Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Douce,moet terug van de rechter!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marianca

Re: Douce,moet terug van de rechter!!!

Ongelezen bericht door marianca »

Mickie schreef:
marianca schreef:De Stichting heeft al 100 maal aan jullie uitgelegd dat ze niet 2 jaar maar een half haar geen contact meer hebben gehad met die mensen. Het eerste anderhalf jaar was het contact prima, via mails en telefoon.
Afgelopen januari hebben ze nog een foto van ze toegestuurd gekregen. PAS toen Rde doordramde over de sterilisatie ( waarvan ze zelf hadden gezegd dat die plaats had gevonden maar waarvan Sanna een bewijs wou zien) toen pas verbraken deze mensen het contact.
Nadat Douce was weggelopen heeft Sanna haar weer opgespoort en om uitleg gevraagd waarom ze Douce had weggedaan, het bleek dat ze Douce ( door een echtscheiding) aan een voormalige medewerker van de dierenbescherming had meegegeven die Douce weer had geplaatst op die camping.

:scratch: moeilijk he dames..
1: Frankrijk
2: nieuwe baasjes via RDE
3: na de scheiding bij eenmedewerker van de dierenbescherming die op zijn beurt Douce onderbracht op
4: de camping, alwaar Douce wegliep en opgevangen werd door
5: de mevrouw uit Rijsbergen die Douce herplaatste bij
6: het gezin waar ze via rechterlijk bevel weer is weggehaald en nu zit ze bij
7: een "onafhankelijke" bewaarder

Vat ik dat zo goed samen of missen we nog wat opvangadressen?
Wat een gesol met dat arme beestje! :ugh:

Ja,en wie zijn de schuldige?
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Marianca,bakt ze op het BHF nog bruiner.Daar beweerd zij dat als je een hond van de stichting adopteert,je de hond op jouw naam bij abiec(Frankrijk) moet laten registreren!!!Hoe kan het dan dat Pam na al haar moeite om de eigenaar van Douce te vinden op 29 Juli een brief krijgt dat de hond op naam van de RDE staat?Waarom stond zij dan niet op naam van de adoptant?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
marianca

summer07 schreef:
moeilijk he dames..
Net zo moeilijk om antwoord te geven op mijn overige vragen. Nacontrole, registratie van chip in Nederlandse databank, dieren helpen bij binnenkomst (als de leeftijd goed is) enz.

Als de RDE zoals jij nu beweerd het leven geeft voor de honden en een goede naam wil hebben in de adoptiewereld is het toch verstandiger om openheid van zaken te geven over het beleid. Ik denk dat je daar meer medestanders mee krijgt dan tegen iedere vorm van kritiek aan te schoppen. In discussie gaan prima maar wel op gepaste toon zodat een stichting niet nog verder in het negatieve wordt getrokken.
Dat doen ze niet bij dat asiel, de uitkoopkosten, entingen, chip en vervoerskosten, dierenartskosten evt, pensionkosten komen al dik tot het adoptiebedrag uit.
Als Sanna ze eerst zelf allemaal zou moeten cas/steri.. dan zouden al die honden bij haar moeten bijkomen en zouden ze niet gelijk naar hun adoptieadres kunnen gaan.
Ik denk dat jullie dat asiel in Frankrijk verwarren met de asiels in spanje waar cas en steri, nog heel goedkoop gedaan worden en daar ook ter plaatse gerealiseerd kan worden.
Dit asiel in Frankrijk kun je dat soort projecten niet doen, het is eigenlijk een dodingsstation, honden wachten gewoon in hun laatste fase op een baasje, hebben daar soms maar een week de tijd voor
marianca

Maria7 schreef:Marianca,bakt ze op het BHF nog bruiner.Daar beweerd zij dat als je een hond van de stichting adopteert,je de hond op jouw naam bij abiec(Frankrijk) moet laten registreren!!!Hoe kan het dan dat Pam na al haar moeite om de eigenaar van Douce te vinden op 29 Juli een brief krijgt dat de hond op naam van de RDE staat?Waarom stond zij dan niet op naam van de adoptant?
Abiec BELGIE..en dat kan je niet zelf doen maar dat doet de dierenarts..Ik heb hier 6 honden
AIN
La Vida
Dierenbescherming 3x
RDE

