Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nestje Bostons : update 31/8 het gaat niet goet met de pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Nestje Bostons : update 31/8 het gaat niet goet met de p

Ongelezen bericht door SannePP »

Hoe gaat het nu met Faith en jou, Linda??
RIP Cena :roos:
    annemick
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

:roos: wat een vreselijke afloop, heel veel sterkte, extra knuffel voor Faith :roos:
    Afbeelding
    Drazic
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

wat verschrikkelijk zeg.... :jank:
    Sterkte Linda voor jou en Faith.
    Maryanne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
    Aantal honden: 12
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor je Linda en ook arme Faith. Maar verwijt jezelf niks hoor, je hebt gedaan wat je kon en meer kan gewoon niet. Sterkte meis :roos: :knuffel1:
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Inge O schreef:
    smoekie schreef: En misschien toch even een stop op het fokken zetten om zo ervoor te waken dat ze niet straks een hele lijn heeft waarin (oa) het herpes virus voorkomt.
    er zijn meer honden met herpesvirus (of die op z'n minst de infectie hebben doorgemaakt) dan zonder dus die zorg hoeft linda op zich niet te hebben.

Ja en? Dus omdat de meeste honden het virus hebben hoef je er (algemeen gesproken) als het jouw reu/teef treft en pups overlijden (mede) aan de gevolgen van herpes er verder niets aan te doen? Ok. Prima, verschillen we gewoon voor de verandering maar weer eens van mening.

Ik heb in zo'n geval idd niks te maken met de honden van anderen die geinfecteerd zijn, maar persoonlijk zou ik dan toch (voor mezelf) proberen de "schade" voor zover dat mogelijk is te beperken. Maar goed, zoals jij het nu stelt is het ach de meeste honden hebben het dus maak je niet druk. Dat doe je pas als je een nest hebt waarvan de pups overlijden :19: beetje kort door de bocht en cru gezegd, maar daar komt het naar mijn idee wel een beetje op neer.

Weet niet hoor, maar als je van Linda zelf leest dat ze de vorige loopsheid niet opgenomen heeft (weet niet of dat ook met JimJam was) geeft je dat wel te denken toch. Je wilt toch geen lijn voortbrengen waarin vruchtbaarheidsproblemen voorkomen???? Nu is dit voor Faith haar laatste nestje geweest en is bovenstaande ook (met faith) niet ter sprake, maar er zijn genoeg fokkers die ondanks zo'n "tegenslag" wel verder gaan met fokken en wat krijg je dan op een gegeven moment (lijkt mij) een lijn met veelvuldig voorkomende vruchtbaarheidsproblemen.

Ik zie best wel veel topics (hier en elders) waarin een teef "leeggebleven" is. Misschien zie ik het wel veel te simpel hoor, dat zou maar zo kunnen, maar dat is hoe ik het nu zo ff 1-2-3 zie.

Ben dan wel geen fokker, maar lees wel veel en sla redelijk wat op en niet van jantje pietje of klaasje met eigen zelfverzonnen info omdat dat nu eenmaal beter uitkomt. En ja, ongetwijfeld zal ik niet alles "juist" opslaan, maar bovenstaande is gewoon simpelweg mijn mening/idee hierover.
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    M@rleen
    Zeer actief
    Aantal honden: 0
    Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat een nachtmerrie :cry:
    Heel veel sterkte :roos:
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Idd een nachtmerrie, helaas zelf ook (2x) mee gemaakt, beide gevallen overigens geen herpes, oorzaak onbekend.
    Verder in reactie op smoekie, altijd begrepen dat zo'n 80% vd honden besmet is met herpes & dat t alleen gevaarlijk is voor de puppen als de teef kort voor of tijdens de dracht besmet wordt....
    Sas
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Och hemel, wat een nachtmerrie, heel veel sterkte Linda !
    Afbeelding
    kitty
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schapendoes
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Wat een vreselijke nachtmerrie. Heel veel sterkte met het verlies van de pups.
    Dianavdberkt
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Inge,

