Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Cody zit weer in een stijgende lijn!

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:
*Skye* schreef: Petje af hoor. Ik vind het soms wel pittig 1 hond alles te geven wat hij nodig heeft. Knap hoe je er mee bezig bent!
Dankjewel. Ik heb wel minstens 1 dag per week dat ik instort hoor. Net even iets meer druk erbij en dan moet ik even helemaal niets anders dan in een warm bad liggen. Zo knap doe ik het allemaal niet, het is soms wel heel erg veel. M'n werk, reistijd, huishouden, sociale leven en drie honden. Geen idee hoe mensen dat met kinderen erbij doen :vaag:

Cody is echt mijn vriendje geworden :I:
En hij verdient echt de allerbeste baas. Ik hoop heel hard dat hij in onze kring of in de buurt geplaatst wordt, of bij iemand op dit forum. Ik zou hem zo missen.
Als ik alleen had gewoond was hij nooit meer weggegaan. Terwijl ik tot voor kort nog zo stellig was: nee hoor die blijft niet :pffff:
Herkenbaar ;-) Ik ben kilo's afgevallen door al die dubbele wandelingen, terwijl ik ongelimiteerd chips en chocolade eet en alles waar ik verder zin in heb :mrgreen: Het is erg veel werk en het kost veel tijd inderdaad en ik heb net als jij ook geregeld een dag dat ik instort. Maar net als jij geniet ik ook zo van de quality time met mijn honden apart en gaat het door alle training en individuele aandacht nu ook veel beter als ik ze wel alle drie tegelijk meeneem.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

DeDiana schreef:
Manuma schreef:
*Skye* schreef: Petje af hoor. Ik vind het soms wel pittig 1 hond alles te geven wat hij nodig heeft. Knap hoe je er mee bezig bent!
Dankjewel. Ik heb wel minstens 1 dag per week dat ik instort hoor. Net even iets meer druk erbij en dan moet ik even helemaal niets anders dan in een warm bad liggen. Zo knap doe ik het allemaal niet, het is soms wel heel erg veel. M'n werk, reistijd, huishouden, sociale leven en drie honden. Geen idee hoe mensen dat met kinderen erbij doen :vaag:

Cody is echt mijn vriendje geworden :I:
En hij verdient echt de allerbeste baas. Ik hoop heel hard dat hij in onze kring of in de buurt geplaatst wordt, of bij iemand op dit forum. Ik zou hem zo missen.
Als ik alleen had gewoond was hij nooit meer weggegaan. Terwijl ik tot voor kort nog zo stellig was: nee hoor die blijft niet :pffff:
Herkenbaar ;-) Ik ben kilo's afgevallen door al die dubbele wandelingen, terwijl ik ongelimiteerd chips en chocolade eet en alles waar ik verder zin in heb :mrgreen: Het is erg veel werk en het kost veel tijd inderdaad en ik heb net als jij ook geregeld een dag dat ik instort. Maar net als jij geniet ik ook zo van de quality time met mijn honden apart en gaat het door alle training en individuele aandacht nu ook veel beter als ik ze wel alle drie tegelijk meeneem.
Leuk om te horen hoe jullie het allebei ervaren. Ik ben ook voornemens om als er een 2e hond bij komt, regelmatig met de honden apart op pad te gaan. Laten jullie de andere honden dan gewoon alleen thuis? Of regelen jullie daar iets voor?

@Manuma: Helemaal niets mis mee toch? Om soms even in een warm bad te moeten liggen om je levensstijl vol te kunnen houden. Dat houdt het allemaal in balans. Het gaat straks nog moeilijk worden voor het nieuwe baasje van Cody om jou te overtuigen om hem mee te geven ;)

@DeDiana: Dat is goed nieuws ;) Met deze activiteiten blijf ik op gewicht, zou ik dan vanzelf afvallen als ik 2 honden heb ;) Klinkt wel logisch wat je zegt dat door individueel tijd te investeren dat het beter gaat als je ze alle drie bij hebt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

