Snap ik hoor. En ik lees ook dat een goede rangorde hetzelfde is als dat de hond altijd alles slaafs volgt en verder vooral niet tot last moet zijn. Absoluut niet mijn methode, maar ik denk wel dat het minder zwart / wit is dan dat het hier op het forum zegt (in de diverse topics).renee-uk schreef:tja ik baseer dat natuurlijk niet alleen op wat hij hier schrijft, ik lees ook andere reacties en daar kwam dit vandaan.
maar mijn zegen heeft ie hoor, ik maak me er verder niet meer druk om en kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.
Moderator: moderatorteam
Re: 1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het for
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Zo zul je Gila 75% van de tijd aantreffen in de woonkamer.

Lekker zo dichtbij mogelijk bij de baas.
Hopelijk zeggen foto's meer als woorden?

Lekker zo dichtbij mogelijk bij de baas.

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Dat is toch heel mooi dat Gila graag bij jou wil zijn? 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gok dan maar ff verder! Puur en alleen door wat jij hier schrijft krijg je dat, ik wil en mijn wil is wet en wat ik wil zal gebeuren... kijken naar de hond? Echt niet, want de vroegere honden deden het ook dus deze moet het ook... bladibla en nog vele van deze opmerkingen.ArCee schreef:
Nu vraag ik mij af waar bepaalde mensen het idee vandaan halen dat zij beter zijn als mij? Dat zij in ieder geval zoveel beter denken te zijn, dat zij zichzelf het recht geven om mij de meest idiote benamingen en titels te geven zoals "dictator" en wat al niet meer?
Dat kunnen alleen maar mensen zijn die het TE hoog in hun eigen bolletje hebben volgens mij. Dat is maar een idee van mij hoor, ik kan niets bewijzen, maar ik gok ook maar even iets.![]()
ow dus ik ben niet gewoon Malinois die hier onder eigen naam schrijft? Schrijf ik via het moderatoraccount? Nee toch? Dus dan is het puur een persoonlijke mening en ja dat mag hier. Zelfs modjes hebben een meningDat ik dan ook moet zien dat een Moderator net zo hard, of misschien nog harder mee doet om ook allemaal eigen conclusies, beschuldigingen en eigen getrokken meningen te ventileren, dat is toch wel diep treurig.

prima als dat daar zo is, hier ben je ook nog gewoon lid naast moderator. Mocht je klachten hebben kun je een pb sturen naar het moderatorteam.Ik ben zelf moderator op 2 forums, maar daar kun je als moderator meteen inpakken als jij je zo onbeschoft uit je tent laat lokken of je schuldig maakt aan dit soort (emotionele) uitspraken.
Als moderator dien je neutraal te zijn en boven de partijen te hangen. Tenminste, op de forums waar ik mod.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik heb niets onbeschofts van Mal's hand gelezen overigensArCee schreef:knip .. maar daar kun je als moderator meteen inpakken als jij je zo onbeschoft uit je tent laat lokken .. knip