Deze honden heb ik zelf bij mijn dierenarts op naam moeten laten zetten,zo doen Stichtingen dat..
http://www.abiec-bvirh.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

Hai Marianka, ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf ook rottweilers heb. Ik vind het heel bijzondere honden en reuze trouw. Ik heb wel oudjes van 7. Maar hartstikke waaks als er iemand bij mij in de buurt komt. Jij zei dat er veel te lezen was op andere fora dus dat heb ik maar gedaan. Tenminste als ik het ged gevonden heb,
Volgens mij las ik toch echt ergens dat iemand met ze gesproken heeft en dat zij de hond 1,5 kwijt waren en daarom niet op de sterilisatie konden letten. Nergens is op al die pagina,s vermeld dat zij iets van een dierenbeschermig wiaten of de hond al opgespoord hadden. Hoe is dat dan gegaan? Weet jij dat?
Ik las ook dat veel mensen wilde weten waar dan die camping was. Maar dat weet niemand.
Mag ik vragen waarom die mevrouw Sanne haar pas opgespoord heeft na dat die hond gevonden was?
Dat moet toch hetzelfde adres zijn als de adoptie? Daar hadden ze dan toch ook met een kortgeding en politie aan de deur kunnen komen. Tussen deze twee rechtrzaken zit misschien 3 maanden. Je spreekt zelf over een contact van 17 maanden met de eerste adoptant.
Waarom is er toen geen kortgeding geweest? Weet jij dat toevallig?

Wat een boel vragen he maar ik ben zo langzamerhand aardig ingeleze in je verhaal.

Natuurlijk mis ik van alles . Maar jij weet het beter.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
marianca

Donnaperra schreef:Hai Marianka, ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf ook rottweilers heb. Ik vind het heel bijzondere honden en reuze trouw. Ik heb wel oudjes van 7. Maar hartstikke waaks als er iemand bij mij in de buurt komt. Jij zei dat er veel te lezen was op andere fora dus dat heb ik maar gedaan. Tenminste als ik het ged gevonden heb,
Volgens mij las ik toch echt ergens dat iemand met ze gesproken heeft en dat zij de hond 1,5 kwijt waren en daarom niet op de sterilisatie konden letten. Nergens is op al die pagina,s vermeld dat zij iets van een dierenbeschermig wiaten of de hond al opgespoord hadden. Hoe is dat dan gegaan? Weet jij dat?
Ik las ook dat veel mensen wilde weten waar dan die camping was. Maar dat weet niemand.
Mag ik vragen waarom die mevrouw Sanne haar pas opgespoord heeft na dat die hond gevonden was?
Dat moet toch hetzelfde adres zijn als de adoptie? Daar hadden ze dan toch ook met een kortgeding en politie aan de deur kunnen komen. Tussen deze twee rechtrzaken zit misschien 3 maanden. Je spreekt zelf over een contact van 17 maanden met de eerste adoptant.

Wat een boel vragen he maar ik ben zo langzamerhand aardig ingeleze in je verhaal.

inderdaad een hoop vragen waar ook jij de antwoorden al op weet,via het PFF.. :wink:
Donnaperra
Vaste gebruiker

Mickie schreef:
Daarnaast worden leugens verteld en personen zwartgemaakt, daar zou een zichzelf respecterende stichting zich verre van moeten houden.
En ik baseer me niet alleen op wat op dit forum wordt gezegd, maar vooral op hoe de stichting zichzelf via de media profileert: krant, tv, eigen website en fora waar ze zelf reageren.
Nou ja je weet niet of er leugens worden vertelt.Volgens Marianka niet.
En over dat zelf reageren: Buiten Marianka schrijft er hier niemand van de RDE.
Zij is toch vrijwilligster? Dan ben je toch geen RDE?
De RDE kan zich onder alles uitpraten en zeggen wij zijn voor MArianka,s postings niet verantwoordelijk. Ze kan wel zoveel zeggen.
Ik denk wel dat MArianka hardstikke eerlijk is maar gewoon voorgelogen wordt door de RDE.
Trappen ze erin op die fora hebben we geluk en trappen ze er niet in geven we MArianka de schuld.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het zo gaat.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

