Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

OFF TOPIC Verzamelaars.?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: OFF TOPIC Verzamelaars.?

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
malinois schreef:
LongFields schreef:
malinois schreef:Daarnaast is bijv. Nanna iemand die het prima kan verwoorden als ik het bijv. doe gaat het op een hele andere manier en waarschijnlijk een stuk minder netjes. Dus daarom zegt Nanna het op dat moment en niet ik... wat dus niet wil zeggen dat Nanna ff gaat bepalen wat er gebeurd... die mag het wel eventjes hier schrijven als ze dat wil.
Ik dacht dat een poosje geleden afgesproken was dat moderatormededelingen onder het mod-account gepost zouden worden. Dan voorkom je gehak op 1 modje omdat het onder diens naam gepost is lijkt me.
Met de komst van de nieuwe moderatoren hebben we dat opnieuw tegen het ligt gehouden en zijn er ook nieuwe beslissingen over genomen... Dus vandaar.
:19:
Wat is daar nou onduidelijk aan?
Nieuw team, nieuwe wind, kijken of we kunnen voldoen aan nieuwe vragen... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Het lijkt erop dat jullie het haast leuk vinden dat het forum een stel haatdragend, sfeerverziekende en sarrende lui plaats geeft.

Doe er wat aan voor het forum kapot gaat.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is er nu ook maar één reden om mensen die zich normaal gedragen zo van repliek te voorzien?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

annicka schreef:Het lijkt erop dat jullie het haast leuk vinden dat het forum een stel haatdragend, sfeerverziekende en sarrende lui plaats geeft.

Doe er wat aan voor het forum kapot gaat.
Tuurlijk vinden we geweldig! Daar kicken we op :roll:
"woef" ja baas... :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

lieke schreef:Dit topic is precies de reden waarom ik me de laatste maanden eigenlijk nog zelden laat zien op dit forum. :ugh:
Voor mij ook ...... 't Is toch niet te geloven wat men hier allemaal maar neerplempt om elkaar te kunnen kwetsen/kleineren :kotz: . Zelfs dingen van jaaaaren terug worden er met de haren bij gesleept om vooral maar je punt te kunnen maken :piew:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Is er nu ook maar één reden om mensen die zich normaal gedragen zo van repliek te voorzien?
Dagmar heel simpel, we leggen het al vanaf vanochtend tot nu toe uit, bijna 12 uur lang... en dan komt Klaasje, dan komt Pietje, dan komt Gijsje en de 4e ben ik even heel erg klaar mee zeker als er nog gezegd wordt dat we niks doen en alles negeren terwijl het topic door alle modjes inmiddels volgekalkt staat met dat er wel degelijk heel veel gebeurd is, oa achter de schermen.
Daarnaast laat ik me niet commanderen, door niemand...laat staan door een wildvreemde
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
dagmar88 schreef:Is er nu ook maar één reden om mensen die zich normaal gedragen zo van repliek te voorzien?
Dagmar heel simpel, we leggen het al vanaf vanochtend tot nu toe uit, bijna 12 uur lang... en dan komt Klaasje, dan komt Pietje, dan komt Gijsje en de 4e ben ik even heel erg klaar mee zeker als er nog gezegd wordt dat we niks doen en alles negeren terwijl het topic door alle modjes inmiddels volgekalkt staat met dat er wel degelijk heel veel gebeurd is, oa achter de schermen.
Daarnaast laat ik me niet commanderen, door niemand...laat staan door een wildvreemde
Nogmaals, jammer.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Nanna schreef:Ik denk dat het een probleem is dat je niet opgelost krijgt.
Al vanaf het begin zijn er op dit forum enorme rellen voorbijgekomen.

Het lastige is dat je het, qua aanpak daarvan, niet iedereen naar de zin kan maken en dat is nou net wat men wèl wil.
Maar rellers/schelders/zuigers en meehuilende vriendjes mogen niet aangesproken worden want ze zijn alleen maar 'lekker direct' en 'recht voor zijn raap' terwijl de oppositie alleen maar zuigt, uiteraard.
En dat dan ook weer vice versa.