om even verder te gaan. Ik heb gehoord en zelf ook altijd gedacht dat de teef de puppen besmet tijdens de bevalling zelf. Dat zou kunnen betekenen dat als je andere puppen aanlegt deze dus geen enkel besmettings gevaar hebben omdat het niet via de melkgift besmet zouden kunnen raken. Maar zeker weten doe ik dit dus echt niet.
    mon65
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
    Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Dianavdberkt schreef:Inge,

om even verder te gaan. Ik heb gehoord en zelf ook altijd gedacht dat de teef de puppen besmet tijdens de bevalling zelf. Dat zou kunnen betekenen dat als je andere puppen aanlegt deze dus geen enkel besmettings gevaar hebben omdat het niet via de melkgift besmet zouden kunnen raken. Maar zeker weten doe ik dit dus echt niet.
    Dat dacht ik ook, maar Faith is bevallen met een keizersnede, dus dat zou hier zo wie zo niet op gaan.
    volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
    smoekie
    Zeer actief

crutz schreef:Idd een nachtmerrie, helaas zelf ook (2x) mee gemaakt, beide gevallen overigens geen herpes, oorzaak onbekend.
    Verder in reactie op smoekie, altijd begrepen dat zo'n 80% vd honden besmet is met herpes & dat t alleen gevaarlijk is voor de puppen als de teef kort voor of tijdens de dracht besmet wordt....

Dat is in ieder geval niet wat ik onthouden heb. Jawel dat een groot deel van de honden besmet is met het virus. Maar dat het wel zo is dat wanneer een teef (of reu) ziek is of iig een verminderde weerstand heeft zich kan gaan uiten. En als dat toevallig gebeurd als de reu gaat dekken, of de teef gedekt wordt kan het dus heel goed zijn dat je teef óf leeg blijft of een nest pups ter wereld brengt die allemaal gedoemd zijn te overlijden (of bij uitzondering met enkele overlevenden), steriel wordt van het virus en weet ik veel wat nog meer (zijn nog meer dingen)

Tis in ieder geval zeker niet zo (althans van wat ik dus gelezen heb) dat het alleen maar gevaarlijk is als een teef (of reu) vlak voor of tijdens de dracht besmet wordt. 9 van de 10x is dat virus dus al aanwezig.

Schreef eerder iets over ....pupsyndroom waarbij pups binnen of na 3 dgn achter elkaar overlijden. Vaak is daar ook geen specifieke oorzaak voor te vinden en zijn er meerdere dingen aan de hand waarbij bijv het herpes virus een rol "kan" spelen. Vaak genoeg dat ik gelezen heb dat men een pup waarop men sectie wilde laten doen om de doodsoorzaak te achterhalen in een zak in de vriezer (wat dus niet mag) deden. Dan werd er later verteld dat "niets" uit het onderzoek was gekomen en dat men dus in het duister tastte vwb de "oorzaak"van overlijden.

Feit is dat Faith al eerder leeg gebleven is, feit is dat er elders meerdere teven hier zijn leeggebleven waarvan sommige uit 1 lijn. En dan kun je denken dat het niets met elkaar te maken hebt (zoals naar mijn idee eerder zo ongeveer verondersteld werd) of je kunt voorzichtig je conclusie trekken dat je het best wel door kunt gaan trekken dat als je zonder verder om te kijken doorfokt je straks met en "lijn" te maken hebt waarin je dit "vaker" mee gaat maken (lege teven, pups die overlijden noem maar op). Dat was me kortgeleden ook al ergens opgevallen.

Maar weet je, dit wordt zo volgens mij een discussie waar je toch niet uitkomt en ik heb al helemaal geen zin om daar in dit topic een discussie van te maken, heb eerder wat gezegd en daar wordt op gereageerd, prima, daar wordt door sommige anders over gedacht, ook prima. Maar ik bedank in ieder geval "hier" ff om mijn "gelijk" te willen halen. :ok: Oftewel, geen zin om hier een welles/nietus spelletje van te maken.

