Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
Ik vind bewerkt ook mooier.
Vooral omdat ik in de onbewerkte foto het oog van de hond op mijn i pad scherm niet zie, De bewerking heeft de foto lichter en helderder gemaakt het oranje zie ik ook maar dat wordt volgens mij versterkt door de dame op de foto met haar mooi zongekleurde huid dus vind ik eigenlijk juist wel mooi.
Vooral omdat ik in de onbewerkte foto het oog van de hond op mijn i pad scherm niet zie, De bewerking heeft de foto lichter en helderder gemaakt het oranje zie ik ook maar dat wordt volgens mij versterkt door de dame op de foto met haar mooi zongekleurde huid dus vind ik eigenlijk juist wel mooi.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Heavy schreef:Op mijn scherm is het echt oranje maar ik hoor het alweer kritiek mag niet gegeven worden met je : maak jij nog wel eens foto'sManuma schreef:Maak jij nog weleens foto's?flauw zeg
-
Manuma
- Zeer actief
Huh? Nee hoor, ik heb gewoon al een tijd geen foto's van jou gezien terwijl je hier voorheen wel actief postte. Was oprechte interesse.Heavy schreef: Op mijn scherm is het echt oranje maar ik hoor het alweer kritiek mag niet gegeven worden met je : maak jij nog wel eens foto'sflauw zeg
Ik vind vaak wat van je maar hier schuif ik dat lekker aan de kant hoor
Hmm, ligt het toch aan mijn scherm, wat stom. Ik zal eens priegelen of ik het witter krijg. Net iets te warm dan. Misschien zoals Sandra zegt ertussenin gaan zitten. Ik zie met mijn camera vooral verbetering sinds ik de instellingen met de hand doe, ik werd er ook zo moedeloos van dat het maar niet scherp te krijgen was. En die 1.8 lens is ook echt een leuk speeltjemijke schreef:Ik vind de bewerker mooier, maar hier is ie ook een beetje oranje, ik zou kijken of je dat wat witter kunt krijgen. Niet dat ik zou weten hoe
Die heb ik dus ook, maar ik heb dat ding al jaren en volgens mij kun jij er nu al meer mee dan ikManuma schreef:Oops, ik heb een 400D zag ik net![]()
Mijn motivatie is een beetje weg omdat ik me best wel irriteer aan hoe traag hij is en hoe laag de resolutie. Op z'n allerscherpst vind ik foto's niet scherp genoeg. Doe jij ook veel aan nabewerking?
Zwarte honden zijn ook wel heel erg lastig te fotograferen zegtoots schreef:Ik vind bewerkt ook mooier.
Dankjullie voor de feedback!
- mijke
- Zeer actief
Ja ik doe ook altijd alles op de handmatige instellingen (op M). Zelfs met het meest zonnige weer wil ie op de automatische stand nog de flitser gebruikenManuma schreef:Ik zie met mijn camera vooral verbetering sinds ik de instellingen met de hand doe, ik werd er ook zo moedeloos van dat het maar niet scherp te krijgen was. En die 1.8 lens is ook echt een leuk speeltjeNabewerking doe ik vaak wel bij een beter gelukte foto; je kunt vooral leuk met highlights en schaduwen werken.
-
Manuma
- Zeer actief
Ja de bomen, ik was het kwijt. Honden/dieren blijven beter hangen geloof ik
Ik bedoelde er niets mee hoor. Mijn hele bericht is ook niet aanvallend neergezet, ik stel zelfs een wedervraag dus ik snap je probleem niet. Zal wel aan de warmte liggen 
-
Manuma
- Zeer actief
En dat noemt mij kinderachtig. Ga even lekker ergens anders drama zuigen, ik lees, post en zie hier graag over foto's.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik had een heel bericht getypt en zie het nu niet meer staanmijke schreef:Ja ik doe ook altijd alles op de handmatige instellingen (op M). Zelfs met het meest zonnige weer wil ie op de automatische stand nog de flitser gebruikenManuma schreef:Ik zie met mijn camera vooral verbetering sinds ik de instellingen met de hand doe, ik werd er ook zo moedeloos van dat het maar niet scherp te krijgen was. En die 1.8 lens is ook echt een leuk speeltjeNabewerking doe ik vaak wel bij een beter gelukte foto; je kunt vooral leuk met highlights en schaduwen werken.
en bovendien vind ik de foto's dan vaak te donker. Maar met onscherp bedoel ik eigenlijk niet dat ie niet scherpgesteld is, maar dat ik tegen de beperking van die 10MP aanloop. In het klein zie je dat niet goed maar als je een foto op volle grootte bekijkt is dat wel echt duidelijk. Bovendien vind ik het echt irritant dat hij bij hogere ISO zo vreselijk veel ruis geeft. Met die 50mm lens is dat wel ietsje minder maar dan ook nog. Vooral in de winter als het ook overdag nauwelijks licht is soms vind ik dat wel een probleem. Ik heb mn verjaardagsgeld opgepot om voor een nieuwe (2ehands) camera te sparen maar tot nu toe komt er steeds iets tussen waarvoor ik dat geld dan weer nodig heb
Schiet niet echt op haha. Maar ooit komt ie er wel.
