Orson heeft in het verleden ook iemand gebeten die ongevraagd aan hem zat en dat vond ik toch ondanks de waarschuwing hartstikke rot.toots schreef:Tineke schreef:Oh ik denk ook dat er onder zowel grote als kleine bazen prutsers zitten daar ben ik van overtuigd eigenlijk wel.toots schreef:Ik geloof ook dat er prutsers zitten tussen zowel kleine als grote hondenbazen. Persoonlijk heb ik meer moeite met mensen die maar wat afprutsen met grote ''gevaarlijke'' rassen.
@Tineke hoe kom je op de 70% ?
Toots heeft bijvoorbeeld de da gebeten toen zijn anaalklieren uitgekepen werden, zijn wij nou ook prutsers?
Ik denk zelf van niet onze Toots gedraagt zich velen malen beter in meerdere opzichten dan de meeste grote honden in de omgeving.
Hij wordt ook net zo opgevoed als wat wij bij een grote hond zouden doen we hebben de afgelopen 10 dagen voor de hond van mijn schoonmoeder gezorgt een Mechel en behandelen Toots echt niet anders. Maar wel met wat aanpassingen i,v,m zijn formaat uiteraard.
Hij heeft in sommige opzichten wel degelijk een streepje voor bijv Dino mag niet op de bank ''Toots wel''
Toots mag bijna overal los, Dino zit bijna overal aangelijnd etc etc.
Zou jij weten dat je hond bijt en je geeft hem dan toch weer de kans ,dus ook bij de da ,dan vind ik dat niet echt slim.
En bij een hond die inmiddels al meerdere incidenten op zijn/haar naam heeft staan neem je maatregelen om dat te voorkomen lijkt mij, ook bij de da.
Die 70% komt niet van mij ,Dinos heeft berekend dat dat het aantal procenten is van de kleine hondjes welke zich niet gedragen.
Hoe hij aan die cijfers komt moet je even aan hem vragen, al geeft hij aan dat het topic gebaseerd is op eigen ervaringen en zoals nu inmiddels duidelijk wordt daar schieten de cijfers wel van omhoog
Mwah in Toots zijn geval was de da gewaarschuwd medegedeeld dat Toots zeer waarschijnlijk bij het Anaalkliergebeuren wel zou bijten ''andere ingrepen bij de da gaan gewoon goed overgens'' En dat we wel een neuskapje wilde kopen bij de da, Maar de da wilde het gewoon zonder proberen, nou gaat uw gang. Uiteindelijk toch maar een kapje opgedaan.
Heb niet alles gelezen en die 70 procent vroeg ik me gewoon bij af waar die vandaan kwam![]()
Maar gelukkig ben je niet van mening dat die prutsers alleen onder kleine honden eigenaren bestaan
Wel heb ik toen direct maatregelen getroffen om te zorgen dat het niet nogmaals zou gebeuren , en dat had toch ook zeker te maken met zijn formaat en kracht.
Een beet van een fila of van een chi is toch echt wel wat anders imo