Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup / hond erbij in 2014?
Moderator: moderatorteam
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Re: Pup / hond erbij in 2014?
Ook hier is het inmiddels zeker, in 2014 zal een Welsh Corgi Cardigan ons gezin komen uitbreiden 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Spannend hoor, ik ga voor je duimen morgen!MarjoSophie schreef:Ik hoop deze week te kunnen besluiten of er een pup komt of niet.
Ik heb morgen sollicitatie gesprek daar hangt alles vanaf.
Als ik wordt aangenomen is het ja, als ik het niet wordt is het nee
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Leuk, ik vind Corgi's altijd zulke leuke honden.KKiara schreef:Ook hier is het inmiddels zeker, in 2014 zal een Welsh Corgi Cardigan ons gezin komen uitbreiden
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Wij ook, maar dat mag duidelijk zijn hahaLongFields schreef:Leuk, ik vind Corgi's altijd zulke leuke honden.KKiara schreef:Ook hier is het inmiddels zeker, in 2014 zal een Welsh Corgi Cardigan ons gezin komen uitbreiden

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is maar goed ook.KKiara schreef:Wij ook, maar dat mag duidelijk zijn hahaLongFields schreef:Leuk, ik vind Corgi's altijd zulke leuke honden.KKiara schreef:Ook hier is het inmiddels zeker, in 2014 zal een Welsh Corgi Cardigan ons gezin komen uitbreiden
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Betekend bij jou 'in principe niet' niet 'ja'?RachelleAmericanBulldog schreef:In principe niet....maar ik zeg nooit,nooit haha....maar als het wel zo zou zijn...Is het toch echt weer een rode krullenbol
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Heb ik al gedaan, zie verderop in het topicCrista schreef:Heb jij ook niet iets te vertellen...?Bons schreef:Ohw wat leukCrista schreef:Ik hoop heel erg dat er een pup bij komt in 2014..![]()
Mijn vriend moet dan wel eerst zijn appartement verkocht hebben en we moeten dan samen een leuk huisje gevonden hebben.
Als alles dan op zijn plek is, komt er een ridgeback vriendje bij voor Mitch!![]()
Ik las wat berichten op Facebook vanmorgen waarbij ik alleen maar dacht: Gewoon doen!!!
We zijn er gewoon nog niet uit, we willen eigenlijk echt geen drie honden, dat hebben we al die jaren geroepen en een derde is ook bij eerdere nesten waar ik bij de geboorte was nooit aan de orde geweest. Maar deze combinatie vind ik helemaal geweldig... de moederhond heb ik nog net niet zelf gefokt zo zeer ben ik betrokken geweest bij het nestje waaruit zij geboren is. Ik heb een enorme klik met haar, ze is net een kruising tussen onze beide honden en ik wordt altijd helemaal vrolijk als ik dat koppie zie. Haar moeder is een volle zus van onze Daico en dus een halfzus van onze Cwazi. Ik ken die lijnen door en door. En de reu, die volg ik al sinds hij naar NL kwam en ik vind hem qua karakter en lijnen helemaal geweldig. Maar ja... we wouden er geen drie...
Dus ondertussen zijn we zo ver dat we zeggen okay... 't is niet dat we er de tijd, de ruimte en de middelen niet voor hebben, dus we wachten gewoon af... Ze zijn nog niet allemaal besproken dus die luxe hebben we voorlopig nog en wordt ons ook gegeven
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Bons
- Zeer actief
Ja, zelfs als het niet door gaat is het leuk er en beetje over te dromen 
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat lijkt me ook. Maar ik hoop eigenlijk dat het doorgaat, dan zien we in ieder geval heel veel prachtige puppyfoto's denk ik zo.Bons schreef:Ja, zelfs als het niet door gaat is het leuk er en beetje over te dromen
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Waarschijnlijk.. heel waarschijnlijk komt Kuda toch in 2014 bij ons wonen.. zo ziet het eruit iig..
-
Mieke-Bo
Het is even afwachten wat er precies uit het nest komt maar ik hoop dat mijn toekomstige kind rond de 25 december geboren word! 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Mieke-Bo
Ja, ben heel benieuwd. Pups komen uit stamboom ouders en in eerste instantie wouden ze de pups niet aanmelden bij raad van beheer. Maar omdat ze nu toch best veel aanvragen voor pups met stamboom krijgen gaan ze ze toch aanmelden! Dus was mijn interesse gelijk gewekt.