Ik ervaar dat ook ja! Zo jammer, vooral als je de foto groot bekijkt zie je dat het toch niet helemaal scherp kan. En die ISO doe ik zo min mogelijk mee
Ik draai het diafragma flink terug, sluitertijd omhoog tot de foto net niet te licht wordt en de ISO vaak op 100. Ik zou die 7D mark II wel willen maar helaas is dat ding zóóó duur. Die 70-200 2.8 IS lens vind ik prachtig, die wil ik zo graag! Maar we hebben ook net een huis gekocht waar nog van alles mee moet en ik wil ook hond nummer 3
Wel fijn te weten dat jij dus ook die "problemen" ervaart met deze camera. Ik vond mezelf al zo'n dummy ermee haha!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja zwart is idd lastig, moet je eens gaan oefenen op een zwarte labrador echt je wordt gek haha.
Laten w het verder gewoon gezellig houden.
Ik weet zeker dat manuma het niet verkeerd bedoelde heavy, het viel gewoon verkeerd kan gebeuren, nu weer vrolijk verder.
Laten w het verder gewoon gezellig houden.
Ik weet zeker dat manuma het niet verkeerd bedoelde heavy, het viel gewoon verkeerd kan gebeuren, nu weer vrolijk verder.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Bedankt voor jullie reacties!
Waar Mijke en Manuma tegenaan lopen had ik ook steeds. Nu maak ik vooral foto's van katten wat toch wel heel anders is dan honden. Sowieso veel meer binnen en dan is het echt zo snel al te donker. Verder maak ik erg allround wat foto's, maar voornamelijk toch wel van kinderen en dieren. Ik blijf wel af en toe de camera erbij pakken, maar eigenlijk vooral om foto's van mijn opvangkittens te maken. Ik kan wel eens een aantal hier plaatsen.
Het is ook gewoon lastig omdat ik nauwelijks budget heb als student zijnde en omdat ik nu een Canon heb maar merk dat een Nikon mij beter ligt. Dus ik kan nu wel een redelijk goedkope lens erbij kopen, maar ga ik dan over op Nikon heb ik er weer niks aan. Dus nu toch die lens of wachten op betere tijden qua geld en dan voor een Nikon met betere lens gaan. Ik vind het maar moeilijk. Misschien moet ik toch maar voor een leuke lens gaan omdat ik dan een boost heb om weer meer foto's te maken en daarna goed sparen voor een mooie body + lens. Keuzes, keuzes, is al niet mijn sterkste kant en geld uitgeven ook niet, hahah
Edit: Dit soort plaatjes. Zijn deze wel bewerkt want helaas alle zes overleden. Maar om een indruk te geven, deze staat al online dus makkelijk te plaatsen hier

En deze (onbewerkt, meestal bewerk ik niet of nauwelijks)

Waar Mijke en Manuma tegenaan lopen had ik ook steeds. Nu maak ik vooral foto's van katten wat toch wel heel anders is dan honden. Sowieso veel meer binnen en dan is het echt zo snel al te donker. Verder maak ik erg allround wat foto's, maar voornamelijk toch wel van kinderen en dieren. Ik blijf wel af en toe de camera erbij pakken, maar eigenlijk vooral om foto's van mijn opvangkittens te maken. Ik kan wel eens een aantal hier plaatsen.
Het is ook gewoon lastig omdat ik nauwelijks budget heb als student zijnde en omdat ik nu een Canon heb maar merk dat een Nikon mij beter ligt. Dus ik kan nu wel een redelijk goedkope lens erbij kopen, maar ga ik dan over op Nikon heb ik er weer niks aan. Dus nu toch die lens of wachten op betere tijden qua geld en dan voor een Nikon met betere lens gaan. Ik vind het maar moeilijk. Misschien moet ik toch maar voor een leuke lens gaan omdat ik dan een boost heb om weer meer foto's te maken en daarna goed sparen voor een mooie body + lens. Keuzes, keuzes, is al niet mijn sterkste kant en geld uitgeven ook niet, hahah
Edit: Dit soort plaatjes. Zijn deze wel bewerkt want helaas alle zes overleden. Maar om een indruk te geven, deze staat al online dus makkelijk te plaatsen hier

En deze (onbewerkt, meestal bewerk ik niet of nauwelijks)

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wat camera betreft, ik heb momenteel een Nex 5 eerste versie een ouwetje en super traag.
