Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hiken met de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Maartje schreef:
Crescent schreef:
Volgens mij is het Trekvogelpad ook onwijs mooi. Hoe vond je het Utrechtpad? En liep je ook met je hond(en)? Wat beïnvloedt of je meerdere dagen met drie honden weg kan? Is dat de bepakking, dan is er misschien al een deel van op te lossen door voeding vooraf per post te verzenden naar je overnachtingslocaties. Het Mullerthaltrail lijkt me ook heel leuk, vorig jaar is dat niet meer gelukt. En als het dit jaar niet lukt, dan de volgende :mrgreen:
Ja, het Utrechtpad loop ik ook met de honden. Het is leuk, afwisselend heel goed met honden te lopen. Ik loop het in dagtochten en het is met de combi auto en OV ook allemaal wel goed te bereiken.
Bepakking is geen probleem voor mij in plat Nederland. Ik heb een Wheelie van Radical design, ik kan meer dan genoeg meenemen daarmee. Ik heb twee jaar het Pieterpad in mijn eentje met mijn 2 honden gelopen in meerdaagse tochten. Dat vond ik geweldig. Met twee honden is het al een beetje zoeken waar je nog welkom bent. Met een hond extra wordt het qua campings nog wat lastiger. Dan zou ik toch moeten overwegen soms wild te kamperen.
Ohja, nou weet ik het weer. Jammer dat je ervaring is dat je niet altijd welkom bent met twee honden. Begrijpelijk wel. Heb je vrienden van de fiets al eens bekeken? Wie weet zitten daar nog wat overnachtingsadressen tussen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Waar wil je die GPS tracker voor gebruiken? Als je hond de kuierlatten neemt, heb je toch een smartphone met internet nodig om te kijken waar zn neus m heeft gebracht?
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Paisley schreef:Waar wil je die GPS tracker voor gebruiken? Als je hond de kuierlatten neemt, heb je toch een smartphone met internet nodig om te kijken waar zn neus m heeft gebracht?
Ze wil weten waar haar eigen neus is als ze de kuierlatten heeft genomen
AfbeeldingAfbeelding
Crescent
Zeer actief

Paisley schreef:Waar wil je die GPS tracker voor gebruiken? Als je hond de kuierlatten neemt, heb je toch een smartphone met internet nodig om te kijken waar zn neus m heeft gebracht?
Die SPOT is meer een "hellepie, hullepie, ik zit in de bergen en ben de weg kwijt" o.i.d hulpmiddel.

Overigens gaat die hele tracker dit jaar niet door. Ik ga niet flikflakkend de toendra van Kirgiezistan door.
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief

Sorry Ik snap het nog niet :Q: Als je in de bergen bent zonder telefoonbereik, dan heeft die GPS tracker toch ook geen bereik om de locatie te delen met andere mensen? En ook al heeft de tracker bereik - niemand heeft toch iets aan je gps coördinaten als ze niet weten dat je een probleem hebt?
Als ik in de Alpen op mn bek ga, dan ga ik er vanuit dat er wel een keer een Heinrich of Johanna over me struikelt
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Paisley schreef:Sorry Ik snap het nog niet :Q: Als je in de bergen bent zonder telefoonbereik, dan heeft die GPS tracker toch ook geen bereik om de locatie te delen met andere mensen? En ook al heeft de tracker bereik - niemand heeft toch iets aan je gps coördinaten als ze niet weten dat je een probleem hebt?
Als ik in de Alpen op mn bek ga, dan ga ik er vanuit dat er wel een keer een Heinrich of Johanna over me struikelt
Deze GPS maakt gewoon gebruik van zijn eigen netwerk, werkt niet via je smartphone.

https://www.findmespot.com/en/

+haha, als ze dan maar zachtjes op je vallen
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief

Ow satalietshit, toemaar :mrgreen:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik vind het zo leuk wat jullie doen. Hiken en dan je tentje ergens neerzetten. Dan denk ik “dat wil ik ook”. Maar mijn lijf trekt dat niet meer ben ik bang. En 1 nachtje in ons sloepje overnachten is al genoeg voor een slapeloze nacht, laat staan in een tent :mrgreen:
Maar ik geniet wel van de foto’s en de verhalen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Crescent schreef:
Joyce112 schreef:Jullie maken me enthousiast, maar het stomme is dat ik echt niet in m'n uppie in een tent durf te slapen :LOL: :mann:

Nu maak ik lange wandelingen om vervolgens steeds weer bij de auto uit te komen, en naar huis te rijden :wink:

Zou dit jaar ook een (deel van) LAW willen wandelen, gewoon steeds een stuk.
Mullerthal Trail, staat inderdaad ook op m'n lijstje.
Heb je voorkeur voor een pad? En in je uppie slapen in een tent... ook niet als je op een camping staat, en je hond bij je voeten ligt?
Ik durf dat ook niet. :engel: Een camping zou misschien nog wel gaan, maar ik ben gewoon best een schijtluis in het donker dus ik ben vooral bang dat ik dan een hele lange nacht heb. En Rex gaat dan onze tent liggen bewaken, zéker als ie door heeft dat ik het spannend vind.
Crescent
Zeer actief

Soooof schreef: Ik durf dat ook niet. :engel: Een camping zou misschien nog wel gaan, maar ik ben gewoon best een schijtluis in het donker dus ik ben vooral bang dat ik dan een hele lange nacht heb. En Rex gaat dan onze tent liggen bewaken, zéker als ie door heeft dat ik het spannend vind.
Als je de rest eromheen wel leuk vind, maar niet in je eentje, is samen gaan dan een idee?

Ik gooi alvast maar een balletje op voor een HF meeting :mrgreen: Ergens lente op een nader te bepalen locatie :ok:
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

tycha schreef:Ik vind het zo leuk wat jullie doen. Hiken en dan je tentje ergens neerzetten. Dan denk ik “dat wil ik ook”. Maar mijn lijf trekt dat niet meer ben ik bang. En 1 nachtje in ons sloepje overnachten is al genoeg voor een slapeloze nacht, laat staan in een tent :mrgreen:
Maar ik geniet wel van de foto’s en de verhalen.
Ik geniet dan weer van jullie reisverhalen :mrgreen:
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Crescent schreef:
Soooof schreef: Ik durf dat ook niet. :engel: Een camping zou misschien nog wel gaan, maar ik ben gewoon best een schijtluis in het donker dus ik ben vooral bang dat ik dan een hele lange nacht heb. En Rex gaat dan onze tent liggen bewaken, zéker als ie door heeft dat ik het spannend vind.
Als je de rest eromheen wel leuk vind, maar niet in je eentje, is samen gaan dan een idee?

Ik gooi alvast maar een balletje op voor een HF meeting :mrgreen: Ergens lente op een nader te bepalen locatie :ok:
Ja ja ja ja :cheer:
Crescent
Zeer actief

Manuma schreef: Ja ja ja ja :cheer:
Wat gezellig Manuma! Er zijn een paar plaatsen gesloten, maar geloof ik ook wat nieuwe bijgekomen. Misschien hebben sommige mensen voorkeur voor een camping met voorzieningen, dat is wat mij betreft natuurlijk ook prima.

paalkamp / camping
maart / april / mei
vrijdag tot zondag, of zaterdag tot zondag?