Inge O schreef:
    smoekie schreef:Maar goed, zoals jij het nu stelt is het ach de meeste honden hebben het dus maak je niet druk. Dat doe je pas als je een nest hebt waarvan de pups overlijden :19:
    :blah: :blah: :blah:

zo, dat was weer een keer een poging tot normale conversatie met jou maar je begrijpt er geen halve jota van en gaat alleen maar in de aanval - ik probeer over een jaar nog wel een keer, dag smoek.
    :oohja: Jezus Inge zeg. Waar ga ik in de aanval? Ik geef op een heel nette manier aan hoe ik er over denk en waarom. En ja, jouw reactie kwam op mij gewoon ff iets te kort door de bocht over. Mag ik toch zeggen of niet dan? Blijkbaar niet, want zo te lezen ben je direct op je slibmossel getrapt en doe je het maar af met een semi "intelligente" opmerking (althans zo moet die opmerking overkomen) dat ik er geen halve jote van begrijp en ben je zo dus direct klaar met "antwoorden".
    Prima hoor Inge je hebt gelijk vrouw :J:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    kitty
    Zeer actief
    Contacteer:

smoekie schreef:

Feit is dat Faith al eerder leeg gebleven is, feit is dat er elders meerdere teven hier zijn leeggebleven waarvan sommige uit 1 lijn. En dan kun je denken dat het niets met elkaar te maken hebt (zoals naar mijn idee eerder zo ongeveer verondersteld werd) of je kunt voorzichtig je conclusie trekken dat je het best wel door kunt gaan trekken dat als je zonder verder om te kijken doorfokt je straks met en "lijn" te maken hebt waarin je dit "vaker" mee gaat maken (lege teven, pups die overlijden noem maar op). Dat was me kortgeleden ook al ergens opgevallen.
    Feit is dat deze pups zijn overleden aan herpes, gebleken uit de onderzoeken.
    Wat heeft dat te maken met de hele lijn? Wat heeft dat te maken met het eerder leeggebleven?
    Ik denk dat je heel erg op moet passen met voorzichtige conclusies trekken die nergens op zijn gebaseerd. Het is wel zeer gemakkelijk om zo achter je schermpje allerlei veronderstellingen neer te zetten die totaal niet onderbouwt zijn. Ik lees ook heel veel, dat wil niet zeggen dat dit allemaal waarheden zijn.
    biancamh
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): boston terrier

Ongelezen bericht door biancamh »

kitty schreef:
    smoekie schreef:

Wat heeft dat te maken met de hele lijn? Wat heeft dat te maken met het eerder leeggebleven?
    Ik denk dat je heel erg op moet passen met voorzichtige conclusies trekken die nergens op zijn gebaseerd. Het is wel zeer gemakkelijk om zo achter je schermpje allerlei veronderstellingen neer te zetten die totaal niet onderbouwt zijn. Ik lees ook heel veel, dat wil niet zeggen dat dit allemaal waarheden zijn.
    Ja het klopt dat een eerdere dekking bij Faith niet gelukt is, wel door andere reu, het is ook zo dat ze rare loopsheden had. Ik heb ook ergens gelezen dat het met het herpes te maken kan hebben. Maar... ik vermoed dat het door stress naar boven is gekomen of dat ze vatbaar voor het virus was door de stress. Zover ik gelezen heb komen de meeste honden in aanraking met dit virus, alleen weten wij dat niet omdat ze niet ziek worden. En dat je honden bijna niet kunt testen omdat dit onbetrouwbaar is? Dus ja dan vraag ik me af welke honden je dan moet uitsluiten voor de fok? In mijn ogen kunnen dus alle honden het wel bij zich dragen. En dan nog, moet je alleen de moeder uitsluiten of ook de vader? Want wie is nu de veroorzaker? Factor stress is volgens mij echt een hele belangrijke....

Vind het echt heel moeilijk om te zeggen wat nu verstandig is, ja in elk geval bij een volgend nest vanaf nu standaard enten voor de dekking en tijdens de dracht. Zo verklein je de kans in elk geval op puppysterfte (ook al is dat niet 100%) en ook de kans op leegblijven wordt minder (zeggen ze).

