Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HF puppies op komst, wie nog meer?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: HF puppies op komst, wie nog meer?

Ongelezen bericht door Maeve »

Gefeliciteerd beide! :cheer: Ik hoop voor jullie ook op iets koelere temperaturen, wel zo prettig!
Wij gaan morgen op pad voor de dekking. Normaal een reisje van 8 uur, maar met de grenscontroles nu waarschijnlijk wel wat langer..Gister ontsnapte er een Keeshond om (aangelijnde) Segno eens te belagen, die er uitgebreid voor ging staan :schrik: De progesterontest voor vanochtend stond al gepland en inderdaad, ovulatie! :mrgreen:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Maeve schreef:Gefeliciteerd beide! :cheer: Ik hoop voor jullie ook op iets koelere temperaturen, wel zo prettig!
Wij gaan morgen op pad voor de dekking. Normaal een reisje van 8 uur, maar met de grenscontroles nu waarschijnlijk wel wat langer..Gister ontsnapte er een Keeshond om (aangelijnde) Segno eens te belagen, die er uitgebreid voor ging staan :schrik: De progesterontest voor vanochtend stond al gepland en inderdaad, ovulatie! :mrgreen:
succes en rij voorzichtig.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:cheer: :cheer: Gefeliciteerd :cheer: :cheer: allemaal gaat als een speer al die pups super schattig
Afbeelding
MaritaFlappy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nu een Borer Terrier
Hiervoor: golden retriever x dobermann welsh corgi mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door MaritaFlappy »

Gefeliciteerd met alle pups!

Ik heb nog even een beval vraag
Bij ons is het in een keizersnede geeindigd. Het ging als volgt. (Het is inmiddels ruim 3 weken terug)

Ze was natuurlijk al een tijd onrustig en eindelijk kwam er een vruchtblaas naar buiten. Na 50 minuten daarna waren er nog steeds amper weeen

Ik ben toen naar de DA gereden, op advies van DA en ben daar gebleven. Stressvol voor moeder uiteraard, al bleef ze vrij kalm
DA brak t vlies en voelde achterpootjes.
Wilde een rontgenfoto
Ze kreeg weeen opwekkers en we bleven daar in een aparte kamer.
Er volgden wat weeen maar er kwam nog niks.

Na een uur voelde de DA weer en voelde toen een staartje, DA zei dat hij dacht dat het niet ging passen, dus keizersnede

Ik heb achteraf heel erg t gevoel, als ik thuis was gebleven en haar rustig haar eigen tempo had laten bepalen..?
En als hij de vliezen niet had gebroken had de pup toch nooit zn kont ervoor kunnen draaien ipv zn achterpootjes?

Ik blijf er maar over piekeren. Iemand een mening?
(Rekenings 830 euro :ugh: )
Instagram: BorderElke

Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

MaritaFlappy schreef:Gefeliciteerd met alle pups!

Bij ons is het in een keizersnede geeindigd. Het ging als volgt. (Het is inmiddels ruim 3 weken terug)

Ze was natuurlijk al een tijd onrustig en eindelijk kwam er een vruchtblaas naar buiten. Na 50 minuten daarna waren er nog steeds amper weeen

Ik ben toen naar de DA gereden, op advies van DA en ben daar gebleven. Stressvol voor moeder uiteraard, al bleef ze vrij kalm
Wilde een rontgenfoto

Na een uur voelde de DA weer en voelde toen een staartje, DA zei dat hij dacht dat het niet ging passen, dus keizersnede

Ik heb achteraf heel erg t gevoel, als ik thuis was gebleven en haar rustig haar eigen tempo had laten bepalen..?
En als hij de vliezen niet had gebroken had de pup toch nooit zn kont ervoor kunnen draaien ipv zn achterpootjes?