Onderneem je dan actie dan doe je het, hoe dan ook, niet goed. Of juist wel, afhankelijk van het kamp.
Ik snap wat je bedoelt en dat lijkt me ook lastig. Het wordt dan ook nooit rustig, ongeacht wat je doet. Mensen blijven toch wel reageren op elkaar of de genomen maatregelen. Ik hoop alleen wel dat jullie niet alleen in kampen gaan denken op den duur. Er zijn genoeg mensen die vergelijkingen maken op basis van wat ze zien en vinden, zonder een link te hebben met 1 van die personen.
annicka
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik denk dat je gelijk hebt Nanna. En het heeft dus zin om niet te proberen het iedereen naar de zin te maken maar een beleidslijn uit te stippelen en je daar zo goed en zo kwaad als het gaat aan te houden, met oordoppen in tegen het gemekker/gejank/gehuiliehuilie van iedereen die zich zwaar benadeeld voelt. Negeren die hap. Grijze gebieden hou je altijd, dat is inherent aan modderen, jer kunt nooit alles dichttimmeren met wetten en regels, elke situatie is weer anders dus je neemt met z'n allen een besluit als moderatoren en daar heeft het forumvolk het maar mee te doen.
Hehe, dat probeer ik nou de hele tijd te zeggen!!! :ok:
annicka
Zeer actief

En daar zijn de oordoppen en oogkleppen goed voor. Jullie zijn de mods en hebben het voor het zeggen. En jullie kennende zijn de regels soepel genoeg om als een NORMAAL reagerend mens mee uit de voeten te kunnen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind trouwens dat de modjes het over het algemeen genomen best goed doen alhoewel ze in dit topic steken hebben laten vallen .j Maar je zult dit zootje ongeregeld in de hand moeten houden ! Mijn blazoen hier is net zo min schoon als bijvoorbeeld dat van Muk dus ik weet ook waar het over gaat .Er zijn in dit topic een aantal mensen heel ver over de schreef gegaan en ik denk dat die ook maar eens moeten kijken naar hun eigen aandeel en bedenken dat het ook anders kan . het is toch geen kleuterklas hier ?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

basil schreef:Ik zou willen dat je leest wat ik schrijf en er niet 1 puntje uitpikt wat je niet aanstaat om je frustraties op bot te vieren (ook al is dat niet persoonlijk bedoeld misschien). Maar goed, laat maar. Dat gaat niet gebeuren. Of de wil is er niet. Of de daadkracht. Of whatever. En ja, word nu maar boos op mij omdat ik het niet begrijp en het allemaal fout zie en en en :jank: Dat is altijd makkelijker dan dat gezuig en de negatieve sfeer op het forum aan te pakken. Omdat ik nu toch mijn mond verder wel hou. Laaaaaaaaaat maar.
Weet je wat ik jammer vind? Dat jullie nu pas komen. Niet op het moment dat het speelt en jullie je standpunt aan de mensen duidelijk kunnen maken die uit de bocht vliegen. Nee, pas als de boel enigszins is gekalmeerd. En dan krijgt het modteam wéér te horen dat ze het niet goed doen. Er wordt niet (genoeg) ingegrepen.
En dat terwijl tijdens de discussie/rel/of hoe je het ook wilt noemen we juist te horen kregen dat we veel te veel ingrepen en mensen de mond snoeren.
Schiet mij maar lek, maar wanneer doen we het dan wel goed?

Geloof mij, er is ingegrepen en we doen ons best om het niet uit de hand te laten lopen. Maar dat kan het moderatorteam niet alleen. Daar is ook de hulp van de leden voor nodig.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

basil schreef:Als je het nu tegen mij hebt, dan heb je het tegen de verkeerde Branka. Ik zeg niks anders dan wat ik een paar maanden geleden al zei hoor :wink:
Ik spreek in meervoud. Ook tegen jou. En ik heb het niet over wat je al langer zegt, maar over het moment dat je het zegt. Het is zo jammer dat het moderatorteam nu mag horen dat we vanmiddag niet goed hebben gereageerd. Maar waarom zeggen zo weinig mensen die vinden dat een bepaalde (kleine) groep het verziekt voor andere dat rechtstreeks tegen die groep?
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Nanna schreef:
annicka schreef:En daar zijn de oordoppen en oogkleppen goed voor. Jullie zijn de mods en hebben het voor het zeggen. En jullie kennende zijn de regels soepel genoeg om als een NORMAAL reagerend mens mee uit de voeten te kunnen.
Definieer normaal denkend mens :mrgreen:
Grote ogen, grote oren, grote voeten( maat 47) en een groot hart. :engel:
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Nanna schreef:
annicka schreef:En daar zijn de oordoppen en oogkleppen goed voor. Jullie zijn de mods en hebben het voor het zeggen. En jullie kennende zijn de regels soepel genoeg om als een NORMAAL reagerend mens mee uit de voeten te kunnen.

hewi :pffff:

possiedikkiezeg kon nou niemand mij even een pbtje sturen dat jullie hier zaten?
Mijn scheldwoordenwoordenboek is weer een stukje langer geworden zeg, ongeloofelijk
wat sommige mensen ook gewoon menen uit te kramen, en nou werk ik in een vrij harde mannenwereld
ik ken aardig wat schunnige dingen, sterker nog ik ben niet vies van een vunzig grapje of woordspeling maar dit? :O:

Mag ik wel mijn dank uitspreken naar de mensen die zich wel weten te gedragen?
en die zich wel weten te verwoorden ook al zijn ze het niet eens?
En daarnaast een schouderklopje geven aan de modjes?
Zonder te slijmen maar mannnnnnn ik zou gillend de deur uit zijn gerend.