marianca schreef:
Maria7 schreef:Marianca,bakt ze op het BHF nog bruiner.Daar beweerd zij dat als je een hond van de stichting adopteert,je de hond op jouw naam bij abiec(Frankrijk) moet laten registreren!!!Hoe kan het dan dat Pam na al haar moeite om de eigenaar van Douce te vinden op 29 Juli een brief krijgt dat de hond op naam van de RDE staat?Waarom stond zij dan niet op naam van de adoptant?
Abiec BELGIE..en dat kan je niet zelf doen maar dat doet de dierenarts..Ik heb hier 6 honden
AIN
La Vida
Dierenbescherming 3x
RDE

Deze honden heb ik zelf bij mijn dierenarts op naam moeten laten zetten,zo doen Stichtingen dat..
Jullie stichting doet dat, niet alle stichtingen onder dezelfde noemer wegschrijven.
Anderen doen het zo :mrgreen:
Kom mevrouw, wij gaan nu de hond registreren in nederland (als dat niet al gebeurd is als service en veiligheid voor de hond van de naar nederland halende stichtingen).
Samen met een bakje koffie openen wij de website van de NDG en vullen heel simpel de gegevens in, een kind kan de was doen
https://ndgnl.secure.is.nl/pufReg.php?ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Was de service al verleend nemen wij een ander formulier, het zogeheten mutatieformulier
https://ndgnl.secure.is.nl/pufReg.php?mut=1&ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht de hond weglopen dan vullen we deze in
https://ndgnl.secure.is.nl/pufRep.php?mis=1&ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo werkt dat, makkelijk he. Heb je nog iets geleerd ook :ok:
Niks geen poespas dus :U:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marianca

Donnaperra schreef:
Mickie schreef:
Daarnaast worden leugens verteld en personen zwartgemaakt, daar zou een zichzelf respecterende stichting zich verre van moeten houden.
En ik baseer me niet alleen op wat op dit forum wordt gezegd, maar vooral op hoe de stichting zichzelf via de media profileert: krant, tv, eigen website en fora waar ze zelf reageren.
De RDE kan zich onder alles uitpraten en zeggen wij zijn voor MArianka,s postings niet verantwoordelijk. Ze kan wel zoveel zeggen.
Ik denk wel dat MArianka hardstikke eerlijk is maar gewoon voorgelogen wordt door de RDE.
Trappen ze erin op die fora hebben we geluk en trappen ze er niet in geven we MArianka de schuld.
Niet bang zijn,ben ik ook niet.. :wink:
Donnaperra
Vaste gebruiker

marianca schreef:
Donnaperra schreef:Hai Marianka, ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf ook rottweilers heb. Ik vind het heel bijzondere honden en reuze trouw. Ik heb wel oudjes van 7. Maar hartstikke waaks als er iemand bij mij in de buurt komt. Jij zei dat er veel te lezen was op andere fora dus dat heb ik maar gedaan. Tenminste als ik het ged gevonden heb,

inderdaad een hoop vragen waar ook jij de antwoorden al op weet,via het PFF.. :wink:
Was het maar waar Marianka, dat we het ook maar een beetje begrepen hier thuis.
marianca

chrico schreef:
marianca schreef:
AIN
La Vida
Dierenbescherming 3x
RDE

Jullie stichting doet dat, niet alle stichtingen onder dezelfde noemer wegschrijven.
Kom mevrouw, wij gaan nu de hond registreren in nederland (als dat niet al gebeurd is als service en veiligheid voor de hond van de naar nederland halende stichtingen).
Samen met een bakje koffie openen wij de website van de NDG en vullen heel simpel de gegevens in, een kind kan de was doen
https://ndgnl.secure.is.nl/pufReg.php?ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Was de service al verleend nemen wij een ander formulier, het zogeheten mutatieformulier
https://ndgnl.secure.is.nl/pufReg.php?mut=1&ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

https://ndgnl.secure.is.nl/pufRep.php?mis=1&ln=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou,dan leef ook jij in Fabeltjesland..Ik moet het laten doen bij mijn dierenarts door verwijzing vd Stichting..Geloof je het niet dan is het jouw probleem.Ik ga over zoiets niet zitten liegen..
marianca

