Och natuurlijk, stom van mijFausto schreef:Je bedoelt de Staffordshire Bullterriër?Lunatic schreef:Ik mis nog steeds de Engelse stafford in de lijst, is dan wel wat kleiner, maar qua schade doet hij niet onder aan de Amerikaanse variant en daar lopen er ook héél veel van rond!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spuitje na de eerste beet
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Spuitje na de eerste beet
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
En dan krijg je ondertussen dit soort berichten op FB. Krijg hier echt jeuk van.
_Esmee
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dankzij dit soort omnbenullen komen die regels er dus.tobi__ schreef:En dan krijg je ondertussen dit soort berichten op FB. Krijg hier echt jeuk van.
Zolang dat kwartje niet valt kan het me niet snel genoeg gaan.
- djinnie
- Actief
Het is "van horen zeggen", maar op het paardenforum waar ik ook zit, loopt een identiek topic. Een van de users woont in Zuid-Spanje en ik begreep dat daar de regel geldt: alles boven de 20 kilo loopt gemuilkorfd en aangelijnd. Daarnaast postte iemand een duits artikel daar en dat ging over noord-rijn westfalen (?) dacht ik, en die hebben dezelfde >20 kilo = aangelijnd en gemuilkorfd regel.Alfilillo schreef:Wat is de >20 kilo regel die in spanje geldt? Ik moet je bekennen dat ik er nog nooit van gehoord heb.djinnie schreef:Dat mensen uitwijken naar andere rassen is een logisch gevolg van regelgeving als dit. Dat is praktisch niet te voorkomen. Maar dan nog hebben de meeste andere rassen een hogere bijtdrempel en minder vasthoudendheid bij een conflict. Individuele verschillen daargelaten
Het zou ook wel een veranderende lijst moeten zijn, maar de klapkaken zouden bijna, doordat ze zo'n focus en vastberadendheid tonen, een vast onderdeel er van moeten zijn.
Ik heb hier overigens aardig wat gelezen over Fila's en dat die er niet op horen, maar dit ras staat er toch op veel lijsten bij... In NRW overigens ook de >20 kilo regel die in Spanje geldt met extra maatregelen voor specifiek benoemde HR rassen.
Als die regel hier zou komen loopt onze toekomstige stabijreu ook gemuilkorfd.
Ik zal er straks nog even op googlen op de laptop. Via de foon is dat niet zo chill en nu eerst even eten koken.
Edit: ik zie dat jij zelf in Spanje woont. Wellicht een bepaalde regio, met eigen regels zoals ook in Duitsland is? De user in kwestie herhaalt het eindeloos in ieder geval.
Laatst gewijzigd door djinnie op 26 feb 2017 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In Duitsland is het dacht ik alleen verplicht om een muilkorf bij je te hebben als je een hond hebt van meer dan 20 kilo (>20 kg, niet <20 kg
)
- djinnie
- Actief
Ik zag de < en > verwarring. Wat stom zeg. *moet meer slapen!
Ja, dat heb ik ook gelezen, maar ik meende dat er in dit stuk de regel van muilkorven en aanlijnen stond. Ik ga nu de laptop opstarten en het linkje zoeken. Misschien is het Duits wel dat me verwarring geeft. Niet mijn sterkste kant.
Ja, dat heb ik ook gelezen, maar ik meende dat er in dit stuk de regel van muilkorven en aanlijnen stond. Ik ga nu de laptop opstarten en het linkje zoeken. Misschien is het Duits wel dat me verwarring geeft. Niet mijn sterkste kant.
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
- djinnie
- Actief
Even gezocht, maar ik kan het niet vinden, dus zal wel een klok klepel verhaal zijn. DL heeft inderdaad hoog-risico rassen (varierend per regio) die wel gemuilkorfd en aangelijnd moeten zijn, maar voor honden van 20+ kilo moet je slechts een muilkorf bij hebben. In Spanje geldt qua rassen hetzelfde, zo lijkt het. De rassen op de HR lijst moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn, voor andere rassen geldt dit niet, voor zover ik kan vinden. Ook gelden in beide landen voor de HR rassen nog meer bepalingen, al wisselt dit in DL per regio, geloof ik.
