Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Deze keer was ik de klos.
Jemig... dan ben je wél heel erg als je daar al foto's van gaat maken, en dan nog op het net plaatsen.
Dan ben je rijp voor opname hoor.
Dan ben je rijp voor opname hoor.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Echt he. Je ziet mensen overal foto's van maken.Nanna schreef:Mensen denken daar helemaal niet meer bij na. Bij iedere poep en scheet wordt die kuttelefoon volautomatisch tevoorschijn gehaald en dan kieken en filmen maar. Anders schijnt het niet echt gebeurd te zijn.Daisy@ schreef:Jemig... dan ben je wél heel erg als je daar al foto's van gaat maken, en dan nog op het net plaatsen.
Dan ben je rijp voor opname hoor.![]()
Afgestompt gedoe.
Net als al die jongeren die overal selfies van maken en dan van bruggen e.d. naar beneden vallen.
Lijkt tegenwoordig wel of mensen levensmoe zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, niet levensmoe. Hersendood.gonnie schreef:Lijkt tegenwoordig wel of mensen levensmoe zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
gonnie
- Zeer actief
Dat kan ook.
Groetjes Gonnie.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
- Aantal honden: 1
Ach ik loop ook vaak te mopperen op de kinderen hier in de flat, maar was een paar maanden terug wel erg blij dat een groepje kinderen mijn oude bejaarde kat hadden terug gevonden op de tweede verdieping, eerste ingang van de flat maar dan de brandtrap (
ja ja snap je het nog) totaal aan de andere kant van waar ik woon, was al dagen mooi warm weer, geloof dat die twee bijna drie dagen weg was, had overal briefjes opgehangen gelukkig in de flat. Hij was ontsnapt toen iemand de deur had opengelaten, beest is best schuw voor andere mensen en honden en al 16, had zelf al alle verdiepingen en in en uit gangen nagelopen met wat mensen... Paar halve zolen die dag bellen "wij hebben uw kat gezien maar hij is al meegenomen door de dierenambulance" bel ik de dierenambulance op die van niks wisten, mensen terug gebeld "ja was echt vannacht" en ik doorvragen "nee is al wat maanden terug" grrr . Maar toen was ik wel blij met de buurtkinderen
al vonden hun het jammer dat dat arme zielige vals kijkende katten vriendje weg ging.
Het heeft zijn voor en nadelen overal natuurlijk, je maakt overal wel positieve en negatieve dingen mee.
Mijn broer woont in een betere buurt in een koopwoning, maar werkt als ambulance arts dus die maakt daar wel een hoop mee, zou ik ook niet mee willen ruilen.
(niet dat ik ooit met iemand wil ruilen
ik heb al genoeg zelf dus hoef de dingen van andere niet
)
Het heeft zijn voor en nadelen overal natuurlijk, je maakt overal wel positieve en negatieve dingen mee.
Mijn broer woont in een betere buurt in een koopwoning, maar werkt als ambulance arts dus die maakt daar wel een hoop mee, zou ik ook niet mee willen ruilen.
(niet dat ik ooit met iemand wil ruilen
-
gonnie
- Zeer actief
Nee, ik wil ook niet ruilen.
Fijn dat je kat terug gevonden is.
Natuurlijk overal heb je leuke en minder leuke mensen wonen.
Maar af en toe krijg je ineens zo benauwd gevoel van al die mensen die op je letten, maar ach, op zich wonen hier ook best veel aardige mensen.
Belde gisteren de buurvrouw haar Duitse Dog gaat nu weer vijf dagen met haar vriend mee dus kan ongestoord naar buiten.
We bellen of sms'en elkaar wanneer we thuis zijn en de ander kan gaan lopen, ik had de tijden doorgegeven wanneer ik de honden uit ga laten en afgesproken dat we elkaar bellen als we op een andere tijd gaan lopen.
Fijn dat je kat terug gevonden is.
Natuurlijk overal heb je leuke en minder leuke mensen wonen.
Maar af en toe krijg je ineens zo benauwd gevoel van al die mensen die op je letten, maar ach, op zich wonen hier ook best veel aardige mensen.