*Skye* schreef:@DeDiana: Dat is goed nieuws ;) Met deze activiteiten blijf ik op gewicht, zou ik dan vanzelf afvallen als ik 2 honden heb ;) Klinkt wel logisch wat je zegt dat door individueel tijd te investeren dat het beter gaat als je ze alle drie bij hebt.
Ik heb vorig jaar in korte tijd 2 herplaatsers gekregen die álles nog moesten leren, dus dat was qua timing niet zo handig. Ik heb het met één opvanger naast Mila nooit als zo veel extra werk ervaren als met twee nieuwe honden binnen drie maanden. ;-)
Ja, ik laat de andere honden gewoon thuis als ik één hond individueel meeneem. Dat is dan weer het voordeel van drie honden: er hoeft er in principe nooit één alleen thuis te blijven (al gaat dat hier ook prima met Mila en Amoz).
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:
Zamunda schreef: Wat heeft je vriend erop tegen om Cody te houden?
Goede redenen :LOL:
1. We wonen klein, 3 grote honden is een goed gevuld huis :mrgreen:
2. Hij vindt het wandelen met drie honden niet leuk en als ik werk is hij met de honden thuis dus hij loopt ze toch zo'n 2 á 3x per dag.
3. Hij heeft zelf ook het geduld niet om Cody, als hij een stressmoment heeft, hem te begeleiden. Hij gaat zich irriteren.
4. Over een aantal jaar willen we aan de kinderen, en dat in combinatie met 3 honden die alledrie vrij veel begeleiding nodig hebben is niet ideaal.
5. Vakanties zijn lastiger omdat opvang voor 3 honden dan al niet meer bij mijn ouders kan. En Uma kan weer nergens verblijven behalve bij mijn ouders.
1. Die honden vind je heul niet terug, daarnaast heb je minder stookkosten omdat ze je warm houden :pffff: .
2. Lastig. Manlief wilde, toen Tis zou komen, pertinent niet met drie honden lopen, dat zag hij echt niet zitten. Maar dat duurde een paar dagen haha, toen vond hij dat het alles meeviel. Maar jouw vriend vindt het dus niet meevallen? Stom :hmmm: .
3. Op zich jammer, maar ook niet zo erg toch? Jij begeleidt Cody en ik denk dat, zolang Cody veilig aan de riem zit, het wel kan hebben als je vriend hem een beetje laat begaan tijdens stress? Daarnaast wordt dat natuurlijk minder en minder, die stressmomenten.
4. Nah, dan zijn die honden oud en gezapig en hebben ze lang niet zulke intensieve begeleiding meer nodig :tongue: .
5. Ja, die gekke Cody waar iedereen dol op is mag er toch wel bij :hmmm: ? Twee of drie... Maar goed, ja dat maakt het wel minder makkelijk om weg te gaan. Maaaaar, ik denk dat je Cody héél makkelijk slijt voor tijdelijke opvang (en dan kunnen die andere twee mormels gewoon bij je ouders) :engel: .

Dussssssss....

Manuma schreef:Cody is echt mijn vriendje geworden :I:
Aaaaaaaah :I: .

Manuma schreef:
Dankjewel. Ik heb wel minstens 1 dag per week dat ik instort hoor. Net even iets meer druk erbij en dan moet ik even helemaal niets anders dan in een warm bad liggen. Zo knap doe ik het allemaal niet, het is soms wel heel erg veel. M'n werk, reistijd, huishouden, sociale leven en drie honden.
Ik vind het ook heel knap hoor, ik zou het niet kunnen in ieder geval. Ik ben heel erg blij met mijn eigen losloopveld waar ik vrijwel elke dag met de honden (in wisselende samenstellingen) speel en wat train. Natuurlijk wordt er ook gewandeld, maar niet in de mate die jij beschrijft.
Maar ik ben wel benieuwd of je op termijn wat makkelijker kunt combineren waardoor het misschien toch een stuk minder zwaar wordt. Bijvoorbeeld door met Manu en Cody naar het strand te fietsen en op het strand Manu los en Cody aan de korte lijn?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahahaha jij bent helemaal lekker :LOL:

Cody loopt al veel beter los dan Manu :mrgreen:
Mijn probleem is vooral dat ik Manu als een havik in de gaten moet houden en handen vrij moet hebben om te kunnen inspringen mocht dat nodig zijn. Stel ik zie een paard aan komen wil ik gewoon ál mijn aandacht op Manu kunnen hebben en dat er niets of niemand in de weg staat zodat ik gelijk kan handelen. Als ik dan een Cody bij me heb die om me heen springt, of juist van stress de riem strak trekt, of een Uma die enthousiast mee wil gaan doen.. :idea: Nee, haha! Manu is gewoon "gevaarlijk". Één seconde minder aandacht en er gaat wat mis. En wellicht overdrijf ik dat hoor, maar ik ben te vaak de fout in gegaan en ik wil dat gewoon echt helemaal niet meer. Hij kán veilig los lopen en redelijk betrouwbaar zelfs, maar áls dat mis gaat gaat het echt mis, dus ik ga vaak met hem alleen en dan is mijn aandacht alleen nog maar voor hem.
Hoe gaat het eigenlijk met Willem los? Wellicht kunnen we eens een familiereunie doen in een omheind gebied?