Het lijkt in grote delen op de regels die ze hier in willen gaan voeren. Wel kwam ik een link tegen dat het aantal bijtincidenten in DL niet is verminderd, ondanks strenge HR rassen regelgeving, maar ik begreep dat er juist wel een verschuiving naar andere rassen plaats vond. Dat andere rassen dus meer verantwoordelijk waren voor bijtincidenten. Dit ging exclusief over hond-mens incidenten.
Ik ben vooral erg benieuwd wat er overeind blijft van deze adviezen... Dat er actie nodig is lijkt me overduidelijk, maar of er uiteindelijk ook echt iets van komt, moeten we eerst nog maar eens zien.
Het lijkt in grote delen op de regels die ze hier in willen gaan voeren. Wel kwam ik een link tegen dat het aantal bijtincidenten in DL niet is verminderd, ondanks strenge HR rassen regelgeving, maar ik begreep dat er juist wel een verschuiving naar andere rassen plaats vond. Dat andere rassen dus meer verantwoordelijk waren voor bijtincidenten. Dit ging exclusief over hond-mens incidenten.
Ik ben vooral erg benieuwd wat er overeind blijft van deze adviezen... Dat er actie nodig is lijkt me overduidelijk, maar of er uiteindelijk ook echt iets van komt, moeten we eerst nog maar eens zien.
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dat zal per Bundesland verschillend zijn en volgens mij geldt dit hoofdzakelijk voor buitenlanders die op doorreis zijn met een 'gevaarlijke' hond.Fotogravinnetje schreef:In Duitsland is het dacht ik alleen verplicht om een muilkorf bij je te hebben als je een hond hebt van meer dan 20 kilo (>20 kg, niet <20 kg)
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
De meeste incidenten in Duitsland zijn voor rekening van herders en kruisingen daarvan, omdat die honden het meest vertegenwoordigd zijn in Duitsland. De risico rassen hebben minder incidenten op hun naam staan, omdat ze door de regelgeving in Duitsland veel minder gehouden worden.djinnie schreef:Even gezocht, maar ik kan het niet vinden, dus zal wel een klok klepel verhaal zijn. DL heeft inderdaad hoog-risico rassen (varierend per regio) die wel gemuilkorfd en aangelijnd moeten zijn, maar voor honden van 20+ kilo moet je slechts een muilkorf bij hebben. In Spanje geldt qua rassen hetzelfde, zo lijkt het. De rassen op de HR lijst moeten gemuilkorfd en aangelijnd zijn, voor andere rassen geldt dit niet, voor zover ik kan vinden. Ook gelden in beide landen voor de HR rassen nog meer bepalingen, al wisselt dit in DL per regio, geloof ik.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik heb even zitten zoeken en volgens mij heb je gelijk: het verschilt pero autonome regio. In heel Spanje geldt een algemene regel wat betreft HR-honden, maar per regio kunnen daar regels aan toegevoegd worden. In andalucia moeten honden van meer dan 20 kg inderdaad en muilkorf dragen.djinnie schreef:Het is "van horen zeggen", maar op het paardenforum waar ik ook zit, loopt een identiek topic. Een van de users woont in Zuid-Spanje en ik begreep dat daar de regel geldt: alles boven de 20 kilo loopt gemuilkorfd en aangelijnd. Daarnaast postte iemand een duits artikel daar en dat ging over noord-rijn westfalen (?) dacht ik, en die hebben dezelfde >20 kilo = aangelijnd en gemuilkorfd regel.Alfilillo schreef:Wat is de >20 kilo regel die in spanje geldt? Ik moet je bekennen dat ik er nog nooit van gehoord heb.djinnie schreef:Dat mensen uitwijken naar andere rassen is een logisch gevolg van regelgeving als dit. Dat is praktisch niet te voorkomen. Maar dan nog hebben de meeste andere rassen een hogere bijtdrempel en minder vasthoudendheid bij een conflict. Individuele verschillen daargelaten
Het zou ook wel een veranderende lijst moeten zijn, maar de klapkaken zouden bijna, doordat ze zo'n focus en vastberadendheid tonen, een vast onderdeel er van moeten zijn.
