Zeg, wat zit jij je nou op te winden over een kwinkslag, Marc? En dan nog niet eens eentje die door mijzelf in dit topic is ingebracht, maar ik memoreer hem nog wel even en met een smiley erachter en ook nadrukkelijk als kwinkslag. Ik schat jou in als iemand die intelligent genoeg is om dat onderscheid te kunnen maken.laeken schreef:De mannen kunnen gerust zijn? Kom zeg, ik denk dat er inhoudelijk meer gezegd is en dat dergelijke opmerkingen erg misplaatst en ook denigrerend zijn. Verder zal het me werkelijk een rotzorg zijn of je hem wel of niet castreert want het is mijn hond niet en je moet met hem doen waar je zin in hebt. Dus heb vooral niet de illusie dat het iets met mannelijkheid te maken heeft. Ik lees overigens dat we alleen met wat opvoedkundige zaken te maken hebben maar dat is geloof ik inmiddels ook wel duidelijk geworden gezien je besluit. Gebrek aan opvoeding castreer je niet weg en een gecastreerde hond is geen opgevoede hond. Trekken aan de riem heeft niets met ballen of geen ballen te maken. Er zijn ook genoeg teefjes die in de riem hangen. De best getrainde honden op deze wereld zijn nog altijd intact. Misschien iets om mee te nemen. Immers, goede trainers hoeven hun dieren niet te laten opereren om ze tot een makkelijker onderwerp te maken.
Maargoed, ik erger me inmiddels kapot aan je reacties omdat je mensen vraagt met je mee te denken en vervolgens een beetje bijdehand gaat lopen doen over mannen die zich geen zorgen meer hoeven maken omdat hij voorlopig zijn ballen mag houden. Castreer hem gewoon. Dat is toch waar dit op gaat uitdraaien en je hebt niemand verantwoording af te leggen hoor. Alleen je eigen hond. En als jij denkt dat je dit wil dan moet je hem vooral castreren. Ik en ik denk geen enkele man op dit forum zal daar ook maar 1 minuut van wakker liggen. Vandaar ook dat ik geen zin meer heb in deze topics eigenlijk. Soms probeer ik het maar het draait altijd op lezen wat je wil lezen uit en geloven wat je wil geloven. Advies is helemaal niet gevraagd. Bevestiging is wat er gevraagd wordt en als je die even niet krijgt komen er domme opmerkingen over mannelijkheid. Sta gewoon achter je besluit en castreer dat beest lekker. Succes en ik ben benieuwd wat de effecten er van zullen zijn. Misschien trekt hij wel niet meer omdat zijn piemeltje straks op de grond hangt onder zijn hangbuikje en lopen sowieso pijn doet.
De enige reden waarom ik dit topic heb geopend, was: Mèn, ik word even knijs van dat hitsige hypergedoe. In mijn eerste bericht geef ik al aan: ik ben er geen voorstander van, maar stel dat. Weegt het tegen elkaar op? Als je er geen zin in hebt om dat te lezen, lees het dan niet. Voor zover ik bevestiging heb gezocht, dan wel gevonden is dat in 'dus gewoon niet doen' en 'heb er gewoon even geduld mee en het gaat wel weer over.'
Al met al ben ik blij met de reacties, er worden ervaringen gedeeld, positieve en negatieve, en het is mooi dat je het met zo'n chip kunt uitproberen. Dan hoef je dus van je hondje niet meteen definitief lui en vadsig lustobject te maken. Ik weet niet of ik een chip ga doen omdat ik alles meeweeg wat er mee te wegen valt.
Op plekken waar dat prettiger, veiliger... is (op de stoep, langs de straat, bij het oversteken) neem ik ze kort en op plekken waar het kan laat ik de flex vrij. Het gaat om 2 rondjes per dag langs een aantal veldjes en tussen de veldjes neem ik ze kort. Naast hoeft voor mij niet, ik vind het zelfs prettiger als ze voor me lopen.ellen en de birmanen schreef:de hele discussie gelezen en al valt mij 1 ding op. jou hond(en) lopen aan een flex. als je ze nu eerst eens gewoon naast je leert lopen aan een gewone riem zodat zij hun PLAATS weten waar ze moeten lopen.
ik loop met 6 honden zonder getrek en allemaal keurig netjes naast me. ik heb nu 1 loopse teef in huis en 1 hele reu. hij moet het niet in zijn hoofd halen om haar te berijden.
ellen