Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

S@ndr@ schreef:
Cashel Vale schreef:ik denk wel eens, dat pitbul verbod was zo gek nog niet.................
en dan denk ik, dat je gemakshalve maar even vergeet dat er heel veel honden zijn gegaan, die niets, maar dan ook echt helemaal niets hadden misdaan :ugh:
En de eigenaren wisten dat deze honden niet moesten aanschaffen omdat ze verboden waren. Inderdaad de honden waren de klos, maar waarom!!!!!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Cashel Vale schreef:
S@ndr@ schreef:
Cashel Vale schreef:ik denk wel eens, dat pitbul verbod was zo gek nog niet.................
en dan denk ik, dat je gemakshalve maar even vergeet dat er heel veel honden zijn gegaan, die niets, maar dan ook echt helemaal niets hadden misdaan :ugh:
En de eigenaren wisten dat deze honden niet moesten aanschaffen omdat ze verboden waren. Inderdaad de honden waren de klos, maar waarom!!!!!!
Ook honden die er niets mee te maken hadden qua ras, alleen maar omdat ze er ergens in de verte op leken, vergis je niet die regeling deugde niet.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

S@ndr@ schreef:
Cashel Vale schreef:
S@ndr@ schreef:
Ook honden die er niets mee te maken hadden qua ras, alleen maar omdat ze er ergens in de verte op leken, vergis je niet die regeling deugde niet.
Maar mensen zoals hier nu maken het toch wel dat je denkt, zo slecht nog niet.......
Als ik kijk hoe vaak ik mijn wandelroute moet veranderen omdat er weer zo'n gezellig hondje los loopt :hmmm:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en zijn dat altijd pitbullen enz.en aanverwanten, de ongezelligerds die ik tegen kom zijn meestal jack russels en herder, O ja mijn eigen Puli is ook geen gezelligerd :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
dagmar88 schreef:
Neeltje schreef: Juist àls je als vreemde pup/hond in een roedel wordt gegooid, zul je je onderdanig gedragen, zodat je wordt geaccepteerd. Doe je dat niet, dan kunnen er rare dingen gebeuren.
Bij sommige honden zit dat er gewoon niet in. Die van mij stapte als pup ook al overal binnen alsof ze de eigenaar was.

Tibbe gedraagt zich meestal onderdanig en heeft voernijd. Ook al weet hij heel goed dat Charlie grommen niet accepteert en hij genadeloos op z'n flikker gaat krijgen, hij doet het toch en in z'n angst knokt hij terug.
Het kan, maar desondanks vind ik een 9 weken oud klapkaakkruisingpuppy dat terugvecht bij een correctie best een verontrustend beeld.
En als dat nou eens geen correctie was maar een aanval? :idea:
In ieder geval door de pup ervaren als een aanval?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Cashel Vale schreef:
S@ndr@ schreef:

Maar mensen zoals hier nu maken het toch wel dat je denkt, zo slecht nog niet.......
Als ik kijk hoe vaak ik mijn wandelroute moet veranderen omdat er weer zo'n gezellig hondje los loopt :hmmm:

Nou je kan ook overdrijven.

Hier lopen de meeste Staffords gewoon los.

Mijn honden zijn echt nog nooit door al die loslopende Staffords gegrepen, wel door vuilnisbakkies en herders.