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geruststellende foto's. Goed zo. Maar waarom heb jij je schoenen aan in huis?ArCee schreef:Zo zul je Gila 75% van de tijd aantreffen in de woonkamer.
Lekker zo dichtbij mogelijk bij de baas.![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- ArCee
- Zeer actief
Schoen aan is gewoon bij ons. Niet met mijn werk, of schoenen waarmee ik door het bos loop. Voor de rest wel. Nu loop ik, als we naar bed gaan of eruit komen wel op sloffen. Tot het moment dat ik Gila ga uit laten. En ik loop altijd op lederen laarzen omdat ik dit heerlijk vind lopen, bij mij past, mooi vind, en ze mijn enkels steuen waar ik met lage schoenen wel eens door zwik. Met laminaat in huis, gang en keuken kan dat ook allemaal prima hoor. Nada probleem. Hoogstens een keertje extra dweilen per week, afhankelijk van het weer.
- ArCee
- Zeer actief
Lekker he Mal. Lekker blijven schoppen. Lekker dwangmatig blijven quoten. Elk bericht uitpluizen om het laatste woord te willen hebben en alles erbij betrekken om duidelijk te maken hoe erg je mij haat, of datgene wat ik bedenk, verfoei. Nergens ook maar een goede opmerking zien, of quoten, alleen maar gefocussed zijn om de persoon achter de berichten te blijven aanvallen.
Persoonlijk zegt me dat een heleboel over jouw, wat minder over mij als je gedrag keer op keer laat zien. Dat er nu meteen mensen zijn die voor jouw in de bres denken te moeten springen neem ik op de koop toe. Prima. Allemaal leermomenten voor me.
Jouw berichten gaan namelijk al lang niet mjeer over opvoeding of wat dan ook, die zijn alleen maar op de man gericht. Iets waar jij je als Mod niet schuldig aan zou moeten maken, of boven zou moeten staan dacht ik? Verkeerd gedacht, my bad.
Nou, eens zien hoeveel quotes je hier uit kunt halen?
Doe je best want je moet het laatste woord hebben uiteraard.
Kom maar..............................
...............................................................................................................................................
Gelukkig hebben Gila en ik het geluk samen gevonden in goede harmonie. Daar is het mij altijd om te doen geweest, en geen belediging, of denigrerende opmerking pakt dat nog van me af
Ik heb dan even moeten wennen aan het Herder-achtige in haar, ik was inderdaad wat meer Rottweiler eigenschappen gewend maar ik ben erachter hoe dat zit, ben er aan gewend, vind het heerlijk, en ben alleen maar blij met mijn Gilaatje.
Hayleigh was een vrijkont, maar Gila wint het en op zo'n heerlijk, zachte, bijna verlegen manier. Zo zacht en teder zowat, daar word je helemaal slap van, ook al "harde dictator".
Ow, bedenk me net, ik ben iets op het verkeerde been gezet in de tijd dat ik nog via de mail aan het schrijven en informeren was naar en over Gila. Toen is mij wel een iets andere hond voorgespiegeld als dat ze werkelijk is. Misschien dat dit ook een zijdelings, meetellende reden kan zijn?
Dat we een andere hond hadden meegekregen, volgens de meiden, als dat ze werkelijk was?
Bij sommige dingen zeiden mijn vrouw en ik tegen elkaar: Ow joh, daar hadden die meiden al voor gewaarschuwd, dat betekend........... dus lekker laten gaan, raakt wel over. Of zoiets.
Ja, zij konden haar toen beter als ik.
Misschien ben ik daar iets te lang in blijven hangen? kan best hoor, geen idee.
Nu heb ik in die paar weken al meer dingen bereikt met haar als zij in een heel jaar, en van sommige ontwikkelingen staan ze echt te kijken en reageren ze met:
Wow, we wisten niet dat ze dat kon.
Of dat ze dat in haar had.
Of, doet ze dat nu al, wat goed etc, etc
Ik denk dus eerlijk gezegt niet dat de meiden, in al hun goede bedoelingen, goed wisten wat ze in huis hadden, in ieder geval stukken minder nog als ik.
Zij hielden erg vast aan het rapport van de gedrags therapeut, maar daar zet ik dan weer dikke bedenkingen bij.
Als ik lees dat ze met harde stem moet worden gecorrigeert?
Als ik lees dat ze geen zelfvertrouwen heeft?
Als ik lees dat je haar in bescherming moet nemen?
Als ik lees dat ze alleen maar onderdanig is uit angst?
Dan zie ik hier toch een heel ander hondje lopen, alsof het over de hond van een ander gaat?
Misschien voelt zij zich wel zekerder nu hoor, kan best. Ik ga naar veel meer verschillende plekken toe met haar, ook naar een druk winkelcentrum en een drukke markt. Ik laat haar veel meer los om vooral andere honden te leren kennen. Ik neem haar niet meteen in bescherming als ze eens gecorrigeert word door een andere hond. Ik laat haar zien dat het meeste wat ze niet kent, helemaal niet eng is. Dat mensen over het algemeen niet eng zijn, etc, etc.
Ik heb wel het gevoel dat ze daar, samen met mij, erg veel van leert, oppakt, en minder eng vind als aangegeven door de vorige eigenaressen.
Is dat omdat ik een vent ben?
Is dat omdat ik haar stimuleer?
Is dat, omdat ik bij iets wat zij eng vind, het gedrag negeer en lekker doorloop, waardoor het een 2e keer al minder eng is?
Is het omdat, als ze iets echt goeds overwint, ik haar de hemel in prijs?
Is het, omdat ik gewoon stapel op haar ben?
Weet ik veel wat het is. Maakt ook niet uit, ik zie dat ze stappen vooruit maakt, en daar gaat het mij om. Dat ze uit haar schulp kruipt, en dat zie je nu duidelijk gebeuren na een maand of 3? Ongeveer?
Nu ze de goede kant op gaat krijgt ze ook alle tijd en ruimte om zich voorwaards te blijven ontwikkelen tot een lief, zelfverzekerd, speels, knuffelig, waaks en gezond hondje die lekker in haar vel/vacht zit.
Persoonlijk zegt me dat een heleboel over jouw, wat minder over mij als je gedrag keer op keer laat zien. Dat er nu meteen mensen zijn die voor jouw in de bres denken te moeten springen neem ik op de koop toe. Prima. Allemaal leermomenten voor me.
Jouw berichten gaan namelijk al lang niet mjeer over opvoeding of wat dan ook, die zijn alleen maar op de man gericht. Iets waar jij je als Mod niet schuldig aan zou moeten maken, of boven zou moeten staan dacht ik? Verkeerd gedacht, my bad.
Doe je best want je moet het laatste woord hebben uiteraard.