Ik laat ze vrij veel lopen ja :mrgreen: Vooral omdat Manu dan iets beter te hanteren is en minder scherp is qua jagen. Nu zijn we best veel bezig met training en loopt hij vaker los, dus dan kan ik gelukkig wat rustiger aan doen en Cody meer aandacht en beweging geven :) Als ik 's avonds niet thuis ben, betekent dat dat niemand loopt. Wel 2x een half uurtje om te plassen en scharrelen maar ze zijn niet moe. Dus ik probeer dat door de week heen te doseren per hond. 's Ochtends vroeg ben ik te lui om het te doen :engel: Dan krijgen ze meestal een wandeling van rond de 20 minuten.
Zamunda
Zeer actief

Manuma schreef:Hahahaha jij bent helemaal lekker :LOL:
Ja wat :pffff: ?!

Manuma schreef:Mijn probleem is vooral dat ik Manu als een havik in de gaten moet houden en handen vrij moet hebben om te kunnen inspringen mocht dat nodig zijn. Stel ik zie een paard aan komen wil ik gewoon ál mijn aandacht op Manu kunnen hebben en dat er niets of niemand in de weg staat zodat ik gelijk kan handelen. Als ik dan een Cody bij me heb die om me heen springt, of juist van stress de riem strak trekt, of een Uma die enthousiast mee wil gaan doen.. :idea: Nee, haha! Manu is gewoon "gevaarlijk". Één seconde minder aandacht en er gaat wat mis. En wellicht overdrijf ik dat hoor, maar ik ben te vaak de fout in gegaan en ik wil dat gewoon echt helemaal niet meer. Hij kán veilig los lopen en redelijk betrouwbaar zelfs, maar áls dat mis gaat gaat het echt mis, dus ik ga vaak met hem alleen en dan is mijn aandacht alleen nog maar voor hem.
Ja daarom dacht ik dat je dan Cody aan een korte lijn kon houden, dan kun je alle aandacht op Manu richten. Maarja, als je ook nog plots moet kunnen rennen kan Cody weleens als anker fungeren. Op zich is het overkomelijk als hij dan even stress heeft omdat het allemaal te onverwacht is ofzo, daar komt hij wel weer overheen in dit stadium, maar als je daardoor niet op tijd bij Manu bent dan gaat het niet. Ik snap heel goed dat je daarin met Manu geen risico's wil nemen.

Manuma schreef:Cody loopt al veel beter los dan Manu :mrgreen:
<knip>
Hoe gaat het eigenlijk met Willem los? Wellicht kunnen we eens een familiereunie doen in een omheind gebied?
Euh... niet :tongue: . Wat dat betreft verschillen ze echt; Willem is in huis goeddeels op zijn gemak, maar buiten is hij schichtiger. In de tuin gaat het nu al een heel stuk beter, maar echt benaderbaar is hij dan niet. Als er dan ook nog eens iets anders is dan anders dan gaat hij weer pacen, heen en weer draven. Ik ben al blij dat hij nu vrijwel altijd naar binnen durft te lopen. Dus nah, ik durf hem voorlopig nog niet los te laten lopen.
Tijdens het wandelen gaat het wel al veel beter hoor, veel minder schichtig en redelijk op zijn gemak zelfs, maar als hij een keer zou schrikken dan ben ik hem wel kwijt verwacht ik. Ik denk trouwens dat hij (afhankelijk van hoezeer hij in paniek is) dan naar huis zou lopen, maar ik wil dat risico niet lopen. Misschien dat het zou kunnen hoor in een omheinde losloopgebied, maar zolang hij zelfs in de tuin nog niet benaderbaar is vind ik dat een stap tever.

Nou moet ik wel zeggen dat het in de tuin echt al heel veel beter gaat en dat ik hem gewoon vaker aan de flex mee moet gaan nemen, maar de laatste tijd zijn de honden en ik er wel wat bij ingeschoten dus liep hij op wandeling steeds aan een riem van twee meter.

