Tisbee is een gecastreerd galgoteefje van ca. acht jaar oud uit Spanje.
Tisbee is rond haar tweede jaar gevonden en opgevangen in een privé-opvang (stichting AAF). Zij heeft daar zo'n zes jaar in een roedel geleefd en kan zich duidelijk goed staande houden tussen andere honden. Vanwege de sluiting van deze privé-opvang in Spanje heeft Stichting Dierensteun La Vida Tisbee onder haar hoede genomen om voor haar een thuis te vinden.
Tisbee is nu ruim drie weken in Nederland in een opvanggezin, hier kunt u ook vrijblijvend kennismaken met haar.
Tisbee is een vriendelijke, kalme en nieuwsgierige hond die dol is op menselijke aandacht en ze is een ware knuffelkont. Ze geeft, net als een kat, kopjes: ze wrijft zachtjes haar kopje in je handen, of tegen je been. Of ze legt haar kopje neer op je handen/been en blijft heel stilletjes zo staan.
Bij bezoek kijkt ze heel even de kat uit de boom, maar na rustig kennis gemaakt te hebben, komt ze ook bij hen graag knuffels halen (ook hier weer op een rustige manier).
Ze is in huis over het algemeen heel rustig. Ze kan uren achtereen liggen slapen en als ze eens met je meeloopt door het huis dan doet ze dat rustig. Als ze blij is om je weer te zien, komt ze heel enthousiast op je af rennen met prachtig gekke sprongetjes.
Tisbee heeft zich heel snel aangepast aan het leven in huis. Ze is niet schrikkerig van huiselijke geluiden, ze geniet van de aandacht en vindt het heerlijk om uren op zachte kussens of de bank te liggen. Het is een hartstikke nieuwsgierige hond, dus als je haar ergens bij betrekt kijkt ze graag even met je mee.
Ze is inmiddels een bench gewend en gaat daar rustig in liggen slapen of op haar kauwbot kluiven.
Qua zindelijkheid is ze al goed op weg. Als ze even mee naar buiten genomen wordt na eten/slapen/spelen dan doet ze vrijwel alles buiten.
Het alleen blijven is in haar tempo opgebouwd en samen met een andere hond kan ze inmiddels makkelijk een paar uur alleen blijven.
Wandelen vindt ze leuk. Ze loopt goed mee aan de riem en trekt niet. Ze is wel een jager, dus ze kan niet los in de buurt van wild. In de tuin loopt ze wel los en is ze niet wegloperig, ondanks een vrij lage omheining.
Ze kan goed in de auto mee, ze wandelt ook op vreemd terrein prima mee en is niet schrikkerig van verkeer. Ze blaft weinig, soms in spel.
Tisbee is sociaal met andere honden, beheerst de hondentaal prima en speelt veel met de andere teef in het opvanggezin. Ze kan prima bij andere honden geplaatst kan worden.
Ze kan waarschijnlijk ook als enige hond geplaatst worden.
Aangezien ze weleens waarschuwend kan snappen als ze zich in het nauw gedreven voelt en je door zou duwen, lijkt het ons niet verstandig om haar bij heel jonge kinderen te plaatsen. Ze bouwt de waarschuwingen wel heel netjes op door te beginnen met strakke lippen en later haar lip op te trekken en dan pas te snappen, maar kleine kinderen zullen dat niet doorhebben. Met wat oudere kinderen kan ze goed omgaan.
Tisbee is nog niet betrouwbaar met de katten van het opvanggezin en wordt alleen bij katten geplaatst na overleg en als iemand dat goed kan begeleiden.
Tisbee is gecastreerd, geënt, gechipt en heeft een paspoort. Tisbee is positief getest op Ehrlichia. Zij is drager van deze bacterie, maar is niet ziek. Ze wordt hiervoor in het opvanggezin behandeld en heeft een normale levensverwachting. Zie voor meer informatie:https://drive.google.com/…/0B78gh7FRhz7 ... 9Wd0E/view.
Tisbee is negatief (vrij) getest op Leishmania en Anaplasmose.
Naast knuffelen is bankhangen Tisbee's favoriete hobby, dus een huis met een knuffel op z'n tijd, wat eten, wat buitenlucht, en liefst een bank of lekker zacht kussen om op te liggen zou ze heerlijk vinden.
Neem voor meer informatie gerust contact op met joke@dierensteunlavida.nl
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Tisbee in huize Zamunda. Update p.11 Tips?
Ik zie dat er alweer nieuwe reacties zijn, fijn
. Ik zal ze zo even lezen en op reageren, maar ik post hieronder alvast even mijn huidige tekst voor Tisbee's oproep.
-
RedPassion
Ik zie op FB en veel websites veel te summiere info voorbij komen over honden. Als ik serieus op zoek was zou ik al veel meer willen weten in ieder geval. Natuurlijk kan je daar ook voor mailen, maar ik denk juist dat dat vaak meer 'moeite' is dan een lap tekst lezen. Zelf neem ik stichtingen en teksten in ieder geval serieuzer als er wat meer in staat dan 'leuke speelse sociale hond', om even kort door de bocht te gaan. Wat meer gedetailleerde info geeft mij persoonlijk ook de indruk dat een hond bij een opvang of gastgezin verblijft die serieus er mee bezig zijn en dat men opmerkzaam is wat betreft de sterke en mindere kanten van een hond.Zamunda schreef:Wat betreft de stichting is dat nog steeds veel te lang, vooral voor op MP maar eigenlijk ook voor op hun eigen site (mensen zouden haar dan gelijk overslaan omdat het een te grote lap tekst is)
- Zamunda
- Zeer actief
Maar wat doet dat er, voor een eerste indruk, toe? Ze is nu hoe ze is, of ze nou kortgeleden is afgebeuld of niet. Dus dat ze bijvoorbeeld terugdeinst als je haar plots benadert, dat doet ze nu. Of dat nou komt omdat ze vorig jaar of zes jaar geleden of helemaal nooit is afgebeuld, dat maakt dan toch niet uit?Paisley schreef:Als je weet dat ze 6 jaar in het asiel zat, weet je ook dat ze niet kort geleden is afgebeuld door een galguero
Maar okee, ze heeft wel een soort van stabiel leven gehad de afgelopen zes jaar, dat is op zich wel goed voor de eerste indruk. Dat je niet denkt dat ze bij wijze van spreken vorige week nog op straat zwierf.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou zo'n tekst juist wel leuk vinden.
Wat je misschien zou kunnen doen om het 'leuker' te maken, is om het vanuit haar perspectief te schrijven? Dat valt volgens mij wel op.
Wat je misschien zou kunnen doen om het 'leuker' te maken, is om het vanuit haar perspectief te schrijven? Dat valt volgens mij wel op.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ikzelf vind het waardevolle informatie en meespelen voor een eerste indruk, dus zonder eerst gemaild te hoeven hebben. Ik verdiep me graag in meerdere honden tegelijk en ik ga pas contact opnemen als ik er in mijn hoofd al een beetje uit ben.Zamunda schreef:Maar wat doet dat er, voor een eerste indruk, toe? Ze is nu hoe ze is, of ze nou kortgeleden is afgebeuld of niet.Paisley schreef:Als je weet dat ze 6 jaar in het asiel zat, weet je ook dat ze niet kort geleden is afgebeuld door een galguero

- Zamunda
- Zeer actief
Nee zeker niet. Als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het dat welrenee-uk schreef:niet op de zielige toer en 'gedumpt' en andere woorden van die strekking zou ik sowieso al niet gebruiken.
Dat zou wel een handig compromis kunnen zijn. Ikzelf lees, als de titel en foto me aanspreekt heel graag een heel verhaal, maar ik dus wel vaker dat anderen dat dan weer teveel vinden.Tineke schreef:Onze ervaring is een kort en krachtig pakkend stukje welke de lading dekt trekt het meest de aandacht.
Wellicht kun je daarbij iets van een soort aanhangsel maken wat mensen die erg geinteresseerd zijn kunnen aanklikken met aanvullende en achtergrond info.
Niet met katten kunnen zou ik wel direct duidelijk over zijn net als loslopen dat voorkomt teleurstelling.
Maar buiten dat evt. geinteresseerde toch even doorvragen want soms lezen mensen de stukjes helemaal niet , die zien een koppie en zijn verliefd.
Als je wilt hebben wij wel een vragenformulier voor je , als mensen dat ingevuld hebben kun je het later nog eens rustig doorlezen en op terugkijken.
Mocht je het willen geef dan maar even een gil per pb
De stichting gebruikt zelf een vragenformulier voor geïnteresseerden, dus ik kan beter niet nog een vragenlijst op geïnteresseerden afvuren
HmmmTineke schreef:Oh en onze ervaring is ook dat Suzanne Longfields prachtige pakkende stukjes kan maken, ze heeft al enkele malen voor ene hondje van ons gedaan en dat waren altijd prima stukjes
Maar dat wil je dus liefst in het oproepje zien begrijp ik? Ik bedoel, na de eerste informatieaanvraag zou ik dat (en veel meer) wel vertellen.renee-uk schreef:maar dat zou ik niet zomaar voor kennisgeving aannemen, ik zou juist wat hebben aan de toevoeging dat ze jaren in een roedel geleefd heeftLongFields schreef:Ik vind het stukje van Veertje duidelijk en pakkend, bij de toevoegingen van Valerie vind ik niet alles even relevant voor een potentiële adoptant. Dat ze zich goed staande kan houden in een roedel en de periode dat ze bij AAF in die roedel geleefd heeft is in mijn ogen overbodige info, als je vermeld dat ze sociaal is naar soortgenoten, zowel reu als teef, ben je er ook.
Euhrunninggirl schreef:Ik zou zo'n tekst juist wel leuk vinden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
jazeker, dat kan inderdaad heel goed!LongFields schreef:Dat kun je dan in 1 zin noemen als je vermeldt dat ze sociaal is met soortgenoten.renee-uk schreef:maar dat zou ik niet zomaar voor kennisgeving aannemen, ik zou juist wat hebben aan de toevoeging dat ze jaren in een roedel geleefd heeftLongFields schreef:Ik vind het stukje van Veertje duidelijk en pakkend, bij de toevoegingen van Valerie vind ik niet alles even relevant voor een potentiële adoptant. Dat ze zich goed staande kan houden in een roedel en de periode dat ze bij AAF in die roedel geleefd heeft is in mijn ogen overbodige info, als je vermeld dat ze sociaal is naar soortgenoten, zowel reu als teef, ben je er ook.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zamunda
- Zeer actief
Dat gevoel heb ikzelf ook ja. Toch maar een tussenweg bewandelen dan, want het heel korte heb ik zelf ook niet echt een goed gevoel bij. Vanavond eens aan de puzzel met beide teksten en de tips die gegeven zijn.RedPassion schreef:Ik zie op FB en veel websites veel te summiere info voorbij komen over honden. Als ik serieus op zoek was zou ik al veel meer willen weten in ieder geval. Natuurlijk kan je daar ook voor mailen, maar ik denk juist dat dat vaak meer 'moeite' is dan een lap tekst lezen. Zelf neem ik stichtingen en teksten in ieder geval serieuzer als er wat meer in staat dan 'leuke speelse sociale hond', om even kort door de bocht te gaan. Wat meer gedetailleerde info geeft mij persoonlijk ook de indruk dat een hond bij een opvang of gastgezin verblijft die serieus er mee bezig zijn en dat men opmerkzaam is wat betreft de sterke en mindere kanten van een hond.Zamunda schreef:Wat betreft de stichting is dat nog steeds veel te lang, vooral voor op MP maar eigenlijk ook voor op hun eigen site (mensen zouden haar dan gelijk overslaan omdat het een te grote lap tekst is)
- renee-uk
- Zeer actief
jaZamunda schreef:Maar dat wil je dus liefst in het oproepje zien begrijp ik? Ik bedoel, na de eerste informatieaanvraag zou ik dat (en veel meer) wel vertellen.renee-uk schreef:maar dat zou ik niet zomaar voor kennisgeving aannemen, ik zou juist wat hebben aan de toevoeging dat ze jaren in een roedel geleefd heeftLongFields schreef:Ik vind het stukje van Veertje duidelijk en pakkend, bij de toevoegingen van Valerie vind ik niet alles even relevant voor een potentiële adoptant. Dat ze zich goed staande kan houden in een roedel en de periode dat ze bij AAF in die roedel geleefd heeft is in mijn ogen overbodige info, als je vermeld dat ze sociaal is naar soortgenoten, zowel reu als teef, ben je er ook.
ik vind dat relevante info die wat mij betreft in de eerste tekst hoort.
ik kijk bijvoorbeeld nog steeds wel bij de dh rescue en merk dat ik geen honden aanklik als me niet bevalt wat ik in de info lees of als er veel te weinig instaat, ook al is de foto nog zo pakkend en het verhaaltje nog zo zielig.
vaak zijn mensen toch op zoek naar een hond die in een bepaalde situatie moet passen en stel dat er al meerdere honden aanwezig zijn is het prettig meteen te lezen dat ze in een roedel geleefd heeft en die meerdere honden dus hoogstwaarschijnlijk geen probleem zullen worden.
ik denk niet dat mensen die zich orienteren zin hebben om voor een hond -waarvan ze nog niet eens zeker weten of die het wel wordt- mails te gaan versturen of telefoontjes te plegen, ik zou dat in elk geval niet doen en doorklikken naar de volgende hond.
en helaas is er keus genoeg

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zamunda
- Zeer actief
Duidelijk, dankjerenee-uk schreef:jaZamunda schreef:Maar dat wil je dus liefst in het oproepje zien begrijp ik? Ik bedoel, na de eerste informatieaanvraag zou ik dat (en veel meer) wel vertellen.renee-uk schreef:maar dat zou ik niet zomaar voor kennisgeving aannemen, ik zou juist wat hebben aan de toevoeging dat ze jaren in een roedel geleefd heeftLongFields schreef:Ik vind het stukje van Veertje duidelijk en pakkend, bij de toevoegingen van Valerie vind ik niet alles even relevant voor een potentiële adoptant. Dat ze zich goed staande kan houden in een roedel en de periode dat ze bij AAF in die roedel geleefd heeft is in mijn ogen overbodige info, als je vermeld dat ze sociaal is naar soortgenoten, zowel reu als teef, ben je er ook.
ik vind dat relevante info die wat mij betreft in de eerste tekst hoort.
ik kijk bijvoorbeeld nog steeds wel bij de dh rescue en merk dat ik geen honden aanklik als me niet bevalt wat ik in de info lees of als er veel te weinig instaat, ook al is de foto nog zo pakkend en het verhaaltje nog zo zielig.
vaak zijn mensen toch op zoek naar een hond die in een bepaalde situatie moet passen en stel dat er al meerdere honden aanwezig zijn is het prettig meteen te lezen dat ze in een roedel geleefd heeft en die meerdere honden dus hoogstwaarschijnlijk geen probleem zullen worden.
ik denk niet dat mensen die zich orienteren zin hebben om voor een hond -waarvan ze nog niet eens zeker weten of die het wel wordt- mails te gaan versturen of telefoontjes te plegen, ik zou dat in elk geval niet doen en doorklikken naar de volgende hond.
en helaas is er keus genoeg
En wat vind je van de tekst zoals deze nu op de site staat? Dus die ik bovenaan deze pagina gequote heb?
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb niet alles gelezen, je laatste stuk tekst was wel heel lang
maar ik weet wel wat ik destijds bij Lola en nu, als ik voor de lol eens rondkijk, belangrijk vind. Ik heb soms best zin in een lang verhaal, maar soms ook niet. Daarom vind ik de lijstjes altijd wel handig. Hoe meer 'ja'tjes, hoe beter natuurlijk, maar sommige dingen MOETEN een ja hebben bij ons. Dat kan ik dan in één oogopslag zien.
Wat ik in jouw geval zou doen, is een lijstje bovenaan zetten en/of in de eerste alinea bondig de meest relevante info noemen. Die kun je dan verderop uitgebreider toelichten.
Met zo'n Spanjaard is de gezondheid natuurlijk altijd wel van belang, ik zag dat je ergens schreef 'Tisbee 'was' drager', maar ik zou daar persoonlijk 'is' van maken. Mocht het na de laatste test veranderen, kun je het dan aanpassen. Maar als je er nu 'was' van maakt en het blijkt na adoptie toch 'is' te zijn, dan krijg je daar weer gezeik over.
Ik vind het zelf altijd belangrijk om te weten of een hond jaagt, alleen thuis kan zijn en hoe contact met soortgenoten verloopt. Als Tisbee opvallend angstig is, zou ik dat ook willen weten en het energielevel lijkt me ook wel handig om te vermelden.
Hopelijk komt er een goede beschrijving uit, raar dat er zo weinig interesse voor haar is op dit moment. Tijd voor een nieuw baasje Tisbee!
Wat ik in jouw geval zou doen, is een lijstje bovenaan zetten en/of in de eerste alinea bondig de meest relevante info noemen. Die kun je dan verderop uitgebreider toelichten.
Met zo'n Spanjaard is de gezondheid natuurlijk altijd wel van belang, ik zag dat je ergens schreef 'Tisbee 'was' drager', maar ik zou daar persoonlijk 'is' van maken. Mocht het na de laatste test veranderen, kun je het dan aanpassen. Maar als je er nu 'was' van maakt en het blijkt na adoptie toch 'is' te zijn, dan krijg je daar weer gezeik over.
Ik vind het zelf altijd belangrijk om te weten of een hond jaagt, alleen thuis kan zijn en hoe contact met soortgenoten verloopt. Als Tisbee opvallend angstig is, zou ik dat ook willen weten en het energielevel lijkt me ook wel handig om te vermelden.
Hopelijk komt er een goede beschrijving uit, raar dat er zo weinig interesse voor haar is op dit moment. Tijd voor een nieuw baasje Tisbee!
- Zamunda
- Zeer actief
Ja zie je, en dat is nou net de tekst die haar moet verkopen-Lilo- schreef:Ik heb niet alles gelezen, je laatste stuk tekst was wel heel lang.
Bedankt voor je bijdrage
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Ik vind het juist goed dat het stukje zo uitgebreid is. Zo weet je een stuk sneller of je verder wil informeren of dat deze hond sowieso niet bij je situatie past, als je bijvoorbeeld kleine kinderen hebt in Tisbee's geval.
Dat ze lief en sociaal zijn en van knuffelen houden staat bij bijna elke hond, juist het duidelijk benoemen van de praktische zaken waar nog een beetje aan gewerkt moet worden geeft een helder en eerlijk beeld.
Dat ze lief en sociaal zijn en van knuffelen houden staat bij bijna elke hond, juist het duidelijk benoemen van de praktische zaken waar nog een beetje aan gewerkt moet worden geeft een helder en eerlijk beeld.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Oh en dingen niet als keihard feit brengen. Lola zou prima met kinderen, katten en alleen zijn om kunnen gaan. Dat liep een beetje anders
veel mensen zullen het wel weten, maar voor diegene die er vanuit gaat dat een hond zich in elke situatie hetzelfde gedraagt, kan het anders best tegenvallen, haha.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou een verhaal maken ongeveer tussen het oude en het nieuwe stuk in
ik vind het oude stuk ook echt te lang maar het nieuwe stuk veel te kort. Inderdaad, keuze genoeg. Zeker bij Galgo's.
- renee-uk
- Zeer actief
die vind ik veel te lang voor een eerste tekst, die iemand over de streep moet trekken om verder te kijken naar dit speciale hondje.Zamunda schreef: En wat vind je van de tekst zoals deze nu op de site staat? Dus die ik bovenaan deze pagina gequote heb?
ik zou dat wel willen lezen als ik gerichte keuzes ging maken, niet als ik me aan het orienteren ben.
maar ja, misschien ben ik ook wel een heel vervelende herplaatskoper hoor, dat zou me niks verbazen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ookValerie schreef:Ik zou een verhaal maken ongeveer tussen het oude en het nieuwe stuk inik vind het oude stuk ook echt te lang maar het nieuwe stuk veel te kort. Inderdaad, keuze genoeg. Zeker bij Galgo's.
Je kunt nooit iedereen tevreden stellen: sommigen lezen liefst meteen heel uitgebreide info, anderen slaan alleen daarom zo'n profiel al over. En wat de één vooraf echt relevant vindt om te weten, vindt de ander weer minder belangrijke info.
Ik houd zelf van duidelijk en bondig: karakteromschrijving, praktische info en wat een passende plek voor een hond zou zijn. Niet zo kort dat het op alle honden wel van toepassing is, maar ook niet met te veel toelichting (en daardoor lang). Maar goed, dat is puur persoonlijke voorkeur.
Als ik kijk naar de vragen die mensen het meeste stellen, is dat toch wel of een hond even alleen kan zijn, of hij sociaal is met andere honden/mensen/kinderen/katten, wel of geen erg energieke hond, of er speciale dingen zijn waar ze rekening mee moeten houden (bijvoorbeeld wat betreft gezondheid of gedrag, en dan bedoelen mensen praktische dingen waar ze in het dagelijks leven rekening mee moeten houden, zoals jachtinstinct, waaksheid, gedrag naar vreemde mensen, etc.).
De toelichting en uitleg kun je denk ik allemaal weglaten: dat zijn dingen die je kunt bespreken als iemand is geïnteresseerd en meer informatie wil.
En volgens mij komt Tisbee uit een perrera (ik dacht dat de moeder van Naomi haar daar heeft weggekocht?). Dat zou ik er overigens niet bij zetten hoor, maar ik zag ergens voorbijkomen dat ze gevonden was.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Nou, Tisbee is een erg leuke hond. Ze wil alleen niet spelen en dat vind Astro nog steeds stom :pfff:
en 99% van de galgos ( en podencos en andere windhonden ) zijn terughoudend t.o.v. anderen, heeft niets met een mishandeld verleden te maken. Zo zijn ze gewoon ook als ze nog nooit een klap hebben gehad.
Mij viel niets raars op toen Zamunda vanavond even bij mij op bezoek was met haar. Een hele normale galgo.
en 99% van de galgos ( en podencos en andere windhonden ) zijn terughoudend t.o.v. anderen, heeft niets met een mishandeld verleden te maken. Zo zijn ze gewoon ook als ze nog nooit een klap hebben gehad.
Mij viel niets raars op toen Zamunda vanavond even bij mij op bezoek was met haar. Een hele normale galgo.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Valerie
- Zeer actief
- Zamunda
- Zeer actief
Oh, bedankt voor de foto
. Ik hoorde vanmorgen van mijn moeder dat Tis in de krant staat, maar mijn moeder valt niet in de categorie die er een foto van kan maken en doorsturen
. Leuk dat ik het nu ook even kan lezen.
- Valerie
- Zeer actief
Stond op de facebook van La Vida 
- Zamunda
- Zeer actief
Pff, wie heeft er nou facebook
?
- Valerie
- Zeer actief
Mensen die dit soort dingen willen volgenZamunda schreef:Pff, wie heeft er nou facebook?
- Zamunda
- Zeer actief
Re: Tisbee in huize Zamunda. Bezoek voor Tisbee
Bezoek voor Tisbee
Twee weken geleden stond Tis in de Telegraaf. Daar waren een paar reacties op gekomen waarvan in eerste instantie één veelbelovende. Na een hoop gemail over en weer en een telefoongesprek kwamen we tot een kijkafspraak en vandaag was het dan zover.
Al voordat de mensen goed en wel binnen waren had Tis ze al ingepakt met haar kalme nieuwsgierige houding, en haar knuffelszoekende hoofd
.
Een hoop gepraat met ons en geknuffel met Tis verder besloten we dat het tijd was voor een wandeling. Omdat wij Tis eigenlijk nooit zonder andere hond uitgelaten hebben zijn we eerst even een stukje meegelopen met Mister en na ze wat wegwijs gemaakt te hebben in het bos zijn wij met Mister teruggelopen. Tis keek een beetje halfslachtig om maar liep zonder gedoe mee met haar bezoek. De slettebak
.
Na een tijdje kwamen ze terug en ze waren er helemaal uit: ze wilden graag voor Tis gaan
. We hadden het er eerder al over gehad dat áls zij voor Tis zouden gaan ze haar pas half september op zouden komen halen. Die mensen gaan namelijk van half augustus tot half september op vakantie en tijdens de mailwisseling (ook met de stichting) waren we erop uitgekomen dat het voor Tis het rustigst was om pas nu hun vakantie naar hen toe te gaan.
Maar de vrouw van het stel heeft de komende maand vrij en ze gaven aan dat het hen toch wel erg leuk zou lijken om Tis in die maand al bij zich te hebben en wilden weten hoe ik daar nu over dacht. Ik had er de afgelopen week nog flink over nagedacht en ondanks dat het me niet ideaal leek (vier weken daar, dan weer vier weken hier, dan weer naar hun), is het op zich natuulijk een prachtige periode om aan elkaar te wennen en een begin te maken aan het opbouwen van een band. Daarnaast zag ik er voor Tis toch ook weer niet zo'n bezwaar meer in: ze is hier stabiel, past zich snel aan en aangezien ze tijdens hun vakantie hier terug mag komen is ze dan weer op een vertrouwd adres.
Bijkomend punt was dat ik, na het bezoek van vandaag, toch eens wilde gaan overleggen met de stichting en Diana over Tisbee's opvang. De stress dat er toch een keer iets fout zou gaan en één van onze katten dat met zijn/haar leven zou moeten bekopen begon me op te breken (naast de last die de katten ondervonden van het geregeld in een kleine ruimte opgesloten zijn). Ik zag het niet meer zitten om dit nog twee maanden te doen en ik wilde er, met veel tegenzin, een punt achter zetten binnen een week of drie (voor zover dat te regelen zou zijn in deze vakantieperiode). In dat geval zou Tis dus naar een vreemd adres moeten en pas na de vakantie van haar hopelijk nieuwe bazen bij hen komen. Mocht ze echter de komende maand bij deze mensen verblijven dan hebben wij even respijt en vangen wij haar daarna nog een maand op. Dat pleitte mijns inziens nog meer voor de optie om haar nu al mee te laten gaan met haar nieuwe baasjes.
Die mensen zagen het helemaal zitten, ik had een goed gevoel bij ze en er was echt een wederzijdse klik, dus maar eens contact opgenomen met de stichting om te overleggen. We waren er al snel uit dat Tis mee mocht - nú al
- en zij verder alles af zouden handelen omtrent de adoptie. Dus ik mocht het blijde nieuws vertellen aan de adoptanten en toen... nou toen kreeg ik dus een brok in mijn keel. Shit. Dan gaat ze dus ineens weg. Nu
. Okee ze komt nog terug, dus geen definitief afscheid, maar shit dan moet ik haar nu ineens missen. Ondanks het gedoe met de katten zag ik haar toch ook weer niet graag gaan. Onze Tissebis, die lekkere kroelkont, dat gezellige meisje
. Wat zullen we haar missen.
Ik brak een beetje, ging door mijn hurken en nam haar koppie in mijn handen; even nog dat minikoppie kroelen, nog een keer die zachte flappertjes in mijn handen... Dag Tis. Het ga je goed meissie.
Het is heel vreemd dat ze er ineens niet meer bij is en we misten haar direct al: we gingen even in de tuin zitten en toen liepen er maar twee honden in het gras. Geen wit staartpuntje dat heen en weer zwiepte. Later zag ik Lais vanuit mijn ooghoek en dacht ik even dat het Tis was... onee, die is hier niet meer. Na het voeren van de katten kwam manlief met drie kattenkoekjes aanzetten bij de honden... dat was er dus een teveel. Er is weer ruimte op de bank voor ons om te zitten, in plaats dat we maar moeten zien waar we ons nog ergens tussen kunnen wurmen...
En de katten lopen los rond, zonder dat ik op hoef te letten of Tis een muilkorf omheeft, of dat de bench wel echt goed dichtzit.
Het is raar en een soort van stil, ook al hoorde je Tis nauwelijks. Ze was blijkbaar toch flink aanwezig, dat nieuwsgierige meisje.
Twee weken geleden stond Tis in de Telegraaf. Daar waren een paar reacties op gekomen waarvan in eerste instantie één veelbelovende. Na een hoop gemail over en weer en een telefoongesprek kwamen we tot een kijkafspraak en vandaag was het dan zover.
Al voordat de mensen goed en wel binnen waren had Tis ze al ingepakt met haar kalme nieuwsgierige houding, en haar knuffelszoekende hoofd
Een hoop gepraat met ons en geknuffel met Tis verder besloten we dat het tijd was voor een wandeling. Omdat wij Tis eigenlijk nooit zonder andere hond uitgelaten hebben zijn we eerst even een stukje meegelopen met Mister en na ze wat wegwijs gemaakt te hebben in het bos zijn wij met Mister teruggelopen. Tis keek een beetje halfslachtig om maar liep zonder gedoe mee met haar bezoek. De slettebak
Na een tijdje kwamen ze terug en ze waren er helemaal uit: ze wilden graag voor Tis gaan
Maar de vrouw van het stel heeft de komende maand vrij en ze gaven aan dat het hen toch wel erg leuk zou lijken om Tis in die maand al bij zich te hebben en wilden weten hoe ik daar nu over dacht. Ik had er de afgelopen week nog flink over nagedacht en ondanks dat het me niet ideaal leek (vier weken daar, dan weer vier weken hier, dan weer naar hun), is het op zich natuulijk een prachtige periode om aan elkaar te wennen en een begin te maken aan het opbouwen van een band. Daarnaast zag ik er voor Tis toch ook weer niet zo'n bezwaar meer in: ze is hier stabiel, past zich snel aan en aangezien ze tijdens hun vakantie hier terug mag komen is ze dan weer op een vertrouwd adres.