Zit zelf ook met een dillema hoor. Want onze Bibi (nu 8 weken geweest) gaat bij Linda wonen. Vind het best griezelig nu dit gebeurt is. Maar goed de dierenarts sluit uit dat het gevaarlijk voor haar kan zijn omdat het een oud virus is en dus niet meer overdraagbaar. Maar omdat er zoveel onduidelijkheden zijn vind ik het toch eng. Want stel dat door de komst van ons pupje de stress bij linda in huis weer ff toeneemt? Mijn man en ik vonden het verstandig om in elk geval te wachten tot ze 12 weken is en volledig geent is. Ook voor Faith natuurlijk, want die moet ook tot rust komen.

Groet, Bianca
    smoekie
    Zeer actief

kitty schreef:
    smoekie schreef:

Precies. Feit is dat deze pups zijn overleden. Feit is dat de DA na onderzoek heeft verteld dat de pups zijn overleden ten gevolge van het herpes virus (kan net zo goed ook andere dingen bij aan de hand zijn geweest gezien het vroege tijdstip van overlijden).

Wat dat te maken heeft met het eerder leeg blijven? Ehm, ik zou zeggen, google is your friend :ok: Wat dat te maken heeft met de hele lijn? Idem dito. Geloof dat ik me duidelijk genoeg heb gemaakt hier en waar ik niet onderbouwde veronderstellingen heb neergezet mag jij me aanwijzen trouwens, maar nogmaals. Misschien iets voor een nieuw topic ipv hier?

Want anders wordt het zometeen toch een welles nietus spelletje en ik kan me zo voorstellen dat Linda daar niet op zit te wachten hoor, en ik heb daar trouwens ook helemaal geen zin in, dus voor nu. Lees lekker mijn (onderbouwde) reacties terug. Lees de link die ik eerder heb doorgegeven en mocht ik hier iets hebben gezegd wat niet op waarheid berust of waarvan jij de waarheid betwist, mag je me dat gerust laten weten (graag zelfs) en wil ik met alle liefde met je daarover op een fatsoenlijke manier in discussie, maar wel in een "ander" door jou (of door wie dan ook) topic :roll:

Voor nu zeg ik dan ook gewoon toedeledoki.

Linda, sorry :roos:
    biancamh
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): boston terrier

Ongelezen bericht door biancamh »

smoekie schreef:Wat Linda nu is overkomen is zo ongeveer het ergste wat je als fokker zijnde kan overkomen, al denk ik ook dat ondanks dat de DA zei dat de 3 pups waar sectie op verricht is inwendige bloedingen hadden en het herpes is geweest kan het maar zo zijn dat herpes o.a. de oorzaak is geweest van de dode pups. Bedoel, als ik lees wanneer de pups zijn overleden ( 3 dgn na geboorte) kan met haar zo zijn dat de pups zijn overleden aan het huppeldepup puppy syndroom.(naam voor allerlei aandoeningen/afwijkingen) Dergelijke pups stoppen binnen een paar dagen met drinken en zijn 2 dgn later dood. Die van haar hebben van begin af aan slecht gedroken en de eerste 2 overleden al met krap 4 dgn,5e dag weer 3 en de laatste op dag 6. Zou dan ook wel een beetje verklaren denk ik waarom Faith in t begin ook gromde naar de pups.
    Dat Faith een beetje gromde (niet heel erg) kwam denk ik meer door de pijn. Zover ik heb begrepen van Linda had die betreffende dierenarts de wond niet afgedekt en het is natuurlijk pijnlijk als er van die scherpe nagels op je verse wond tekeer gaan.... Toen ze een pijnstiller had gekregen stopte het "grommen".

