Tineke schreef:jvanringen schreef:Tineke schreef:dagmar88 schreef:
Al vond ze het morgen bij het ontbijt opeens een schat van een hond, het proces dat in gang is gezet, is toch niet meer te stoppen?
Het lijkt me dat je niet meer kunt dan afwachten hoe en wanneer hij beoordeeld wordt en zo veel mogelijk informatie aandragen.
Heb je toevallig contact gehad met macho hayley? Haar hond is een paar jaar terug in beslag genomen (en gelukkig weer thuis gekomen) na een bijtincident met een kind.
Ik meen me te herinneren dat zij een advocaat had die hier bekend mee is.
Kunnen aanklachten niet worden ingetrokken dan?
Aangifte van een strafbaar feit kan niet worden ingetrokken.
Dat snap ik dan niet want volgens mij valt ophitsen van je hond onder een strafbaar feit maar dat is hier toch niet aan de orde. Wat een willekeur is er toch rond dit soort incidenten

Ik vermoed dat de politie aan het voorsorteren is op evt. wijzigingen in het beleid t.a.v. bijtincidenten. De publieke opinie is de laatste tijd behoorlijk omgeslagen na alle incidenten die breed in de pers zijn uitgemeten. En dan maakt het niet uit dat het nu om een malamute gaat in plaats van een spa.
Ik ben bang dat dit de tendens gaat worden in heel veel gemeenten. Geen waarschuwing na waarschuwing meer. Of een halfhartig muilkorfbeleid wat toch bijna nooit wordt gehandhaafd, maar een onmiddellijke in beslagname zonder dat er naar een specifiek ras wordt gekeken.
Dat is trouwens ook wat door velen, ook hier op het forum, wordt/werd bepleit. Dat het nu om een forumhond gaat, verandert daar niets aan.
Hoe triest het ook voor Lief en Shadow is, want ik gun niemand zoiets.
Maar ik gun het de vrouw die naar het ziekenhuis moest ook niet.