Hier zul je nooit uitkomen dit zal altijd weer terug komen, eigenlijk heeft dit topic totaal geen nut
maar als ie dicht gaat is het mis, blijft die open, gaat het mis.
Ban je mensen zijn andere mensen het niet eens, ban je mensen niet is dat niet goed
en dan komt er nog ene silvester voorbij :O: Waar die onder valt geen idee, niet onder mensen denk ik.

En nu ga ik op zoek naar Reny, die heeft mijn glazen bol.
Ik wens jullie allemaal een goede nacht.
Groetjes Heidi
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

hewi schreef:
Nanna schreef:

hewi :pffff:

possiedikkiezeg kon nou niemand mij even een pbtje sturen dat jullie hier zaten?
Mijn scheldwoordenwoordenboek is weer een stukje langer geworden zeg, ongeloofelijk
wat sommige mensen ook gewoon menen uit te kramen, en nou werk ik in een vrij harde mannenwereld
ik ken aardig wat schunnige dingen, sterker nog ik ben niet vies van een vunzig grapje of woordspeling maar dit? :O:

Mag ik wel mijn dank uitspreken naar de mensen die zich wel weten te gedragen?
en die zich wel weten te verwoorden ook al zijn ze het niet eens?
En daarnaast een schouderklopje geven aan de modjes?
Zonder te slijmen maar mannnnnnn ik zou gillend de deur uit zijn gerend.

Hier zul je nooit uitkomen dit zal altijd weer terug komen, eigenlijk heeft dit topic totaal geen nut
maar als ie dicht gaat is het mis, blijft die open, gaat het mis.
Ban je mensen zijn andere mensen het niet eens, ban je mensen niet is dat niet goed
en dan komt er nog ene silvester voorbij :O: Waar die onder valt geen idee, niet onder mensen denk ik.

En nu ga ik op zoek naar Reny, die heeft mijn glazen bol.
Ik wens jullie allemaal een goede nacht.
Dank u en jij ook truste. Als laatste optie hadden we dit topic kunnen sluiten. Maar gegarandeerd dat het gallen dan in een nieuw topic verder was gegaan. Dus dan maar centraal hier.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind dit topic wel een heel goed voorbeeld waar de 24uurs ban voor zou moeten dienen. Wat een afgrijselijke dingen worden hier uitgekraamd :schrik: alleen maar om elkaar zo hard mogelijk te raken.
En dan krijgt een Smoekie een afkoeldag omdat ze een weerwoord geeft :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Heavy schreef:ik denk dat die amusementswaarde inderdaad heel groot is........ :19:
Het begint steeds meer op een forum voor moeilijk opvoedbare kleuters te lijken........
Maar je doet net zo hard mee nu door het vuurtje weer even op te stoken. Met vingers wijzen is leuk, heb ik zelf ook gedaan maar kijk dan ook naar jezelf :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Loek schreef:
Heavy schreef:ik denk dat die amusementswaarde inderdaad heel groot is........ :19:
Het begint steeds meer op een forum voor moeilijk opvoedbare kleuters te lijken........
Maar je doet net zo hard mee nu door het vuurtje weer even op te stoken. Met vingers wijzen is leuk, heb ik zelf ook gedaan maar kijk dan ook naar jezelf :wink:

jee loek, dat zijn wijze woorden op de vroege morgen! :ok:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

massam schreef:
Loek schreef:

Dank je Massam :wink:
M@scha
Zeer actief

al je gelijk hep moe je ut krijgen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: :schrik: Ik kan mij ook nog wel eens laten gaan maar wil iemand mij gerust stellen dat ik nog niet zo erg ben. :jank:

Mag ik ook mijn mening bijstellen over bannen en dergelijk aub :oeps: en per direkt een pernanente ban weer invoeren en geven aan bepaalde persoontjes .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

Heavy schreef:
Loek schreef:
Ok dus als je je mening geeft omdat je je ergert dan stook je een vuurtje op....... :19: nou zo was het zeker niet bedoeld maar dat kwam natuurlijk niet in je op.... :wink:

Je moet die pagina's eens achter elkaar lezen ..... :19: maar goed ik zeg al niks meer... :wink:
Verder laat ik me niet uitlokken door jou dus helaas pindakaas zoek maar een ander slachtoffer

oh maar je hebt 100% gelijk, alleen heb jij net als ik alles gevolgd en dan weet je ook dat eigenlijk alles wel gezegd is én dat het sinds gisteravond best rustig is en dat is fijn. ik snap je reactie ook maar het enige wat hij doet is toch weer even de discussie aanprikken. en dat gebeurt helaas ook als je dat helemaal niet bedoeld had. :ok:

@poedeltje: :neenee: :engel:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Heavy schreef:
massam schreef:
Loek schreef:

haha hoezo vuurtje opstoken? :wink:
Als iedereen stopt met reageren bloed het dood, zodra de eerste reageert laait het weer op, zo simpel is dat :wink:
Loek
Zeer actief

Heavy schreef: Ok dus als je je mening geeft omdat je je ergert dan stook je een vuurtje op....... :19: nou zo was het zeker niet bedoeld maar dat kwam natuurlijk niet in je op.... :wink:

Je moet die pagina's eens achter elkaar lezen ..... :19: maar goed ik zeg al niks meer... :wink:
Verder laat ik me niet uitlokken door jou dus helaas pindakaas zoek maar een ander slachtoffer
Het is absoluut mijn bedoeling niet om je uit te lokken dus excuses als je dat zo voelt.
Met je opmerking was op zich niets mis hoor behalve dat een woord, hoe netjes ook, soms de boel weer kan doen oplaaien :wink:
Maar ik verdwijn uit dit topic :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

massam schreef:
Heavy schreef:
Loek schreef:
Ok dus als je je mening geeft omdat je je ergert dan stook je een vuurtje op....... :19: nou zo was het zeker niet bedoeld maar dat kwam natuurlijk niet in je op.... :wink:

oh maar je hebt 100% gelijk, alleen heb jij net als ik alles gevolgd en dan weet je ook dat eigenlijk alles wel gezegd is én dat het sinds gisteravond best rustig is en dat is fijn. ik snap je reactie ook maar het enige wat hij doet is toch weer even de discussie aanprikken. en dat gebeurt helaas ook als je dat helemaal niet bedoeld had. :ok:

@poedeltje: :neenee: :engel:
Moet ik dat positief of negatief opvatten.? :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Heb een gedeelte gelezen. :jank: Wat een vreselijke dingen worden er gezegd tegen elkaar. Beschamend vind ik het.
Afbeelding
Neeltje
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Pfff. Gister waren er 7 pagina's toen ik afsloot en nu 14.

Ik zou als mod zijnde doen wat ik moest doen en schijt aan de reacties. Wat al eerder is gezegt.. je kunt het als mod toch nooit goed doen dus dan maar overleggen en daar naar handelen.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zooo, even bijgelezen....

Het is duidelijk dat wat ik bedoelde te zeggen in het geheel niet over is gekomen. :schrik:

Ik bedoelde te zeggen dat gedrag wat nu afgestraft wordt met een ban (zoals bij Smoek / Fes/lou) in het verleden wel mocht en waar zelf de mods aan meededen. Grof taalgebruik mag nu dus niet, maar subtiele sneren en zuigen wel, want dat is minder zichtbaar. Het grove taalgebruik mogen bepaalde personen niet en anderen komen ermee weg. Het oppoken wordt nog steeds gedaan door mods en dat kan ook nog. Dát is in mijn ogen niet eerlijk en hypocriet. Want een ander komt er niet mee weg. Of je pookt niet op als mod en je gebruikt geen grof taalgebruik, dan is het eerlijk om andere mensen daarop aan te spreken, nu komt het op mij niet geloofwaardig over.

Dat ik nu ineens van slijmen en weet ik veel wat wordt beschuldigd kan, ik zie niet in dat iemand feliciteren met het modschap of eens een compliment geven aan de mods (als ik dat al eens heb gedaan) meteen slijmen is. Daarover verschil ik dan van mening en dat kan ook. Als mods iets goed doen zeg ik dat ook, net zoals ik het zeg als mods dingen in mijn ogen verkeerd doe. Dat doe ik al jaren en daarin ben ik niets veranderd.

Mijn mening over de 24-uurs ban is naar aanleiding van dit en een ander topic wel verandert ja. Ik dacht dat het een goede oplossing was, maar dat is het nu in ieder geval niet. Tenminste niet als het zo makkelijk gegeven wordt bij relatief onschuldige opmerkingen.

En ja, ik heb mij laatst als mod aangemeld om te helpen, maar dat was eenmalig.

Dat was het weer. Hopelijk heb ik het nu duidelijker verwoord, misschien ook niet.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik begrijp niet waarom moderators altijd zo in de zogenaamde schuldvraag betrokken moeten worden in 'discussies' :roll: die er alleen maar over gaan dat sommige mensen niet normaal met andere mensen om kunnen gaan. Alsof die moderators daar ooit ook maar iéts aan zullen kunnen doen.
Ik denk dat het net zoiets is als strontvervelende hangjongeren naast je huis. Zo nu en dan grijp je er willekeurig eens eentje, maar je komt er nooit vanaf.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”