Heb wel al een goede lens die op full frame kan. Ik heb mijn dslr weg gedaan. Omdat mijn passie toch niet ligt bij actie of sport fotografie. Ik vind bloemetjes, bijtjes en landschappen echt het leukst. Dys wilde een macro lens. En eerst kocht ik die Nex 5 om te kijken of systeem camera iets voor mij is en dat blijkt toch wel fijner. Dus sparen tot ik iets kan kopen wat ik graag wil.
In de begin fase leer je nog zoveel, later trouwens ook maar dan is het mogelijk zelfs beter om nog niet zo'n dure camera te hebben. Je kunt nu ontdekken wat je precies wil doen
en daar kun je dan voor gaan sparen. Maar ik zou eerder investeren in een goed objectief van een bepaald merk en dan een goedkope body evt tweedekans en dan doorsparen voor een goede body.
Heb wel al een goede lens die op full frame kan. Ik heb mijn dslr weg gedaan. Omdat mijn passie toch niet ligt bij actie of sport fotografie. Ik vind bloemetjes, bijtjes en landschappen echt het leukst. Dys wilde een macro lens. En eerst kocht ik die Nex 5 om te kijken of systeem camera iets voor mij is en dat blijkt toch wel fijner. Dus sparen tot ik iets kan kopen wat ik graag wil.
In de begin fase leer je nog zoveel, later trouwens ook maar dan is het mogelijk zelfs beter om nog niet zo'n dure camera te hebben. Je kunt nu ontdekken wat je precies wil doen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Hangt af van je camera en je budget.
hoeveel zoom bereik heb je nu?
Ik zou ook echt eens oefenen op stilstaand dus portretten bijv en dan oefenen op focus en ook de camera instellingen. En daarna pas de actie gaan proberen, sommige camera's zijn gewoon traag net als de mijne daar doe ik geen eens een poging mee voor actie foto's.
hoeveel zoom bereik heb je nu?
Ik zou ook echt eens oefenen op stilstaand dus portretten bijv en dan oefenen op focus en ook de camera instellingen. En daarna pas de actie gaan proberen, sommige camera's zijn gewoon traag net als de mijne daar doe ik geen eens een poging mee voor actie foto's.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mijn oudje kan ook gewoon herders bijhouden tijdens actie, alleen het kleine hondje van een vriendin is lastig, maar die kan ik zelf amper bijhouden
Gewoon in de M stand, zowel het springen in water, als bijvoorbeeld achter bal aan of manwerk. Ik wil vooral een nieuwe body vanwege het aantal focuspunten en de fps (en omdat deze gewoon op begint te raken, mag ook wel)
Welke objectieven had je nu ook alweer Heavy? Ik was heel blij met mijn 55-250, goede lens, niet te duur en net dat beetje zoom. Betere kwaliteit ook dan de budget objectieven met meer bereik. Ik heb hem nu nog, maar gebruik nu alleen de 70-200 2.8 haha.
Mooi Nikki, je zou het gezicht iets minder warme dekking kunnen geven door middel van een laagmasker? Dan houd je wel de warmte in de rest van de foto, maar haal je de dekking van het gezicht ietsjes omlaag?
Welke objectieven had je nu ook alweer Heavy? Ik was heel blij met mijn 55-250, goede lens, niet te duur en net dat beetje zoom. Betere kwaliteit ook dan de budget objectieven met meer bereik. Ik heb hem nu nog, maar gebruik nu alleen de 70-200 2.8 haha.
Mooi Nikki, je zou het gezicht iets minder warme dekking kunnen geven door middel van een laagmasker? Dan houd je wel de warmte in de rest van de foto, maar haal je de dekking van het gezicht ietsjes omlaag?