Ik heb hier overigens aardig wat gelezen over Fila's en dat die er niet op horen, maar dit ras staat er toch op veel lijsten bij... In NRW overigens ook de >20 kilo regel die in Spanje geldt met extra maatregelen voor specifiek benoemde HR rassen.
Als die regel hier zou komen loopt onze toekomstige stabijreu ook gemuilkorfd.
Ik zal er straks nog even op googlen op de laptop. Via de foon is dat niet zo chill en nu eerst even eten koken.
Edit: ik zie dat jij zelf in Spanje woont. Wellicht een bepaalde regio, met eigen regels zoals ook in Duitsland is? De user in kwestie herhaalt het eindeloos in ieder geval.
Hier in catalunya is dat niet zo, alleen de HR's. Anderzijds, als ik hier zie dat heel weinig staffs etc een muilkorf dragen, heb ik er een hard hoofd in dat de regels in Andalusië wel nageleefd worden.
- djinnie
- Actief
Alles valt of staat met handhaving, he... Dat is in Spanje, in Duitsland, dat zal ook zo zijn in Nederland... 
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.Marjoleine schreef:En dankzij dit soort omnbenullen komen die regels er dus.tobi__ schreef:En dan krijg je ondertussen dit soort berichten op FB. Krijg hier echt jeuk van.
_Esmee
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nou ik lees dat anders, dat ze zich dus wel bewust van zijn dat ze dan de pineut kunnen zijn dat is mooi tochtobi__ schreef:Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.Marjoleine schreef:En dankzij dit soort omnbenullen komen die regels er dus.tobi__ schreef:En dan krijg je ondertussen dit soort berichten op FB. Krijg hier echt jeuk van.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou jij hebt weleens vertelt over een knokpartij tussen twee van jouw eigen honden waarbij ze volgens jou ook beide voor de kill gingen en er drie man nodig was om ze uit elkaar te krijgen en ballen omdraaien slaan en schoppen niets hielp.malinois schreef:Die knokt toch totaal anders?! Die heeft lijfsbehoud en stopt als t kanHeavy schreef:https://www.dogzine.nl/nl/nieuwsartikel ... -vechthond
Mensen gaan door al die maatregelen uitwijken naar andere grote stoere hondenals je dit leest is de herder er daar een van . Als je die herder meteen meepakt bij de eerste lijst dan kan je dat misschien voorkomen ?
Als zo'n hond met die motivatie op Micron klapt is het ook over voor hem hoor.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Sandra&co
Dat dus.billy schreef: Nou ik lees dat anders, dat ze zich dus wel bewust van zijn dat ze dan de pineut kunnen zijn dat is mooi tochen ik loop wel om hoor geen probleem
-
Rocco
- Zeer actief
Duitse,Hollandse ,Mechelse herders zijn noooooit gefokt met de intentie als game breed honden ,dus speciaal voor honden agressie en gevechten tot de dood er op volgt...Heavy schreef:https://www.dogzine.nl/nl/nieuwsartikel ... -vechthond
Mensen gaan door al die maatregelen uitwijken naar andere grote stoere hondenals je dit leest is de herder er daar een van . Als je die herder meteen meepakt bij de eerste lijst dan kan je dat misschien voorkomen ?
Om deze rassen te vergelijken met bv een PIT of Staffie is volkomen KUL.........die dit dus wel zijn
Laatst gewijzigd door Rocco op 26 feb 2017 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
2, ex en ik tussen hem en de dober... dat klopt maar ik heb ook hem en mijn mh reu alleen uit elkaar moeten halen omdat ik alleen was en met heel veel moeite ging dat. Maar dat was dus ook de uitzondering op de regel want geen enkele andere hond heeft ooit zo geknokt. Hij had dus ook geen lijfsbehoud maar bijten deed ie nog altijd anders dan een klapkaak.Tineke schreef:Nou jij hebt weleens vertelt over een knokpartij tussen twee van jouw eigen honden waarbij ze volgens jou ook beide voor de kill gingen en er drie man nodig was om ze uit elkaar te krijgen en ballen omdraaien slaan en schoppen niets hielp.malinois schreef:Die knokt toch totaal anders?! Die heeft lijfsbehoud en stopt als t kanHeavy schreef:https://www.dogzine.nl/nl/nieuwsartikel ... -vechthond
Als vechthond had je er niet veel aan gehad hij deed t alleen zo bij eigen honden. Als er een vreemde hond 3 mtr verder liep zonder aandacht voor hem was er niks aan de hand. Alleen als ze in zn.persoonlijke zone kwamen maar dat heb ik zoals je begrijpt nooit uitgeprobeert.