Misschien kan iedereen alvast zijn of haar voorkeur geven :E: of aanvullen natuurlijk!
-Nothing but the rain…
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Crescent schreef:
Wat gezellig Manuma! Er zijn een paar plaatsen gesloten, maar geloof ik ook wat nieuwe bijgekomen. Misschien hebben sommige mensen voorkeur voor een camping met voorzieningen, dat is wat mij betreft natuurlijk ook prima.

paalkamp / camping
maart / april / mei

Misschien kan iedereen alvast zijn of haar voorkeur geven :E: of aanvullen natuurlijk!
Leukkkk :cheer: Maar uhm, ik ben wel beetje luxe kampeerder dus ik sla wel over :mrgreen:
Ik doe altijd gewoon tent naast auto opzetten, 2-persoonsluchtbed en dekbed erin en alles wat niet in tent hoort terug de auto in om vervolgens lekker vanaf 1 plek te gaan lopen en daar weer terug naar retour te keren :engel:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

dre schreef:
Leukkkk :cheer: Maar uhm, ik ben wel beetje luxe kampeerder dus ik sla wel over :mrgreen:
Ik doe altijd gewoon tent naast auto opzetten, 2-persoonsluchtbed en dekbed erin en alles wat niet in tent hoort terug de auto in om vervolgens lekker vanaf 1 plek te gaan lopen en daar weer terug naar retour te keren :engel:
Ja, het is goed. Je zorgt maar dat je erbij bent :hmmm: Kan je mooi medelijden veinzen als ik me liggend aankleed in mijn slurftent.
Laatst gewijzigd door Crescent op 17 jan 2019 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Crescent schreef:

paalkamp / camping
maart / april / mei

Ik vond laatst ook een lijst met paalcampings die gemeenten zelf hebben gecreëerd. Die stonden niet op de website van de Boswachter.
Het maakt voor mij niet uit, ik vond paalkamperen ook erg leuk! Manu slaapt wel buiten mijn tent :mrgreen: Die bewaakt ons wel samen met Rex :tongue:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Crescent schreef:
dre schreef:
Ja, het is goed. Je zorgt maar dat je erbij bent :hmmm: Kan je mooi medelijden veinzen als ik me liggend aankleed in mijn slurftent.
Haha is goed en ik kan heel goed medelijden veinzen, nadat ik uitgelachen ben :F:

Maar goed, die kleine slaapt altijd in de bench, dus los in de tent wordt ook wel een dingetje :LOL:
Afbeelding
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Crescent schreef:Heb je voorkeur voor een pad? En in je uppie slapen in een tent... ook niet als je op een camping staat, en je hond bij je voeten ligt?
Nee, geen voorkeur voor een pad eigenlijk.
Ik heb echt geen idee of ik het dan zou durven. Ik zou het gewoon is moeten doen om dat te testen :mann:
In april gaan we 2 weken naar Frankrijk; slapen aan een meer in een tent. Maar dan ben ik niet alleen, dus daar heb ik ook geen moeite mee. Mietje he? :mann:
Soooof schreef:Ik durf dat ook niet. :engel: Een camping zou misschien nog wel gaan, maar ik ben gewoon best een schijtluis in het donker dus ik ben vooral bang dat ik dan een hele lange nacht heb. En Rex gaat dan onze tent liggen bewaken, zéker als ie door heeft dat ik het spannend vind.
Haha, ja precies. Ik ga dan denk ik liggen luisteren wat ik zoal allemaal hoor :pffff:
Het lijkt me aan de andere kant ook wel weer heel leuk om te kunnen doen.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Manuma schreef:
Crescent schreef:

paalkamp / camping
maart / april / mei

Ik vond laatst ook een lijst met paalcampings die gemeenten zelf hebben gecreëerd. Die stonden niet op de website van de Boswachter.
Het maakt voor mij niet uit, ik vond paalkamperen ook erg leuk! Manu slaapt wel buiten mijn tent :mrgreen: Die bewaakt ons wel samen met Rex :tongue:
Ja! Ja! Ja! Mag ik ook mee? :cheer:
dre schreef:
Crescent schreef:
dre schreef:
Haha is goed en ik kan heel goed medelijden veinzen, nadat ik uitgelachen ben :F:

Maar goed, die kleine slaapt altijd in de bench, dus los in de tent wordt ook wel een dingetje :LOL:
Ik stel voor dat Manu zich als echte sledehond gaat gedragen en een bolderwagen trekt met bench en donzen lits jumeaux dekbed van Dre, en vooruit dan nemen we ook een airfryer op zonne-energie voor de bitterballen mee, en een kratje bier. :mrgreen:
Crescent
Zeer actief

Joyce112 schreef:
Ik heb echt geen idee of ik het dan zou durven. Ik zou het gewoon is moeten doen om dat te testen :mann:
In april gaan we 2 weken naar Frankrijk; slapen aan een meer in een tent. Maar dan ben ik niet alleen, dus daar heb ik ook geen moeite mee. Mietje he? :mann:
Dat klinkt heerlijk! Enneh, geen mietje hoor! Gefriemel van kleine, schattige veldmuisjes is diep in de nacht echt niet zo schattig meer als ze precies naast je hoofd zitten te knabbelen :albino:
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:
Ja! Ja! Ja! Mag ik ook mee? :cheer:

Ik stel voor dat Manu zich als echte sledehond gaat gedragen en een bolderwagen trekt met bench en donzen lits jumeaux dekbed van Dre, en vooruit dan nemen we ook een airfryer op zonne-energie voor de bitterballen mee, en een kratje bier. :mrgreen:
Airfryer, litsjumeaux, bitterballen?! Is dat wel ultralight?
dre schreef: Maar goed, die kleine slaapt altijd in de bench, dus los in de tent wordt ook wel een dingetje :LOL:
Een handje extra haringen en je tent goed dichtritsen dus :idea:
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Persistence schreef: Ik stel voor dat Manu zich als echte sledehond gaat gedragen en een bolderwagen trekt met bench en donzen lits jumeaux dekbed van Dre, en vooruit dan nemen we ook een airfryer op zonne-energie voor de bitterballen mee, en een kratje bier. :mrgreen:
:goeie: Vertel jij het hem?

Ik heb gisteren alweer internet afgestruind voor een leuke trekkerstent. Een eenpersoonstent is wel lichter, maar omdat het me ook leuk lijkt af en toe iemand mee te kunnen nemen wil ik misschien toch aan de tweepersoons. Manu heeft bewezen dat hij liever onder een struik gaat liggen als het regent dan in een tent, dus voor hem hoeft die extra ruimte niet.
Er staat een heel leuke hike-trip in Schotland op de planning :cheer:
Crescent
Zeer actief

Manuma schreef: Er staat een heel leuke hike-trip in Schotland op de planning :cheer:
Leuk! Waar ga je?
-Nothing but the rain…
Soooof
Zeer actief

Wij (=man, ik, Rex) gaan in maart naar Zweden, rondrijden en wandelen. Vooral Zuid-Zweden, vanwege de afstand. En in trekkershutten ivm de kou. Ik ben een koukleum. En ik heb vakantie. Dus ik ga niet voor mn plezier liggen vernikkelen in een tent. :mrgreen:
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef: Ik heb gisteren alweer internet afgestruind voor een leuke trekkerstent. Een eenpersoonstent is wel lichter, maar omdat het me ook leuk lijkt af en toe iemand mee te kunnen nemen wil ik misschien toch aan de tweepersoons. Manu heeft bewezen dat hij liever onder een struik gaat liggen als het regent dan in een tent, dus voor hem hoeft die extra ruimte niet.
Er staat een heel leuke hike-trip in Schotland op de planning :cheer:
Schotland lijkt me heel mooi! Met hond?
Heb je al een geschikte tent kunnen vinden?
Soooof schreef:Wij (=man, ik, Rex) gaan in maart naar Zweden, rondrijden en wandelen. Vooral Zuid-Zweden, vanwege de afstand. En in trekkershutten ivm de kou. Ik ben een koukleum. En ik heb vakantie. Dus ik ga niet voor mn plezier liggen vernikkelen in een tent. :mrgreen:
Daar zeg je wat... ik ga wel vernikkelen in een tent haha. Stiekem vind ik een hut ook héél fijn, maar daar mogen niet altijd honden in.
Bij jullie wel? Of zijn het geen geboekte hutten?
Soooof
Zeer actief

