Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Blijkt uit meerdere reacties daarop niet alleen van mij. Ik zou maar eens van je roze wolk afstappen voor je eraf dondert...
:mrgreen: Ik zou er nog een stel nooit-nee kinderen naast "opvoeden".
Als je zou weten hoe ik mijn dochter heb opgevoed zou je deze domme opmerking niet maken. :roll:
Cuddie_
Zeer actief

Heavy schreef:
Cuddie_ schreef:
Heavy schreef:Ik had ook het idee dat het geen angst was. Voornamelijk door jouw manier van schrijven. Het is zo'n schat en ik wil hem niet in een pension en hij hoeft dit niet en mag dat niet :wink:

Hij heeft een beetje teveel ruimte gehad denk ik. Geeft niks hoor kan gebeuren vooral met zo'n uiterlijk als pup en jonge leonberger dat zijn net beertjes
Ook de hondenschool-houder geeft aan dat het onzekerheid is. Vind ik in dezelfde gradatie liggen als angst? Het is geen dominantie/schijt hebben aan... zeg maar.

Ik begrijp waarom je het denkt, maar nee, hij heeft niet te veel ruimte gehad. Juist omdat hij een grote jongen zou worden is hij ook als schattige fluffy leo-pup gewoon goed opgevoed geworden, omdat het bij zo'n joekel éxtra belangrijk is dat hij als hij groot is, ook nog altijd wenselijk is.
Hij is begonnen met zijn tanden laten zien in eerste instantie en daarna hebben wij in overleg met 2 opeenvolgende gedragstherapeuten een plan van aanpak gemaakt (ik heb advies opgevolgd wat ik kreeg... )
Onzekerheid is geen angst. En wanneer liet hij zijn tanden zien . In welke situatie? Tegen een andere hond of tegen jou?
Tegen andere honden ja.
Cuddie_
Zeer actief

Heavy schreef:
Habibi schreef:Even vanuit een ander perspectief.

Er is een andere hond. 'Optiefen grrrr, weg ik pak je grrrrrr, kom niet bij mij of mijn baaas in de buurt, opzouten, grrrrr. Ik zál je, grrrrr' (hij valt als een dwaas uit.)
De andere hond loopt verder, mooi zo. (ergo, uitvallen heeft nut)
Maar gewoon weglopen vindt de baas niet voldoende. Hij moet nóg verder weg.
Dus vervolgen we niet ons eigen pad, maar gaan we er een stuk achteraan. Totdat we zeker weten dat hij écht niet meer bij ons in de buurt komt. Daarna gaan we gewoon onze eigen kant op. En beloont de baas mij.

Vanuit dit perspectief leer je je hond dus niet alleen dat tekeer gaan terecht is, maar dat hij zelfs niet tevreden moet zijn met een hond die gewoon verder loopt, maar dat die nog actief achterna gelopen moet worden...

Ik vind dit niet verstandig.
Niet met wat je eigenlijk wil van je eigen hond.

En ik vind het op zijn minst niet netjes naar de eigenaar van de andere hond. (Wie was er vandeweek ook alweer zo geïrriteerd toen iemand met wawa's te dicht in de buurt kwam?)
Ik snap dit ook weer niet hoor :19: eerst even een grote bek geven tegen de andere hond en vertellen dat hij op moet zouten en dan mag je hem nog even de als een portier het bos uit brengen
Als jullie even logisch nadenken dan zou je toch echt tot het besef moeten komen dat dit nergens op slaat. Als ik hem flippend en uitvallend achter die hond had laten aanjagen, ja... dan had je gelijk.
Maar in plaats daarvan is hij gecorrigeerd en heeft hij netjes bij mij moeten lopen, ondanks dat hij een hond voor zich had.

Als jij achter iemand de winkel uitloopt heb je dan ook het idee dat je iemand als portier de winkel uit brengt? Tuurlijk niet. Dat slaat echt werkelijk nergens op.