Een keer samen wandelen lijkt me erg leuk, ik stuur je straks even een pb :ok: .
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Ik vraag het mij al een tijdje af (en ik durfde het nooit zo goed te vragen omdat ik me kan voorstellen dat jij er ook wel mee zit), maar ben je niet bang dat Cody een grote of zelfs volledige terugval zal kennen als hij bij iemand anders terecht komt? Of denk je dat hij daar veerkrachtig genoeg voor is?

Ik denk dat ik veel te emotioneel zou zijn met opvangen. Bij Cody zou ik bijvoorbeeld al snel denken "blijf jij maar lekker bij mama :lief:" omdat ik het zo sneu zou vinden om hem 'weg' te doen nadat hij juist zo'n groot vertrouwen heeft opgebouwd.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ik denk dat hij wel een terugval kan krijgen ja. Ik heb hem nu 2x bij mijn zusje als oppas gelaten en hij draaft dan jankend voor de deur heen en weer tot ik terug ben.
We gaan volgende week 3 dagen weg zonder de honden. Ze blijven dan ook bij mijn ouders en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. In hun huis is hij op zijn gemak maar hij hangt zo aan mij..
Ik denk ook wel dat hij de veerkracht wel heeft maar dat je het even samen met hem moet vinden. Ik weet het niet, Cody verbaast mij zo vaak :D

De keren dat hij bij mijn ouders was, was ik max 6 uur weg en dan staat hij dus voor de deur te wachten tot ik terug ben. Na 3 uur hield hij pas op met janken :schrik:

Hij kan dit ook bij iemand anders opbouwen, het belangrijkste wat hij geleerd heeft is vooral dat stukje zelfvertrouwen en daar gaan we nog meer aan sleutelen op die cursus. Zo veel bijzonders ben ik niet :mrgreen: Hij moet bij iemand komen die altijd geduld bewaart en hem de kans geeft ook dingen zelf te kunnen. Voor Cody is dat heel belangrijk. Als hij bijvoorbeeld met zijn riem om een boom heen loopt is hij súperknap als hij eromheen komt, dan krijgt hij applaus :pffff: heel veel kleine dingen die hij zelf oppakt zonder in de stress te schieten beloon ik en dat is nu wat makkelijker omdat hij zo blij wordt als ik iets zeg. Eerder kon hij nog wel eens onbereikbaar worden. Ik denk dat dat stukje zelfvertrouwen inmiddels echt Cody is en dat hij dat ook deels behoudt als hij herplaatst wordt.

Ik ga dat trouwens heel moeilijk vinden. Cody plaatsen :jank: Diegene die hem adopteert is echt een bofkont! Hier kan hij echt niet blijven dus daar hoeft niemand op te wachten :mrgreen: Alsjebliiiiiieft iemand van het forum.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Zondag hem meegemaakt en wat is het toch al een stoere hond. Jammer dat Cody echt niet kan blijven maar aan de andere kant snap ik je vriend ook wel weer. Maar hij is wel erg leuk :I:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ach, Rick wilde ook écht écht écht geen 3e hond.

:LOL:

Nee hoor pop, ik snap je wel.. Alleen het is een soort jammer dat hij er zo goed bij past. Was het nou een hond waar niet volledige klik mee was, is het toch makkelijker. Cody is er zo kort en eigenlijk kan je met hem het makkelijkste weg en op pad.

Ik heb een idee. Jij houdt Cody en ik neem Manu van je over. Dan is sultan echt super blij. ( en als rick thuis is, pas jij weer even op Manu dan.. Dan hoeft hij niks te merken) :lol1: :lol1:
Manuma
Zeer actief

Sulluna schreef:Ach, Rick wilde ook écht écht écht geen 3e hond.

:LOL:

Nee hoor pop, ik snap je wel.. Alleen het is een soort jammer dat hij er zo goed bij past. Was het nou een hond waar niet volledige klik mee was, is het toch makkelijker. Cody is er zo kort en eigenlijk kan je met hem het makkelijkste weg en op pad.