Belde gisteren de buurvrouw haar Duitse Dog gaat nu weer vijf dagen met haar vriend mee dus kan ongestoord naar buiten.
We bellen of sms'en elkaar wanneer we thuis zijn en de ander kan gaan lopen, ik had de tijden doorgegeven wanneer ik de honden uit ga laten en afgesproken dat we elkaar bellen als we op een andere tijd gaan lopen.
Groetjes Gonnie.
-
S@ndr@
- Zeer actief
het is een beetje omslachtig en jammer dat t moet, maar als t werkt dan werkt t
toch fijn dat die afspraken gemaakt konden worden en dat je dan wat rustiger loopt
-
gonnie
- Zeer actief
Vind ik ook. Maakt me ook verder niet uit. Het werkt goed dus dat moet dan maar.S@ndr@ schreef:het is een beetje omslachtig en jammer dat t moet, maar als t werkt dan werkt ttoch fijn dat die afspraken gemaakt konden worden en dat je dan wat rustiger loopt
En ik kan ontspannen buiten lopen zonder bang te zijn dat mijn honden opgevreten worden. Of dat hij weer in een been van me hangt.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, door de weeks is de hond bij haar vriend. En voor de rest sms'en we elkaar.
Haar verzekering heeft gebeld het geld wordt een dezer dagen gestort.
van de week vroeg iemand aan me hoe het met me ging, toen ik de wond liet zien zei ze: o ik dacht dat het alleen psychisch was en dat je niet gebeten was.
Nou dan kennen ze me toch slecht, ik ben wel een raar mens maar ergens geestelijk van in de war zijn dat ben ik niet snel.
De ambulance was aardig duur was 660 euro. Voor een ritje van vier en een halve kilometer.
Haar verzekering heeft gebeld het geld wordt een dezer dagen gestort.
van de week vroeg iemand aan me hoe het met me ging, toen ik de wond liet zien zei ze: o ik dacht dat het alleen psychisch was en dat je niet gebeten was.
Nou dan kennen ze me toch slecht, ik ben wel een raar mens maar ergens geestelijk van in de war zijn dat ben ik niet snel.
De ambulance was aardig duur was 660 euro. Voor een ritje van vier en een halve kilometer.
Groetjes Gonnie.
-
Sterre
Wat een bedrag zeg voor die ambulance. Fijn dat het geregeld is met de verzekering. Is de wond mooi genezen?
-
gonnie
- Zeer actief
Ja het geneest aardig, de korsten zitten er nog op, nou ja, eentje had ik eraf getrokken omdat het irriteerde en daar zat toen nog een gaatje onder dus daar zit weer een klein korstje op. Dom van me.
Er zit nog een grote harde schijf maar dat duurt nog wel even voordat die weg is volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis.
De blauwe plek rondom de wond is zo goed als weg.
Het is soms tijdens het lopen nog wel gevoelig vooral door het schuren van mijn broek en door die harde schijf. Is ook fijn als je hond op schoot wilt of tegen mijn been opspringt.
Ik dacht trouwens dat ik niet bang zou zijn als ik die hond tegen kwam zonder mijn honden, maar verleden week kwam ik de lift uit zonder mijn honden en toen kwam haar vriend met de Dog uit de andere lift ik stond gelijk stokstijf stil. Dus het heeft me toch wel iets meer gedaan dan ik dacht.
Er zit nog een grote harde schijf maar dat duurt nog wel even voordat die weg is volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis.
Het is soms tijdens het lopen nog wel gevoelig vooral door het schuren van mijn broek en door die harde schijf. Is ook fijn als je hond op schoot wilt of tegen mijn been opspringt.
Ik dacht trouwens dat ik niet bang zou zijn als ik die hond tegen kwam zonder mijn honden, maar verleden week kwam ik de lift uit zonder mijn honden en toen kwam haar vriend met de Dog uit de andere lift ik stond gelijk stokstijf stil. Dus het heeft me toch wel iets meer gedaan dan ik dacht.
