Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verkeerde voorstelling 2009

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Verkeerde voorstelling

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ow ja, nou heb ik het gedaan zeker :mrgreen: Onderwerp van gesprek, zo goed?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Ik heb lang niet alle honden gezien trouwens, maar ik vond de Duitse Herders veel prettiger dan ik had gedacht. Echt leuke honden die je niet snel gek maakt.

Durga van christo vond ik net een Kooikertje, heel schattig hoe ze reageert op onbekenden. Heel afhoudend, maar met een snoeppie best te paaien :wink:

Alleen met Bowie heb ik geknuffeld en die kende ik natuurlijk al, maar het is een blijft een geweldige hond.

De hond van Shanty vond ik opvallend attent. Van Saffie wist ik dat al, maar Shanty haar hond deed het ontzettend leuk bij de Dog Dance demo.

Om de africhters heb ik wel een beetje gegrinnikt. Commando's worden niet gewoon uitgesproken, maar werkelijk zo hard geschreeuwd dat ze het in het dorp ernaast ook kunnen horen :mrgreen: Nou schijn ik zelf ook net een brandweeralarm te zijn op het agilityveld, ik ga daar toch weer eens op letten haha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Zoek stok! schreef:ik ga daar toch weer eens op letten haha.
Zo heeft iedereen zijn eigen leerpuntjes. :mrgreen:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik vond Fien ook niet storend ik vind het zelfs een prachtige hond.

Verder vond ik alle honden die in de workshop meededen erg leuk.

De dog lex :I: en Fritz die zo braaf zomaar van alle oefeningen die ik vroeg he deed :I:

Kito en Nikan ook zo braaf deden wat we vroegen

en de 2 jonge duitse herders die zo goed hun best deden ondanks dat 3 kwatier eigelijk iets te lang was.

luka van carma is ook echt prachtig , caja was veel kleiner dan ik dacht maar ook zo mooi in het echt.

bram die het allemaal wel mooi vond omdat linda dat ook vond.

Rayos en bedan die ook zo hun best deden ondanks de warmte

honey en jamey de ukjes die ook zo snel alles oppikkten

dat kaiou zo'n lief bekkie heeft en soms ineens heel veel te gelijk kan en wil :smile1:

dat cujo alles ook zo snel doorhad, tessa het ook allemaal erg leuk vond ondanks dat luuk achter aan het hek stond.

Mullo van sonja en Jente het ook allemaal erg leuk deden.

Nozem het ook leuk vond maar ook erg warm.

Dat fenja, AJ en Katie al een heleboel konden maar ook weer nieuwe variaties hebben geleerd op de dingen die ze al konden.

Dat imke en Nemo en Frenk, Ziva ook heel goed hun best hebben gedaan.

Dat kobus er erg veel zin in had :tong:

En merit ook heel goed aan de kant kon staan met haar leenhond haha

Verder vond ik het een hele geslaagde dag en zou het zo weer doen maar dan mischien toch niet in augustus qua warmte.
Laatst gewijzigd door shanty op 27 aug 2009 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:Ow ja, nou heb ik het gedaan zeker :mrgreen: Onderwerp van gesprek, zo goed?

van mij hoef je geen schuldige van een niet bestaand iets te zoeken hoor :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bons schreef:
malinois schreef:ik zie ook geen commentaar, want er wordt juist gezegd dat je met dit type hond zoiets kan verwachten :wink:
let es ff op je mail :tongue: :zweep:
** gaat snel kijken **

wat gaaf!!!!!!!!!!!!! dat bekkie :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