Dat puppy syndroom is dat niet meer een benaming voor als ze de oorzaak niet weten (of niet konden vaststellen door sectie)?
    In dit geval is vastgesteld dat bij de 3 pups, die ter sectie zijn aangeboden, de oorzaak herpes was. Zover ik weet is dit overduidelijk herkenbaar. Over het algemeen lees je wel dat de meeste pups eerst goed drinken en daarna ziek worden en tussen de 1 en 3 weken sterven. Maar goed, deze pups vallen dus niet onder de meest voorkomende gevallen, maar bij jonger dan een week is het misschien nog wel niet vaak genoeg vastgesteld. Niet iedereen laat sectie toepassen, of het gebeurt niet zo vaak voor de 1e week. Omdat het totaalbeeld die er te lezen is, niet helemaal op deze pups toepasbaar zijn maakt het in mijn ogen nog niet minder waar....

Groet, Bianca
    kitty
    Zeer actief
    Contacteer:

Juist Bianca, als een dierenarts na obductie aangeeft dat de pups zijn overleden aan herpes moet je ervan uit gaan dat ze zijn overleden aan herpes. Geen enkele reden dus voor allerlei andere speculatie's.
    Ariane
    Erelid
    Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

kitty schreef:Juist Bianca, als een dierenarts na obductie aangeeft dat de pups zijn overleden aan herpes moet je ervan uit gaan dat ze zijn overleden aan herpes. Geen enkele reden dus voor allerlei andere speculatie's.
    Ja, dat is mijn mening ook.
    Linda, hoe gaat het met je?
    Laatst gewijzigd door Ariane op 02 sep 2011 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
    Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
    EstherK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat erg Linda :( heel veel sterkte gewenst!
    Maltezers
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

:vaag: Wat een drama, dat is niet wat je voor ogen heb als je een nestje fokt. Heel triest maar niet jou schuld als ik het zo lees. Ik hoop dat je het straks een plekje kan geven. Een knuffeltje voor Faith en sterkte voor jou Linda.
    AfbeeldingGroetjes Yvonne.
    "Kennis is macht, karakter is meer"
    Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
    Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sterkte, Linda.
    Vreselijk, dit.
    Inge O schreef: @marjoleine : wat ik dan toch niet begrijp in het verhaal van nauwynck is op welke manier het virus dan wél wordt overgedragen? voor overdracht door direct contact hoeft het virus toch niet in de buitenwereld te overleven en hoe is dan te verklaren dat het zo wijd verspreid is in de hondenpopulatie? en het is naar zijn zeggen wel een kennelhoestcomponent maar juist voor die overdracht is zelfs niet zo'n intens contact nodig :denken: .
    Hij hield het bij mijn weten voornamelijk op stress waardoor het de kop op steelt. Hij gaat ervan uit dat overgrote delen van de hondenpopulatie het gewoon dragen, net als mensen overigens, en dat stress (en dracht is al een component) het activeren kan.

Overigens stelde hij zeer nadrukkelijk dat hij vragen over dit onderwerp maar ook testen van monsters bij herpes-verdachte gevallen met alle plezier en gratis doet.
    Voor het eerste kun je dus gewoon mailen naar hem, voor het tweede zou Linda kunnen mailen, mocht ze dat willen.

Nauwynck heeft op verzoek onderzoek naar caniene herpes gedaan onlangs, deze info is dus recent, van minder dan een jaar geleden. Het schijnt een buitengewoon simpel virus te zijn.
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vreselijk :roos: heel veel sterkte. Het moet verschrikkelijk zijn om een welkom nestje zo onder je vingers vandaan te zien glippen en dan de moederhond bjistaan omdat ze haar pups kwijt is. Sterkte Linda.
    Telgter Toller
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tollers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

wat een drama :(: :(: :(: ................de nachtmerrie van iedere fokker.