Dat lijken mij vragen om aan de dierenarts te stellen? Waarom hij welke keus op welk moment maakt.
Maar als jij denkt dat de bevalling fout aan het gaan is, en je belt daarmee op, snap ik wel dat zijn advies is om te komen.
Als het inderdaad niet past, lijkt een keizersnede mij ook de juiste keus.

Zijn pups en het teefje verder goed door de keizersende heen gekomen? Dat is het allerbelangrijkst lijkt me.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Wilde een rontgenfoto

Een stuitligging is normaal gesproken helemaal geen probleem bij een hond, dus dat op zich is geen reden voor een ks. Maar we weten de details natuurlijk niet. Bij twijfel zou ik het ook gewoon eens met de dierenarts bespreken.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat als.

Je weet het niet. Eventuele medische kosten zijn een risico van fokken, de dierenarts heeft als het goed is naar eer en weten gehandeld.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Leuke nestjes hoor! Ik speel wel eens met de gedachte om een tweede herder te nemen. Een Mechelaar of nog een Hollander lijkt me wel wat. Indien ik een Duitse stokhaar met een rechte rug zou tegenkomen die gezond is (...) zou mij dat ook wel wat lijken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Wat als.

Je weet het niet. Eventuele medische kosten zijn een risico van fokken, de dierenarts heeft als het goed is naar eer en weten gehandeld.
Dat inderdaad.
Je hebt de dierenarts gebeld omdat je het niet vertrouwde, de dierenarts heeft gehandeld op de situatie en jouw zorgen. Hoe alles exact verlopen is en waarom welke keuze weet alleen de dierenarts. Daar zou ik mee in gesprek gaan als je twijfels hebt.

Verder is het gewoon zo dat je extra kosten kan hebben aan een nest, het is niet volledig zonder risico.
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Maeve schreef:Gefeliciteerd beide! :cheer: Ik hoop voor jullie ook op iets koelere temperaturen, wel zo prettig!
Spannend! Een goede reis en veel succes!
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Maeve schreef:

Wilde een rontgenfoto

Een stuitligging is normaal gesproken helemaal geen probleem bij een hond, dus dat op zich is geen reden voor een ks. Maar we weten de details natuurlijk niet. Bij twijfel zou ik het ook gewoon eens met de dierenarts bespreken.
Als ik dit verhaal lees dan was er al 50 minuten een vruchtblaas buiten de hond? Dan naar da daar ben je ook niet in 2 minuten. Daar nog eens een uur voordat de da pas ingrijpt?
Ik zou mij eerder afvragen of hij niet te lang gewacht heeft dan of hij te vroeg gehandeld heeft. Van wat ik lees heeft de da er alles aan gedaan om het natuurlijk te laten verlopen.
Afbeelding
gevni havanezers
MaritaFlappy
Vaste gebruiker

Mizzsylver schreef:Dat weet je niet. Ik denk, maar ik ken je hond niet en dus ook het gedrag niet, dat het inderdaad vanzelf wel gekomen was. Als de vruchtblaas al zichtbaar is, is de pup al ver in het geboortekanaal. De voorbereidende fase duurt best wel lang, hijgen, graven, dat je echt denkt het gaat niet goed, het duurt te lang. Maar geduld is het toverwoord. Dat heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik dat vertrouwde. Ik heb wel altijd geduld gehad, maar met samengeknepen billen. Nu weet ik dat het soms wel 12 uur kan duren voor er echt een pup komt.
Ik ga me pas zorgen maken als er echt hele duidelijke persweeën zijn, dus met gekromde rug en opgeheven staart, en er dan niks komt.
En als er dan een vruchtblaas komt, zoals bij jouw, dan maak ik me nog geen zorgen zolang die intact is. Als die knapt dan wacht ik 2-3 persweeen om te zien of het opschiet en probeer dan de pootjes of achter de kop te komen en zo mee te bewegen of de muts eroverheen te schuiven tijdens een perswee.

