nou sorry hoor een rat voor 65 euro castreren vindt ik ook vergaantoots schreef:Nou Nanna dan ga ik toch even op jou bericht reageren.Nanna schreef:Nou, ik meen tóch te proeven dat als je niet bereid bent om grote sommen gelds voor de chemo van je je innig geliefde rat over te maken, je er eigenlijk niet aan had moeten beginnen.pepim schreef:Dat zeg ik niet Nanna, je moet mijn woorden niet verdraaienNanna schreef: Dus als je niet 200 euro aan een konijn uitgeeft ben je niet verantwoordelijk? Voor mij is realistisch blijven dat je niet honderden euro's aan een konijn verspijkerd.
Maar het kan heel goed dat die realiteit voor een andere figuur totaal anders ligt. En die verspijkert dat wel. Die vind ik dus niet meer of minder verantwoordelijk dan iemand die dat niet doet.![]()
Ik vind honderden euro's ter recuperatie van een knaagdier erg veel. En ja, voor een hond of kat vind ik dat veel minder snel.
En in dat opzicht heeft een knaagdier voor mij idd minder waarde.
Waarmee ik niet bedoel dat ze minder goed verzorgd moeten worden hoor
Als je bijv voor ratten als huisdieren kiest dan weet je dat ze gevoelig zijn voor tumoren. Een chemo nee moet je niet aan beginnen. Maar Tumoren weg laten opereren waar kan. Vind ik wel degelijk iets wat je moet laten doen. Als je verantwoordelijk bent en ook echt dierenliefde in je hebt. Zo lang een dier een gelukkig kan lijden en jij hebt dat dier in huis gehaald moet jij er voor zorgen. Anders had je er niet aan moeten beginnen. Een aantal van mijn rattenmannen destijd werden bijv gecastereerd a 65 euro per rat. Voor een andere had ik een vernevelings apparaat aangeschaft omdat hij gronische COPD had. En een ander alternatief was dat ik er regelmatig mee naar de da moest.
Een konijn net zo.
Als je niet bereid bent er geld in te investeren zul je je dus van te voren goed in moeten lezen of een dier wel bij je past.
ik vroeg een keer aan mijn da wat een konijn castreren kost was gewoon ff 50 euro nou sorry maar nee dan hoeft dat castreren van mij sowiso al niet dan zet ik er liever een mannetje bij als ik geen jongen wil