Groetjes Gonnie.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Zoiets werk door. Ook al denk je van niet. Veel sterke.gonnie schreef:Ja het geneest aardig, de korsten zitten er nog op, nou ja, eentje had ik eraf getrokken omdat het irriteerde en daar zat toen nog een gaatje onder dus daar zit weer een klein korstje op. Dom van me.
-
Sterre
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Reageerde de Dog op jou?nyckle schreef:Zoiets werk door. Ook al denk je van niet. Veel sterke.gonnie schreef:Ja het geneest aardig, de korsten zitten er nog op, nou ja, eentje had ik eraf getrokken omdat het irriteerde en daar zat toen nog een gaatje onder dus daar zit weer een klein korstje op. Dom van me.
-
gonnie
- Zeer actief
Nee, hij reageerde niet, maar die man heeft hem altijd heel kort aan de lijn vast.
Groetjes Gonnie.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
De hond die Yla heeft vermoord woont hier nog steeds. Kom hem niet vaak tegen, maar als ik hem tegenkom, krijg ik een raar en naar gevoel in mijn lichaam.

-
gonnie
- Zeer actief
thom schreef:De hond die Yla heeft vermoord woont hier nog steeds. Kom hem niet vaak tegen, maar als ik hem tegenkom, krijg ik een raar en naar gevoel in mijn lichaam.
Dat snap ik dat was ook wel heel erg.
Ik heb maar een paar gaten. Nou ja, nu zijn ze haast dicht. Een hond geneest sneller, als ik ze weer tegen kom laat ik mijn honden wel los als ze haar hond weer loslaat.
De eerste dat die hond Jarah greep had ze een groot gat in haar bil toen bleef ik haar vasthouden liet alleen Tama toen los, de tweede keer liet ik Jarah los en toen had ze een schrammetje, dus misschien is het beter om de meiden gewoon los te laten dan kunnen ze wegkomen.
En de derde keer was ik dus aan de beurt, al denk ik wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen, die linkmichel had zich mooi achter me verstopt.
ondanks de afspraken die we gemaakt hebben ben ik toch elke keer op mijn hoede als ik naar buiten ga, want je weet maar nooit.
Groetjes Gonnie.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat het goed heelt gonnie, vervelend dat je er nog wel last van hebt (ook mentaal).
Ik ben wel benieuwd hoe de hondenkenners van het forum hierover denken?
Toch vraag ik me dat af hoor gonnie. Een hond die jou vol in je been bijt, dat is toch geen vergissing (dus dat ie miste, of het niet doorhad)? Ik geloof best dat Jarah voor hem de trigger was, en hij misschien in jouw been beet bij gebrek aan beter. Maar naar mijn idee moet hij zich toch wel bewust geweest zijn dat ie in een mensenbeen ging bijten.gonnie schreef:En de derde keer was ik dus aan de beurt, al denk ik wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen, die linkmichel had zich mooi achter me verstopt.
Ik ben wel benieuwd hoe de hondenkenners van het forum hierover denken?
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Had de hond een muilkorf om Gonnie?gonnie schreef:
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat mag uiteraard. Toch ben ik benieuwd naar hoe anderen hierover denken, vanuit interesse, niet vanuit relevantie.Tara schreef:Ik vind het helemaal niet relevant.Zamunda schreef:Toch vraag ik me dat af hoor gonnie. Een hond die jou vol in je been bijt, dat is toch geen vergissing (dus dat ie miste, of het niet doorhad)? Ik geloof best dat Jarah voor hem de trigger was, en hij misschien in jouw been beet bij gebrek aan beter.gonnie schreef:En de derde keer was ik dus aan de beurt, al denk ik wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen, die linkmichel had zich mooi achter me verstopt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb een paar keer knokkende honden uit elkaar moeten trekken op die momenten ben ik weleens gebeten in the line of duty zeg maar. Maar ben nooit gebeten omdat ik in de vuurlinie stond tussen de 2 knokkers en dat was toch weleens t geval (dat ik er tussrn stond)
De honden hadden geen sec oog voor mij alleen voor elkaar en liepen me gewoon omver... zonder tanden in mij dus.