chrico schreef:
Zoek stok! schreef:
Vooral bij jou zeker :mrgreen: Ja natuurlijk zal dat zo zijn. Maar ik bedoel dat ook niet alle honden bij een agilitywedstrijd makkelijk met mensen en honden zijn. Maar toch staan ze gewoon op zo'n terrein. Je doet het dan op een zodanige manier dat het goed gaat.
Omdat iedereen weet wat er verwacht word denk ik. Je heb alle partijen nodig om het tot een goed eind te brengen :wink:
Bij Kito in de groep zat de engelse buldog Kobus. Ik zat te kijken en dacht van oeps Bob, hou hem uit zijn buurt want ik weet dat Kito reageerd op de geluiden die een buldog kan maken. Bob probeerde uit de buurt te blijven maar Kobus was steeds zijn buurman waardoor Bob zijn hart vasthield als Kito los moest bij een oefening. Gelukkig liet hij zich heel erg door de bal afleiden zondag. Ik ben bewust weggegaan zodat Kito niet op mij zou letten en afgeleid zou worden daardoor en zich ook helemaal kon focussen.
Ik denk dat het baasje van Kobus totaal niet in de gaten had wat er gebeurde.
Ik stond er bij en had het ook niet door :oeps: Had het eventjes gezegd hihi dan was ik wel met Noah er tussen gaan staan, of anders Connie met Bluff of Petra met Gaia, alledrie duitse herder teefjes.
Perry en Noah

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Lars schreef:
Zoek stok! schreef:ik ga daar toch weer eens op letten haha.
Zo heeft iedereen zijn eigen leerpuntjes. :mrgreen:
Wat is de jouwe dan? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:
Ik stond er bij en had het ook niet door :oeps: Had het eventjes gezegd hihi dan was ik wel met Noah er tussen gaan staan, of anders Connie met Bluff of Petra met Gaia, alledrie duitse herder teefjes.
Ik ook niet :oeps: . Ik had wel door dat de reuen in de groep elkaar niet bijzonder lief vonden, en ben er ook tussen gaan staan toen met Vera, alleen niet tussen Kobus en Kito.
Wel vond ik dat Bob erg goed inspeelde op het beetje gemopper wat er soms toch wel was tussen de reuen. En die piepbal deed het 'm inderdaad :mrgreen: :ok:
En inderdaad, volgende keer gewoon even zeggen :wink:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Moos schreef:
duitse herder schreef:
Ik ook niet :oeps: . Ik had wel door dat de reuen in de groep elkaar niet bijzonder lief vonden, en ben er ook tussen gaan staan toen met Vera, alleen niet tussen Kobus en Kito.
Wel vond ik dat Bob erg goed inspeelde op het beetje gemopper wat er soms toch wel was tussen de reuen. En die piepbal deed het 'm inderdaad :mrgreen: :ok:
Ik heb het gemopper ook niet eens gehoord, alleen 1x dat Kobus wel eventjes praatjes had tegen Gaia, verder geen mopperende honden gezien :oeps: Weet ik het voor de volgende keer, dat ik daar beter op moet letten
Perry en Noah

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

shanty schreef:En merit ook heel goed aan de kant kon staan met haar leenhond haha

Verder vond ik het een hele geslaagde dag en zou het zo weer doen maar dan mischien toch niet in augustus qua warmte.
Dat was nou Christo. :mrgreen: Foute inschatting van ondergetekende, ik had gedacht dat de workshop zelf wel voldoende afleiding zou geven. Maar nee hoor, het was mammaaaaaaaa! :jank:

En ja, met het laatste ben ik het eens. Maar het doggydance veld en het speurenveld waren dan ook echt zondoorbakken. Aan de andere kant, ik ben me er nu al op aan het voorbereiden dat we de volgende keer natúúrlijk stromende regen hebben. Maakt niet uit welke dag van welke maand je het inplant. :mrgreen:
Qal
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Wat is de jouwe dan? :mrgreen:
Dat hondensporten best leuk zijn en ik na onze vakantie ook maar eens dikkie in de auto gooi en bij een KC ga overleggen/uitproberen wat nou een leuke sport voor hem is.
Oh en ik ben veel te voorzichtig, ik moet een heel stuk losser in de omgang met honden worden. Heb die dikke na 1 incident aan de ketting gelegd en dat is mijn referentiekader vanaf toen geworden, dat kan anders. :wink:

Zoek stok!
Zeer actief

Lars schreef:
Dat hondensporten best leuk zijn en ik na onze vakantie ook maar eens dikkie in de auto gooi en bij een KC ga overleggen/uitproberen wat nou een leuke sport voor hem is.
Oh en ik ben veel te voorzichtig, ik moet een heel stuk losser in de omgang met honden worden. Heb die dikke na 1 incident aan de ketting gelegd en dat is mijn referentiekader vanaf toen geworden, dat kan anders. :wink:
Dan eerste vind ik heel leuk, dat was ook een beetje de opzet van de dag natuurlijk. Kun je hem de volgende keer ook meenemen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Lars schreef:
Dat klinkt heel goed :ok:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Dan eerste vind ik heel leuk, dat was ook een beetje de opzet van de dag natuurlijk. Kun je hem de volgende keer ook meenemen :wink:
Opzet geslaagd. :ok:
Sowieso gaat ie een volgende keer mee en we gaan eens kijken wat meneer dan wel leuk vind. :mrgreen:

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Om de africhters heb ik wel een beetje gegrinnikt. Commando's worden niet gewoon uitgesproken, maar werkelijk zo hard geschreeuwd dat ze het in het dorp ernaast ook kunnen horen.
Misschien zijn die honden wel collectief stokdoof, weet jij veel ;-)
Dat zou ik ook worden van dat getoeter, hahaha.
:tong:
Ik heb gewoon een harde stem :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh ja en van Shanty die deed geloof ik demo doggydance toch?
Wil even kwijt dat ik het jammer vond dat er niet geklapt was... ik en meerderen dachten dat het nog niet afgelopen was omdat de lambada muziek ging draaien... :oeps: dus alsnog applaus voor de demo!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Lars schreef:
Zoek stok! schreef:Dan eerste vind ik heel leuk, dat was ook een beetje de opzet van de dag natuurlijk. Kun je hem de volgende keer ook meenemen :wink:
Sowieso gaat ie een volgende keer mee en we gaan eens kijken wat meneer dan wel leuk vind. :mrgreen:
:ok: Met je eigen hond trainen is nog vééél leuker.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

blondie schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Om de africhters heb ik wel een beetje gegrinnikt. Commando's worden niet gewoon uitgesproken, maar werkelijk zo hard geschreeuwd dat ze het in het dorp ernaast ook kunnen horen.
:tong:
Ik heb gewoon een harde stem :pffff:
Welnee, ik vond dat best meevallen maar goed toen stonden we niet op het trainingsveld natuurlijk :idea: :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris
Zeer actief

Lars schreef:

Ipo natuurlijk Lars :mrgreen:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:F: ik dacht ik neem het ruim :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Qal
Zeer actief

cloris schreef:Ipo natuurlijk Lars :mrgreen:
Maakt me niet uit wat, als hij het maar leuk vindt en dat is het lastige, hij vind bijna niks (lang) leuk maar er moet vast iets zijn wat hem een beetje prikkelt en motiveert. :cheer:

cloris
Zeer actief

Lars schreef:
cloris schreef:Ipo natuurlijk Lars :mrgreen:
Maakt me niet uit wat, als hij het maar leuk vindt en dat is het lastige, hij vind bijna niks (lang) leuk maar er moet vast iets zijn wat hem een beetje prikkelt en motiveert. :cheer:
Ik meende het ook, ik ben met die ouwe van mij regelmatig bij een bevriende pakwerker geweest, hij was rotties gewend dus die Dogo kon hij ook wel hebben vond hij zelf. Dat was eigenlijk de enige 'sport' waar hij echt plezier in had, maar nou was hij ook altijd al gek van trekspelletjes.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

cloris schreef: Ik meende het ook, ik ben met die ouwe van mij regelmatig bij een bevriende pakwerker geweest, hij was rotties gewend dus die Dogo kon hij ook wel hebben vond hij zelf. Dat was eigenlijk de enige 'sport' waar hij echt plezier in had, maar nou was hij ook altijd al gek van trekspelletjes.
Nou ja ik bedacht me net dus hetzelfde, het enige wat ie uren volhoud (alleen baasje niet :engel: ) is touwtrekken dus het zou zo maar eens kunnen dat dat is waarmee ik hem een plezier doe. Ik ga gewoon alles een keertje doen en goed kijken hoe hij erop reageert.

