BAILEYSBAASJE schreef:sabje84 schreef:[quote="lieke]
En ik vind het flauwekul om het verhaal van TS af te doen als 'je druk maken' en 'roddelen'. Ik kan me levendig voorstellen dat als jij een hondje hebt dat al 2x bijna aan gort is gebeten door honden die nog steeds vrolijk door je wijk heen stieren op zoek naar nieuwe slachtoffers, je je wél degelijk druk maakt.
Zou ik ook doen. En roddelen? Kom op zeg, in een wijk waar dergelijke honden zomaar los lopen wordt er over gepraat door andere hondenbezitters. Lijkt me logisch.
Jij doet het nou net voorkomen alsof TS zich vreselijk aanstelt. Lekker makkelijk om de verantwoording voor angst voor herhaling bij het slachtoffer neer te leggen.
.
nee hoor dat zeg ik niet en ik leg de verantwoording voor de angst niet bij haar neer.
Dat zeg ik nergens en dat bedoel ik ook niet.
Ik zeg alleen dat het jammer is dat ze zich daar mee bezig houd want dat lijkt mij een ontspannen wandeling toch echt in de weg te liggen.
En dat is gewoon voor de hond maar ook voor haar heel erg jammer.
Als ze zich er minder mee bezig zou houden(wat heel moeilijk is dat weet ik)zou ze toch veel meer van haar hond en de wandelingen genieten.
En dan zal de hond toch ook meer genieten en rustiger zijn.
Het is nu eenmaal een feit dat een hond vaak de spanningen van zijn baas voelt en overneemt.
Alweer bewijs dat je geen aannames moet doen als je hond en eigenaar nooit in levende lijve hebt ontmoet. Hoe weet jij nu dat wij niet/nooit van wandelingen genieten en hoe rustig Bailey is? Niet dus, want je ben nog nooit meegeweest. Ondanks alle potentiële, meestal geïmporteerde (want uit andere wijken), gevaren heeft Bailey elke dag dolle pret tijdens haar wandelingen, of dat nu met haar bekende vriendjes, nieuwe sociale vriendjes of alleen is. Achter konijntjes of vogels aangaan, of zelfs achter opwaaiende blaadjes, lekker achter bal of stok aanrennend, of gewoon de zoomies en als een gek in haar eentje over de velden heenjagen, nee, aan lol en genieten komt ze niets tekort in haar eentje en met vriendjes is het helemaal bal.
En ja, ik houd me bezig met die potentiële gevaren, want weet je: als ik dat niet zou doen zou ik ongetwijfeld van mensen, misschien zelfs ook van jou (en dat is een al even op feiten gebaseerde aanname van mij als die aannames van jou), commentaar krijgen dat ik als eigenaar van een bijna driemalig bijtslachtoffer daar toch lering uit zou moeten trekken en wat meer op de omgeving te letten als ik met Bailey aan de wandle ben. Damned if you do, damned if you don't.

[/quote][/quote][/quote]
Laat het lekker zijn ik bedoelde het goed maar kennelijk mag ik alleen maar zeggen hoe verschrikkelijk het is voor ju en je hondje en wat er toch een vreselijke honden rondlopen in jullie wijk.
En verder vooral nergens over hebben.
Nou bij deze dan de reactie die je graag wilt....