Nee, daar ben ik inmiddels ook achter, daarom heb ik toch maar wel wat hutten geboekt. Om te voorkomen dat we daar staan, niet meer willen rijden, maar nog 100km door moeten omdat Rex er niet in mag. :oohja: Maar er zijn er ook genoeg te vinden waar in elk geval één hond geen punt is.
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Crescent schreef:
Joyce112 schreef:
Dat klinkt heerlijk! Enneh, geen mietje hoor! Gefriemel van kleine, schattige veldmuisjes is diep in de nacht echt niet zo schattig meer als ze precies naast je hoofd zitten te knabbelen :albino:
Haha, nee dat lijkt mij ook niet zo schattig :mrgreen:
Je mag Jolie of Vito wel lenen, dan weet je zeker dat er geen muisjes in je buurt komen :schrik:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:
Soooof schreef:Wij (=man, ik, Rex) gaan in maart naar Zweden, rondrijden en wandelen. Vooral Zuid-Zweden, vanwege de afstand. En in trekkershutten ivm de kou. Ik ben een koukleum. En ik heb vakantie. Dus ik ga niet voor mn plezier liggen vernikkelen in een tent. :mrgreen:
Daar zeg je wat... ik ga wel vernikkelen in een tent haha. Stiekem vind ik een hut ook héél fijn, maar daar mogen niet altijd honden in.
Bij jullie wel? Of zijn het geen geboekte hutten?
Als je het matje met de juiste R waarde hebt gevonden, scheelt dat ook al flink. Als Vic dan tegen je aan ligt (met zijn eigen jas aan :engel:) zal het best oké zijn. Voor het slapengaan nog een rondje lopen en warmwaterfles mee, de slaapzak in.
Joyce112 schreef:
Haha, nee dat lijkt mij ook niet zo schattig :mrgreen:
Je mag Jolie of Vito wel lenen, dan weet je zeker dat er geen muisjes in je buurt komen :schrik:
Ja, en dan springt het gebroed zeker een gat door mijn tentje heen ;-)

Onze hike gaat naar Ierland dit jaar, rond mei. Zachte landing in Dublin, dan naar familie van mijn vriendin in Balbriggan, noordelijk langs de kust, en vervolgens terug via Dublin naar Wicklow Mountains National park. Ik ben nog bezig een mooie loop te maken, terugkeer in Glendalough, op de 100 kilometer, met zo veel mogelijk wildkamperen. Veel schapen, veel groen en een hoop regen, en de lekkerste whiskey. Zin in.
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Re: Trektochtentopic

Het is alweer bijna tijd voor hond in tent :cheer:
Ik ben op zoek naar een camping die het weekend van 23 maart al open is waar ik met Manu kan overnachten. Het moet rond Doorn gaan worden, omdat we dat weekend een evenement hebben in die buurt. Nu zag ik er eentje in die buurt maar daar zit heel veel kleinvee en gezien Manu niet in de tent wil slapen dus vastligt buiten zal ik dan niet lekker slapen :engel:

Iemand een idee?
Persistence
Zeer actief

Re: Trektochtentopic

Heb zelf net voor een aantal campings gekeken voor een tocht in april, en die waren allemaal pas per 1 april open...

Er zullen ongetwijfeld campings zijn die eerder open zijn, maar is even zoeken misschien. Succes!

Ik denk steeds: als het een weekend mooi weer is, dan ga ik weer! Moet nodig wat nieuwe spullen uitproberen :cheer: Maar als ik de wind nu tegen de ramen hoor en m'n jas druppend in de gang hangt denk ik nog mwahh, binnen is óók best lekker :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”