar beneden, links blijft steeds vaker wel staan.
De puppycursus hebben we inmiddels afgerond, het puppyrapportje had alleen maar lovende woorden voor ons! Vooral zijn aandacht vonden de trainers erg mooi om te zien en stiekem ben ik daar ook wel heel trots op. Begin juli zijn we gestart met de "Spelend Wijs" bij Dog Basic en daar trainen we ook echt op aandacht en een stukje impuls controle. Sluit dan ook weer mooi aan bij de impuls controle oefeningen die we bij een andere cursus met Alfy en Pia mee krijgen. Kenji blijkt een zeer vlotte leerling:
Kenji's impulscontrole training
Morgen gaan we starten met de balans & coördinatie zomercursus. Deze stond al heel erg lang op m'n verlanglijstje dus erg blij dat we een plekje hebben! Ook een mooie opstap naar de volledige cursus die we in september gaan lopen. Daarnaast gaan we starten met de GH en 13 september mag Kenji voor het eerst bij de schapen snuffelen! Gezien zijn drijfgedrag naar de eenden en ganzen hier in de buurt denk ik dat het wel goed komt.
Het is gewoon een heerlijk kereltje. De rust die hij uitstraalt is bijzonder, dat is wat ik het meeste terug hoor. Het heeft best even geduurd voordat ik gewend was aan Kenji. Nu merk ik steeds vaker dat er momentjes zijn waarop we elkaar aankijken en elkaar volledig lijken te begrijpen - alsof er echt contact is. Voor mij heerlijk, even rust in een (nog steeds) redelijk hectische en met vlagen emotionele periode.
Voor mij is het een hondje uit duizenden in ieder geval
Samen met vriendje Chino
Ook met Alfy gaat het steeds beter!
Laatst gewijzigd door Eilfy op 16 jul 2014 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
Re: Een nieuwe start - P13. Update 4,5 maand
Leuk filmpje

Het heeft vast zo moeten zijn.Voor mij is het een hondje uit duizenden in ieder gevalKenji en mij, het heeft zo moeten zijn
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Een nieuwe start - P13. Update 4,5 maand
Lekkere slungel!
Klinkt als een super combinatie!