En laat duidelijk zijn dat dit absoluut geen normaal gedrag is voor een mechelaar. Ze kunnen afwachtend zijn en niet altijd goed met sexegenoten maar dit gedrag tegen reu en teef hoort zeker niet bij de mh. Daarom heb ik hem ondanks de aanvragen (ook uit de showwereld) nooit laten dekken. Zo'n hond mag zich niet voortplanten imo. Ik herken t ook absoluut niet in welke andere mechel die ik ken. (Gelukkig)
Laatst gewijzigd door malinois op 26 feb 2017 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Jonas26
- Zeer actief
Nu al? Overdrijven is ook een vaktobi__ schreef:
Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.

- Tineke
- Zeer actief
malinois schreef:2, ex en ik tussen hem en de dober... dat klopt maar ik heb ook hem en mijn mh reu alleen uit elkaar moeten halen omdat ik alleen was en met heel veel moeite ging dat. Maar dat was dus ook de uitzondering op de regel want geen enkele andere hond heeft ooit zo geknokt. Hij had dus ook geen lijfsbehoud maar bijten deed ie nog altijd anders dan een klapkaak.Tineke schreef:Nou jij hebt weleens vertelt over een knokpartij tussen twee van jouw eigen honden waarbij ze volgens jou ook beide voor de kill gingen en er drie man nodig was om ze uit elkaar te krijgen en ballen omdraaien slaan en schoppen niets hielp.malinois schreef:Die knokt toch totaal anders?! Die heeft lijfsbehoud en stopt als t kanHeavy schreef:https://www.dogzine.nl/nl/nieuwsartikel ... -vechthond
Als vechthond had je er niet veel aan gehad hij deed t alleen zo bij eigen honden. Als er een vreemde hond 3 mtr verder liep zonder aandacht voor hem was er niks aan de hand. Alleen als ze in zn.persoonlijke zone kwamen maar dat heb ik zoals je begrijpt nooit uitgeprobeert.
Nee dat snap ik dat je dat nooit hebt uitgeprobeert, jij niet maar je moet ze toch niet de kost geven die daar makkelijker over denken. Voor een hondje van het formaat Micron zal niet enkel een aanvaring met een spa dodelijk af kunnen lopen , dat kan een herder ook bij hem bewerkstelligen. Dat zag ik wel toen hij werd gegrepen door een herder(die nu overigens keurig aangelijnd loopt na dat incident) dat is totaal geen partij voor hem. En dat geld uiteraard voor ieder klein hondje. Daarom zou ik het wel zo prettig vinden als er dan ook maatregelen kunnen worden genomen , maar dat zal wellicht met nieuwe regels ook wel gaan gebeuren

- Tineke
- Zeer actief
Heb jij nog nooit een pup gezien waarvan je dacht nou die moet ik later gaan vermijden, nou ik wel hoor. Bij Abra op puppenles zat een Akita pup die was toen al niet prettig naar andere honden. Op heel jonge leeftijd al , en in combinatie met zijn eigenaren was ik blij dat ze niet bij ons in de buurt woonde.Jonas26 schreef:Nu al? Overdrijven is ook een vaktobi__ schreef:
Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vind je?Jonas26 schreef:Nu al? Overdrijven is ook een vaktobi__ schreef:Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.
Ik niet. Maar ik wacht eerst altijd af of hij er nog wel is tegen die tijd. Voor hetzelfde geld is ie alweer weg.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat zou ik niet zo direct zeggen cleva. Het is maar net hoe theatraal de melder is denk ik.Cleva schreef:Nee, toots, ze knallen je deur open met een uzi en voor je iets kunt zeggen zit die spuit er al in. Want dat is hoe Nederland doet....toots schreef:Fausto schreef:Dat 'anonieme' melden, dat vind ik dan weer eng.