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb gisteravond helaas geen tijd gehad maar vanavond ga ik er weer eens goed voor zitten. Een laagmasker is een goede, daar heb ik eerder eens iets mee geprutst.TessaThomas schreef:Mijn oudje kan ook gewoon herders bijhouden tijdens actie, alleen het kleine hondje van een vriendin is lastig, maar die kan ik zelf amper bijhoudenGewoon in de M stand, zowel het springen in water, als bijvoorbeeld achter bal aan of manwerk. Ik wil vooral een nieuwe body vanwege het aantal focuspunten en de fps (en omdat deze gewoon op begint te raken, mag ook wel)
Jij hebt mij echt geïnspireerd, ik vind jouw foto's echt prachtig dus ik had verwacht dat jij een topcamera zou hebben
- TessaThomas
- Zeer actief
Ah, dank je! 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Mijn camera is ook geen dslr, met de Sony a390 dat ook een oudje was icm met een snelle zoom lens ging dat idd ook prima ook met kleine hondjes. Maar dat scheelt echt per camera 
- TessaThomas
- Zeer actief
Maar Heavy heeft wel een dslr. En een nieuwere volgens mij.toots schreef:Mijn camera is ook geen dslr, met de Sony a390 dat ook een oudje was icm met een snelle zoom lens ging dat idd ook prima ook met kleine hondjes. Maar dat scheelt echt per camera
Gewone kleine hondjes gaat hier ook prima, maar de echt snelle niet. Die kleine van vriendin rent de grote honden op zijn gemak er uit.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Autofocus van mijn camera houdt Elco en Gait ook niet bij, terwijl die niet echt traag is. Maar aangezien ik meestal toch manueel moet focussen (altijd met m'n meest gebruikte lens), heb ik dat weinig last van. Het gaat nu om (ook) op het juiste moment afdrukken. Ik maak dus scherpere actiefoto's met de afwijkende lens (en dus manuele focus) dan met de bij de camera horende lenzen (en dus autofocus)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik maak trouwens alleen nog maar manueel foto's zowel manuele camera instellingen en met een manueel objectief. HIer ook een afwijkende lens 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Vaaral bij oudere camera`s laat de autofocus veel te wensen over bij de nieuwere kun je er beter op vertrouwen, bij actie foto`s zet ik mijn ISO trouwens altijd op de automaat, gewoon om te voorkomen dat ik heel veel moet gaan nabewerken omdat ik een hele serie heb met donkere en lichtere foto`s........de rest doe ik wel alles manueel, maar tijdens achtie foto`s heb ik niet eens tijd om te knipperen, laat staan om de ISO bij te stellen, want dan mis je weer heel veel. ook hier in zijn de modernere camera`s beter.. de oudere modellen vertonen al heel gauw veel ruis... maar als t kan scheelt het veel werkFotogravinnetje schreef:Autofocus van mijn camera houdt Elco en Gait ook niet bij, terwijl die niet echt traag is. Maar aangezien ik meestal toch manueel moet focussen (altijd met m'n meest gebruikte lens), heb ik dat weinig last van. Het gaat nu om (ook) op het juiste moment afdrukken. Ik maak dus scherpere actiefoto's met de afwijkende lens (en dus manuele focus) dan met de bij de camera horende lenzen (en dus autofocus)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik zou gewoon alles handmatig oefenen.
Maar beginnen bij stilstaand.
Scherpte is het eerste wat je in orde zou moeten krijgen en van daaruit kun je andere instellingen aanpassen. Met een kittens zou je prima actiefotos moeten kunnen maken, alleen van niet te ver weg.
Ik vond met Toots mijn zoomlens die tot 300mm ging heel fijn, maar de mechel van schoonmoeder die daar had ik hem eigenlijk nooit tot 300mm ingezoomd. Het is belangrijk dat je weet waar je op scherp kunt stellen. Het scherpstelpunt kun je ook in stellen in de camera net als de belichtingspunten. Het loont om daar eens mee te gaan spelen.
Maar beginnen bij stilstaand.
Scherpte is het eerste wat je in orde zou moeten krijgen en van daaruit kun je andere instellingen aanpassen. Met een kittens zou je prima actiefotos moeten kunnen maken, alleen van niet te ver weg.
Ik vond met Toots mijn zoomlens die tot 300mm ging heel fijn, maar de mechel van schoonmoeder die daar had ik hem eigenlijk nooit tot 300mm ingezoomd. Het is belangrijk dat je weet waar je op scherp kunt stellen. Het scherpstelpunt kun je ook in stellen in de camera net als de belichtingspunten. Het loont om daar eens mee te gaan spelen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Misschien kun je je verdiepen en iets met back button focus, en wie weet kan dat wat helpen ........ het is even wennen, maar als je er aan gewent bent wil je niet anders meer
-
S@ndr@
- Zeer actief
je kunt er op you tube ook veel over vinden en dan zie je hoe het gebuikt wordt en misschien is dat net wat je nodig hebt

-
S@ndr@
- Zeer actief
Dank je wel 
-
Manuma
- Zeer actief
Wat een prachtige bijna sprookjesachtige foto en dat van een insect. Ik vind het knap!
-
S@ndr@
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
Ik vind hem erg mooi, maar heeft dat beest nou een lightsaber in zn hand? 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Spinrag,
..... maar the force is strong whitin this one
nog maar 1 dan, nu een bijtje

-
Manuma
- Zeer actief
Waaauw! 
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Het lijkt echt aan mij te liggen, maar ik heb het weken geprobeerd en terug weer teruggezet. Wat een opluchting.S@ndr@ schreef:Misschien kun je je verdiepen en iets met back button focus, en wie weet kan dat wat helpen ........ het is even wennen, maar als je er aan gewent bent wil je niet anders meer
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Die is echt fantastisch.S@ndr@ schreef:je kunt er op you tube ook veel over vinden en dan zie je hoe het gebuikt wordt en misschien is dat net wat je nodig hebt