Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Podenco andaluz?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
kan best wel zal het echt niet weten maar podenco is toch ook geen rasaanduiding maar een type aanduiding als ik het goed verzinAngel-eyes schreef:anubis schreef:Zeg maar gerust HOND hahaha maar hij is zo lief als hij eruit ziet hoor hehehe. Maar geen podenco![]()
Maar effe seriues hoor hoor, maar wordt jouw hondje in spanje geen Podenco de Pharaones genoemt?
Maarre het is een kelb tal fenek hoor

-
- Zeer actief
anubis schreef:kan best wel zal het echt niet weten maar podenco is toch ook geen rasaanduiding maar een type aanduiding als ik het goed verzinAngel-eyes schreef:anubis schreef:Zeg maar gerust HOND hahaha maar hij is zo lief als hij eruit ziet hoor hehehe. Maar geen podenco![]()
Maar effe seriues hoor hoor, maar wordt jouw hondje in spanje geen Podenco de Pharaones genoemt?![]()
Maarre het is een kelb tal fenek hoor
Oh ja hahahahahaha
Maar als Podenco het type hond aanduidt he, en ze in het spaans zo worden genoemd dan is dus wel een soort Podenco, toch?
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
En volgens mij is dit de beschrijving ervan hoor, heb alleen geen fotootje zo snel erbij maar zover ik weet worden ze in spanje zo genoemd.
PODENCO DE LOS FARAONES
GRUPO: quinto.
ALTURA A LA CRUZ: 56 cm en el macho.
PESO: unos 18 kilos en el macho.
CAPA: leonada con algunas marcas blancas pequeñas.
PROMEDIO DE VIDA: doce años.
CARÃ
PODENCO DE LOS FARAONES
GRUPO: quinto.
ALTURA A LA CRUZ: 56 cm en el macho.
PESO: unos 18 kilos en el macho.
CAPA: leonada con algunas marcas blancas pequeñas.
PROMEDIO DE VIDA: doce años.
CARÃ
-
- Zeer actief
anubis schreef:zijn beide konijnenjagers![]()
maar een podengo is toch ook geen podenco
![]()
Zucht.....qua taal niet nee, qua hond wel, de een is de portugese naam, de andere de spaanse, jezus zeg jullie hebben die honden maar weten ook echt geen ene tering erover he??Het lult maar en lult maar, maar ze weten er helemaal geen ene reet van.
Succes verder he

-
- Zeer actief
Weet best wel dat het een podenco is in spanje hoor. Maar niet hier sorry hoorAngel-eyes schreef:anubis schreef:zijn beide konijnenjagers![]()
maar een podengo is toch ook geen podenco
![]()
Zucht.....qua taal niet nee, qua hond wel, de een is de portugese naam, de andere de spaanse, jezus zeg jullie hebben die honden maar weten ook echt geen ene tering erover he??Het lult maar en lult maar, maar ze weten er helemaal geen ene reet van.
Succes verder he
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Solar is niet alle podenco's, bij elk ras kom je wel eens een moeilijke eter tegen. Maar je maakt mij niet wijs dat al die broodmagere podenco's die shows lopen allemaal moeilijke eters zijn.[/quote]Angel-eyes schreef: Solar eet ook heel weinig, dat diertje is gewoon een moeilijke eter terwijl ze echt goed te eten krijgt, ligt dus gewoon aan de hond en heeft niks met dierenmishandeling te maken om ze beter te laten uitzien op shows
Feit is dat ibi teven nou eenmaal heel moeilijke eters zijn, ibi's hebben weinig nodig en verbruiken veel energie, ze zetten dus wat ze binnen krijgen om in spierweefsel en niet in vet , dus word je hond gewoon niet dik. Vaak is het helemaal erg tussen de 7mnd en 18 maanden en tijdens en vlak na loopsheden. Daarbij moet zo'n hond natuurlijk niet dik zijn, hun vel zit strak over hun botten en spieren en zo hoort het ,maar dan zieje wel alles, de achterste 2 ribben moet je eigenlijk kunnen zien. maar meestal zie je meer ribben omdat ze dus gewoon niet meer eten dan ze zelf vinden dan nodig is.
Wat Hanneke zegt over showpodencos dat ze allemaal te mager zijn is de grootste crappola, keurmeesters zien juist liever een meer gevulde hond maar zoals hierboven beschreven gaat dat vaak gewoon niet

allemaal broodmagere ibi's op shows?? laat me niet lachen ( al doen jullie dat al zeer regelmatig in dit topic

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
Feit is dat ibi teven nou eenmaal heel moeilijke eters zijn, ibi's hebben weinig nodig en verbruiken veel energie, ze zetten dus wat ze binnen krijgen om in spierweefsel en niet in vet , dus word je hond gewoon niet dik. Vaak is het helemaal erg tussen de 7mnd en 18 maanden en tijdens en vlak na loopsheden. Daarbij moet zo'n hond natuurlijk niet dik zijn, hun vel zit strak over hun botten en spieren en zo hoort het ,maar dan zieje wel alles, de achterste 2 ribben moet je eigenlijk kunnen zien. maar meestal zie je meer ribben omdat ze dus gewoon niet meer eten dan ze zelf vinden dan nodig is.Podenji schreef:Solar is niet alle podenco's, bij elk ras kom je wel eens een moeilijke eter tegen. Maar je maakt mij niet wijs dat al die broodmagere podenco's die shows lopen allemaal moeilijke eters zijn.Angel-eyes schreef: Solar eet ook heel weinig, dat diertje is gewoon een moeilijke eter terwijl ze echt goed te eten krijgt, ligt dus gewoon aan de hond en heeft niks met dierenmishandeling te maken om ze beter te laten uitzien op shows
Wat Hanneke zegt over showpodencos dat ze allemaal te mager zijn is de grootste crappola, keurmeesters zien juist liever een meer gevulde hond maar zoals hierboven beschreven gaat dat vaak gewoon niet

allemaal broodmagere ibi's op shows?? laat me niet lachen ( al doen jullie dat al zeer regelmatig in dit topic

Maar is het misschien ook niet zo dat de podencies van de jagers in spanje ze niet bewust weinig eten geven omdat ze dan juist beter kunnen jagen?
Wordt bij heel veel dieren gedaan dat die dan amper te eten krijgen waardoor ze blijven doorgaan met jagen, ik zeg maar wat hoor, ik ben maar een leek hierin.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
het zou me absoluut niets verbazen als dat zo was, als ik kalusha op dieet zet scharrelt ze ook dr eigen kostje bij elkaar door muizen enzo te vangen en op te vreten ( schiet dan lekker op met dieten haha )Angel-eyes schreef:Maar is het misschien ook niet zo dat de podencies van de jagers in spanje ze niet bewust weinig eten geven omdat ze dan juist beter kunnen jagen?
Wordt bij heel veel dieren gedaan dat die dan amper te eten krijgen waardoor ze blijven doorgaan met jagen, ik zeg maar wat hoor, ik ben maar een leek hierin.
maar zoizo willen zulke jagers geen omstanden met hun honden dus gooien ze gewoon een trog vol voer in de kennel waar ze allemaal bijelkaar zitten en als het op is is het op en dan hebben de honden die nog niets gehad hebben pech
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
Podenji schreef:het zou me absoluut niets verbazen als dat zo was, als ik kalusha op dieet zet scharrelt ze ook dr eigen kostje bij elkaar door muizen enzo te vangen en op te vreten ( schiet dan lekker op met dieten haha )Angel-eyes schreef:Maar is het misschien ook niet zo dat de podencies van de jagers in spanje ze niet bewust weinig eten geven omdat ze dan juist beter kunnen jagen?
maar zoizo willen zulke jagers geen omstanden met hun honden dus gooien ze gewoon een trog vol voer in de kennel waar ze allemaal bijelkaar zitten en als het op is is het op en dan hebben de honden die nog niets gehad hebben pech
Ze doen het ook bij valken en buizerds....die doen niks als ze hebben gegeten, die blijven lekker op de mouw zitten al vliegt er de lekkerste en dikste duif voor hun snufferd langs.
-
- Zeer actief
Een ibi hoord niet broodmager te zijn op een show, Het enige vergelijkbare ras waarvan ik weet dat ze het wel graag vel over been zien op shows is de podenco canario. Op de wereldwinner Amster toen waren het allemaal xylofoons. En volgend de fokker van mijn hond die ook keurmeester is in die rassen hoorde het zo al was er eentje toch wel erg mager volgens hem.

Deze vind ik wel mooi
het teefje hierboven ook nog wel

Deze vind ik wel mooi

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
twinkeltje schreef:dit is gewoon uithongerij arme hond![]()

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Cleo eet ook slecht en zal dus wel podencobloed voeren
:N:
Ze eet precies wat ze nodig heeft aan eten en geen gram meer. Soms eet ze 2 dagen niks of bijna niks.
Wel eet ze graag pens en vlees en ook diner eet ze wel meteen op. Brokken eet ze gewoon met lange tanden en net genoeg om mooi en bespierd te blijven. Cleo kan niet dik worden op normaal eten wat wel handig is met een wat ouder gecastreerd teefje.
Binnenkort ga ik weer meer met haar trainen omdat het weer daar weer goed voor wordt, en dus ben ik benieuwd of jullie haar dan ook te mager gaan vinden

Ze eet precies wat ze nodig heeft aan eten en geen gram meer. Soms eet ze 2 dagen niks of bijna niks.
Wel eet ze graag pens en vlees en ook diner eet ze wel meteen op. Brokken eet ze gewoon met lange tanden en net genoeg om mooi en bespierd te blijven. Cleo kan niet dik worden op normaal eten wat wel handig is met een wat ouder gecastreerd teefje.
Binnenkort ga ik weer meer met haar trainen omdat het weer daar weer goed voor wordt, en dus ben ik benieuwd of jullie haar dan ook te mager gaan vinden

- twinkeltje
- moderator
oke ze zijn misschien niet uit gehongerd maar zo ziet het er gewoon uit
eerlijk gezegt vind ik ze gewoon eng en zou ik bang zijn dat zo hond door midden breekt
maar dat zit dan tussen mijn oren
we hadden 2 van zulke in de flat en het viel me op dat ze altijd zo bibberde
is dat van de kauw of zijn het zenuwlijders
eerlijk gezegt vind ik ze gewoon eng en zou ik bang zijn dat zo hond door midden breekt
maar dat zit dan tussen mijn oren
we hadden 2 van zulke in de flat en het viel me op dat ze altijd zo bibberde
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt eraan natuurlijk, meestal van de kou, ze hebben immers een hele dunne vacht en geen ondervacht. maar ik weet niet hoe ze opgevoed waren want dan kunnen het natuurlijk ook zenuwlijers geweest zijntwinkeltje schreef:we hadden 2 van zulke in de flat en het viel me op dat ze altijd zo bibberde

- twinkeltje
- moderator
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ehm even een vraagje hoor... bedoel ik zeur niet over hij steelt toch niet van me aanrecht en dat soort dingen.. ik heb zelf ook jachthonden en weet dondersgoed wat het in houdt. Ik zal ze zelf voor moeten zijn, want anders is het gewoon foetsie. Gebeurd het toch denk ik ' slimmerd' en schiet in de lach in me zelf... niet hardop want dan bevestig ik m weer..Addy schreef:Ik heb ze vaak heel lang aan de fone en zaag ze door met mijn ellenlange podencoverhalen en de mensen die meelachen en er de humor van inzien van bepaalde dingen, dat zijn podomensen maar degenen die gaan zeuren van hij steelt toch niet van mijn aanrecht en hij mag echt niet op de bank hoor, die schrap ik meteen. Het leven met een podo is genieten als je het unieke karakter kan waarderen.

Maar daarnaast verbaasde ik me eigelijk over de regel ' en hij mag echt niet op de bank hoor, die schrap ik meteen.' Sorry maar wat is er in godsnaam fout aan dat een hond niet op de bank mag?
Als ik een podenco zou nemen, of welk ander ras ook... die komt niet op de bank. Ze gaan maar lekker in hun mand, of op hun kleed liggen. Eventueel is er nog wel een hondenstoel beschikbaar... waar de honden nu ook in liggen, maar op de bank? Bij mij? Nope.. daar doen we niet aan! Ik vind het hartstikke leuk om met ze knuffen en te doen. Maar de bank is hoe dan ook van mij. Daarnaast vind ik het vaak ook nog rangorde bepalend. Als een hond op de bank mag kan het vaak (zeker bij de bgv die ik nu heb) rangorde problemen geven. Dus waarom zou ik het dan wel toe laten en mezelf eventueel daardoor in de problemen brengen, omdat iemand zegt ' ik schrap je meteen als de podenco niet op de bank mag'.
Vertel eens. Waarom zou een podenco WEL op de bank mogen? En mijn andere honden niet? Ben nu toch wel ernstig benieuwd!!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb het net ook zitten lezen; wat ontzettend bijzonder!!MARC_S schreef:Ik blijf me afvragen of er wel of geen podenco in Cleo zit. Ze is zo verschrikkelijk snel en jachtlustig dat je er makkelijk mee kan overleven als je ergens konijnen weet te zitten. Ze pakt ze gewoon waar je bij staat, net als hazen, eenden en meerkoeten. Jammie!![]()
Ik lees trouwens net het stukje over Cleo op de pagina van Belinda meuldijk, toen heette Cleo nog Suzie.Ze moest bij iemand die bij het water woonde omdat ze zo dol op water was. Nu gaat ze er net met moeite in het laatste jaar
Maar wel leuk om te lezen dat iemand ook toen ze nog in Spanje in het asiel zat op haar gevallen is. Als belinda haar toen wel meegenomen had hadden wij Cleo niet gehad

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mijn podenco's en galgo's zijn zeer beslist geen moeilijke eters, ze eten dagelijks vers vlees en met smaak. Deze honden zijn zeer beslist veel en veel te mager en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul. Deze honden zijn ernstig vermagerd en wat mij betreft valt dat gewoon onder dierenmishandeling. Mijn galgo was ook te mager toen hij vanuit Spanje kwam en die heeft gewoon extra bijvoeding gehad en is nu op gewicht. Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ? Overigens alle podenco's die ik de afgelopen jaren opgevangen heb waren allemaal goede eters.Podenji schreef:twinkeltje schreef:dit is gewoon uithongerij arme hond![]()
dat hoeft niet persé, solar heeft er in periodes ook zo uitgezien gewoon omdat ze niet veel at en wel heel veel energie verbruikte, ze kreeg genoeg eten aangeboden hoor , maar sommige podencos en meer windhonden zijn gewoon erg moeilijke eters, maar als ze zo dun zijn zegt dat dus niet meteen dat ze verwaarloosd worden
Waarom mijn podenco's en galgo's op de bank mogen ?P!nki schreef:Ehm even een vraagje hoor... bedoel ik zeur niet over hij steelt toch niet van me aanrecht en dat soort dingen.. ik heb zelf ook jachthonden en weet dondersgoed wat het in houdt. Ik zal ze zelf voor moeten zijn, want anders is het gewoon foetsie. Gebeurd het toch denk ik ' slimmerd' en schiet in de lach in me zelf... niet hardop want dan bevestig ik m weer..Addy schreef:Ik heb ze vaak heel lang aan de fone en zaag ze door met mijn ellenlange podencoverhalen en de mensen die meelachen en er de humor van inzien van bepaalde dingen, dat zijn podomensen maar degenen die gaan zeuren van hij steelt toch niet van mijn aanrecht en hij mag echt niet op de bank hoor, die schrap ik meteen. Het leven met een podo is genieten als je het unieke karakter kan waarderen.... maar dan zeg ik nog wel even ' foei ' ... en laat weten dat dat niet de bedoeling is.
Maar daarnaast verbaasde ik me eigelijk over de regel ' en hij mag echt niet op de bank hoor, die schrap ik meteen.' Sorry maar wat is er in godsnaam fout aan dat een hond niet op de bank mag?
Als ik een podenco zou nemen, of welk ander ras ook... die komt niet op de bank. Ze gaan maar lekker in hun mand, of op hun kleed liggen. Eventueel is er nog wel een hondenstoel beschikbaar... waar de honden nu ook in liggen, maar op de bank? Bij mij? Nope.. daar doen we niet aan! Ik vind het hartstikke leuk om met ze knuffen en te doen. Maar de bank is hoe dan ook van mij. Daarnaast vind ik het vaak ook nog rangorde bepalend. Als een hond op de bank mag kan het vaak (zeker bij de bgv die ik nu heb) rangorde problemen geven. Dus waarom zou ik het dan wel toe laten en mezelf eventueel daardoor in de problemen brengen, omdat iemand zegt ' ik schrap je meteen als de podenco niet op de bank mag'.
Vertel eens. Waarom zou een podenco WEL op de bank mogen? En mijn andere honden niet? Ben nu toch wel ernstig benieuwd!!
Allereerst hebben ze weinig vet, liggen graag zacht en comfortabel, zoeken bij voorkeur zelf hogere plekken op want hun nieuwsgierige karakter vereist dat ze dingen graag overzien. Verder heb ik nog nooit een podenco of galgo in huis gehad waarmee ik een rangorde probleem had.
-
- Zeer actief
Mijn hond eet te goed de laatste tijd en heeft dan ook een overgewicht van 3/4 kilo ... je ziet nog steeds zijn ribben goed (niet zoals bij die teef) maar het vet gaat bij hem gewoon niet daar zitten maar op andere plekken.Addy schreef:Mijn podenco's en galgo's zijn zeer beslist geen moeilijke eters, ze eten dagelijks vers vlees en met smaak. Deze honden zijn zeer beslist veel en veel te mager en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul. Deze honden zijn ernstig vermagerd en wat mij betreft valt dat gewoon onder dierenmishandeling. Mijn galgo was ook te mager toen hij vanuit Spanje kwam en die heeft gewoon extra bijvoeding gehad en is nu op gewicht. Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ? Overigens alle podenco's die ik de afgelopen jaren opgevangen heb waren allemaal goede eters.Podenji schreef:twinkeltje schreef:dit is gewoon uithongerij arme hond![]()
dat hoeft niet persé, solar heeft er in periodes ook zo uitgezien gewoon omdat ze niet veel at en wel heel veel energie verbruikte, ze kreeg genoeg eten aangeboden hoor , maar sommige podencos en meer windhonden zijn gewoon erg moeilijke eters, maar als ze zo dun zijn zegt dat dus niet meteen dat ze verwaarloosd worden
Ik vind deze teef niet te mager, maar slank

Het ligt voor een deel mede aan de aanleg van de hond of ze veel ribben tellen of weinig.
Ramses weegt nu 29 kilo zijn showtijd gewicht was 25 a 26 kilo en toen nog was er een keurmeester die hem te dik vond (stom mens haha ik vond hem perfect op gewicht dus

Iemand tips om hem af te laten vallen
-
- Zeer actief
Addy schreef:
en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul.
Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ?
Leg jij dan eens effe makkelijk uit hoe je een hond zijn eetlust kan geven, daar ben ik nou zo benieuwd naar?
En als je toch bezig bent, leg die laatst zin ook eens uit, want daar kun je namelijk 2 kanten mee op.
-
- Zeer actief
anubis schreef:Mijn hond eet te goed de laatste tijd en heeft dan ook een overgewicht van 3/4 kilo ... je ziet nog steeds zijn ribben goed (niet zoals bij die teef) maar het vet gaat bij hem gewoon niet daar zitten maar op andere plekken.Addy schreef:Mijn podenco's en galgo's zijn zeer beslist geen moeilijke eters, ze eten dagelijks vers vlees en met smaak. Deze honden zijn zeer beslist veel en veel te mager en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul. Deze honden zijn ernstig vermagerd en wat mij betreft valt dat gewoon onder dierenmishandeling. Mijn galgo was ook te mager toen hij vanuit Spanje kwam en die heeft gewoon extra bijvoeding gehad en is nu op gewicht. Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ? Overigens alle podenco's die ik de afgelopen jaren opgevangen heb waren allemaal goede eters.Podenji schreef:twinkeltje schreef:dit is gewoon uithongerij arme hond![]()
Ik vind deze teef niet te mager, maar slankze heeft goede bespiering en is bovendien een werkhond. Het is niet zo dat bij voorbaat alle werkende podenco's verhongerd worden.
Het ligt voor een deel mede aan de aanleg van de hond of ze veel ribben tellen of weinig.
Ramses weegt nu 29 kilo zijn showtijd gewicht was 25 a 26 kilo en toen nog was er een keurmeester die hem te dik vond (stom mens haha ik vond hem perfect op gewicht dus![]()
)
Iemand tips om hem af te laten vallen
Uhhhh......misschien elke dag met een boxertje laten spelen