Ik heb een idee. Jij houdt Cody en ik neem Manu van je over. Dan is sultan echt super blij. ( en als rick thuis is, pas jij weer even op Manu dan.. Dan hoeft hij niks te merken) :lol1: :lol1:
Jij wil echt geen Manu :LOL:
Nikkielvis schreef:Zondag hem meegemaakt en wat is het toch al een stoere hond. Jammer dat Cody echt niet kan blijven maar aan de andere kant snap ik je vriend ook wel weer. Maar hij is wel erg leuk :I:
Jaa hij deed het zo goed :I:

Apart Zamunda, Cody is inderdaad binnen veel schichtiger dan buiten. Wel fijn dat Willem ook vooruitgang blijft maken! Ik ga zo even op je PB reageren! :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Fijn dat hij weer stappen heeft gezet! :D

Ik snap het wel dat hij niet kan blijven. Als ik 3 Finn's gehad zou hebben, zou ik echt niet meer lekker kunnen lopen. Continu in de gaten houden waar ze zijn en wat ze doen, pff nee, het moet wel te doen blijven.
Sulluna
Zeer actief

Manuma schreef: Jij wil echt geen Manu :LOL:
Sultan heeft hier thuis de broek aan. Dus hij beslist en hij wilt wel Manu. :pffff:
Manuma
Zeer actief

Sulluna schreef:
Manuma schreef: Jij wil echt geen Manu :LOL:
Sultan heeft hier thuis de broek aan. Dus hij beslist en hij wilt wel Manu. :pffff:
Vandaag nog wel ja :goeie:
veertje schreef:Fijn dat hij weer stappen heeft gezet! :D

Ik snap het wel dat hij niet kan blijven. Als ik 3 Finn's gehad zou hebben, zou ik echt niet meer lekker kunnen lopen. Continu in de gaten houden waar ze zijn en wat ze doen, pff nee, het moet wel te doen blijven.
Exact! Ik vind het een hele klus, drie honden :lol1:
Sulluna
Zeer actief

Hele klus komt door die andere 2 mormels :mann: :F:

En ja, Sultan gaat morgen geschoren worden tot zijn huid en dan maak ik kleedjes van zijn vacht. Top.
Manuma
Zeer actief

Sulluna schreef:Hele klus komt door die andere 2 mormels :mann: :F:

En ja, Sultan gaat morgen geschoren worden tot zijn huid en dan maak ik kleedjes van zijn vacht. Top.
Vooral door één specifiek mormel. Misschien is het toch een goed idee als jij hem neemt.

Neeeeee :jank: :love:
Cody en Uma zijn mijn makkelijke honden :D Oke, "mijn".
Sulluna
Zeer actief

Manuma schreef:
Sulluna schreef:Hele klus komt door die andere 2 mormels :mann: :F:

Vooral door één specifiek mormel. Misschien is het toch een goed idee als jij hem neemt.

Neeeeee :jank: :love:
Cody en Uma zijn mijn makkelijke honden :D Oke, "mijn".
Ik kom Manu vanavond om 20:06 ophalen. Yeah, Sultan viert feest :cheer:
Manuma
Zeer actief

Even snel tussendoor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Cody tijdens een DoggyDate. Hij heeft tegenwoordig geen problemen meer met andere honden die hem benaderen. Hij vindt het nog wat spannend maar rent niet meer weg en loopt of gewoon door of gaat even snuffelen. Hij is gek op speelse honden, jonge honden en pups gaan echt supergoed met hem. Ze spelen wat weg.

Hij gaat steeds meer ontspannen. Ik denk dat Cody heel erg op zijn plek gaat zijn bij mensen die in en rond het huis bezig zijn en niet teveel verkeer daaromheen hebben zodat Cody de hele dag achter je aan kan hobbelen. Hij is het meest ontspannen als de lijn eraf is. Hij is heel goed zindelijk geworden en heeft geen ongelukjes meer als de spanning opbouwt. Voorheen kon hij nog wel eens gaan plassen als iedereen klaar stond naar buiten te gaan.
Hij is in huis nog wel wat schuw maar sinds we de vloer afgeplakt hebben gaat dat echt een stuk beter. Tegenwoordig beweegt hij meer en dat doet hem goed. Hij slaapt veel thuis, ook als we door het huis bewegen, hij durft beter te gaan drinken en eten waar we bij zijn. Hij lijkt rustiger en meer te ontspannen. Als ik thuis kom en de andere honden blij op me af komen ligt Cody in het puntje van zijn mand met grote ogen, kwispelend naar me te kijken en maakt heel rare geluiden :hmmm:

Pas zijn we drie dagen weggeweest en de honden zaten toen bij mijn ouders en zusje thuis. Cody had daar de eerste dag en nacht veel moeite mee en bleef wat voor de deur drentelen en janken. We hadden de honden nog wel tijdens een wandeling overhandigd omdat ik bang was dat Cody zich anders achtergelaten zou voelen en op ons zou wachten. 's Nachts werd hij onrustig en heeft heen en weer gedraafd, weer jankend en piepend. Mijn zusje had niet veel nachtrust :Q:
Gelukkig was de dag daarop al niets meer aan de hand en heeft hij genoten van alle wandelingen in nieuwe gebieden. Hij heeft gespeeld met de twee Jack Russels van mijn tante, het lijkt of hij nu helemaal door heeft hoe dat moet want kleine hondjes worden door grote poten geplet. Hij is in elk geval helemaal niet zo lomp meer.

Toen ik in de huiskamer van mijn ouders stond kroop Cody achter de eettafel. Met grote ogen en kwispels.
Ik heb bewust maar even de rest geknuffeld tot hij de tijd en rust zou vinden ons weer gedag te komen zeggen. En ja hoor, knop om en daar kwam ie! Dolblij! Piepend kwam hij zich in mijn armen werpen en ik kreeg allemaal kusjes :I:

Oh en hij is he-le-maal verliefd op Uma. Alles wat Uma doet is geweldig. Die twee zijn heel dik geworden, terwijl Uma nou niet zo'n warme persoonlijkheid heeft :mann: Die twee lopen vrijwel altijd zij aan zij en ze werken samen om katten te zoeken. Als Cody een kat ziet draait hij zich gelijk naar Uma en begint piepend tegen haar aan te springen. Vervolgens kijkt hij naar mij: wauwieeee zo leuk :cheer: Hij begrijpt helemaaaal niet wat hij er mee moet :LOL:

Hij is echt vreselijk. Vreselijk leuk! En al bijna 5 maanden in opvang :piew:
Ik ga zijn verhaal nog eens herschrijven, inmiddels weten we dat hij bij katten kan, kinderen, potentie tot loslopen bij de juiste baas, geen jachtinstinct, speels, hondsociaal, menssociaal, heel leergierig. Het enige dingetje is het schuwe in huis. Oh en ik heb nog geen definitieve startdatum van onze cursus maar ik vermoed binnen nu en 2 weken :cheer: Uiteraard laat ik dan ook filmen!
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Dat er nog steeds niemand is verbaast me echt! Hij klinkt echt geweldig. Het is gewoon echt dat ik nu de ruimte en tijd niet heb om hem zelf op te vangen. Daarnaast heb ik nog mijn handen vol aan Beau, die nog best druk is met zijn 2 jaar. Ik vind mezelf nu ook niet geschikt genoeg voor Cody. Ik vind het echt heel leuk om die updates te lezen en te lezen hoe hij blijft groeien
Afbeelding
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Wat een super leuk en hartverwarmend verhaal! Knap hoor, dat je alle honden zo op hun eigen manier zichzelf kunt laten zijn. Respect!
Ik zou hem nooit meer kunnen laten gaan haha.
Manuma
Zeer actief

Anke schreef:Wat een super leuk en hartverwarmend verhaal! Knap hoor, dat je alle honden zo op hun eigen manier zichzelf kunt laten zijn. Respect!
Ik zou hem nooit meer kunnen laten gaan haha.
Daar heb ik ook wat moeite mee ja :mrgreen:
Dankjewel! Ik heb er nu ook veel meer lol in en de honden ook :D
xTessa schreef:Dat er nog steeds niemand is verbaast me echt! Hij klinkt echt geweldig. Het is gewoon echt dat ik nu de ruimte en tijd niet heb om hem zelf op te vangen. Daarnaast heb ik nog mijn handen vol aan Beau, die nog best druk is met zijn 2 jaar. Ik vind mezelf nu ook niet geschikt genoeg voor Cody. Ik vind het echt heel leuk om die updates te lezen en te lezen hoe hij blijft groeien
Ik heb ook nog geen 3 jaar honden, alles valt te leren :engel:
Haha nee hoor, gekkigheid. Cody is een rasechte meeloper, hij hobbelt alles wat hij leuk vindt achterna. Dus als jouw hond kattenkwaad uitvreet gaat Cody sowieso mee om te kijken. Gezellig :LOL:
Superleuk dat je zijn updates volgt! :D
Zamunda
Zeer actief

Ha, wat een heerlijke blije update :jump1: . Wat fijn dat het uiteindelijk goed ging met logeren, ik ben wel heel erg benieuwd of hij altijd even tijd nodig zal hebben qua aanpassen of dat hij na een paar logeerpartijen zich gelijk de eerste dag vrij zal voelen.