De dierenarts wil dat je met alle pups en moeder levend de praktijk verlaat, en als hij zegt dat je geduld moet hebben en de eerste pup is dood, dan verwijt je dat de dierenarts. Dus als je er dan toch al bent is een keizersnede een logische volgende stap. En nu je dit weet en meegemaakt hebt zul je de volgende keer langer durven wachten :ok:

Dat bedoel ik inderdaad, had ik gewoon geduld moeten hebben? Voor een volgende keer.
De vruchtblaas was al 50 minuten buiten inderdaad en er gebeurde verder weinig
Er waren geen duidelijke persweeen

Ik las online dat als de blaas zichtbaar is, er binnen het uur iets moet zijn.
Maar ik denk dat dat niet zo hoeft te zijn

Het is niet om verwijten te maken, maar meer als les voor mijzelf

Moeder en alle 5 pups maken het prima, nu bijna 4 weken oud

Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

MaritaFlappy schreef:
Mizzsylver schreef:Dat weet je niet. Ik denk, maar ik ken je hond niet en dus ook het gedrag niet, dat het inderdaad vanzelf wel gekomen was. Als de vruchtblaas al zichtbaar is, is de pup al ver in het geboortekanaal. De voorbereidende fase duurt best wel lang, hijgen, graven, dat je echt denkt het gaat niet goed, het duurt te lang. Maar geduld is het toverwoord. Dat heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik dat vertrouwde. Ik heb wel altijd geduld gehad, maar met samengeknepen billen. Nu weet ik dat het soms wel 12 uur kan duren voor er echt een pup komt.
Ik ga me pas zorgen maken als er echt hele duidelijke persweeën zijn, dus met gekromde rug en opgeheven staart, en er dan niks komt.
En als er dan een vruchtblaas komt, zoals bij jouw, dan maak ik me nog geen zorgen zolang die intact is. Als die knapt dan wacht ik 2-3 persweeen om te zien of het opschiet en probeer dan de pootjes of achter de kop te komen en zo mee te bewegen of de muts eroverheen te schuiven tijdens een perswee.

De dierenarts wil dat je met alle pups en moeder levend de praktijk verlaat, en als hij zegt dat je geduld moet hebben en de eerste pup is dood, dan verwijt je dat de dierenarts. Dus als je er dan toch al bent is een keizersnede een logische volgende stap. En nu je dit weet en meegemaakt hebt zul je de volgende keer langer durven wachten :ok:

Dat bedoel ik inderdaad, had ik gewoon geduld moeten hebben? Voor een volgende keer.
De vruchtblaas was al 50 minuten buiten inderdaad en er gebeurde verder weinig
Er waren geen duidelijke persweeen

Ik las online dat als de blaas zichtbaar is, er binnen het uur iets moet zijn.
Maar ik denk dat dat niet zo hoeft te zijn

Het is niet om verwijten te maken, maar meer als les voor mijzelf

Moeder en alle 5 pups maken het prima, nu bijna 4 weken oud
Dat uur is niet heel gek, als het bij ons langer had geduurd dan een uur na het klappen van de vruchtblaas hadden we ook gebeld. Gelukkig niet nodig geweest, maar de echte persweeën bleven ook nog uit, dus toen rondjes gaan lopen door de tuin om het op te wekken en daardoor kwam de pup uiteindelijk.
Maar goed elke bevalling is anders en als je de dierenarts belt snap ik de keuze wel om over te gaan op een KS.
Quira had het erg zwaar door 10 grote pups en calciumtekort.