...............................................................................................................................................
Gelukkig hebben Gila en ik het geluk samen gevonden in goede harmonie. Daar is het mij altijd om te doen geweest, en geen belediging, of denigrerende opmerking pakt dat nog van me af

Ik heb dan even moeten wennen aan het Herder-achtige in haar, ik was inderdaad wat meer Rottweiler eigenschappen gewend maar ik ben erachter hoe dat zit, ben er aan gewend, vind het heerlijk, en ben alleen maar blij met mijn Gilaatje.
Hayleigh was een vrijkont, maar Gila wint het en op zo'n heerlijk, zachte, bijna verlegen manier. Zo zacht en teder zowat, daar word je helemaal slap van, ook al "harde dictator".

Ow, bedenk me net, ik ben iets op het verkeerde been gezet in de tijd dat ik nog via de mail aan het schrijven en informeren was naar en over Gila. Toen is mij wel een iets andere hond voorgespiegeld als dat ze werkelijk is. Misschien dat dit ook een zijdelings, meetellende reden kan zijn?
Dat we een andere hond hadden meegekregen, volgens de meiden, als dat ze werkelijk was?

Bij sommige dingen zeiden mijn vrouw en ik tegen elkaar: Ow joh, daar hadden die meiden al voor gewaarschuwd, dat betekend........... dus lekker laten gaan, raakt wel over. Of zoiets.
Ja, zij konden haar toen beter als ik.
Misschien ben ik daar iets te lang in blijven hangen? kan best hoor, geen idee.
Nu heb ik in die paar weken al meer dingen bereikt met haar als zij in een heel jaar, en van sommige ontwikkelingen staan ze echt te kijken en reageren ze met:
Wow, we wisten niet dat ze dat kon.
Of dat ze dat in haar had.
Of, doet ze dat nu al, wat goed etc, etc