Bijkomend punt was dat ik, na het bezoek van vandaag, toch eens wilde gaan overleggen met de stichting en Diana over Tisbee's opvang. De stress dat er toch een keer iets fout zou gaan en één van onze katten dat met zijn/haar leven zou moeten bekopen begon me op te breken (naast de last die de katten ondervonden van het geregeld in een kleine ruimte opgesloten zijn). Ik zag het niet meer zitten om dit nog twee maanden te doen en ik wilde er, met veel tegenzin, een punt achter zetten binnen een week of drie (voor zover dat te regelen zou zijn in deze vakantieperiode). In dat geval zou Tis dus naar een vreemd adres moeten en pas na de vakantie van haar hopelijk nieuwe bazen bij hen komen. Mocht ze echter de komende maand bij deze mensen verblijven dan hebben wij even respijt en vangen wij haar daarna nog een maand op. Dat pleitte mijns inziens nog meer voor de optie om haar nu al mee te laten gaan met haar nieuwe baasjes.
Die mensen zagen het helemaal zitten, ik had een goed gevoel bij ze en er was echt een wederzijdse klik, dus maar eens contact opgenomen met de stichting om te overleggen. We waren er al snel uit dat Tis mee mocht - nú al
Ik brak een beetje, ging door mijn hurken en nam haar koppie in mijn handen; even nog dat minikoppie kroelen, nog een keer die zachte flappertjes in mijn handen... Dag Tis. Het ga je goed meissie.
Het is heel vreemd dat ze er ineens niet meer bij is en we misten haar direct al: we gingen even in de tuin zitten en toen liepen er maar twee honden in het gras. Geen wit staartpuntje dat heen en weer zwiepte. Later zag ik Lais vanuit mijn ooghoek en dacht ik even dat het Tis was... onee, die is hier niet meer. Na het voeren van de katten kwam manlief met drie kattenkoekjes aanzetten bij de honden... dat was er dus een teveel. Er is weer ruimte op de bank voor ons om te zitten, in plaats dat we maar moeten zien waar we ons nog ergens tussen kunnen wurmen...
En de katten lopen los rond, zonder dat ik op hoef te letten of Tis een muilkorf omheeft, of dat de bench wel echt goed dichtzit.
Het is raar en een soort van stil, ook al hoorde je Tis nauwelijks. Ze was blijkbaar toch flink aanwezig, dat nieuwsgierige meisje.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Tisbee in huize Zamunda. Update: bezoek voor Tisbee! p.1
Fijn voor Tisbee dat ze nu haar baasjes gevonden heeft.
Zal inderdaad wel ineens leeg zijn.
Zal inderdaad wel ineens leeg zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Wat fijn voor Tis!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een supernieuws dat ze een baasje heeft gevonden en ook al is het ivm je katten een stuk makkelijker en rustiger nu; het zal een dubbelgevoel zijn dat ze nu weg is.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat fijn voor Tis zeg. Ik hoop dat ze een heel fijn huis krijgt, maar zo te lezen zit dat wel goed. Voor jullie eerst nu heel erg wennen.

-
Sterre
O dat is wel heel snel voor je. Maar fijn dat ze een goed huis krijgt. Nu even bijkomen van al het geregel met de katten. Wat geweldig dat je dat zo lang hebt volgehouden. Moet toch echt veel stress gegeven hebben zo te lezen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat fijn dat ze geplaatst is! Ik heb respect dat je het zo lang hebt uitgehouden. Was mij niet gelukt. In vind het opvangen leuk maar niet ten koste van mijn eigen dieren.
Fijn dat je ook de vakantie oppas wilt doen.
Fijn dat je ook de vakantie oppas wilt doen.