Ik schreef toenertijd:
Constant naar buiten willen en om 2.45 eindelijk het vruchtwater verloren.
De persweeën lieten nog lang op zich wachten dus zijn we maar rondjes gaan lopen door de tuin. Daar zagen we om 6 uur een waterblaas verschijnen en die knapte uiteindelijk kapot. Toen vanwege erg trillen wat calcium bijgespoten (door haar slechte eten van de afgelopen tijd en historie met eclampsie op voorbaat in huis). Om 7 uur kwamen dan eindelijk persweeën en na wat rondjes in de tuin is daar buiten de eerste teef geboren. Met de achtervoeten eerst en met wat hulp en moeite van onze kant.
EDIT: bij een eerste nest zou ik denk ik ook wat eerder bellen...dan heb je toch wat meer onzekerheid of de teef het wel kan en of je het zelf kan...ook qua rust bewaren, geen paniek. Daar kijk je een volgende keer denk ik ook weer anders tegenaan
MaritaFlappy
Vaste gebruiker

ja dat denk ik ook, je weet gewoon niet waar de grens ligt
Had nooit naar die DA moeten rijden denk ik
Maar aan de andere kant mag ik niet klagen met 5 gezonde pups

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

MaritaFlappy schreef:ja dat denk ik ook, je weet gewoon niet waar de grens ligt
liever een keer te vroeg ingrijpen dan een keer te laat en een dood nest hebben.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

ellen en de birmanen schreef:
liever een keer te vroeg ingrijpen dan een keer te laat en een dood nest hebben.
daarom en de kosten, ja dat kan bij fokken horen, een overleden nest of een overleden teef kost meer
blacky
Zeer actief

ik verbaas me hier wel over. Het heeft toch bijna 2 uur geduurd voordat de da ingreep met een keizersnee?
Afbeelding
gevni havanezers
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

ellen en de birmanen schreef:
Inderdaad en bij de dierenarts is eerst ook nog gewacht toch en een foto genomen?
Meer had je niet kunnen afwachten dan was de eerste waarschijnlijk wel overleden en met wat pech allemaal. Dus ja beter te vroeg dan te laat.
Die kosten zijn risico van de hobby...er zitten wel meer kosten aan een nest
crutz
Zeer actief
Contacteer:

7,5 kilo bijgekomen in 7,5 week :eek: m’n da schrik ook van hoe zwaar ze was nu al en bij een eerste nest
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

crutz schreef:7,5 kilo bijgekomen in 7,5 week :eek: m’n da schrik ook van hoe zwaar ze was nu al en bij een eerste nest

Kono op 8 wkn 9 kg ,En dat waren dr 14 en 1e nest zoals je weet
dus bereid je maar voor :mrgreen:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
crutz
Zeer actief
Contacteer:

HF puppies op komst, wie nog meer?

** Angela ** schreef:
crutz schreef:7,5 kilo bijgekomen in 7,5 week :eek: m’n da schrik ook van hoe zwaar ze was nu al en bij een eerste nest

Kono op 8 wkn 9 kg ,En dat waren dr 14 en 1e nest zoals je weet
dus bereid je maar voor :mrgreen:
En Kono haar eigen gewicht en jullie pups zijn ook wat zwaarder denk ik. Sally normaal 24.1 en pups 300-400 gram normaal

Ook eerste nest hier he ;)
** Angela **
Zeer actief

Ja die is normaal 32 kg
Pups 500 / 550 gr , zoiets

Ziva is maar 26 kg , stuk kleiner ook
Die was eerste nest uit m’n hoofd 8 kg aangekomen
Pups waren net 400 gr , aantal ook lichter
Waren er 11
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:
En, gelukt?
Yes! :cheer:
Gisteravond laat terug gekomen, ondanks de covid-maatregelen verliep eigenlijk alles wel volgens het boekje :D Dinsdagavond arriveerden we in Trelleborg en binnen 5 minuten stonden Ziggy en Segno gekoppeld. De middag erop verliep alles nog sneller en zijn we daarna samen wat gaan eten bij een restaurant/hotel in de buurt. De eigenaresse van die plek heeft zelf een Toller en kende de reu eigenaar dan weer, dus om zo veilig mogelijk toch de dekkingen te kunnen vieren met wat champagne kregen we ons eigen plekje aangewezen zonder andere gasten :8): Donderdagochtend voor vertrek hebben we ze nog bij elkaar gelaten maar was de motivatie bij beide duidelijk minder. We stonden eigenlijk op het punt om de auto in te pakken en te accepteren dat het niet meer ging gebeuren (prima, dan waren de dagen ervoor dus de juiste timing :ok: ) en toen stonden ze ineens alsnog gekoppeld :mrgreen:

En nu wachten we af tot de echo! Ziggy is wel echt een heel fijne hond, door het hele corona-gedoe had ik hem nog niet in het echt gezien en zijn eigenaren Segno ook niet. We vertrouwden beide maar op een gemeenschappelijke vriendin die de honden wel kent en het een goede match vond. En ze had gelijk :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Spannend , wel mooie reu heb je uitgekozen
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Maggie is vandaag loops geworden dus ik ga ff kiezen tussen de 2reuen die ik in gedachten heb..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Maeve schreef:
Mizzsylver schreef:
En, gelukt?
Yes! :cheer:
Gisteravond laat terug gekomen, ondanks de covid-maatregelen verliep eigenlijk alles wel volgens het boekje :D Dinsdagavond arriveerden we in Trelleborg en binnen 5 minuten stonden Ziggy en Segno gekoppeld. De middag erop verliep alles nog sneller en zijn we daarna samen wat gaan eten bij een restaurant/hotel in de buurt. De eigenaresse van die plek heeft zelf een Toller en kende de reu eigenaar dan weer, dus om zo veilig mogelijk toch de dekkingen te kunnen vieren met wat champagne kregen we ons eigen plekje aangewezen zonder andere gasten :8): Donderdagochtend voor vertrek hebben we ze nog bij elkaar gelaten maar was de motivatie bij beide duidelijk minder. We stonden eigenlijk op het punt om de auto in te pakken en te accepteren dat het niet meer ging gebeuren (prima, dan waren de dagen ervoor dus de juiste timing :ok: ) en toen stonden ze ineens alsnog gekoppeld :mrgreen:

En nu wachten we af tot de echo! Ziggy is wel echt een heel fijne hond, door het hele corona-gedoe had ik hem nog niet in het echt gezien en zijn eigenaren Segno ook niet. We vertrouwden beide maar op een gemeenschappelijke vriendin die de honden wel kent en het een goede match vond. En ze had gelijk :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Wat een pracht stel :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Cleva schreef:Wat een prachtkoppel!

Volgende week is het tijd om Mira en de pups te ontwormen.
Ik heb vitaminthe liggen maar nu lees ik ook over ontwormen met diatomeeënaarde.

Weet iemand daar meer over? Werkt het echt?
ik heb ook vitaminthe gebruikt. Kreeg van anderen een minder heftig middel door maar die was hier niet te krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van onbekende middelen ben. Ik lees wel dat dit gebruikt wordt voor bloedluis?
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hier gaat de laatste week in

En Sally laat al melk plekken achter vd melk die ze lekt als ze langer op 1 plek zit of ligt (dag 55/56 van ovulatie) dat nog niet eerder zo vroeg meegemaakt
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Op de dag vd eerste dekking (as maandag 63 dagen geleden, profesteron 5.26) woog ze 24.1

Afbeelding
blacky
Zeer actief

crutz schreef:Op de dag vd eerste dekking (as maandag 63 dagen geleden, profesteron 5.26) woog ze 24.1
Wouw en dan vond ik 3 kg bij die van mij al veel. dat was overigens meer dan 50% toename.
Mizzsylver schreef:Dat wordt toch wel minstens een elftal dan :schrik:

Hier is de vierling 2 weken oud en beginnen zich zelfstandig te ontlasten. Dus de plasmatjes erbij in de kist.

Afbeelding
ja het werk voor de fokker gaat nu beginnen. Mooie werpkist overigens.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”