Ik denk dus eerlijk gezegt niet dat de meiden, in al hun goede bedoelingen, goed wisten wat ze in huis hadden, in ieder geval stukken minder nog als ik.
Zij hielden erg vast aan het rapport van de gedrags therapeut, maar daar zet ik dan weer dikke bedenkingen bij.
Als ik lees dat ze met harde stem moet worden gecorrigeert?
Als ik lees dat ze geen zelfvertrouwen heeft?
Als ik lees dat je haar in bescherming moet nemen?
Als ik lees dat ze alleen maar onderdanig is uit angst?
Dan zie ik hier toch een heel ander hondje lopen, alsof het over de hond van een ander gaat?
Misschien voelt zij zich wel zekerder nu hoor, kan best. Ik ga naar veel meer verschillende plekken toe met haar, ook naar een druk winkelcentrum en een drukke markt. Ik laat haar veel meer los om vooral andere honden te leren kennen. Ik neem haar niet meteen in bescherming als ze eens gecorrigeert word door een andere hond. Ik laat haar zien dat het meeste wat ze niet kent, helemaal niet eng is. Dat mensen over het algemeen niet eng zijn, etc, etc.
Ik heb wel het gevoel dat ze daar, samen met mij, erg veel van leert, oppakt, en minder eng vind als aangegeven door de vorige eigenaressen.
Is dat omdat ik een vent ben?
Is dat omdat ik haar stimuleer?
Is dat, omdat ik bij iets wat zij eng vind, het gedrag negeer en lekker doorloop, waardoor het een 2e keer al minder eng is?
Is het omdat, als ze iets echt goeds overwint, ik haar de hemel in prijs?
Is het, omdat ik gewoon stapel op haar ben?
Weet ik veel wat het is. Maakt ook niet uit, ik zie dat ze stappen vooruit maakt, en daar gaat het mij om. Dat ze uit haar schulp kruipt, en dat zie je nu duidelijk gebeuren na een maand of 3? Ongeveer?
Nu ze de goede kant op gaat krijgt ze ook alle tijd en ruimte om zich voorwaards te blijven ontwikkelen tot een lief, zelfverzekerd, speels, knuffelig, waaks en gezond hondje die lekker in haar vel/vacht zit.
-
- Zeer actief
Ik denk dat je het verleden helemaal moet vergeten, behalve eventuele gezondheids info, bij een herplaatser.
Lille kreeg ik met 9.5mnd. in mijn armen geduwd, die huilde zo'n beetje..Totaal geen info zelfs geen echte naam.
Mijn hond was een paar mnd. ervoor overleden en ik liep over van hondloosheid...dat klikte wel.
Ik heb haar als een blanco blaadje behandeld(puppetje) moet je nu bijna 2jr. later kijken...
Lille kreeg ik met 9.5mnd. in mijn armen geduwd, die huilde zo'n beetje..Totaal geen info zelfs geen echte naam.
Mijn hond was een paar mnd. ervoor overleden en ik liep over van hondloosheid...dat klikte wel.
Ik heb haar als een blanco blaadje behandeld(puppetje) moet je nu bijna 2jr. later kijken...