cloris
Zeer actief

Lars schreef:
cloris schreef: Ik meende het ook, ik ben met die ouwe van mij regelmatig bij een bevriende pakwerker geweest, hij was rotties gewend dus die Dogo kon hij ook wel hebben vond hij zelf. Dat was eigenlijk de enige 'sport' waar hij echt plezier in had, maar nou was hij ook altijd al gek van trekspelletjes.
Nou ja ik bedacht me net dus hetzelfde, het enige wat ie uren volhoud (alleen baasje niet :engel: ) is touwtrekken dus het zou zo maar eens kunnen dat dat is waarmee ik hem een plezier doe. Ik ga gewoon alles een keertje doen en goed kijken hoe hij erop reageert.
Welja vindt hij vast leuk! ben benieuwd
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

blondie schreef:Oh ja en van Shanty die deed geloof ik demo doggydance toch?
Wil even kwijt dat ik het jammer vond dat er niet geklapt was... ik en meerderen dachten dat het nog niet afgelopen was omdat de lambada muziek ging draaien... :oeps: dus alsnog applaus voor de demo!

Thnxx ja die lambada komt door de mp3 speler. Volgende keer beter. wij vonden het leuk in elk geval :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb geleerd dat ik volgende keer de hele dag blijf en mijn honden mee neem en met ruby ga ik gewoon pakwerk doen :pffff:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ipo is nog niet eens slecht gedacht, die witte vindt trekspelletjes ook helemaal het einde.
Lars gaat allereerst met hem een gehoorzaamheidscursus doen en ik ga mee met Tsuki.
En tegen de tijd dat die is afgelopen is er vast wel weer een doe dag, dan kunnen we eens kijken wat onze eigen honden leuk vinden :mrgreen:
Ik neig toch erg naar agility op sufferdjes niveau, zou eigenlijk een club moeten vinden waar dat binnen gegeven wordt...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inderdaad, Tamara gaat echt niet wegblijven volgende keer :neenee: :mrgreen: Wij lagen bewust met Eva naast een grote tent en de dames waren dus heel erg relaxed. Tent aan de ene kant, sloot aan de achterkant en Martijn en ik met de stoel aan de laatste kant die over was. Zolang wij eerst in contact komen met alles wat onze honden wil benaderen gaat dat veel beter. Eva en ook Cleo zou ik nooit vooraan leggen en daar dan achter gaan zitten. Eva in de bench en soms even lekker dollen en Cleo aan de pin naast de bench. Cleo was zoals altijd heeeeeel erg lief met alle mensen en kindjes. Cleo is ons allemansvriendje. Eva geeft geen krimp op het sporadische gebrom na als iemand haar wil bewonderen in de bench. Vingers moeten er zeker niet doorkomen. Kennismaken doet zij los of aan lange lijn, dat gaat prima meestal. Zomaar en in de bench mot ze dat niet en dat laat ze weten. :ok: Maar zo lullig en schetig als ze daar 99% van de tijd lagen, nog steeds hebben ze een paar keer flink uitgevallen naar honden die in hun buurt kwamen. Dat trekken ze niet omdat dat in hun circel van 2 meter rondom is. Masha hield haar hondje netjes uit de persoonlijke zone van mijn honden en eigenlijk deed iedereen dat. Eerst gaat Cleo's lip omhoog, dan gaat ze brommen waardoor "haar" waakhondje Eva wakker wordt en die knalt dan woest tegen de draad van de bench waarop Cleo dat als signaal van back-up opvat en dan probeert zij de andere hond snel even te knijpen in zijn vel, wegwezen! Maar ze doen niks :U:
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Nanna schreef:
Zo heb ik hier en daar besmuikt gegniffeld om het soms wel enorme hoge oetsiekoetsie gehalte en op hoge toon gekweelde "watbenjetochdeallerbestegeweldigstehondvanjemamma" van sommige niet-africhters :engel:.

En Tamara, niks mis met Fien! Gewoon een wief met ballen en daar hou in ieder geval ik wel van :D .
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”