Ik ook, tenzij ze echt gaan kijken wat er gebeurd is enzo.![]()
Natuurlijk gaan ze eerst kijken of het allemaal wel waar is.
Enige jaren terug met dank aan m'n ex hier een inval gehad van de LID & DP, ja echt inval. Ik was nl niet thuis (overweg naar de dierenarts voor papierwerk voor een pup van 15 weken naar de UK) en mocht niet eerst naar mn afspraak, ik werd gebeld terwijl ik onderweg was. Zou ik niet direct omkeren dan zouden ze het hek open knippen en alles in beslag nemen met gevolgen voor de honden die daarbij zouden bijten.
Eenmaal terug thuis binnen gelaten, alles laten zien (honden, papierwerk, enige pup die ik had zitten voor de nieuwe eigenaar was 15 weken en verder enkel eigen honden, geen verwachtte nesten niks) en ach ja alles was oké.
Was ik dus niet in de gelegenheid geweest direct naar huis te komen hadden denk ik de terrein honden het al anders moeten bekopen. En dat enkel door 1 melding uit jaloezie
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is nu ook nog willekeur, daar zou gewoon landelijke wetgeving voor moeten komen.sirene schreef:Ik snap die ongerustheid over dat (anonieme) melden heel goed.
Voorheen is het vaak genoeg zo geweest dat vanwege willekeur per agent, BOA, gemeente en allerlei andere instanties het kon zijn dat er in de ene gemeente niks werd gedaan. En bij de andere gemeente werd je hond na een vage melding in beslag genomen zodat men kon uitzoeken wat er was gebeurd en je hond kon observeren en testen. Lees: je hond wordt ergens in een kennel gepleurd en na een weken tot maanden eens getest. Menig normale, sociale hond die na weken afzondering en een test zonder eigenaar niet door die test komt kan ik je vertellen.
Ik heb afgelopen jaar het geluk gehad dat bij een zwaar bijtincident door een van mijn pups (18 mnd toen) een betrokken hondengeleider aanwezig was die verstand van zaken had en zag dat het aan de geleider lag. Ik heb inbeslagname kunnen voorkomen door de hond binnen 24 uur op te halen. Vereist was wel dat chipnummer van de hond en mijn BSN geregistreerd werden (kopie legitimatie) en dat werd vanuit die gemeente door gemeld aan mijn gemeente. Dat ik in bezit was van een als gevaarlijk aangemelde hond.
Ik ben in de situatie dat de honden niet in de openbare ruimte hoeven te komen dus dat ging prima. Na verkoop is het ook netjes bij de hondengeleider en de gemeentes gemeld dat de hond het land uit is.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Diverse KNPV lijnen waar generaties terug SPA in zit krijg je ook niet zomaar alleen uit elkaar. Helaas van dichtbij meegemaakt (en dat was zelfs nog door kennelpanelen met smalle spijlen heen, daardoor was de schade te overzien.malinois schreef:Ik heb genoeg knokkende herders uit elkaar gehaald niet te vergelijken met t knokken van een klapkaak. De herders kreeg ik alleen nog uit elkaar. De klapkaak met 3 man nog niet eens van een pup af! Dus dan heb je zelfs maar 1 vechtende hond ipv de 2 die ik met herders had. Ook een boef trouwens die op mn mh klapte. Niet te vergelijken.Heavy schreef:Misschien ben je nog geen felle herders tegengekomen die van 1 naar 100 gaan in een seconde maar ze zijn er echt wel hoor .Shiloh86 schreef:Gelukkig mogen we van mening verschillen![]()
Over het handhaven is sowieso een andere categorie die eigenlijk voor al deze maatregelen geldt.
Ik vind herders en SPA achtigen gewoon écht van een andere categorie.
Ik vind een muilkorf voor Heavy ook de grootste onzin maar dat wil niet zeggen dat er geen herders zijn die het wel nodig hebben .
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Cleva schreef:Nee, toots, ze knallen je deur open met een uzi en voor je iets kunt zeggen zit die spuit er al in. Want dat is hoe Nederland doet....toots schreef:Fausto schreef:Dat 'anonieme' melden, dat vind ik dan weer eng.