Die hond loopt lekker vrolijk voor hem uit te dartelen terwijl hij netjes moet volgen. Ik denk dat hij zich inderdaad echt 'the man' heeft gevoeld ja.
Cuddie_
Zeer actief

Zinodo schreef:Dit topic is mooi onderweg naar destination fucked. :pop:
Ik denk dat ie zijn bestemming wel al bereikt heeft. :mrgreen:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cuddie_ schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef:Blijkt uit meerdere reacties daarop niet alleen van mij. Ik zou maar eens van je roze wolk afstappen voor je eraf dondert...
Als je zou weten hoe ik mijn dochter heb opgevoed zou je deze domme opmerking niet maken. :roll:
:scratch:
Oké. Je bent vast gewichtiger dan ik ben, dus ik ben weer weg. Succes met je training.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

@Cuddie_
Aangezien het om "oefenen" ging zou het wel handig zijn geweest om juist zulke cruciale gegevens er ook bij te geven.

Als men dit leest:
Cuddie_ schreef:Vandaag dan ook de situatie opgezocht. Landweg hier in de buurt waar vaak honden zijn, kwam dan ook al snel een hond ons tegenmoet. Gewoon doorgelopen, hond kwam relatief kortbij (binnen 3 meter afstand) en Moos viel dan ook compleet uit. Hij heeft op zijn sodemieter gekregen en mocht (om hem niet de beloning te geven dat de hond wegloopt naar zijn achterlijke gedrag) vervolgens omdraaien met mij en netjes achter die hond aanlopen op een afstand. Afstand steeds verkleind tot we op ong 3 meter afstand van de hond liepen. Hij heeft zich keurig gedragen, zelfs als de hond even omkeek. Toen dat goede bedrag beloond door bij de splitsing de andere kant op te gaan.
Is daar eigenlijk maar een uitleg mogelijk.
Namelijk dat je gebruik maakt van het feit dat daar een hond loopt.
Niet dat je met iemand hebt afgesproken om zo te oefenen.

Dus reageer niet boos/geïrriteerd op de andere forummers, maar steek ook de hand in eigen boezem.

Als jij zo door wil oefenen moet je dat doen.
Ik twijfel of het verstandig is, maar dat ben ik
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:
dagmar88 schreef:
:scratch:
Oké. Je bent vast gewichtiger dan ik ben, dus ik ben weer weg. Succes met je training.
Ik heb geen idee waar jouw reactie vandaan komt. Maar oke, dankjewel!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cuddie_ schreef:
Zinodo schreef:Dit topic is mooi onderweg naar destination fucked. :pop:
Ik denk dat ie zijn bestemming wel al bereikt heeft. :mrgreen:
Ik vind het jammer. Gaat het eens over hondengedrag en opvoeding, naast al die andere niet-hondgerelateerde onderwerpen die heus ook leuk zijn, en dan gaat het deze kant op. Totaal onnodig.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Je kunt dingen als persoonlijke kritiek opvatten, of als een blik uit een andere hoek.

Het mijne was niet als persoonlijke kritiek bedoeld, maar als uitleg waarom ik iets niet verstandig vind.
Mét uitleg dus.

Wat je daarmee doet moet je uiteraard zelf weten.
Maar het is zonde als je (goede?) adviezen als kritiek gaat zien, terwijl je dus in dit topic zelf om advies vraagt.
Afbeelding
80564M

Cuddie_ schreef:Als jullie even logisch nadenken dan zou je toch echt tot het besef moeten komen dat dit nergens op slaat. Als ik hem flippend en uitvallend achter die hond had laten aanjagen, ja... dan had je gelijk.
Maar in plaats daarvan is hij gecorrigeerd en heeft hij netjes bij mij moeten lopen, ondanks dat hij een hond voor zich had.

Als jij achter iemand de winkel uitloopt heb je dan ook het idee dat je iemand als portier de winkel uit brengt? Tuurlijk niet. Dat slaat echt werkelijk nergens op.

Die hond loopt lekker vrolijk voor hem uit te dartelen terwijl hij netjes moet volgen. Ik denk dat hij zich inderdaad echt 'the man' heeft gevoeld ja.
Die hond loopt lekker vrolijk voor hem uit te dartelen, met jouw hond onder appèl 2 meter achter hem. En dat heeft die dartelende hond, en zijn baasje niet door denk je? Respect voor degene die jou toestemming heeft gegeven zo dicht achter je aan te volgen, mijn toestemming had je niet gekregen. Ook niet met mijn 13 jaar oude - zeer stabiele hond.
Cuddie_
Zeer actief

Habibi schreef:Je kunt dingen als persoonlijke kritiek opvatten, of als een blik uit een andere hoek.