Donnaperra schreef:
marianca schreef:

Was het maar waar Marianka, dat we het ook maar een beetje begrepen hier thuis.
Jij weet het hele verhaal en verdraaid het ook..jouw doel is toch om van Duin van zijn zetel te krijgen?En ze fokken toch met honden..etc etc
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

chrico schreef:
marianca schreef:
AIN
La Vida
Dierenbescherming 3x
RDE

Je kunt ook gewoon naar een dierenarts gaan,laten enten/chippen cq paspoort aanmaken en dan weet de betreffende dokter niet beter dan dat jij de eigenaar bent :19:
Loop je daarna thuis nog even de door jou genoemde stappen door dan is je hond officieel ook nog eens "echt" van jou.
Klusje van niks dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Donnaperra
Vaste gebruiker

marianca schreef:
Donnaperra schreef:
Mickie schreef:
Niet bang zijn,ben ik ook niet.. :wink:
Nee meid dat begrijp ik maar wij wel.
het gaat hier om leven. Leven van een Rottweiler die misschien familie is van die van mij.
chrico
Zeer actief

marianca schreef:

Nou,dan leef ook jij in Fabeltjesland..Ik moet het laten doen bij mijn dierenarts door verwijzing vd Stichting..Geloof je het niet dan is het jouw probleem.Ik ga over zoiets niet zitten liegen..
Nee hoor ik leef in Nederland, hetzelfde land waar de stichting ingeschreven staat en daarmee de hond onder de nederlandse wet valt als de stichting ten alle tijde eigenaar blijft van de hond zoals beweerd word :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Donnaperra
Vaste gebruiker

marianca schreef: Jij weet het hele verhaal en verdraaid het ook..jouw doel is toch om van Duin van zijn zetel te krijgen?En ze fokken toch met honden..etc etc
Nee hoor Marianke dat is niet mijn doel.
Maar na het lezen van al die dingen ga je je dat wel allemaal afvragen.
Wij lezen allemaal mee met alle menzen hier en jouw verhaal erover heen.
En daarna maak je een beeld voor jezelf en daar komen wij dan op uit.
Het zou wat anders zijn als ik hier op het forum over die familie wel eens even wat dacht te kunnen schrijven.
Maar ik heb het eerst eens gelezen. Ik dacht daar zijn fora voor.
Jammer als ik je de indruk heb gegeven iets tegen die familie van Duin te hebben.
Maria7
Actief

chrico schreef:
marianca schreef:

Nee hoor ik leef in Nederland, hetzelfde land waar de stichting ingeschreven staat en daarmee de hond onder de nederlandse wet valt als de stichting ten alle tijde eigenaar blijft van de hond zoals beweerd word :wink:
:ok:

Maria7
Actief

Marianca,wat is de reden dat Douce tot 5 Augustus 2010 in de Franse databank was geregistreerd?Sinds 5 Augustus is zij door de stichting in de Nederlandse databank geregistreerd.Toen wist de stichting nog niet het adres waar Douce zat.Waarom is er toen bij het chipnummer niet; vermist; geschreven.Stond er niet bij.

marianca

@Marian jij schrijft
Je kunt ook gewoon naar een dierenarts gaan,laten enten/chippen cq paspoort aanmaken en dan weet de betreffende dokter niet beter dan dat jij de eigenaar bent
Loop je daarna thuis nog even de door jou genoemde stappen door dan is je hond officieel ook nog eens "echt" van jou.
Klusje van niks dus.