Ik ook, tenzij ze echt gaan kijken wat er gebeurd is enzo.![]()
Natuurlijk gaan ze eerst kijken of het allemaal wel waar is.
Zo natuurlijk is dat helaas niet.
Ik vind daardoor een degelijke maatregel best wat eng.
Maargoed er zijn teveel incidenten geweest dus ze moeten toch iets.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Suusz27
- Zeer actief
Zo natuurlijk is dat inderdaad niet, er zijn gevallen bekend waarbij de spuit eerst kwam en de conclusie pas achteraf...
Maar ik lees hier veel dat een herder, rottweiler, etc. minder schade aanbrengt en daardoor buiten die toekomstige wet zou moeten vallen maar wat ik dan denk, het is toch eigenlijk helemaal niet wenselijk?
Het gaat toch niet enkel om de gevallen 'dood' of 'bijna dood' maar ook flink beschadigd... en dat is iets wat bijvoorbeeld een herder zeker in zich heeft.
Hoe zien jullie dat? Vinden jullie dat wel acceptabel?
Ik sta er zelf zo in, als we het dan toch doen, laat het dan in 1 x goed gebeuren en ook honden die zulke incidenten kunnen veroorzaken consequenties opleggen.
Maar ik lees hier veel dat een herder, rottweiler, etc. minder schade aanbrengt en daardoor buiten die toekomstige wet zou moeten vallen maar wat ik dan denk, het is toch eigenlijk helemaal niet wenselijk?
Het gaat toch niet enkel om de gevallen 'dood' of 'bijna dood' maar ook flink beschadigd... en dat is iets wat bijvoorbeeld een herder zeker in zich heeft.
Ik sta er zelf zo in, als we het dan toch doen, laat het dan in 1 x goed gebeuren en ook honden die zulke incidenten kunnen veroorzaken consequenties opleggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee dat zei ik iig niet. Ik zei dat ze anders bijten en daardoor geen vervanging zijn voor vechthonden. Ze stoppen nl ook (uitzonderingen daargelaten) en hebben niet de vasthoudendheid van de terrier icm de bijtkracht.Suusz27 schreef:Zo natuurlijk is dat inderdaad niet, er zijn gevallen bekend waarbij de spuit eerst kwam en de conclusie pas achteraf...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
het zal de 1 ste keer niet zijn en ook de laatste keer niet , ze hebben geen tijd om CSI in te zetten hoorNanna schreef:Zo natuurlijk is dat wel. Ze gaan toch niet een hond afspuiten waarvan niet eens bewezen is dat ie gebeten heeft? Alleen omdat zijn rotkop hun niet aanstaat?toots schreef: Zo natuurlijk is dat helaas niet.
-
Suusz27
- Zeer actief
Dat is ook niet wat ik bedoelde, dat ze niet dezelfde bijtkracht hebben en hetzelfde vechten snap ik gelukkig ook wel.
Ik vraag me alleen af hoe jullie dat zien, is 'niks' meer wenselijk of alleen de honden die voor de kill gaan?
Als ik zometeen (hopelijk) met mijn FB loop, en ze wordt gegrepen door ene herder, denk ik dat die ook aanzienlijk schade kan aanbrengen... Ondanks dat hij tussendoor loslaat.
Is zoiets acceptabel of moeten daar ook consequenties aan vast hangen óf moeten die er van te voren al zijn... Vraag me af hoe jullie dat zien en waarom jullie dat zo zien.
Ik vraag me alleen af hoe jullie dat zien, is 'niks' meer wenselijk of alleen de honden die voor de kill gaan?
Als ik zometeen (hopelijk) met mijn FB loop, en ze wordt gegrepen door ene herder, denk ik dat die ook aanzienlijk schade kan aanbrengen... Ondanks dat hij tussendoor loslaat.
Is zoiets acceptabel of moeten daar ook consequenties aan vast hangen óf moeten die er van te voren al zijn... Vraag me af hoe jullie dat zien en waarom jullie dat zo zien.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dan toch maar met een stiletto op pad, ( aso was ik toch al) ik vind een herder vaak heel wat reactieve dan een spa
sorry, en daar wil ik ook niet door gebeten worden