Het mijne was niet als persoonlijke kritiek bedoeld, maar als uitleg waarom ik iets niet verstandig vind.
Mét uitleg dus.

Wat je daarmee doet moet je uiteraard zelf weten.
Maar het is zonde als je (goede?) adviezen als kritiek gaat zien, terwijl je dus in dit topic zelf om advies vraagt.
Ik vatte jouw bericht ook niet op als persoonlijke kritiek. Daarom geef ik een beargumenteerd bericht terug waarom ik het er niet mee eens ben?
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:Als jullie even logisch nadenken dan zou je toch echt tot het besef moeten komen dat dit nergens op slaat. Als ik hem flippend en uitvallend achter die hond had laten aanjagen, ja... dan had je gelijk.

Die hond loopt lekker vrolijk voor hem uit te dartelen, met jouw hond onder appèl 2 meter achter hem. En dat heeft die dartelende hond, en zijn baasje niet door denk je? Respect voor degene die jou toestemming heeft gegeven zo dicht achter je aan te volgen, mijn toestemming had je niet gekregen. Ook niet met mijn 13 jaar oude - zeer stabiele hond.
Tuurlijk hebben ze dat wel door. En als die kerel dat prima vindt, dan is het toch oke? Hondje dartelde vrolijk verder, was dus niet bepaald onder de indruk (ook niet geweest overigens tijdens het uitvallen van die van mij).
Daarbij jammer dat je gaat overdrijven met 2 meter achter hem.. want ik ben begonnen op een meter of 8 en heb dit langzaam steeds dichterbij gemaakt tot op zijn kortst ca 3 meter, zoals ik al eerder aangaf. En als jij mij geen toestemming had gegeven, dan had ik het niet gedaan? Zo simpel is het toch?
Cuddie_
Zeer actief

Heavy schreef:Als ik gewoon op straat loop en iemand begint me ineens uit te schelden zonder reden dan vertrouw ik die persoon niet meer en hoeft die dus ook niet achter me aan te lopen

Besef je wel wat je hond doet ? Hij heeft gewoon een grote asociale bek . Is er wel eens een hond uitgevallen naar jouw hond? Hij kan wel onzeker zijn maar dat zijn pubers ook en toch is het niet gewenst dat ze een grote mond hebben of haal je dan ook je schouders op?

Bovebdien weet jij niet naar wat voor hond jouw hond uitvalt. Misschien wel een hele bange hond die nu nog banger is. Of een hond die in training is om honden te negeren en nu weer opnieuw moet beginnen

Blaft er eigenlijk wel eens een hond terug?
Mijn GT heeft mij uitgelegd dat andere honden over het algemeen heel goed door hebben als een hond uitvalt door onzekerheid en daardoor ook niet echt eng zijn. Als er een andere hond blaft, dan is die over het algemeen als eerste en valt die van mij pas uit dóór het blaffen van de andere hond.

Nee ik weet inderdaad niet wat dat met die andere hond doet. Het lijkt tot nu toe echt geen enkele hond ook maar iets te kunnen interesseren, dus daaruit maak ik op dat mijn GT gelijk heeft in wat zij gezegd heeft.
80564M

Cuddie_ schreef:Tuurlijk hebben ze dat wel door. En als die kerel dat prima vindt, dan is het toch oke? Hondje dartelde vrolijk verder, was dus niet bepaald onder de indruk (ook niet geweest overigens tijdens het uitvallen van die van mij).
Daarbij jammer dat je gaat overdrijven met 2 meter achter hem.. want ik ben begonnen op een meter of 8 en heb dit langzaam steeds dichterbij gemaakt tot op zijn kortst ca 3 meter, zoals ik al eerder aangaf. En als jij mij geen toestemming had gegeven, dan had ik het niet gedaan? Zo simpel is het toch?
En hoe oud was dat hondje dan?