HUH..??Hoe wil je nu een hond opnieuw laten chippen als die al gechipt is?Alle honden die je adopteert zijn gechipt,ik moet de dierenarts nog vinden die er nog een chip inzet.. :scratch:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

marianca schreef:@Marian jij schrijft
Je kunt ook gewoon naar een dierenarts gaan,laten enten/chippen cq paspoort aanmaken en dan weet de betreffende dokter niet beter dan dat jij de eigenaar bent
Klusje van niks dus.

HUH..??Hoe wil je nu een hond opnieuw laten chippen als die al gechipt is?Alle honden die je adopteert zijn gechipt,ik moet de dierenarts nog vinden die er nog een chip inzet.. :scratch:

Soms,heel soms gaan chips aan de wandel of lijken ze te zitten terwijl dat niet zo is.Als dat niet direct na het chippen gecontroleerd wordt merk je daar niks van en denk je dat de hond gechipt is.Bij de hond van een kennis bleek de chip op de grond te liggen i.p.v. in de hond te zitten :wink:
Buiten dat is het gewoon een fraudegevoelig systeem zodat een hond meerdere chips kan hebben.
Ik heb nog geen dierenarts meegemaakt die bij het eerste bezoek meteen naar de chip vroeg;Max heeft er geen en er is ook nog nooit door een dierenarts naar gevraagd of gekeken,dus als ik een hond uit Frankrijk haal en daarmee naar mijn eigen dierenarts ga zonder het bijbehorende verhaal te vertellen heeft hij zo een nieuwe chip te pakken als ik dat zou willen.
Max heb ik overigens van pup af aan en toen werden honden nog alleen getatoueerd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maria7
Actief

Klusje van niks dus.

Je kunt een chip onklaar maken.Sommige mensen weten precies hoe ze dat moeten doen of laten het doen.Het is zelfs zo dat je een chip kunt laten verwijderen.Het is maar net wie je kent.Niet dat ik die ken,maar ik weet dat dit gebeurt.

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

marianca schreef:[Ik zit toch op dat forum voor Douce en niet om de dames een volledig verslag te geven over de werkwijze van Rde, dan nemen jullie maar contact op met de stichting. Wist niet dat de stichting door jullie keuring heen moest komen om als goed bestempeld te kunnen worden, wie denken jullie wel niet dat jullie zijn zeg, keuringsdienst van stichtingen ofzo.....PPFFFFFFF
Mag ik zeggen dat je je uitdrukt als een asociale Tokkie (wist even geen betere omschrijving te bedenken)? Lekker reclame ook voor je stichting, als je zo'n communicatief slechte "woordvoerder" hebt.

Er bestaat overigens wel een keurmerk voor stichtingen, namelijk het CFE keurmerk. Het is alleen niet verplicht om aan dat kerumerk te voldoen. Waardoor het niet altijd haalbaar is voor de kleinere stichtingen, vandaar dat er nog heel veel schimmige stichtingen bestaan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

marianca schreef:Tineke, hoe zou het toch kunnen dat jij op een ander forum al een forumtrol word genoemd. ( dat is overingens geen scheldwoord, zoek het maar op op google)
Ook niet echt reclame voor jou kleinschalige herplaatsgedoe hoe jij je op elk forum profileert.
Als je dan ook geen flauw idee hebt waar je over spreekt kun je beter je mond houden.
Hoe zou het komen dat jij op een ander forum een weekje of wat geleden nog riep dat je hoopte dat de RDE Douce zou laten zitten waar ze zat nadat je de adoptieaanvraag had gezien en wat foto's van Douce met haar toenmalige maatje.
Maar goed een andere dag een andere persoonlijkheid.

Over mijn herplaatsgedoe hoef jij je geen zorgen te maken hoor nog over de pr ervan.
marianca

Muk schreef:
marianca schreef:[Ik zit toch op dat forum voor Douce en niet om de dames een volledig verslag te geven over de werkwijze van Rde, dan nemen jullie maar contact op met de stichting. Wist niet dat de stichting door jullie keuring heen moest komen om als goed bestempeld te kunnen worden, wie denken jullie wel niet dat jullie zijn zeg, keuringsdienst van stichtingen ofzo.....PPFFFFFFF
Mag ik zeggen dat je je uitdrukt als een asociale Tokkie (wist even geen betere omschrijving te bedenken)? Lekker reclame ook voor je stichting, als je zo'n communicatief slechte "woordvoerder" hebt.