Sterker nog een poosje terug hing Tama in een Stafford zijn oor omdat hij het vertikte om weg te gaan en opdringerig bleef, die Stafford deed toch echt helemaal niks terug ondanks dat het pijn deed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Valerie schreef:Overigens hebben mensen echt een verkeerd idee wat een vechthond is. Als ik morgen opsta en denk ja ik ga lekker geld verdienen met Jigzy ik ga haar laten vechten. Dan kom ik daar aan en wordt ik vierkant uitgelachen. "Ga maar weg met je dikke luie showhond". Waarschijnlijk zou ze er niets van bakken ook.
Waar ze ooit voor gefokt zijn heeft niets met een situatie op straat te maken. Je moet bedenken dat de hond zonder eigen keuze in een kleine ruimte wordt gezet waar deze niet uit kan. Het zijn hele kleine hokjes met hoge muren/afscheidingen. De honden worden eerst flink tegen elkaar opgestookt. Dan kan de hond kiezen 1 vechten 2 uit de box springen. Heeeeeeel veeeeeeel honden kiezen voor optie 2. Ze willen helemaal niet vechten. Dan gebeurd het gevecht toch. Je wordt gebeten. Je moet letterlijk vechten voor je leven want je kunt niet vluchten. Dus je kunt kiezen voor 1 jezelf verdedigen of 2 je leven gewoon opgeven en voor dood gaan liggen. Heel veel honden geven op. En stel dat je nog vecht kun je alsnog doodgaan omdat de ander sterker slimmer of fitter is.
Ook de échte daadwerkelijke vechthonden gaan er niet op uit om maar kleine hondjes te grijpen. Ze worden in een situatie gezet waaruit ze geen keuze hebben dan hun natuurlijke instincten te laten spreken en te vechten voor hun leven. Wat veel niet kunnen want waarom zijn anders échte vechthonden zo duur. Omdat elke Tyson op de hoek het zo goed kan? Nee. Waarschijnlijk springt Tyson van de hoek meteen uit de box zodra hij de kans krijgt.
Die brute honden die maar vechten tot de dood zijn een fabel.
Jij hebt zeker nog nooit in Amsterdam Zuidoost gelopen?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

gonnie schreef:
Cashel Vale schreef:
S@ndr@ schreef:

Nou je kan ook overdrijven.

Hier lopen de meeste Staffords gewoon los.

Mijn honden zijn echt nog nooit door al die loslopende Staffords gegrepen, wel door vuilnisbakkies en herders.

Sterker nog een poosje terug hing Tama in een Stafford zijn oor omdat hij het vertikte om weg te gaan en opdringerig bleef, die Stafford deed toch echt helemaal niks terug ondanks dat het pijn deed.

Hier eigenlijk ook. De meeste staff achtigen hier staan prima onder appel. Er zijn erbij die hebben angst voor kleine hondjes ''denk omdat ze er geen raad mee weten'' nou die lopen in een boog om ons heen prima. Sommigen vinden Toots juist heel erg leuk en Toots kan staffjes vaak waarderen.

Wel is het zo dat hier een aantal weken terug 2 Engelse Staffords in beslag genomen zijn na 2 zware incidenten 1 keer hadden ze een hondje lelijk te pakken gehad en hadden ze muilkorf plicht en aanlijn plicht. 2e incident hadden ze een hondje lelijk te pakken maar bij dat vrouwtje hadden ze de vinger eraf gebeten. Het toevallige is dat de baas een erg onverantwoord typ is jonge knul van 18/19 jaar die gewoon kickte op de drive van deze 2 honden. Bij de overige staffords die hier rondlopen zie je gewoon een groot verschil daarmee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

tommy, onze agressieve chihuahua, was laatst nog in het bos aan het spelen met een staffie :D
de staffies die hier loslopen zijn sociaal. als ze dat niet zijn, komen ze niet in het losloopbos.
alle honden met wat bredere kop zonder stamboom vielen destijds onder de RAD. een agressieve stafford met stamboom viel er niet onder, dus het had totaal geen nut.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Fafo schreef:
Nanna schreef:
EstherK schreef:Benthor en Iarik eten samen uit een statief met twee bakken. Mukkie staat er naast en eet uit een bak op de grond.
Geen enkel probleem. We hoeven er niet eens bij te blijven.
Nou, inderdaad. Hier staat alles na het eten gezamenlijk de pannen uit te likken en dan worden er soms drie neuzen in één pan tegelijk gestoken. Ze grommen niet eens.
Het is fantastisch :mrgreen:

Die van ons hebben dusdanig respect voor elkaar dat ze elkaar gewoon met rust laten :pffff:

Voorbeeldje. Op woensdag is moeders hier altijd met Bell en Syll. Als Syll toevallig aan het eten is en Nell wil ook (of Bell) dan gaat Nell gewoon achter Syll zitten en op het moment dat Syll klaar is duikt zij met haar waffel in de voerbak :F: Zijn wij bij mijn moeder op visite idem dito. Geen enkele hond gaat er ongegeneerd bijstaan en de ander "verdringen" omdat ze óók zo nodig moeten eten. Neenee :neenee: ze wachten allemaal netjes op hun beurt :ok:

Geven van een snack? Roep de naam (Nell,Bell of Syll) en diegene pakt het stukje dan zonder dat de ander deze probeert te pakken. Laat ik het op de grond vallen terwijl ze alle 3 bij me zitten idem. Degene wiens naam ik roep doet een stapje naar voren om het zo maar te zeggen om het stukje/snack te pakken.

Alleen Syll is nét ff wat anders. Als alles klaar is, gaat zij nogmaals rondsnuffelen of er niet nog een stukje op de grond is blijven liggen. Die gaat dan zelfs richting de mand van Bell bijvoorbeeld om te kijken of zij daar nog een stukje "vergeten" is op te eten :LOL: Soms heeft ze mazzel en ligt er wat en mág ze het ook. Soms heeft ze pech en ligt er niks of mág ze niet en geeft Bell een heel zacht grommetje (afhankelijk van wat ze hebben gehad) :lol1:

Houd daar zelf niet van alle honden tegelijkertijd te laten "aanvallen". Al gaat het 1000x goed. Kan altijd eens gebeuren dat er 1 niet lekker is of wat dan ook en plotsklaps op een ander duikt met als gevolg dat ze allen tegen elkaar beginnen :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Tara schreef:
lunaquinty schreef:de staffies die hier loslopen zijn sociaal. als ze dat niet zijn, komen ze niet in het losloopbos.
Utopie vrees ik. Ook in een losloopbos lopen honden los die daar eigenlijk niet zouden mogen lopen.
Hier liep ook een kangal die in het losloopbos een puppie doodbeet en meerdere andere honden had gegrepen.
Mijn oude reu is om niets door een Duitse Dog gegrepen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Allemaal losloopgebied hoor, maar toch liepen daar mensen met hondagressieve loeders die vonden dat se er auwk reg op hadde om daar hun hond los te laten lopen.
ik had het erover hoe het hier in mierlo gaat, en daar komen de agressieve staffies niet in het losloopbos, omdat de eigenaren verantwoordelijk genoeg zijn om geen risico's te nemen.
zo te lezen woon ik nog niet zo slecht. :LOL:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ben altijd extreem voorzichtig met eten en nieuwe honden.
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.
En dan gooi ik een handvol brokjes de tuin in en lach me gek om vijf honden die met volle mond het laatste brokje proberen te zoeken :LOL:
Ik gooi ook brokjes in de tuin en geen gezeik om het laatste brokje :cheer: tenminste niet van Dol haar kant :engel:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Honden krijgen hier wel gerust tegelijk een knabbel en dan zoekt iedereen een plekje op en eet het op.
Eten krijgt iedere hond hier op een eigen plekje en ook elke hond krijgt rustig de tijd zijn of haar bak leeg te eten.
Koekjes strooien doen wij nooit ,niet dat er ooit gevechten zijn geweest om eten al is het voor de andere honden wel duidelijk dat je van Rio zijn etensbak afblijft ,daar is hij wel duidelijk in.
Ons roedel functioneert prima samen en ik zie geen reden omdat met opzet in de soep te laten lopen.
En ja ik weet van leuk functionerende roedels die dat wel deden omdat er toch ooit voedselgevechten zijn uitgebroken.
Met eten neem ik dus nooit geen risico ,verder wordt alles gewoon gedeeld ,speeltjes en baasjes incluis :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tineke schreef:Honden krijgen hier wel gerust tegelijk een knabbel en dan zoekt iedereen een plekje op en eet het op.
Eten krijgt iedere hond hier op een eigen plekje en ook elke hond krijgt rustig de tijd zijn of haar bak leeg te eten.
Koekjes strooien doen wij nooit ,niet dat er ooit gevechten zijn geweest om eten al is het voor de andere honden wel duidelijk dat je van Rio zijn etensbak afblijft ,daar is hij wel duidelijk in.
Ons roedel functioneert prima samen en ik zie geen reden omdat met opzet in de soep te laten lopen.
En ja ik weet van leuk functionerende roedels die dat wel deden omdat er toch ooit voedselgevechten zijn uitgebroken.
Met eten neem ik dus nooit geen risico ,verder wordt alles gewoon gedeeld ,speeltjes en baasjes incluis :mrgreen:
Zo gaat dat hier ook. Die vraatzuchtige tokkel is in zijn opwinding in staat de koekkies uit de herders hun bek te rukken als ik zou gaan strooien, dus dat doen we maar niet :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik hoop dat TS wat andere verhalen en leuke foto's van de nieuwe roedel kan vertellen en kan laten zien.
Ergens is het natuurlijk voor die beesten ook een behoorlijke verandering. Er is een hond uit de roedel verdwenen, er is toch verdriet en spanning geweest om het verlies van Julia en best snel al een jonge pup erbij. Die zo het nu lijkt behoorlijk aanwezig is ook. Alles en iedereen moet zijn draai weer vinden lijkt mij.
Ik hoop dat de pup/hond bij de rest past ook qua karakter, karakter kun je volgens mij gewoon niet vormen. Gedrag kun je in sturen, karakter zit wat mij betreft in de hond.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hier geen gedoe met voerbakken bij elkaar nadat het vervolg was, van 2 vechtende DD-reuen.
Het was er uiteindelijk, denk ik toch wel tot gekomen. (Vanaf dat moment gescheiden eten gegeven)