Ik vind het nogal wat hoor. Eerst valt jouw hond hem/haar aan, en dan wordt hij/zij er door "achterna gelopen". Op 3 meter dan. Ik zou mijn hond er niet voor lenen :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cuddie_ schreef:
malinois schreef: Ik schreef geen optyfen, weer een verzinsel van je zoals al je berichten. Daarnaast hou je zelf info achter want nu ineens heb je dat overlegd dat stond nergens in je reacties waar de reactie op kwam. Blijkt uit meerdere reacties daarop niet alleen van mij. Ik zou maar eens van je roze wolk afstappen voor je eraf dondert...
Want waar noem ik jouw naam dan? Niet alles draait om jou, sorry.
Dat ik niet alles benoem, wilt toch niet zeggen dat jullie maar kunnen invullen wat jullie er van willen maken? Dat slaat toch nergens op?
Het punt van mijn verhaal gaat niet om het wel of niet overleggen met die persoon. Het gaat om wat mijn hond en ik gedaan hebben. Spijt me dat ik er niet vanuit ging dat ik me hier direct had moeten verantwoorden of ik al dan niet overlegd heb met iemand.
Dat ik niet verteld heb dat de zon scheen, ga je er dan ook maar automatisch vanuit dat het regende?

Beetje respectvoller met elkaar omgaan zou niet erg zijn. Iedereen heeft de capaciteit hier om bij gebrek aan informatie, deze informatie te VRAGEN. Want als het er niet bij staat, weet je er dus NIKS van.
Maar neeeeee, het is veel makkelijker om helemaal uit je plaat te gaan op een veronderstelling. :denken:
Je zit op een forum. Daar is t inderdaad nogal van belang dat je bepaalde details opschrijft. Maar je verzint ter plekke een geweldig sprookje zie ik al wel, tot dartelende hondjes aan toe. Je kunt jezelf voor de gek houden maar mij niet hoor. Hou je maar goed vast voor je van je wolk dondert...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

Tuurlijk hebben ze dat wel door. En als die kerel dat prima vindt, dan is het toch oke? Hondje dartelde vrolijk verder, was dus niet bepaald onder de indruk (ook niet geweest overigens tijdens het uitvallen van die van mij).
Oh net maakte je dat zelf nog wel uit... vergeet niet je eigen bedachte tekst he ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Cuddie_ schreef:
Heavy schreef:Als ik gewoon op straat loop en iemand begint me ineens uit te schelden zonder reden dan vertrouw ik die persoon niet meer en hoeft die dus ook niet achter me aan te lopen

Besef je wel wat je hond doet ? Hij heeft gewoon een grote asociale bek . Is er wel eens een hond uitgevallen naar jouw hond? Hij kan wel onzeker zijn maar dat zijn pubers ook en toch is het niet gewenst dat ze een grote mond hebben of haal je dan ook je schouders op?

Bovebdien weet jij niet naar wat voor hond jouw hond uitvalt. Misschien wel een hele bange hond die nu nog banger is. Of een hond die in training is om honden te negeren en nu weer opnieuw moet beginnen

Mijn GT heeft mij uitgelegd dat andere honden over het algemeen heel goed door hebben als een hond uitvalt door onzekerheid en daardoor ook niet echt eng zijn. Als er een andere hond blaft, dan is die over het algemeen als eerste en valt die van mij pas uit dóór het blaffen van de andere hond.

Nee ik weet inderdaad niet wat dat met die andere hond doet. Het lijkt tot nu toe echt geen enkele hond ook maar iets te kunnen interesseren, dus daaruit maak ik op dat mijn GT gelijk heeft in wat zij gezegd heeft.
Mijn huidige hond is nogal van het inschikkelijke (zit ook wel in het ras natuurlijk). Maar het kan mij persoonlijk niet zoveel schelen op welke grond een andere hond uitvalt, of dat nu onzekerheid of dominantie is. Ik heb dat gewoon liever niet bij mijn hondje. Het is toch jouw probleem, dat kun je toch niet die van een ander maken?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Cuddie_ schreef:

Ik vind dit een ietwat vreemde uitleg van de GT. Als honden volgens hem/haar door hebben dat een hond iets doet uit onzekerheid en daardoor die hond niet echt eng vindt waarom heeft jouw hond dat dan niet door? Hij valt zelfs uit naar honden die überhaupt niet naar hem reageren maar dat kan hij dan niet lezen?
Dat zou ik dan wel eens van hem/haar willen weten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Budkes schreef:
Cuddie_ schreef:

Ik vind dit een ietwat vreemde uitleg van de GT. Als honden volgens hem/haar door hebben dat een hond iets doet uit onzekerheid en daardoor die hond niet echt eng vindt waarom heeft jouw hond dat dan niet door? Hij valt zelfs uit naar honden die überhaupt niet naar hem reageren maar dat kan hij dan niet lezen?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is nu bijna uitgedoofd, maar Lily heeft een periode geblaft bij het naderen van sommige honden. Ook uit onzekerheid, om aan te geven dat ze ze niet (te snel) in haar persoonlijke ruimte moesten komen. Werkelijkheid niet één hond heeft ook maar ooit aangegeven daarvan onder de indruk te zijn. Eigenlijk werd het altijd wel gerespecteerd en vaak volgde er een rustige kennismaking.

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief

Heavy schreef:Maar hoe weet je dat die reactie van de hond niet aangeleerd is? Ik heb mijn honden geleerd om blaffende ,keffende ,krijsende ,uitvallende honden te negeren en dat doen ze dan ook

Maar als ik er niet bij zou zijn reageren ze misschien wel heel anders
Mijn honden negeren ook in zo'n geval, en ik heb het ze niet geleerd. Blaffen is toch ook gewoon communicatie? Vind je het altijd ongewenst?

Alfil & Lily
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:Tuurlijk hebben ze dat wel door. En als die kerel dat prima vindt, dan is het toch oke? Hondje dartelde vrolijk verder, was dus niet bepaald onder de indruk (ook niet geweest overigens tijdens het uitvallen van die van mij).
En hoe oud was dat hondje dan?

Ik vind het nogal wat hoor. Eerst valt jouw hond hem/haar aan, en dan wordt hij/zij er door "achterna gelopen". Op 3 meter dan. Ik zou mijn hond er niet voor lenen :19:
Dat heb ik niet gevraagd... geen idee?

Mijn hond valt hem niet aan. Dat is natuurlijk wel een heel ander verhaal. Mijn hond gedraagt zich als een achterlijke, op meters afstand van die hond. Ik houd hem gewoon bij me en die hond kijkt nog amper op. Vandaar dat ik voor deze aanpak gekozen had bij deze hond. Met toestemming van de baas.
Ik bied namelijk altijd mijn verontschuldigingen aan als mijn hond uitvalt op een aantal meter afstand van een andere hond en geef meteen even aan dat we bezig zijn met training. Vind ik wel zo netjes. Als iemand dan heel begripvol reageert dan weet je dat ze je misschien wel een beetje willen helpen.
Er zijn ook mensen die bitter kijken en doorlopen. Dat mag, dat begrijp ik.
Cuddie_
Zeer actief

malinois schreef:Oh net maakte je dat zelf nog wel uit... vergeet niet je eigen bedachte tekst he ;)
Dan heb je toch echt niet goed gelezen. Ik heb letterlijk dit gezegd:
Ik vind het zeker ook netjes om het in overleg te doen en dat is ook mijn manier van doen.
Heb alleen aangegeven dat het in principe niet HOEFT. Ik mag namelijk lopen waar ik wil. Dat ik het graag op een nette manier wil doen, is een ander verhaal, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Cuddie_
Zeer actief

Budkes schreef:
Cuddie_ schreef:

Ja een 'normale' hond zou hem gewoon moeten kunnen lezen. Een andere hond, die ook enorm onzeker is, mist de achterliggende gedachte misschien ook... omdat ze te druk bezig zijn met iets te spannend/eng vinden. (Maar dit is mijn interpretatie... kan me voorstellen dat het zo werk).
Cuddie_
Zeer actief

Alfilillo schreef: Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is nu bijna uitgedoofd, maar Lily heeft een periode geblaft bij het naderen van sommige honden. Ook uit onzekerheid, om aan te geven dat ze ze niet (te snel) in haar persoonlijke ruimte moesten komen. Werkelijkheid niet één hond heeft ook maar ooit aangegeven daarvan onder de indruk te zijn. Eigenlijk werd het altijd wel gerespecteerd en vaak volgde er een rustige kennismaking.
Ja dit is ook wat ik zie bij die van mij. Hij kan tekeer gaan wat hij wilt, maar ik heb serieus nog nooit een hond gezien die er van onder de indruk was. Hoogstens dat ze even opkeken, maar dat was het dan ook. Geen enkele hond deinst terug óf gaat op hem af. Heel apart eigenlijk.... maar vond de uitleg van mijn GT wel logisch klinken ja.
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef: Mijn huidige hond is nogal van het inschikkelijke (zit ook wel in het ras natuurlijk). Maar het kan mij persoonlijk niet zoveel schelen op welke grond een andere hond uitvalt, of dat nu onzekerheid of dominantie is. Ik heb dat gewoon liever niet bij mijn hondje. Het is toch jouw probleem, dat kun je toch niet die van een ander maken?
Dat begrijp ik dat je dat liever niet hebt. Natuurlijk niet. Ik heb ook liever niet dat hij het doet. :D
Ik blijf daarom ook bewust op een afstandje zodat niemand zich daadwerkelijk bedreigd voelt. Als ik mijn hond op een aantal meter afstand gewoon netjes bij mij houd terwijl hij zich zo achterlijk gedraagt, kan het zeker nog steeds vervelend zijn voor degene die langsloopt, maar hij komt gewoon echt bij lange na niet in de buurt van jou of je hond. Dus het is en blijft toch echt volledig mijn probleem op dat moment, enige dat de ander hoeft te doen is gewoon rustig verder lopen.
Maar moet zeggen dat de meeste mensen wel begripvol zijn... op een enkeling na. Dus dat is wel heel fijn. Misschien ook het voordeel van in een dorp wonen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat een nare reacties weer zeg. Gewoon bedoeld om uit te lokken om tegenreacties te kunnen krijgen om daar dan weer plasjes te kunnen overdoen.
Eigenlijk vertonen bepaalde hier gewoon exáct hetzelfde gedrag als de hond van TS laat zien :wink:
Cuddie_
Zeer actief

Heavy schreef:
Cuddie_ schreef:
Alfilillo schreef: Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is nu bijna uitgedoofd, maar Lily heeft een periode geblaft bij het naderen van sommige honden. Ook uit onzekerheid, om aan te geven dat ze ze niet (te snel) in haar persoonlijke ruimte moesten komen. Werkelijkheid niet één hond heeft ook maar ooit aangegeven daarvan onder de indruk te zijn. Eigenlijk werd het altijd wel gerespecteerd en vaak volgde er een rustige kennismaking.
Ja dit is ook wat ik zie bij die van mij. Hij kan tekeer gaan wat hij wilt, maar ik heb serieus nog nooit een hond gezien die er van onder de indruk was. Hoogstens dat ze even opkeken, maar dat was het dan ook. Geen enkele hond deinst terug óf gaat op hem af. Heel apart eigenlijk.... maar vond de uitleg van mijn GT wel logisch klinken ja.
Mijn Jip zou ook " gewoon" stil staan en je zou niks aan hem merken. Maar hij zou ondertussen wel doodsangsten uitstaan en er de hele dag nog last van hebben. Bovendien heb jij ( daar kom ik weer) een hele grote hond . Elke hond die je tegen komt is kleiner . Een hond zou wel gek zijn om terug te gaan blaffen :19:

Mijn herder zou het trouwens wel doen denk ik. Die reageert op afwijkend gedrag
Als je straks jouw hond helemaal keurig heb afgeleerd om uit te vallen naar andere honden en je komt een uitvallende hond tegen waar jouw hond dan ook weer op reageert dan pas zul je zien hoe irritant het is denk ik

Ben je maanden bezig met trainen en kom je er eentje tegen die alles weer verpest en kan je weer opnieuw beginnen
En ik begrijp je ook. Ik vind het zelf ook verre van ideaal en daarom probeer ik het gedrag ook aan te pakken zodat we hopelijk in de toekomst niemand meer lastig vallen met dat uitvallen.
We leven nou eenmaal met veel mensen en honden op deze planeet en je komt vanalles wat tegen. Voor mij is het ook heel lastig als ik zo'n klein keffertje tegenkom die aan de lopende band begint te blaffen naar die van mij, want dan gaat die van mij natuurlijk weer finaal uit zijn plaat. Maar die dingen gebeuren...dat heb je nou eenmaal als je naar buiten toe gaat.
Cuddie_
Zeer actief