Wat is het toch een leukerd :I: . Ik denk dat wij toch maar niet af moeten spreken... straks zit ik hier nog met beide broers :hmmm: .
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Zamunda schreef: Wat is het toch een leukerd :I: . Ik denk dat wij toch maar niet af moeten spreken... straks zit ik hier nog met beide broers :hmmm: .
:engel: dat zou pas écht wat zijn :mann:

Manuma, wat doen jullie het goed!! Ook heel fijn dat hij het uiteindelijk wel naar zijn zin had tijdens zijn logeerpartijtje, en wat lief dat hij zo blij was om jou weer te zien :love:
Ergens (ik geloof altijd dat dingen gebeuren met een reden :mann: denk ik dat Cody nog geen nieuw baasje heeft gevonden omdat hij nu nog bij jou moet zijn... en of dat nou is omdat je vriend dan vanzelf ook helemaal verliefd op hem wordt (en hij dus toch mag blijven) :cool2: of dat er iemand voor hem is die nu nog niet in beeld is maar straks het 'perfecte'opvolg baasje van Cody wordt...dat weet ik natuurlijk niet, maar er is een reden voor :mrgreen:

Tot die tijd lekker verder gaan zoals jullie nu al doen, ben zo benieuwd hoe het straks met de hondentraining zal gaan!
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

zo, weer terug van vakantie en even de laatste ontwikkelingen van Cody lezen :D wat heerlijk om te lezen dat hij het zo goed doet!! Een dikke pluim voor jullie :E:

Ik snap ook niet dat er nog helemaal niet 1 aanvraag voor hem is gekomen, hij is zo leuk om te zien :D Wie weet, we wachten af en tot die tijd kan hij mooi een heleboel bij Manuma leren :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Op de foto is hij leuk. Maar inhet echt is hij nog vele malen leuker. :engel:
Manuma
Zeer actief

Gisteren vierde mijn vriend zijn verjaardag en Cody heeft in de grote mand bij de mensen gelegen. Hij kon weg maar deed dat niet.
Ik ben wel naast hem blijven zitten, want zodra ik weg liep begon hij zijn grote ogen op te zetten en werd hij toch wat schuwer. Tijdens het avondeten kreeg hij van de visite wat toegestopt en begon hij zelfs zijn buik aan te bieden om hem daar eens te kriebelen. Ik ben enorm trots op hem.

Zondag hadden we weer een doggy date. We hebben dat nu een aantal keer gedaan en het is echt een groot succes.
Hij is dan zo enorm blij en hupst tussen alle honden door. Door de duinen ook geen enkel probleem, aan beide kanten van het pad werd een puppycursus gehouden en ik kon hem heel makkelijk bij mij op het pad houden door gewoon even tegen hem te kletsen. Op een smal pad waar je niet echt uit kon wijken kwamen we ook nog een paard tegen maar ook daar keek hij niet naar. Cody is echt een heel makkelijke hond (voor mij). Dat staat tussen haakjes omdat hij mij gekozen heeft als degene die hij vertrouwt. Andere mensen zijn nu wel zo oké dat hij daar snoep van aanneemt maar hij is echt verre van de hond die hij bij mij is. Zelfs bij mijn vriend is hij nog voorzichtig. Hij kiest echt één persoon en met die persoon samen kan hij dan ook heel veel aan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De groep was een stuk verder vooruit, maar Manu moest poepen :mrgreen: Dus Cody blijft bij ons wachten.
Afbeelding

Afbeelding

HAP
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb altijd heel lekker snoep en dat weten ze :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

HALLO snoep :mann:
Afbeelding

Afbeelding

En zo lopen Cody en ik dus vooral samen rond. Heel gek voor mij :LOL:
Afbeelding

Met de oortjes naar vrouwtje
Afbeelding

Even naar elkaar lachen
Afbeelding

:I:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Re: Cody: mr dream dog nog steeds in de opvang

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vind dat je hem gewoon moet houden :pffff: jullie zijn een team en dat moet je zo houden :mrgreen:
ellen
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heerlijke foto's weer om te zien zo. Knap wat jullie hebben bereikt tot nu toe. Hopelijk krijgt Cody snel iemand op zijn pad die, met net zo veel geduld en rust al jij hebt, samen met hem het avontuur aan wilt gaan.
Sulluna
Zeer actief