Ella, als Spaanse zwerver, is zwaar de baas over Maatje. Echter eet ze niets in zijn bijzijn. :19: En laat ze haar eten kapen door Maatje als hij de gelegenheid krijgt.
Nouja, vanaf het gedoe met die 2 DD-reuen, geven we iedere hond z/h eigen plaatst om te eten en ook zodat ze elkaar niet kunnen zien.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Toen de kat er nog was liet Dol hem eten wachtte tot hij wegging bij zijn voerbak en dan pas liep zij erheen.
Kat bleef weleens expres een meter ernaast zitten en ging zich dan wassen..daar werd Dol zenuwachtig van :lol1:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Asterix schreef:Hier geen gedoe met voerbakken bij elkaar nadat het vervolg was, van 2 vechtende DD-reuen.
Het was er uiteindelijk, denk ik toch wel tot gekomen. (Vanaf dat moment gescheiden eten gegeven)

Ella, als Spaanse zwerver, is zwaar de baas over Maatje. Echter eet ze niets in zijn bijzijn. :19: En laat ze haar eten kapen door Maatje als hij de gelegenheid krijgt.
Nouja, vanaf het gedoe met die 2 DD-reuen, geven we iedere hond z/h eigen plaatst om te eten en ook zodat ze elkaar niet kunnen zien.

Baknijd staat ook echt los van rangorde. Cleo kon niet eten als Dapper naast haar stond en dat terwijl Cleo in alles Dapper de baas was verder :wink: Ze wist echter dat Dapper sterker was en ze wist ook dat hij zijn eten belangrijker vond dan dat zij het vond. :engel: Eva was als pup niet de baas over Dapper en Cleo en toch liepen die met een boog om haar bench heen als ze zat te kauwen of te eten. En zij kon dan grommen als een leeuw vanuit haar bench. Dapper mocht ook overdag niet in die bench. Dus als hij naar de ingang kwam dan rende pup Eva er op af en blokte hem. Hij respecteerde dat. :piew:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Hier kunnen ze alleen onder strikt appel samen eten, dus eten ze in alle rust apart.
En dan gooi ik een handvol brokjes de tuin in en lach me gek om vijf honden die met volle mond het laatste brokje proberen te zoeken :LOL:
Ik laat het ze gewoon zelf pakken :LOL:

Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Brigitte schreef: Ik laat het ze gewoon zelf pakken :LOL:

Afbeelding
Haha, geweldig. Leer je ze ook zelf de deksel eraf halen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Belle schreef:

Afbeelding
Ik stuur Jorla wel even langs om dat voor te doen.
Gewoon hoektand vasthaken in het deksel, pot tussen je poten en draaien maar! :lol1:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Belle schreef:

Afbeelding
Haha nee dat niet. Het zijn helemaal niet zo van die snoepers, Phantom staat er wel bij maar die lust het niet eens :mrgreen: ik had me omgedraaid om nog een zakje te pakken en toen ineens stonden ze erbij en Sjon en Slek er lekker uit te eten :mrgreen: normaal deel ik het gewoon uit. De honden die ik nu heb kunnen prima bij elkaar eten en snoepen maar ik doe dat niet gewoon voor de zekerheid alleen deze keer was zo grappig die stoute prikneuzen er ineens in :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Fafo schreef:
Nanna schreef:
Als ze allemaal op elkaar klappen om dat laatste brokje lach je iets minder denk ik.
Dat gebeurt hier niet. Anders zou ik geen koek strooien. Maar gelukkig kan dat gewoon met mn honden.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik gooi hier zeer regelmatig een maaltijd door de kennel heen, levert nooit gezeik op en dat met 1,5 vreselijk agressieve akita :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=-p9ObUrry6M
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lunaquinty schreef:
Tara schreef:
lunaquinty schreef:de staffies die hier loslopen zijn sociaal. als ze dat niet zijn, komen ze niet in het losloopbos.
Utopie vrees ik. Ook in een losloopbos lopen honden los die daar eigenlijk niet zouden mogen lopen.
Hier liep ook een kangal die in het losloopbos een puppie doodbeet en meerdere andere honden had gegrepen.
Mijn oude reu is om niets door een Duitse Dog gegrepen, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Allemaal losloopgebied hoor, maar toch liepen daar mensen met hondagressieve loeders die vonden dat se er auwk reg op hadde om daar hun hond los te laten lopen.
ik had het erover hoe het hier in mierlo gaat, en daar komen de agressieve staffies niet in het losloopbos, omdat de eigenaren verantwoordelijk genoeg zijn om geen risico's te nemen.
zo te lezen woon ik nog niet zo slecht. :LOL:
Ik zou daar toch maar niet zo maar vanuit gaan.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Inge O schreef:
Angelique. schreef:Ik gooi hier zeer regelmatig een maaltijd door de kennel heen, levert nooit gezeik op en dat met 1,5 vreselijk agressieve akita :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=-p9ObUrry6M
ik doe dit ook al ruim 10 jaar als ik wegga voor langere tijd, daarom de honden ook op het erf laat (ze kunnen dan binnen en buiten) en zelf rustig met de auto weg wil kunnen rijden zonder dat ze me allemaal achterna racen naar de poort, werkt al die tijd al prima.

maar als ik ze allemaal een stukje pensstaafje geef (doe ik als ik voor korte tijd wegga en ze binnen blijven) geef ik met opzet maar een klein stukje zodat ze er niet beginnen mee te morsen want om een gevallen stukje zou weer wel oorlog kunnen uitbreken omdat dat eerst een rechtmatige eigenaar had.
Is hier ook, al het kluifwerk voor langere tijd krijgen ze enkel onder toezicht, de 1 is sneller klaar als de ander en die gaat dan bij weer een ander "buurten" en dat kan wel gezeik opleveren dus het zekere voor het onzekere en enkel onder toezicht :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik geef ze hier ook geen 'groot kluifwerk' als ik er niet bij ben. Ze eten naast elkaar, likken elkaars bak uit, en zoeken samen naar koekjes, geen probleem. Maar die zoetsappige Golden hier is wel wat bezitterig, en Saar dan toch wel weer erg klein, en ook al komt het blij kluiven nooit verder dan "the stare" van Vera en Saar die afdruipt, ik ga dat risico niet nemen.
Ze krijgen 'hap, slik, weg' dingetjes als ik wegga (zodat ze me idd niet achterna lopen, kan baasje niet zo goed tegen :roll: :mrgreen: ), en kluiven doen ze maar als ik er ook ben :pffff:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lunatic schreef:
Machie schreef:Voedsel is van mij, tot ik het aan de hond gegeven heb. Dan is het voor de hond. Ik bemoei me nooit met hun eten en mocht ik kluiven willen innemen dan ruil ik ze. Ik kan ze wel afpakken als het moet maar vind dat niet fijn voor de hond.
Nou dit dus! Eens gegeven blijft gegeven, tot er echt noodzaak is om het terug te pakken dan!
Hiermee zorg je alleen maar dat ze als een debiel haar eten gaat bewaken of het in 2 sec naar binnen gaat schrokken.

Honden allemaal een vaste rustige plek geven om te eten wil ook wel helpen trouwens!