Frootje schreef:Ik begrijp de ophef niet zo. Als iemand het ongevraagd zou doen zou ik er ook een probleem in zien, maar blijkbaar heeft ze het wel gevraagd en vond diegene het prima. Dat lijkt me tussen TS en degene die zijn akkoord heeft gegeven. Dat TS erop gewezen wordt dat zulke dingen ongevraagd not done zouden zijn en dat er veel honden zijn die het niet fijn zouden vinden lijkt me prima, maar waarom er zo over doorgehakt moet worden ontgaat me. Is dat niet wat overdreven? :U:
'Omdat het kan'... waarschijnlijk.
Je hebt hier de ruimte om, veilig van achter je pc, te zeggen wat je wilt en hoe je het wilt.. Sommigen maken daar gewoon erg graag gebruik van.
Misschien willen zij zich hier gewoon gehoord voelen omdat zij zich in real life niet gehoord voelen? :wink:
Cuddie_
Zeer actief

maart schreef:wat een nare reacties weer zeg. Gewoon bedoeld om uit te lokken om tegenreacties te kunnen krijgen om daar dan weer plasjes te kunnen overdoen.
Eigenlijk vertonen bepaalde hier gewoon exáct hetzelfde gedrag als de hond van TS laat zien :wink:
Haha. True.

Ik laat me niet op mijn kop zitten, ik trek me niks aan van de haantjes hier die denken alles te bepalen etc.
Maar ik vind het wel heel jammer voor andere mensen die hier misschien voor het eerst komen en zich wél uit het veld laten slaan door dit soort mensen.
Het doel van een forum is toch echt om samen kennis te delen...en de liefde delen voor een bepaald iets, in dit geval honden.

Als iedereen bij het eerste beste topic dat zij openen direct afgeslacht wordt of een behandeling als deze krijgt, haken zo veel mensen af. Waarom niet netjes houden en zorgen dat iedereen het fijn vindt om hier te blijven hangen, om de kennis op te doen en de liefde te delen?

Er zijn hier genoeg mensen geweest die anders over dingen dachten en gewoon heel netjes hún visie geven, keurig onderbouwd. Dat is toch juist wat we moeten hebben? Als het maar beschaafd blijft en behulpzaam.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cuddie_ schreef:
maart schreef:wat een nare reacties weer zeg. Gewoon bedoeld om uit te lokken om tegenreacties te kunnen krijgen om daar dan weer plasjes te kunnen overdoen.
Haha. True.

Ik laat me niet op mijn kop zitten, ik trek me niks aan van de haantjes hier die denken alles te bepalen etc.
Maar ik vind het wel heel jammer voor andere mensen die hier misschien voor het eerst komen en zich wél uit het veld laten slaan door dit soort mensen.
Het doel van een forum is toch echt om samen kennis te delen...en de liefde delen voor een bepaald iets, in dit geval honden.

Als iedereen bij het eerste beste topic dat zij openen direct afgeslacht wordt of een behandeling als deze krijgt, haken zo veel mensen af. Waarom niet netjes houden en zorgen dat iedereen het fijn vindt om hier te blijven hangen, om de kennis op te doen en de liefde te delen?

Er zijn hier genoeg mensen geweest die anders over dingen dachten en gewoon heel netjes hún visie geven, keurig onderbouwd. Dat is toch juist wat we moeten hebben? Als het maar beschaafd blijft en behulpzaam.
Sommige vinden dat ze alles mogen... Vooral dingen die ze niet willen dat een ander naar hun doet :wink:
Je moet ergens je levensvreugde vandaan halen natuurlijk.

Succes met je training. Hier ook een moeilijke hond (daar schrijf ik hier niet over :wink: ), maar de moeilijke kunnen je ook veel voldoening schenken gelukkig. Je leert een hoop en je traint vooral jezelf :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”