Er bestaat overigens wel een keurmerk voor stichtingen, namelijk het CFE keurmerk. Het is alleen niet verplicht om aan dat kerumerk te voldoen. Waardoor het niet altijd haalbaar is voor de kleinere stichtingen, vandaar dat er nog heel veel schimmige stichtingen bestaan.

dacht dat de tokkies bij defenitie al asociaal waren, heeft geen zin om dat dus dubbel neer te zetten.
Maar,wat versta jij onder 'asociaal'?Omdat ik in mijn eentje mijn mening zeg?Of,omdat ik dit zeg
Muk schreef:
Ik zie hier niks asociaals aan,wel individueel..
marianca

tineke schreef:
marianca schreef:Tineke, hoe zou het toch kunnen dat jij op een ander forum al een forumtrol word genoemd. ( dat is overingens geen scheldwoord, zoek het maar op op google)
Ook niet echt reclame voor jou kleinschalige herplaatsgedoe hoe jij je op elk forum profileert.
Als je dan ook geen flauw idee hebt waar je over spreekt kun je beter je mond houden.
Hoe zou het komen dat jij op een ander forum een weekje of wat geleden nog riep dat je hoopte dat de RDE Douce zou laten zitten waar ze zat nadat je de adoptieaanvraag had gezien en wat foto's van Douce met haar toenmalige maatje.
Maar goed een andere dag een andere persoonlijkheid.

Over mijn herplaatsgedoe hoef jij je geen zorgen te maken hoor nog over de pr ervan.

Ja,hoe zou dat komen????..Dat moet jij toch weten,niet?
Hummmm,begin me toch zorgen te maken over jouw herplaatsings gedoe.. :scratch:
chrico
Zeer actief

marianca schreef:Omdat ik in mijn eentje mijn mening zeg?
Ehm is het geen feit dat wij dat allemaal doen? :denken: Of iedereen moet spontaan een aandoening in het DSM-IV-TR hebben opgelopen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Dit topic is net een treinongeluk.
Je weet dat je niet zou moeten kijken, maar je kunt het niet laten :mann:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Miranda schreef:Dit topic is net een treinongeluk.

Hahahaha.
En het leuke is dat marianca haar stichting meer kwaad dan goed doet, met haar reacties hier.
Cést le ton qui fait la musique.

Ik zou overigens blind een herplaatser van Tineke in huis nemen, in tegenstelling tot de stichting van marianca. Daar loop ik snel langs.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Miranda schreef:Dit topic is net een treinongeluk.
:smile: :pop: Ja erg he?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marian* schreef:
Klusje van niks dus.

Soms,heel soms gaan chips aan de wandel of lijken ze te zitten terwijl dat niet zo is.Als dat niet direct na het chippen gecontroleerd wordt merk je daar niks van en denk je dat de hond gechipt is.Bij de hond van een kennis bleek de chip op de grond te liggen i.p.v. in de hond te zitten :wink:
Buiten dat is het gewoon een fraudegevoelig systeem zodat een hond meerdere chips kan hebben.
Ik heb nog geen dierenarts meegemaakt die bij het eerste bezoek meteen naar de chip vroeg;Max heeft er geen en er is ook nog nooit door een dierenarts naar gevraagd of gekeken,dus als ik een hond uit Frankrijk haal en daarmee naar mijn eigen dierenarts ga zonder het bijbehorende verhaal te vertellen heeft hij zo een nieuwe chip te pakken als ik dat zou willen.
Max heb ik overigens van pup af aan en toen werden honden nog alleen getatoueerd.
Bij mijn volwassen herplaatser was de chip zowat het eerste waar mijn dierenarts naar vroeg.
Bij mij pup vroeg hij er pas om nadat we geen abonnement meer op de DA hadden en het aanraadde te chippen.
Denk dus dat dat wel verschil maakt, volwassen hond of pup.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”