Jullie zijn echt een team, nee wat zeg ik.. Een droomteam. Ik vind het zó ontzettend mooi om te zien hoe jullie samen zijn. Hij let ontzettend goed op jou en is eigenlijk alleen maar met jou bezig. Volgens mij ziet hij jou als een soort god, haha!
Enorm verschil, als je dat vergelijkt hoe hij bij anderen mensen is. Bizar om te zien wel. Nu kent hij mij inmiddels ook wel goed en durft hij een koekje van mij aan te pakken.. Maar daarna, vliegen zijn oren om en rent hij dolverliefd naar jou toe :I: . God meid, wat een hond hé. :schrik:

Hoe de toekomst gaat lopen weet niemand, maar de ervaringen die deze hond je geeft neemt niemand je meer af. :love:

Trots op jullie :J:
Manuma
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:ik vind dat je hem gewoon moet houden :pffff: jullie zijn een team en dat moet je zo houden :mrgreen:
ellen
Geloof me, dat wil ik maar ik moet kiezen: vriend of Cody :mrgreen:
We hebben het er uitgebreid over gehad maar hij wil het echt niet en dat moet ik ook respecteren.
*Skye* schreef:Heerlijke foto's weer om te zien zo. Knap wat jullie hebben bereikt tot nu toe. Hopelijk krijgt Cody snel iemand op zijn pad die, met net zo veel geduld en rust al jij hebt, samen met hem het avontuur aan wilt gaan.
Wat leuk om te lezen, dankjewel. Ik hoop het ook. Hij heeft niet veel nodig, enkel wat liefde en inderdaad veel geduld.
Sulluna schreef:Jullie zijn echt een team, nee wat zeg ik.. Een droomteam. Ik vind het zó ontzettend mooi om te zien hoe jullie samen zijn. Hij let ontzettend goed op jou en is eigenlijk alleen maar met jou bezig. Volgens mij ziet hij jou als een soort god, haha!
Enorm verschil, als je dat vergelijkt hoe hij bij anderen mensen is. Bizar om te zien wel. Nu kent hij mij inmiddels ook wel goed en durft hij een koekje van mij aan te pakken.. Maar daarna, vliegen zijn oren om en rent hij dolverliefd naar jou toe :I: . God meid, wat een hond hé. :schrik:

Hoe de toekomst gaat lopen weet niemand, maar de ervaringen die deze hond je geeft neemt niemand je meer af. :love:

Trots op jullie :J:
Slik.

Erg hè. Zolang hij in de opvang zit kunnen we van elkaar genieten, maar tegelijkertijd voelt het ook zo oneerlijk en als verraad, want hoe dol hij ook op zijn leven nu is, hij kan niet blijven. En alle tijd die ik met hem doorbreng is tijd die eigenlijk zijn echte baas met hem zou moeten beleven. Hij heeft zo'n vertrouwen in mij gevonden en hij beleeft nu plezier met een mens, en dan moet hij het straks weer allemaal opnieuw bij een ander gaan opbouwen. Dat zal hem zeker weten lukken maar het voelt als zo'n verraad. Ik weet dat het ergens onzin is en dat een hond niet zo denkt, maar poe hey. Hij zit nu 5 maanden bij ons en hij voelt gewoon eigen. Er is niks nieuws meer, er zijn geen momenten meer dat je denkt "wat zijn mijn eigen honden toch makkelijk", hij kent de huisregels, hij heeft zich aangepast aan de roedel en het leven in ons huis. Zodra ik uit bed kom staat hij kwispelend naar me te kijken of we nu gezellig uitgaan :cheer:
Hij weet niet hoe snel hij in de auto moet springen want wie weet gaan we wel weer crossen over het strand :cheer: Het hardlopen samen vindt hij ook zo ontzettend leuk, hij vindt alles leuk!

En dat terwijl hij eerder met alle vier de poten wijd verspreid aan de grond genageld stond, zich schrap te zetten omdat hij absoluut niet in de auto wilde, of als ik mijn jas aantrok hij heel hard weg wilde rennen door het gewapper en het geluid van de rits. Hij vond alles eng en alles wat nieuw was, wilde hij niet. Wat kan een hond groeien zeg, ongelofelijk :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”