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ik denk ook dat je al die verhalen van therapeuten en van die meisjes beter kunt vergeten. Die hadden vast ook allemaal het beste voor met Gila. Maar goed, Gila leefde toen in een ander huis met andere mensen + nog een hond. Misschien dat ze er niet op haar plaats was, of misschien dat de meisjes zich niet helemaal in haar konden vinden.
Maar goed, dat is allemaal speculeren. Gila is dat verleden allang vergeten. Honden leven in het nu.
Ik denk dat je inderdaad in sommige posts harder over komt dan je eigenlijk bent. Er mist soms een stukje emotie. In je latere berichten hier, merk ik dat veel meer. Misschien dat sommige mensen op het verkeerde been zijn gezet door jouw posts.
Ik denk dat veel mensen op deze fora de fout maken aannames te gaan maken over hoe ze denken dat het bij een ander thuis is. Dat zie ik niet alleen in dit topic. Dat is jammer, maar zal niet veranderen. Dat is gewoon internet-eigen.
Maar goed, dat is allemaal speculeren. Gila is dat verleden allang vergeten. Honden leven in het nu.
Ik denk dat je inderdaad in sommige posts harder over komt dan je eigenlijk bent. Er mist soms een stukje emotie. In je latere berichten hier, merk ik dat veel meer. Misschien dat sommige mensen op het verkeerde been zijn gezet door jouw posts.
Ik denk dat veel mensen op deze fora de fout maken aannames te gaan maken over hoe ze denken dat het bij een ander thuis is. Dat zie ik niet alleen in dit topic. Dat is jammer, maar zal niet veranderen. Dat is gewoon internet-eigen.
- ArCee
- Zeer actief
Presies, wer gaan met Gila om als een grote pup nu.
Omdat ze nu in een hele andere situatie is aanbeland kun je niets meer aannemen van die therapeut. De gaf sowieso al advies,gebasseerd op de situatie daar, wat een hemelsbreed verschil is met hier.
Uberhaupt vond/vind ik bepaalde uitspraken en bevindingen hoogst dubieus.
We gaan nu gewoon met Gila, zoals de situatie nu hier is, en hoe ze er op dit moment mee omgaat, en op reageerd. Zolang je niet teveel ineens wilt, gaat dat ook eigenlijk ontzettend goed en snel. Eerder al mede gedeeld, ze is echt niet dom, en heeft het IQ van de Mechel overduidelijk in haar zitten.
Eerlijk is eerlijk, mijn 1e keuze was niet een kruising Mechel/Rottweiler. Ik kwam/kom ze vaak tegen in mijn werk en ik vind het vaak zenuwenlijers alla Jack Russel.
Ik was meer uit op een kruising Rottweiler/Berner Sennen - Rottweiler/Duitse Herder - Rottweiler/New Foundlander. Iets met (half) lange vacht, maar de kleuren en aftekening van de Rottweiler.
Dat waren misschien ook wel iets rustigere, of iets meer zelfstandige kruisingen geweest? Gila is echter totaal anders. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter.................en ik had het niet beter kunnen treffen bemerk ik nu achteraf
Het had alleen iets tijd nodig, en veel lelijke, onnodige, verwensingen richting mijn persoon om daar achter te komen, om haar anders te bekijken, om haar (behoeftes) te begrijpen.
Ook zonder had ik dat begrepen.
Juist door weer eens door alle berichten heen te gaan merk ik dat de mensen die gewoon kalm en serieus antwoord gaven, het meest hebben bijgedragen. Daar heb ik het meest van geleerd.
Deze mensen ben ik vreselijk dankbaar, en Gila is dat ook!!
Degene die zich helemaal hebben laten gaan, op een negatieve, denigrerende, niet nette manier, staan op een apart lijstje voortaan, maar daar zal niemand last van hebben verders.
Is ff voor mijzelf.
Omdat ze nu in een hele andere situatie is aanbeland kun je niets meer aannemen van die therapeut. De gaf sowieso al advies,gebasseerd op de situatie daar, wat een hemelsbreed verschil is met hier.
Uberhaupt vond/vind ik bepaalde uitspraken en bevindingen hoogst dubieus.
We gaan nu gewoon met Gila, zoals de situatie nu hier is, en hoe ze er op dit moment mee omgaat, en op reageerd. Zolang je niet teveel ineens wilt, gaat dat ook eigenlijk ontzettend goed en snel. Eerder al mede gedeeld, ze is echt niet dom, en heeft het IQ van de Mechel overduidelijk in haar zitten.

Eerlijk is eerlijk, mijn 1e keuze was niet een kruising Mechel/Rottweiler. Ik kwam/kom ze vaak tegen in mijn werk en ik vind het vaak zenuwenlijers alla Jack Russel.
Ik was meer uit op een kruising Rottweiler/Berner Sennen - Rottweiler/Duitse Herder - Rottweiler/New Foundlander. Iets met (half) lange vacht, maar de kleuren en aftekening van de Rottweiler.
Dat waren misschien ook wel iets rustigere, of iets meer zelfstandige kruisingen geweest? Gila is echter totaal anders. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter.................en ik had het niet beter kunnen treffen bemerk ik nu achteraf

Het had alleen iets tijd nodig, en veel lelijke, onnodige, verwensingen richting mijn persoon om daar achter te komen, om haar anders te bekijken, om haar (behoeftes) te begrijpen.
Ook zonder had ik dat begrepen.
Juist door weer eens door alle berichten heen te gaan merk ik dat de mensen die gewoon kalm en serieus antwoord gaven, het meest hebben bijgedragen. Daar heb ik het meest van geleerd.
Deze mensen ben ik vreselijk dankbaar, en Gila is dat ook!!

Degene die zich helemaal hebben laten gaan, op een negatieve, denigrerende, niet nette manier, staan op een apart lijstje voortaan, maar daar zal niemand last van hebben verders.

Is ff voor mijzelf.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
ArCee schreef: Hardheid is gekomen door mijn werk als surveillant in de Bijlmermeer waarbij ik alleen op de auto zat en dagelijks met hoeren, junks, daklozen, alcoholisten en wat al niet meer te maken had. Dan kun je (vaak) niet anders.
Dat ik niet lief ben voor mij hond is absolute nonsens, mensen vinden dat ik zowat verlieft op HAAR ben, en ze is ook een hond om verlieft op te zijn. Te weinig vrijheid is ook schromelijk overdreven, teveel regels, dat klopt ook helemaal en zijn we accuut en 100% mee gestopt.
die 1 op 1 stoei/knuffeltijd, krijgt ze hier hoor, x een keertje of 4 a 5 per dag?
Die bench weg gooien is het stomste wat ik nu kan doen, want ze adoreert dat ding.

Leuke foto's
@Hanneke2
Is het gek als je schoenen aan hebt in huis?
Ik heb ook schoenen aan

Ik zou op mijn sokken flink onderuit gaan op het parket of de plavuizen

- ArCee
- Zeer actief
Alsof je daarmee zou stoppen Ranetje als Hanneke2 het zou afkeuren?? 

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ik doe al tijden geen pantoffels meer aan in huis- ik loop dan altijd per ongeluk in pantoffels naar buiten om boodschappen te doen.
Dus dan maar zonder schoenen, vind ik prettiger dan mét. Maar das lekker offtopic. :p
Dus dan maar zonder schoenen, vind ik prettiger dan mét. Maar das lekker offtopic. :p
- ArCee
- Zeer actief
Ietsje maar hoor, pantoffelheldin 

- senna en odin
- Zeer actief
Je houdt haar gewoon met die maat 46 in lederen boots gestoken voeten, in bedwang omdat ze op de foto moet.ArCee schreef:Zo zul je Gila 75% van de tijd aantreffen in de woonkamer.
Lekker zo dichtbij mogelijk bij de baas.![]()

Fijn dat het nu goed gaat met haar Rene

Niks zo fijn als je een goeie klik met je hondje hebt. Geniet maar lekker van der.
Groetjes Belinda

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Als je nu je eerste paar berichten vergelijkt met de laatsten?
Zie je dan zelf ook dat je veel meer ontspannen schrijft/bent?
Hoop dat het leuk blijft gaan
Zie je dan zelf ook dat je veel meer ontspannen schrijft/bent?
Hoop dat het leuk blijft gaan

- ArCee
- Zeer actief
Op zich wel, jammer dat niet iedereen daar in meegaat, en sommige concequent in hun eigen nare gedachten blijven hangen, en deze zelfs meenemen in andere topics.
TE triest voor woorden, en dan zeggen ze dat ik mij niet kan aanpassen?
Ach, het is zoals het is Suske, ze hebben het schijnbaar nodig
TE triest voor woorden, en dan zeggen ze dat ik mij niet kan aanpassen?

Ach, het is zoals het is Suske, ze hebben het schijnbaar nodig

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou kun je natuurlijk wel de beledigde onschuld uit gaan hangen, maar kijk je ook even naar de manier waarop je zelf zo het één en ander geschreven hebt?
ik moet trouwens wel een beetje lachen als ik zie dat de dingen waarom je mij zo veroordeelde nu zelf ook toepast, zoals wegsturen ipv in de mand/bench sturen, de raadgevingen van de vorige eigenaren naast je neerleggen en zo nog een paar zaken.
waren het toch misschien niet van die hele rare ideeën?
maar ik ben wel blij dat je wat meer ontspannen omgaat met Gila, dat kan de hond en baas verhouding alleen maar ten goede komen
ik moet trouwens wel een beetje lachen als ik zie dat de dingen waarom je mij zo veroordeelde nu zelf ook toepast, zoals wegsturen ipv in de mand/bench sturen, de raadgevingen van de vorige eigenaren naast je neerleggen en zo nog een paar zaken.
waren het toch misschien niet van die hele rare ideeën?

maar ik ben wel blij dat je wat meer ontspannen omgaat met Gila, dat kan de hond en baas verhouding alleen maar ten goede komen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
ArCee schreef:Alsof je daarmee zou stoppen Ranetje als Hanneke2 het zou afkeuren??

Nee absoluut niet

Dat stond ook niet in mijn posting, dat was alleen een vraag

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lieve schat je doet maar, ik weet genoeg nav jouw eerdere berichten, en jij zou bij mij in ieder geval nooit een hond krijgen, dat is duidelijk.ArCee schreef:Lekker he Mal. Lekker blijven schoppen. Lekker dwangmatig blijven quoten. Elk bericht uitpluizen om het laatste woord te willen hebben en alles erbij betrekken om duidelijk te maken hoe erg je mij haat, of datgene wat ik bedenk, verfoei. Nergens ook maar een goede opmerking zien, of quoten, alleen maar gefocussed zijn om de persoon achter de berichten te blijven aanvallen.
Doe je best want je moet het laatste woord hebben uiteraard.![]()
je bekijkt het ook maar met je hondje, veel succes ermee. Ik hoop op het veerkrachtgedeelte wat de mechelaar heeft dat ze het daar een beetje mee voor elkaar krijgt. Als jij tevreden bent prima toch... godzijdank heb je toch geluisterd naar het forum hier vwb sommige dingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ArCee
- Zeer actief

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
deze ook maar meteen meenemen naar het discussietopic?

- ArCee
- Zeer actief
Topictitel:
ArCee tegen de rest van de wereld
ArCee tegen de rest van de wereld