Toch niet.
Inmiddels eet ze een stuk rustiger, en laat mij gewoon alles doen met haar voer.
Iedereen hanteert andere methodes, dat wil niet zeggen dat het perse fout is.
Ze eet veel kalmer nu ik een aantal dagen bezig ben met haar te laten wennen aan het feit dat ik aan haar eten zit, en dat ze het gewoon verder op mag eten. Het wordt niet afgepakt.
Ze laat me nu ook gewoon haar bek van alle kanten aanraken als ze iets aan het eten is, zowel voer als kluif.
Mijn manier, en mijn keuze, en zolang ik het resultaat boek dat ik graag wil zien, en de hond mij leert vertrouwen, is er niets aan de hand.
:zweep:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mojuan schreef:
Toch niet.
Inmiddels eet ze een stuk rustiger, en laat mij gewoon alles doen met haar voer.
Iedereen hanteert andere methodes, dat wil niet zeggen dat het perse fout is.
Ze eet veel kalmer nu ik een aantal dagen bezig ben met haar te laten wennen aan het feit dat ik aan haar eten zit, en dat ze het gewoon verder op mag eten. Het wordt niet afgepakt.
Ze laat me nu ook gewoon haar bek van alle kanten aanraken als ze iets aan het eten is, zowel voer als kluif.
Mijn manier, en mijn keuze, en zolang ik het resultaat boek dat ik graag wil zien, en de hond mij leert vertrouwen, is er niets aan de hand.
Had iemand je al gezegd hoe goed je bent? Anders doe ik dat bij deze :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

nathalie71 schreef:Ik hoop dat het goed gaat komen zeker voor het poedeltje!

Ik heb dit topic met een hoop gemixte gevoelens gelezen....
Natuurlijk komt het goed! We zijn hard met de honden aan het werk hoor, er wordt goed opgevoed.
Weet je, toen ik Anders bij mijn twee Staffords nam, werd er hoog en laag gegild dat het wel mis zou gaan. Maar niets was minder waar. We hebben het prima begeleid, en de honden werden dikke maatjes.
Toen Moos erbij kwam waren de reacties over het algemeen prima.
Daarna kwam Blits erbij, en was er ook al gezeur vanwege bepaalde gedragsproblemen die hij had, en ik herinner me dat er toch ook mensen waren die vonden dat hij beter af was bij iemand zonder andere honden.
Inmiddels is dat hondje zo gelukkig met zijn roedeltje, hij is gek op het gezelschap van andere honden.
En nu met Tselfde gaat het ook echt wel goed komen. We zien al een enorm verschil in haar gedrag en in de reacties van de honden op elkaar.
Anders reageert al veel minder op Tselfde, en ze hebben al veel meer respect voor elkaar.
Ze blijven met z'n allen netjes naast elkaar op afstand zitten wachten tot alle voerbakjes klaar zijn gemaakt.
Ik roep ze 1 voor 1 bij naam en geef het voer elke dag op dezelfde volgorde, en geen 1 van allen probeert bij de bak van 1 van de anderen te kijken.
Tselfde weet inmiddels dat toch echt alleen maar haar bakje voor haar is, en dat ze de andere bakken niet aan mag raken, ook niet als ze leeg zijn.
Ze houdt nu netjes afstand, en is daarbij ook kalm.

Natuurlijk was dit topic een beetje provocerend, maar de reacties vond ik wel heel extreem.
En ja, eerlijk gezegd schrok ik van de overdrevenheid waarmee werd gereageerd, terwijl ik zelf nog geen woord aan uitleg had kunnen geven.
Het was ook een beetje bedoeld als topic met een knipoog, zo van 'ja ik zei dat ik er niet meer aan zou beginnen, ik deed het toch en oooooh wat heb ik gedaan'. Maar dan lollig bedoeld.
Het gevecht tussen Anders en Tselfde was 1 malig, en natuurlijk leer ik van zulke momenten.
Ik trek overal lering uit, en ga ermee aan de slag. Waar vergat ik op te letten? Hoe zorg ik dat ik het kan voorkomen? Wat ging er mis? Hoe leer ik ze dingen aan waardoor dit gedrag zich niet meer toont? etc etc.

Ze maakt elke dag zichtbaar veranderingen door, en ik zie in alles dat ze erg leergierig en zeer intelligent is.
Ze maakt sprongen, en dat bedoel ik in positieve zin.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”