Heel veel sterkte gewenst
    Groetjes,
    Mariëtte

Ylva 24-10-2013
    Sybèl 09-04-2016
    Freya 12-10-2016
    Chihuahua
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua
    Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Heel veel sterkte, ook voor Faith :roos:
    MonaToetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
    Aantal honden: 6
    Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ariane schreef:
    kitty schreef:Juist Bianca, als een dierenarts na obductie aangeeft dat de pups zijn overleden aan herpes moet je ervan uit gaan dat ze zijn overleden aan herpes. Geen enkele reden dus voor allerlei andere speculatie's.
    Klote. Kan wel de hele dag door janken en ik mis de pups ontzettend. Mis hun gepiep en de geluidjes die ze maakten als ze bij Faith lagen te drinken. Ik mis het zelfs om er om de twee uur eruit te moeten om ze te verzorgen. :jank:
    En Faith is ook nog steeds van slag . :(: De pups lagen op de slaapkamer en ze wil steeds naar boven toe. Vanmorgen lag ze weer op het kleedje in de slaapkamer.

ik wil iedereen trouwens bedanken voor jullie lieve berichten. het doet me zo goed :ok:

Linda
    Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
    ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
    (met dank aan Desi)
    MonaToetje
    Zeer actief
    Contacteer:

Inge O schreef:
    biancamh schreef: Maar goed de dierenarts sluit uit dat het gevaarlijk voor haar kan zijn omdat het een oud virus is en dus niet meer overdraagbaar.
    dat vind ik een hele rare opmerking van je da. natuurlijk is het virus dat nú in de pupjes zat dan niet meer besmettelijk maar of en hoelang faith het nog aktief uitscheidt is niet te voorzien en dat vers uitgescheiden virus kan bibi wellicht wel besmetten. zou bibi zelf ook al drager zijn dat verandert dat voor haar weinig en heb je kans dat ze toch al antistoffen had (en de pupjes ook) maar er is net zo goed kans dat bibi (en dus ook haar pups) géén antistoffen hebben en dan heb je maar helemaal af te wachten wat er gebeurt met de pupjes.

ik zou het ook erg verontrustend vinden, het is een rottige timing voor bibi.

*edit : begrijp ik het verkeerd :denken: ? ik dacht dat bibi een drachtig teefje was maar het is een pup :denken: ?
    Bibi is het 8 weken oude pupje van Tulip en Lenny die bij ons komt wonen. :wink:
    (met dank aan Desi)
    MonaToetje
    Zeer actief
    Contacteer:

Inge O schreef:
    MonaToetje schreef: En Faith is ook nog steeds van slag . :(: De pups lagen op de slaapkamer en ze wil steeds naar boven toe. Vanmorgen lag ze weer op het kleedje in de slaapkamer.
    ach, wat moet dat rottig zijn om te zien, je kan ze ook niks uitleggen hè :( .
    Kon dat maar. Ik probeer haar nu zo veel mogelijk afleiding te geven.
    Ik had haar gisteren een gerookt bot gegeven maar zelfs dat weigerde ze. Zelfs Jim Jam lijkt van slag. Normaal gesproken is hij de druktemaker in huis , maar hij ligt nu de hele tijd bij mij of op de bank.

Linda
    (met dank aan Desi)
    Ariane
    Erelid
    Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

MonaToetje schreef:
    Ariane schreef:
    Klote. Kan wel de hele dag door janken en ik mis de pups ontzettend. Mis hun gepiep en de geluidjes die ze maakten als ze bij Faith lagen te drinken. Ik mis het zelfs om er om de twee uur eruit te moeten om ze te verzorgen. :jank:
    En Faith is ook nog steeds van slag . :(: De pups lagen op de slaapkamer en ze wil steeds naar boven toe. Vanmorgen lag ze weer op het kleedje in de slaapkamer.
    Arme jij en arme Faith :(
    Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
    Nakisha
    moderator
    Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ach... wat een verdriet... :( Troost je echter met de wetenschap dat je je uiterste best hebt gedaan. Maak jezelf geen verwijten. Babydieren zijn altijd gevoelig en teer... in de natuur sterven er ook vaak een aantal puppen en ook soms hele nesten, aan vele oorzaken. Dit is een gevalletje van besmetting en overlijden, het is gebeurd. Als je het had vermoed of geweten had je gehandeld, je wist het niet. Neem jezelf dat niet kwalijk.

Verwen Faith maar lekker. Ga er samen af en toe even uit.
    Afbeelding
    Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Er zijn geen woorden om je te troosten :cry:
    Heel veel sterkte om dit een plekje te geven :J:
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”