- fredje
- Actief
Alles is wel zo'n beetje gezegd.
Mijn kruising mechel kreeg bij ons ook een bench ,waar ze bij haar vorige eigenaar altijd aan de verwarming werd gebonden.Na twee onrustige dagen werd het echt haar plekje en heeft daar tot 15,5 jaar elek nacht met een open deurtje in geslapen.De eerste maanden ging het deurtje dicht,omdat ze bij de vorige eigenaar alles sloopte en ik geen zin had om zulke plinten als hun te krijgen.Toen deed ik het deurtje alleen toe,zodat ze het zelf kon openen en later het deurtje eruit gehaald.
Mijn herders mogen ook niet boven komen en blijven dus onder aan de trap liggen.
Ieder huis heeft zijn eigen regels en zolang het geen dierenmishandeling is moet ieder doen wat hij goeddunkt.
Ik lees in jouw posts wel een grote liefde voor je hond,de manier waarop je haar hebt uitgezocht,de foto's van de wandelingen.
Alleen je manier van schrijven komt hard over(terwijl dat in de praktijk misschien best meevalt)
Als ik jou was zou ik wel op een cursus gaan,niet omdat je daar evt.huishoudelijke problemen mee op kan lossen maar omdat je een hondje hebt die blijkbaar heel graag voor je wilt werken.
Op zo'n cursus kan je leren dat er verschillende manieren zijn om dingen aan te leren en je leert de vaardigheden van je hond beter te kennen.
Ze mag dan niet zo gehoorzaam zijn als je vorige honden(maar dat kost tijd)ze kan wel hele andere talenten hebben.
Je zult ook merken dat door een cursus een hond moet gaan leren nadenken wat ze soms veel vermoeider maakt dat hele lange wandelingen of fietstochten(daar krijgen ze alleen maar een hele goede conditie van)
Mijn kruising mechel kreeg bij ons ook een bench ,waar ze bij haar vorige eigenaar altijd aan de verwarming werd gebonden.Na twee onrustige dagen werd het echt haar plekje en heeft daar tot 15,5 jaar elek nacht met een open deurtje in geslapen.De eerste maanden ging het deurtje dicht,omdat ze bij de vorige eigenaar alles sloopte en ik geen zin had om zulke plinten als hun te krijgen.Toen deed ik het deurtje alleen toe,zodat ze het zelf kon openen en later het deurtje eruit gehaald.
Mijn herders mogen ook niet boven komen en blijven dus onder aan de trap liggen.
Ieder huis heeft zijn eigen regels en zolang het geen dierenmishandeling is moet ieder doen wat hij goeddunkt.
Ik lees in jouw posts wel een grote liefde voor je hond,de manier waarop je haar hebt uitgezocht,de foto's van de wandelingen.
Alleen je manier van schrijven komt hard over(terwijl dat in de praktijk misschien best meevalt)
Als ik jou was zou ik wel op een cursus gaan,niet omdat je daar evt.huishoudelijke problemen mee op kan lossen maar omdat je een hondje hebt die blijkbaar heel graag voor je wilt werken.
Op zo'n cursus kan je leren dat er verschillende manieren zijn om dingen aan te leren en je leert de vaardigheden van je hond beter te kennen.
Ze mag dan niet zo gehoorzaam zijn als je vorige honden(maar dat kost tijd)ze kan wel hele andere talenten hebben.
Je zult ook merken dat door een cursus een hond moet gaan leren nadenken wat ze soms veel vermoeider maakt dat hele lange wandelingen of fietstochten(daar krijgen ze alleen maar een hele goede conditie van)
- ArCee
- Zeer actief
Fred, zoals eerder beschreven, ze heeft haar eigen ebch weer terug, en is dara perfect gelukkig mee, en in.
Werken zal er misschien wel van komen, alleen eens zien wat. Speuren zal het niet worden, ze vind zelfs haar eigen ballen niet terug. Ik raak er per rondje 1 kwijt
Werken zal er misschien wel van komen, alleen eens zien wat. Speuren zal het niet worden, ze vind zelfs haar eigen ballen niet terug. Ik raak er per rondje 1 kwijt

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Yla raakt ook bijna altijd haar ballen kwijt. Maar met speuren is ze toch de beste van haar groep.ArCee schreef:Fred, zoals eerder beschreven, ze heeft haar eigen ebch weer terug, en is dara perfect gelukkig mee, en in.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Wij zijn ook begonnen met speuren, ookal raakt zij ook alle ballen kwijt :lol: ze vindt het geweldig en pikt het vrij snel op.ArCee schreef:Fred, zoals eerder beschreven, ze heeft haar eigen ebch weer terug, en is dara perfect gelukkig mee, en in.
Heb je hier speciale curssusen voor?TessaThomas schreef:Wij zijn ook begonnen met speuren, ookal raakt zij ook alle ballen kwijt :lol: ze vindt het geweldig en pikt het vrij snel op.ArCee schreef:Fred, zoals eerder beschreven, ze heeft haar eigen ebch weer terug, en is dara perfect gelukkig mee, en in.