De honden hadden geen sec oog voor mij alleen voor elkaar en liepen me gewoon omver... zonder tanden in mij dus.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik wel door mijn eigen bouviers. Die zaten onder de tafel te kloten en naar elkaar te bekken terwijl ik aan tafel zat. Dus haal uit met mijn been dat het over moest zijn en BATSSSSSSSSSSS in mijn knie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
korthaar
- Zeer actief
Kan redirectie agressie zijn.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk dat in dit geval de hond niet per ongeluk Gonnies been te pakken had.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ook niet, hij had nog tijd en afstand genoeg om zich te kunnen richten op de hond...Pemba schreef:Ik denk dat in dit geval de hond niet per ongeluk Gonnies been te pakken had.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Bishy
- Zeer actief
Als ik lees eerste, tweede en derde keer gebeten snap ik echt niet dat die eigenaresse niet eerder maatregelen heeft genomen.
Fijn dat de wond goed heelt,
Fijn dat de wond goed heelt,
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. ?Mirri schreef:Had de hond een muilkorf om Gonnie?gonnie schreef:
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Heeft volgens mij te maken met in welke modus een hond zit als ie bijt.Zamunda schreef:Dat mag uiteraard. Toch ben ik benieuwd naar hoe anderen hierover denken, vanuit interesse, niet vanuit relevantie.Tara schreef:Ik vind het helemaal niet relevant.Zamunda schreef:Toch vraag ik me dat af hoor gonnie. Een hond die jou vol in je been bijt, dat is toch geen vergissing (dus dat ie miste, of het niet doorhad)? Ik geloof best dat Jarah voor hem de trigger was, en hij misschien in jouw been beet bij gebrek aan beter.gonnie schreef:En de derde keer was ik dus aan de beurt, al denk ik wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen, die linkmichel had zich mooi achter me verstopt.
Biet kon in een ren vol op een stok klappen, waarbij ik vaak z'n tanden tegen mijn hand voelde.
Is nooit fout gegaan, nog geen schrammetje.
Layla, in eenzelfde spelletje, mikte een keer verkeerd, kwam in mijn vest uit, beet toen niet door, maar herstelde binnen een seconde om meteen vol in die stok te bijten.
Bij redirectie-beten heb ik alleen maar blauwe plekken, hooguit een schram opgelopen.
Maar zag dan ook wel vrijwel meteen een "Oeps-reactie" bij de hond.
Als een hond in een vechtmodus zit, wordt het een ander verhaal.
Wiel
-
gonnie
- Zeer actief
ranetje schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar. ?Mirri schreef:Had de hond een muilkorf om Gonnie?gonnie schreef:
Nee, hij had geen muilkorf om, een van haar buren vertelde dat hij hem niet om wilt.
Hoorde net trouwens van twee meisjes dat er nu verteld wordt dat de honden van mij en haar hond ruzie hadden en dat ik daarom gebeten ben.
Nou dat was niet waar, mijn buurvrouw heeft het zien gebeuren en mijn honden gingen pas blaffen volgens haar toen de hond op hen afgestormd kwam. Mijn honden doen niks hoor als er een hond op
hen af komt stormen. Ze gingen allebei gelijk achter mijn benen staan en probeerde weg te komen.
Ik ben ook eens een keer gebeten toen Nikkie eigenlijk Jarah wilde grijpen alleen was het toen alleen mijn velletje.
En tijdens het knokken van de meiden ben ik ook een keer in mijn hand gebeten.
Groetjes Gonnie.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn honden willen ook wel eens iets niet. Maar ze hebben soms heel weinig te willen. Dat beest moet gewoon gemuilkorfd voor er meer ongelukken gebeuren.
- Tineke
- Zeer actief
Nou inderdaad en zijn baasje gezien het niet onder controle kunnen houden van haar hond ook niet.Tara schreef:Die hond heeft helemaal niks te willen.gonnie schreef:ranetje schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar. ?Mirri schreef: Had de hond een muilkorf om Gonnie?
Nee, hij had geen muilkorf om, een van haar buren vertelde dat hij hem niet om wilt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl