Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
ik laat hem idd ook altijd achter me wachten en kijk eerst door het raampje of de lift leeg is bij instappen en wat de situatie in het portiek is voor het uitstappen.
-
- Zeer actief
;-(
WAT een topic ;-(((
TS... sterkte!!!
En het heeft mij aan het denken gezet.... het is niet heel waarschijnlijk dat het gebeurd, maar het is denkbaar dat het zelfs mij met een sheltie notabene zou kunnen gebeuren.
Hij ZOU in een soortgelijke situatie ook zou KUNNEN reageren... het idee dat er dan meteen oom agent op de stoept staat maakt me misselijk... maar het kan.
NOG beter opletten en nog beter, in geval van nood (!) het kind wegsnauwen.
Merlijn zal niet zomaar in een kind bijten maar als net op dat moment zijn "aardsvijand" langsloopt of hij ziet/ruikt die ineens, ZOU hij geredigeerd gedrag kunnen vertonen. Omdat ik natuurlijk nooit 100% kan inschatten hoe een situatie is mogen kindjes hem niet aaien. Dat verandert eventueel als ik alleen met 'm ben, zodat ik alle aandacht voor de omgeving heb.
In alle andere gevallen gaat Merlijn kort en zeg ik gedicideerd "dat kleine bruine hondje mag je aaien" en daarachteraan "die grijze niet".
Natuurlijk komt het ook bij ons voor dat er onverwachte situtaies optreden. Ik "vraag" dan niet aan kinderen of ze Merlijn niet willen aaien, maar trek / roep hem terug (indien nodig) en commandeer de kinderen "afblijven! hij bijt!" of "nee!". Niet vragend, maar bevelend.
Als dan blijkt dat de situatie het toelaat mogen ze alsnog, 1 voor 1... maar dan wel onder directe begeleiding en niet als ik andere honden bij me heb.
Guinnie mag gelukkig altijd geaaid worden, maar die is natuurlijk wel groter, en "zwart" en heeft haar gebit niet mee; dat zien kindjes toch vaak als "eng" ;-(
Oh, de angst alleen al dat het mij ook "zomaar" zou kunnen overkomen.... ;-(((
STerkte TS..nogmaals....
Suzanne
WAT een topic ;-(((
TS... sterkte!!!
En het heeft mij aan het denken gezet.... het is niet heel waarschijnlijk dat het gebeurd, maar het is denkbaar dat het zelfs mij met een sheltie notabene zou kunnen gebeuren.
Hij ZOU in een soortgelijke situatie ook zou KUNNEN reageren... het idee dat er dan meteen oom agent op de stoept staat maakt me misselijk... maar het kan.
NOG beter opletten en nog beter, in geval van nood (!) het kind wegsnauwen.
Merlijn zal niet zomaar in een kind bijten maar als net op dat moment zijn "aardsvijand" langsloopt of hij ziet/ruikt die ineens, ZOU hij geredigeerd gedrag kunnen vertonen. Omdat ik natuurlijk nooit 100% kan inschatten hoe een situatie is mogen kindjes hem niet aaien. Dat verandert eventueel als ik alleen met 'm ben, zodat ik alle aandacht voor de omgeving heb.
In alle andere gevallen gaat Merlijn kort en zeg ik gedicideerd "dat kleine bruine hondje mag je aaien" en daarachteraan "die grijze niet".
Natuurlijk komt het ook bij ons voor dat er onverwachte situtaies optreden. Ik "vraag" dan niet aan kinderen of ze Merlijn niet willen aaien, maar trek / roep hem terug (indien nodig) en commandeer de kinderen "afblijven! hij bijt!" of "nee!". Niet vragend, maar bevelend.
Als dan blijkt dat de situatie het toelaat mogen ze alsnog, 1 voor 1... maar dan wel onder directe begeleiding en niet als ik andere honden bij me heb.
Guinnie mag gelukkig altijd geaaid worden, maar die is natuurlijk wel groter, en "zwart" en heeft haar gebit niet mee; dat zien kindjes toch vaak als "eng" ;-(
Oh, de angst alleen al dat het mij ook "zomaar" zou kunnen overkomen.... ;-(((
STerkte TS..nogmaals....
Suzanne
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik had in mijn flat ook meerdere bangen mensen en bange mensen lokken (onbewust) juist agressie op bij mijn hond, dus daarom liet ik altijd mijn andere hond voorop lopen, de negeerd mensen en zal niets doen. Zij was voor mij gelijk een mooie bliksemafleider, zodat de mensen ook gelijk opzij gingen.aman.en.don schreef:ik laat hem idd ook altijd achter me wachten en kijk eerst door het raampje of de lift leeg is bij instappen en wat de situatie in het portiek is voor het uitstappen.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
bedankt voor alle succes wensen, ergens had ik waarschijnlijk beter een hond kunnen hebben waarvan je weet dat hij het niet op kids heeft want dan ben je zelf veel alerter en had ik dat kind zeker weggejaagd en desnoods de hond opgetild en er vandoor gegaan.
Toen ze hem alsnog beetpakte dacht ik ook niet 'o jee' maar eerder 'potverdorie'.
En weetje ik liep net in de stad met mijn andere hond en ze is wel zeker 5 keer zomaar uit het niets aangehaald door vreemde volwassenen waarvan 1 man haar zomaar van achter aan weerszijde van haar buik begon te woelen en dan heb je het dus nog niet eens over kinderen!
Toen ze hem alsnog beetpakte dacht ik ook niet 'o jee' maar eerder 'potverdorie'.
En weetje ik liep net in de stad met mijn andere hond en ze is wel zeker 5 keer zomaar uit het niets aangehaald door vreemde volwassenen waarvan 1 man haar zomaar van achter aan weerszijde van haar buik begon te woelen en dan heb je het dus nog niet eens over kinderen!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dan zul je wel een iets te vriendelijke uitstraling hebben of zo, mij gebeurd dat nooit dat wildvreemde mensen mijn honden zomaar vanuit het niets knuffelen.
Gr. Aniek

- Joera
- Zeer actief
Ik verbaas me er ook altijd nog over. Ik raak nooit een vreemde hond aan, ook totaal geen behoefte aanmacho-hayley schreef:bedankt voor alle succes wensen, ergens had ik waarschijnlijk beter een hond kunnen hebben waarvan je weet dat hij het niet op kids heeft want dan ben je zelf veel alerter en had ik dat kind zeker weggejaagd en desnoods de hond opgetild en er vandoor gegaan.

Ik was zaterdag over de markt met mijn hond, ze werd echt elke zoveel meter geaaid, bij haar maakt het me niet uit, maar met mijn herder zou ik dus nooit over de markt kunnen, die kan al die vreemde handen echt niet aan. Nu is de markt ook wel overdreven, daar zou ik sowieso nooit met een onbetrouwbare hond durven lopen, maar ook in het bos of waar dan ook, worden de handen vaak genoeg uitgestoken zonder ook maar 1 vraag aan mij...

- aman.en.don
- Zeer actief
hier dus precies hetzelfde. daro gaat ook te keer als hij de kans krijgt tegen angstige mensen die, sorry, maar hier 9 van de 10 buitenlands zijn. buuf is niet bang en daar doet hij ook niks tegen.Joera schreef:Ik had in mijn flat ook meerdere bangen mensen en bange mensen lokken (onbewust) juist agressie op bij mijn hond, dus daarom liet ik altijd mijn andere hond voorop lopen, de negeerd mensen en zal niets doen. Zij was voor mij gelijk een mooie bliksemafleider, zodat de mensen ook gelijk opzij gingen.aman.en.don schreef:ik laat hem idd ook altijd achter me wachten en kijk eerst door het raampje of de lift leeg is bij instappen en wat de situatie in het portiek is voor het uitstappen.
verder idd daro strak onder apel aan de been en kayla voorop. zij is eerder wat eenkennig en negeert mensen of draait zich weg. ik heb haar ook liever naast me maar zij trekt als een bezetene en daar zijn we nog hard mee aan het trainen dus dat lukt nog niet helemaal. daarbj als ze wel naast me loopt gaat ze standaard onder mijn schoen lopen

- Joera
- Zeer actief
Ik laat dr bewust voorop de lift uitlopen want kan direct aan haar oren alleen al zien of er iemand is op de gallerijen of niet, erg handig zo'n 2e hulphond hahaha

- aman.en.don
- Zeer actief
mensen snappen er soms echt geen bal van. gelukkig maak ik het vrij weinig mee dat mensen daro zomaar aan halen. ik loop met hem niet over de markt. hij gaat wel soms mee naar het winkelcentrum naar de dierenwinkel maar dan wel als die net open gaat en dus rustig is. ik zie mensen zich wel eens bedenken en zich terug trekken als ze zien dat ik daro strak aan mijn been laat lopen. blijkbaar schikt het af als je hond strak naast je loopt alsof die dan dus niet lief is. als hij met een slappe lijn rustig naast me loopt te sjokken en snuffelen zijn mensen eerder geneigd om op hem af te komen.Joera schreef:Ik verbaas me er ook altijd nog over. Ik raak nooit een vreemde hond aan, ook totaal geen behoefte aanmacho-hayley schreef:bedankt voor alle succes wensen, ergens had ik waarschijnlijk beter een hond kunnen hebben waarvan je weet dat hij het niet op kids heeft want dan ben je zelf veel alerter en had ik dat kind zeker weggejaagd en desnoods de hond opgetild en er vandoor gegaan.
En weetje ik liep net in de stad met mijn andere hond en ze is wel zeker 5 keer zomaar uit het niets aangehaald door vreemde volwassenen waarvan 1 man haar zomaar van achter aan weerszijde van haar buik begon te woelen en dan heb je het dus nog niet eens over kinderen!![]()
Ik was zaterdag over de markt met mijn hond, ze werd echt elke zoveel meter geaaid, bij haar maakt het me niet uit, maar met mijn herder zou ik dus nooit over de markt kunnen, die kan al die vreemde handen echt niet aan. Nu is de markt ook wel overdreven, daar zou ik sowieso nooit met een onbetrouwbare hond durven lopen, maar ook in het bos of waar dan ook, worden de handen vaak genoeg uitgestoken zonder ook maar 1 vraag aan mij...
kayla willen ze altijd wel aaien maar zij snuffelt hooguit 2 seconden en draait zich weg waardoor mensen vaak weer telleurgesteld of beledigd zelfs zijn.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
KLPD nog maar 4Budkes schreef:Ja wij lopen ook standaard met kogelvrije vesten aan maar zitten wel alleen op de auto. Behalve met voetbal of andere evenementen, dan is er een dubbele bezettingen met 2 honden op 1 auto.eefje+huig schreef:Lopen jullie ook standaard in kogelwerende vesten of niet?Budkes schreef:Politie-agenten zijn nu eenmaal bijna altijd met zijn 2- en, ze doen samen dienst op 1 auto. Dat is een gegeven en daar kun je moeilijke bij meldingen van afwijken omdat iemand dat intimiderend vindt.
Hondengeleiders zijn meestal alleen. Maar ja die rijden dan weer in een grotere bus en dan wordt dat weer intimiderend gevonden omdat er dan wordt geroepen; " kom je gelijk met zo'n overvalwagen aan, dat is ook niet nodig."
Als je voor de eerst x in uniform op straat loopt dan weet je niet wat je overkomt, zo anders wordt er door mensen opje gereageerd. Als je echter tig jaar verder bent en dagelijks in uniform over straat gaat dan vergeet je dat soort dingen echter weer. Ik kan me voorstellen dat sommige dingen misschien best intimiderend overkomen terwijl die diender daar helemaal niet bij nadenkt en het ook niet zo bedoelt. Echter soms ook wel, en ook is het soms echt wel nodig om te intimideren. Die scheidslijn is soms behoorlijk dunnetjes.
In den haag lopen ze standaard met vesten aan en ook de hondengeleiders rijden samen op de hondenwagen met 2honden meestal.
Alleen de wijkagent gaat alleen op pad maar dat is dan ook meestal bij mensen thuis en niet echt op straat.
In Den Haag zitten ook meer hondengeleiders, als wij dus gaan rijden krijgen wij de dienst niet rond, te weinig hondengeleiders.

Die scheuren elk weekend heen en weer bij de voetbalwedstrijden. Bij de Arena hebben we altijd de hondengeleider uit het oosten van het land, die dan bijv. ook nog even naar Maastricht moet

En de groeten van de mannen 

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb in het openbaar ook preventief een korf om bij mijn angstige hond. Wij houden hem wel bij ons, maar je weet nooit wat er gebeurd; mensen zijn onvoorspelbaar (mensen die snel een hoek om komen stormen of op de stoep fietsen, kinderen die op je hond af rennen) en zelfs het beste materiaal kan het een keer begeven (we hebben zelfs ooit gehad dat de clicker van de lijn stomweg brak! Dat verwacht je toch niet?). Wij hebben volgens mij bijna alles nu wel een keer gezien.
Ik zou altijd een hond, waarvan je wéét dat hij kan happen, aan de lijn houden én preventief korven. Als het een keer misgaat sla je jezelf voor de kop...
.. en dit soort horrorscenario's wil niemand meemaken...
Toen Rhodi nog jong was, liepen wij over de grote markt in Groningen en dook er ook vanuit het niets een klein meisje om zijn hals. Waarom? Geen idee. Ging prima verder, maar ik wil zulke fratsen niet. Het is gewoon niet prettig met een nerveuze, angstige hond.
Branco is juist een heel ander type, dol op mensen en aandacht, super rustig bij angstige kinderen, en op zich mag hij best worden geaaid. Maar ik heb wel geleerd goed te letten op zijn stemming; vind hij het allemaal niet zo, dan gaan we verder. En ik heb zelf ook vaak genoeg buien waarin ik gewoon even geen zin heb om vreemden aan hem te laten zitten, dat komt ook voor.
Ik zou altijd een hond, waarvan je wéét dat hij kan happen, aan de lijn houden én preventief korven. Als het een keer misgaat sla je jezelf voor de kop...

Toen Rhodi nog jong was, liepen wij over de grote markt in Groningen en dook er ook vanuit het niets een klein meisje om zijn hals. Waarom? Geen idee. Ging prima verder, maar ik wil zulke fratsen niet. Het is gewoon niet prettig met een nerveuze, angstige hond.
Branco is juist een heel ander type, dol op mensen en aandacht, super rustig bij angstige kinderen, en op zich mag hij best worden geaaid. Maar ik heb wel geleerd goed te letten op zijn stemming; vind hij het allemaal niet zo, dan gaan we verder. En ik heb zelf ook vaak genoeg buien waarin ik gewoon even geen zin heb om vreemden aan hem te laten zitten, dat komt ook voor.

- dagmar88
- Zeer actief
Elke hond kan happen en op de markt weet je gewoon dat dat soort dingen gebeuren.Nakisha schreef: Ik zou altijd een hond, waarvan je wéét dat hij kan happen, aan de lijn houden én preventief korven. Als het een keer misgaat sla je jezelf voor de kop...
Dan loop je er met een nerveuze hond maar omheen

- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heel veel sterkte met de situatie TS!
Ik heb Macho 2x meegemaakt op de behendigheidwedstrijden en ik heb hem alleen gezien als lieve hond
die hooguit niet zo graag alleen gelaten werd.. Ik hoop dat snel duidelijk zal worden hoe of wat..!!
Ik heb Macho 2x meegemaakt op de behendigheidwedstrijden en ik heb hem alleen gezien als lieve hond
die hooguit niet zo graag alleen gelaten werd.. Ik hoop dat snel duidelijk zal worden hoe of wat..!!

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
dankjewel!Hij houdt er inderdaad niet van alleen gelaten te worden, is enorm gehecht aan mij daarom is dit ook zo klote.
Ook helemaal niemand die mij kent of de hond heeft na dit gebeuren iets gezegd als van dat had ik wel verwacht o.i.d.
Tsja en ook Macho en ik hebben heus wel eens strubbelingen gehad, maar nooit zo erg als dit.
Ook helemaal niemand die mij kent of de hond heeft na dit gebeuren iets gezegd als van dat had ik wel verwacht o.i.d.
Tsja en ook Macho en ik hebben heus wel eens strubbelingen gehad, maar nooit zo erg als dit.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
Toen ik nog in de stad woonde had ik daar ook nooit/zelden last van, maar goed, blaf alles wat ongevraagd in de buurt wil komen ook bij voorbaat flink af, ook kinderen die onvoorspelbaar kunnen reageren, dan maar een jankend kind omwille van mijn reactie, beter dan een jankend kind om een beet.Budkes schreef:Dan zul je wel een iets te vriendelijke uitstraling hebben of zo, mij gebeurd dat nooit dat wildvreemde mensen mijn honden zomaar vanuit het niets knuffelen.
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Ik hoop dat Macho niet te lang van je wordt weggehouden. 

mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
- Zeer actief
Ik moest er toch vandaag weer aan denken. Zat in de bus met Kiwi, twee drukke kinderen stapte de bus in. Kiwi houdt daar al niet van. Komt dat kind er aan gerend en aait Kiwi plots over haar hoofd. Nou doet ze niks, maar zeg nooit nooit. Fijn vond ze het in ieder geval niet. Moest gelijk hieraan denken. Ik vind het zo vreselijk.
Nogmaals sterkte!
Nogmaals sterkte!
- iones
- Zeer actief
Dat is waar. Maar wat als men altijd alle verantwoording over wat mis kan gaan alleen op jou afschuift?renee-uk schreef:ja dat zeg ikiones schreef:Punt is, je kunt je hond wel onder controle hebben, maar de omgeving heb je niet onder controle.
en als je daar bang voor bent kun je maar beter nooit meer buiten komen.
En ik vind dat daar in dit verhaal wel sprake van is. Wat kan je nog meer doen dan je hond aanlijnen en kinderen waarschuwen uit de buurt te blijven? Ze wegtrappen? Jij en je hond krijgen tóch de schuld. Je hebt schuld tot je onschuld bewezen is en daar gaan maanden overheen en al die maanden zit zo'n hond geisoleerd in de kennel van de justitie.
Ik heb het al eens eerder gezegd op dit forum: maar als je hond een kind bijt, breng de hond dan weg naar een adres waar ze hem niet zullen vinden, voor het geval dat ze hem op komen halen.
De ts zal het intussen wel verteld zijn, maar het zal een rechtzaak worden en de hond zal een gedragstest moeten ondergaan (en intussen is hij dan aardig verneukt in de isolatie) en deze niet doorstaan. En dan zal er het advies worden gegeven tot euthanasie. Daar kan ze tegen in beroep gaan, maar dan moet de hond wel gerehabiliteerd worden en dan wordt de school van Gaus aangeraden. Zij kunnen er dan voor zorgen dat hij de test wél doorstaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
tsja de politie stond al die tijd voor mijn deur te wachten dus ik kon helaas ook niks meer voor hem doen

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
en daar ben ik het helemaal mee eens IngeInge O schreef:het zal wettelijk vast allemaal kloppen als een bus hoor maar ik ben er zeker van dat ze het ook op een andere manier hadden kunnen aanpakken en dat die manier wettelijk óók had kunnen kloppen als een bus.Budkes schreef:Het op straat laten lopen van een 4-jarig kind is nou eenmaal niet strafbaar, maar maakt in principe voor de afloop van de zaak ook niets uit. Het kind liep daar, de hond heeft gebeten. Dat is sec waar het om gaat. Voor hetzelfde geldt is er al een batterij hulpverleners op dat gezin, of niet, weet je niet, is ook niet relevant. Het heft namelijk niet op dat het kind is gebeten.Inge O schreef:
dat denk ik dus ook en dat vind ik het verfoeilijke eraan : dat dit soort beslissingen op zo'n korte tijd worden genomen zonder eerst gedegen na te gaan wat er nu echt gebeurd is en wat voor schade het kind echt heeft geleden. ik vind dit zondermeer een overhaast besluit waarvan die haast geen enkele noodzaak heeft want wat zou nu eigenlijk het risico zijn als ze de zaak eerst even een dagje had bekeken en uitgezocht? niks toch?
en dan heb ik nog een vraagje, aniek : hier wordt met geen woord gerept over de net zo goed zéér laakbare (naar mijn idee net zo goed strafbare) houding van de ouders die zo'n jong kind herhaaldelijk zonder toezicht op straat laten (en dat dit geen incident was moet makkelijk te achterhalen zijn).
nee, zo 'recht' als deze poltieagenten de zaak hebben gespeeld, zo 'krom' komt het op mij over als je wat meer afwegingen gaat maken.
maar goed, ze waren in hun recht, hoera.
Uiteraard is de schade wel bekend geweest, het kind is gehecht Inge, wij hondenliefhebbers kunnen allemaal blijven roepen dat een kinderhuidje teer is, dat de hond corrigeerd etc. etc. Mijn jongste had 5 hechtingen in het gezicht nodig, door mijn eigen hond, ik denk shit happens, maar maatschappelijk is dat natuurlijk helemaal niet aanvaard; dat een 4 jarige een hond wil knuffelen en vervolgens zo het gezicht wordt gebeten dat het gehecht moet worden. En dat vind ik eigenljk ook wel gewoonterecht, dat dat niet aanvaard wordt door onze maatschappij.
TS zal heus een verantwoordelijk mens zijn, maar de feiten op dit moment zijn, kind van 4 loopt op straat, knuffelt een hond en wordt in het gezichtgebeten, moet worden gehecht. Daar moet wat mee gedaan worden.
Dus wordt de hond in beslag genomen en wordt daarná gekeken hoe het allemaal exact heeft kunnen gebeuren en of TS samen met haar hond in staat moet worden geacht dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
De andere kant van de medaille is namelijk de hond bij TS laten, de boel uit gaan zoeken en morgen weer terug moeten komen omdat een ander buurmeisje x nu haar hele gezicht open heeft liggen, dan is leidenin last en is het }{}#%^#%^}%# van de zotte dat politie en justitie niet hebben ingegrepen. Ze heeft namelijk toch %#^#^%^ al eens een kind gebeten, moeten er eerst doden vallen of zo. Ook dat zijn namelijk voorkomende scenario's. Snap je wat ik bedoel?
Dat is de spagaat waar je als diender keer op keer bij dit soort incidenten in zit.
En je kunt wel zeggen dat men maar 1 kant van het verhaal heeft gehoord en dus te snel heeft gehandeld, maar men heeft ook een klein meisje van 4 gezien wier gezichtje is gehecht, dat kun je niet even onder de mat vegen.
Aan TS nu de taak om justitie te overtuigen van het feit dat dit nooit weer gebeurd en dat haar hond absoluut niet agressief is. Als dit beide wordt aangetoond, dan krijgt ze haar hond gewoon terug.
ik blijf het dus zwaar overdreven, onefficiënt en absurd vinden, onder andere.

mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Misschien moet je eerst eens even het hele topic doorlezen Iones voor je je horrorscenario's op TS loslaat en nog meer stemming gaat lopen maken.iones schreef:Dat is waar. Maar wat als men altijd alle verantwoording over wat mis kan gaan alleen op jou afschuift?renee-uk schreef:ja dat zeg ikiones schreef:Punt is, je kunt je hond wel onder controle hebben, maar de omgeving heb je niet onder controle.
en als je daar bang voor bent kun je maar beter nooit meer buiten komen.
En ik vind dat daar in dit verhaal wel sprake van is. Wat kan je nog meer doen dan je hond aanlijnen en kinderen waarschuwen uit de buurt te blijven? Ze wegtrappen? Jij en je hond krijgen tóch de schuld. Je hebt schuld tot je onschuld bewezen is en daar gaan maanden overheen en al die maanden zit zo'n hond geisoleerd in de kennel van de justitie.
Ik heb het al eens eerder gezegd op dit forum: maar als je hond een kind bijt, breng de hond dan weg naar een adres waar ze hem niet zullen vinden, voor het geval dat ze hem op komen halen.
De ts zal het intussen wel verteld zijn, maar het zal een rechtzaak worden en de hond zal een gedragstest moeten ondergaan (en intussen is hij dan aardig verneukt in de isolatie) en deze niet doorstaan. En dan zal er het advies worden gegeven tot euthanasie. Daar kan ze tegen in beroep gaan, maar dan moet de hond wel gerehabiliteerd worden en dan wordt de school van Gaus aangeraden. Zij kunnen er dan voor zorgen dat hij de test wél doorstaat.
Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan. Ook honden die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan de jouwe. Als jouw hond niet meer als dit op zijn conto heeft dan zou ik mij gewoon actief op blijven stellen naar de instanties toe en naar je advocaat, dan maak je de beste kans. Tenminste áls het zo gegaan is als jij hier schetst, dit zijn enige "vergrijp" is, en dit jouw enige fout.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Zeker Inge zoals ik al aangaf zijn er ook andere mogelijkheden. Als elke hondenbeet tot inbeslagname zou leiden dan zou de wachttijd voor de test oplopen tot jaren, zouden de laserasielen uitpuilen en zouden de kosten voor justiie niet meer te overzien zijn.Inge O schreef:het zal wettelijk vast allemaal kloppen als een bus hoor maar ik ben er zeker van dat ze het ook op een andere manier hadden kunnen aanpakken en dat die manier wettelijk óók had kunnen kloppen als een bus.Budkes schreef:Het op straat laten lopen van een 4-jarig kind is nou eenmaal niet strafbaar, maar maakt in principe voor de afloop van de zaak ook niets uit. Het kind liep daar, de hond heeft gebeten. Dat is sec waar het om gaat. Voor hetzelfde geldt is er al een batterij hulpverleners op dat gezin, of niet, weet je niet, is ook niet relevant. Het heft namelijk niet op dat het kind is gebeten.Inge O schreef:
dat denk ik dus ook en dat vind ik het verfoeilijke eraan : dat dit soort beslissingen op zo'n korte tijd worden genomen zonder eerst gedegen na te gaan wat er nu echt gebeurd is en wat voor schade het kind echt heeft geleden. ik vind dit zondermeer een overhaast besluit waarvan die haast geen enkele noodzaak heeft want wat zou nu eigenlijk het risico zijn als ze de zaak eerst even een dagje had bekeken en uitgezocht? niks toch?
en dan heb ik nog een vraagje, aniek : hier wordt met geen woord gerept over de net zo goed zéér laakbare (naar mijn idee net zo goed strafbare) houding van de ouders die zo'n jong kind herhaaldelijk zonder toezicht op straat laten (en dat dit geen incident was moet makkelijk te achterhalen zijn).
nee, zo 'recht' als deze poltieagenten de zaak hebben gespeeld, zo 'krom' komt het op mij over als je wat meer afwegingen gaat maken.
maar goed, ze waren in hun recht, hoera.
Uiteraard is de schade wel bekend geweest, het kind is gehecht Inge, wij hondenliefhebbers kunnen allemaal blijven roepen dat een kinderhuidje teer is, dat de hond corrigeerd etc. etc. Mijn jongste had 5 hechtingen in het gezicht nodig, door mijn eigen hond, ik denk shit happens, maar maatschappelijk is dat natuurlijk helemaal niet aanvaard; dat een 4 jarige een hond wil knuffelen en vervolgens zo het gezicht wordt gebeten dat het gehecht moet worden. En dat vind ik eigenljk ook wel gewoonterecht, dat dat niet aanvaard wordt door onze maatschappij.
TS zal heus een verantwoordelijk mens zijn, maar de feiten op dit moment zijn, kind van 4 loopt op straat, knuffelt een hond en wordt in het gezichtgebeten, moet worden gehecht. Daar moet wat mee gedaan worden.
Dus wordt de hond in beslag genomen en wordt daarná gekeken hoe het allemaal exact heeft kunnen gebeuren en of TS samen met haar hond in staat moet worden geacht dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
De andere kant van de medaille is namelijk de hond bij TS laten, de boel uit gaan zoeken en morgen weer terug moeten komen omdat een ander buurmeisje x nu haar hele gezicht open heeft liggen, dan is leidenin last en is het }{}#%^#%^}%# van de zotte dat politie en justitie niet hebben ingegrepen. Ze heeft namelijk toch %#^#^%^ al eens een kind gebeten, moeten er eerst doden vallen of zo. Ook dat zijn namelijk voorkomende scenario's. Snap je wat ik bedoel?
Dat is de spagaat waar je als diender keer op keer bij dit soort incidenten in zit.
En je kunt wel zeggen dat men maar 1 kant van het verhaal heeft gehoord en dus te snel heeft gehandeld, maar men heeft ook een klein meisje van 4 gezien wier gezichtje is gehecht, dat kun je niet even onder de mat vegen.
Aan TS nu de taak om justitie te overtuigen van het feit dat dit nooit weer gebeurd en dat haar hond absoluut niet agressief is. Als dit beide wordt aangetoond, dan krijgt ze haar hond gewoon terug.
ik blijf het dus zwaar overdreven, onefficiënt en absurd vinden, onder andere.
Maar dat is iedere keer weer die spagaat waar ik het al over had.
Voordat ze de hond inbeslagnemen zullen eerst verschillende afwegingen zijn gemaakt. Welke omstandigheden de doorslag hebben gegeven, ik weet het net. Ik ben er niet bij geweest, niemand hier. Maar de omstandigheden waren van dien aard dat ze de hond mee hebben genomen. Je leest hier ook maar 1 kant van het verhaal.
Gr. Aniek

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waar zijn die 2 naartoe gegaan die niet naar de eigenaar terug zijn gegaan?Budkes schreef: Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan.
En om hoeveel honden gaat het in totaal Aniek?
- Budkes
- Zeer actief
Die zijn herplaatst. Van 1 was sowieso al afstand gedaan.LongFields schreef:Waar zijn die 2 naartoe gegaan die niet naar de eigenaar terug zijn gegaan?Budkes schreef: Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan.
Ik weet het niet precies Suzanne, zo uit mijn blote hoofd, maar het gaat om een stuk of 9 honden.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Waar blijkt jou dat uit dan Inge. Je kent de ins en outs toch helemaal niet?Inge O schreef:want dan eigenlijk ook weer nog duidelijker aangeeft dat het het niet waard is om én hond én baas zoveel stress en verdriet te bezorgen én de gemeenschap zo voor op kosten te jagen.Budkes schreef: Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan. Ook honden die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan de jouwe.
blijkbaar dus een totaal misplaatste of fout toegepaste maatregel.
Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Dit is wat die hulpgroep voor in beslag genomen honden mij vertelde toen die bordercollie in beslag was genomen. Daar had ik ook nog een topic over geopend op dit forum.Budkes schreef: Misschien moet je eerst eens even het hele topic doorlezen Iones voor je je horrorscenario's op TS loslaat en nog meer stemming gaat lopen maken.
Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan. Ook honden die heel wat meer op hun kerfstok hadden dan de jouwe. Als jouw hond niet meer als dit op zijn conto heeft dan zou ik mij gewoon actief op blijven stellen naar de instanties toe en naar je advocaat, dan maak je de beste kans. Tenminste áls het zo gegaan is als jij hier schetst, dit zijn enige "vergrijp" is, en dit jouw enige fout.
viewtopic.php?f=1&t=171132
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Als het echt zo is gegaan zoals TS vertelt, vind ik dat een erg ongelukkig samenloop van omstandigheden, ik hoop in dat geval dan ook dat de hond snel weer naar huis kan.
Ik kan me echter eerlijkheidshalve niet herinneren wanneer ik op straat (of waar ook) zodanig struikelde dat ik viel (gladheid bijv niet meegerekend) en de kans dat er dan nét een kind aankomt en dat dat nét een kind is dat de hond pijn doet... Ik twijfel er niet aan dat het niet je bedoeling was dat de hond het kind schade zou toebrengen hoor (of het kind de hond), laat dat duidelijk zijn, maar 'ik viel' is toch een beter excuus dan 'ik liep te bellen' om maar een voorbeeld te noemen (waarmee ik wederom niet wil zeggen dat dit in het geval van TS zo was). Verder TS, zeg je dat het 'een snauw' was, maar volgens mij worden kleine wondjes niet gehecht, alleen wat grotere wonden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de hond gericht beet, maar een schampschot of krasje was het overduidelijk niet. Bedoel daarmee dat door woordkeus kan overkomen alsof er minimale schade was maar het feit dat de schade groter had kúnnen zijn wil niet zeggen dat de 'niet maximale' schade meteen gelijkstaat aan vrijwel geen schade.
Er zijn gewoon altijd meer kanten aan een verhaal en de waarheid ligt meestal ergens in het midden.
Edit: Dus de politie stond er al toen jij terugkwam van het kind aan mensen meegeven die het naar haar ouders zouden brengen? Maar wie heeft er dan gebeld zo snel? Eerder zei je dat je de eerste klop niet hoorde en je in de keuken was oid toen ze aan de deur kwamen.
Ik kan me echter eerlijkheidshalve niet herinneren wanneer ik op straat (of waar ook) zodanig struikelde dat ik viel (gladheid bijv niet meegerekend) en de kans dat er dan nét een kind aankomt en dat dat nét een kind is dat de hond pijn doet... Ik twijfel er niet aan dat het niet je bedoeling was dat de hond het kind schade zou toebrengen hoor (of het kind de hond), laat dat duidelijk zijn, maar 'ik viel' is toch een beter excuus dan 'ik liep te bellen' om maar een voorbeeld te noemen (waarmee ik wederom niet wil zeggen dat dit in het geval van TS zo was). Verder TS, zeg je dat het 'een snauw' was, maar volgens mij worden kleine wondjes niet gehecht, alleen wat grotere wonden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de hond gericht beet, maar een schampschot of krasje was het overduidelijk niet. Bedoel daarmee dat door woordkeus kan overkomen alsof er minimale schade was maar het feit dat de schade groter had kúnnen zijn wil niet zeggen dat de 'niet maximale' schade meteen gelijkstaat aan vrijwel geen schade.
Er zijn gewoon altijd meer kanten aan een verhaal en de waarheid ligt meestal ergens in het midden.
Edit: Dus de politie stond er al toen jij terugkwam van het kind aan mensen meegeven die het naar haar ouders zouden brengen? Maar wie heeft er dan gebeld zo snel? Eerder zei je dat je de eerste klop niet hoorde en je in de keuken was oid toen ze aan de deur kwamen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bedankt voor de info Aniek, zo kan ik het wat beter in perspectief plaatsen. 3 Honden waar je ervaring mee hebt is anders dan 9, en dat is weer anders dan 20 of 30.Budkes schreef:Die zijn herplaatst. Van 1 was sowieso al afstand gedaan.LongFields schreef:Waar zijn die 2 naartoe gegaan die niet naar de eigenaar terug zijn gegaan?Budkes schreef: Troost je TS van alle honden die wij hier in beslag hebben genomen is er nog nooit 1 geëuthanaseerd en op 2 na zijn ze allemaal weer terug naar de eigenaar gegaan.
Ik weet het niet precies Suzanne, zo uit mijn blote hoofd, maar het gaat om een stuk of 9 honden.

-
- Zeer actief
Hier gebeurt dat met mijn duo ook hoorBudkes schreef:Dan zul je wel een iets te vriendelijke uitstraling hebben of zo, mij gebeurd dat nooit dat wildvreemde mensen mijn honden zomaar vanuit het niets knuffelen.

Kon wel iedere keer er een punt van maken maar als de honden het zelf ok vonden, waarom zou ik dan moeilijk gaan doen. 1x wel iemand gezegd nu echt zijn kindje van twee bij de hand te nemen. Ik stond te pinnen en de honden tussen mij en de pinautomaat in, de ene lag de ander zat. Ik toets in, zie wat oren naar voren schieten en een hele kleine dreumes staat wat wankel voor ze. Nu zijn ze toch wel redelijk relaxed met kinderen maar dat koppie op neus/bekhoogte van Finn en Bluf onder haar vond ik toch wel even