Het ras past prima bij Bo, dat vond ik wel zwaar wegen in mijn keuze.
Ben zoooo benieuwd

Ben zoooo benieuwd
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Pup / hond erbij in 2014?
Mieke-Bo schreef:Ja, ben heel benieuwd. Pups komen uit stamboom ouders en in eerste instantie wouden ze de pups niet aanmelden bij raad van beheer. Maar omdat ze nu toch best veel aanvragen voor pups met stamboom krijgen gaan ze ze toch aanmelden! Dus was mijn interesse gelijk gewekt.
Ben zoooo benieuwd![]()
![]()
Ehmmm de dekking moet binnen 3 weken bij de RvB aangemeld worden, dus als ze 25-12 verwacht worden is dat veel te laat en alleen aanmelden / registreren ivm veel interesse voor stamboomhonden?!?!?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat dacht ik ook al inderdaad, vind dat een vaag verhaal eerlijk gezegd.crutz schreef:Mieke-Bo schreef:Ja, ben heel benieuwd. Pups komen uit stamboom ouders en in eerste instantie wouden ze de pups niet aanmelden bij raad van beheer. Maar omdat ze nu toch best veel aanvragen voor pups met stamboom krijgen gaan ze ze toch aanmelden! Dus was mijn interesse gelijk gewekt.
Ben zoooo benieuwd![]()
![]()
Ehmmm de dekking moet binnen 3 weken bij de RvB aangemeld worden, dus als ze 25-12 verwacht worden is dat veel te laat en alleen aanmelden / registreren ivm veel interesse voor stamboomhonden?!?!?
- Bons
- Zeer actief
Hahaha ja da's ook een redenLongFields schreef:Ja, dat lijkt me ook. Maar ik hoop eigenlijk dat het doorgaat, dan zien we in ieder geval heel veel prachtige puppyfoto's denk ik zo.Bons schreef:Ja, zelfs als het niet door gaat is het leuk er en beetje over te dromen
We gaan in elk geval van het weekend weer even kijken, dat wordt voor Lief de eerste x dat ie ze ziet. Het zullen dan wel binnenfoto's worden, maar dat mag de pret niet drukken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Dat dacht ik ook al inderdaad, vind dat een vaag verhaal eerlijk gezegd.crutz schreef:Mieke-Bo schreef:Ja, ben heel benieuwd. Pups komen uit stamboom ouders en in eerste instantie wouden ze de pups niet aanmelden bij raad van beheer. Maar omdat ze nu toch best veel aanvragen voor pups met stamboom krijgen gaan ze ze toch aanmelden! Dus was mijn interesse gelijk gewekt.
Ben zoooo benieuwd![]()
![]()
Kijk waarschijnlijk komt de fokker weg met nu insturen vd dekaangifte en dan een boete van rond de 30€, maar gezondheidstesten en fok via de vereniging wat Mieke eerst aanhaalde dat ze daar belang aan hechtte lijkt me nu lastig.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!
- Bons
- Zeer actief
LongFields schreef:Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!
Ja zal ik doen, jammer dat je niet gewoon vanuit FB kunt linken, dat zou veel makkelijker zijn.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik link altijd de individuele foto's vanaf mijn FB, gebruik eigenlijk zelden nog een uploadsite als photobucket.Bons schreef:LongFields schreef:Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!![]()
Ja zal ik doen, jammer dat je niet gewoon vanuit FB kunt linken, dat zou veel makkelijker zijn.
-
Mieke-Bo
Crutz en longfields, zal het even toelichten. Ik snap jullie ding even niet. Is ook mijn eerste ervaring op dat gebied dus hulp is welkom.
Vader, moeder en oma wonen onder 1 dak. Al deze 3 staan ingeschreven bij de vereniging. Papa mag zich volgens verenigings eisen voortplanten.
Pups hebben dus erkende achtergrond. Het is dan eigen keus van Fokker wat betreft goedkope verkoop zonder stamboom of duurdere verkoop met. Achtergrond is bekend, pups dus ook maar zonder dat papier niet officieel. Voor iemand die geen waarde hecht aan voortplanting maar wel aan geld kan dit een optie zijn.
Help mij even met waarom dit vaag is of raar. Ik zie er namelijk geen kwaad in. Wat wel zou moeten volgens jullie????
Na wat research gedaan te hebben ga ik voor een reu. Alles wat bij fokken komt kijken (al is dit maar eenmalig) is best een hoop. Bedankt voor de hulp overigens. Word gewaardeerd!
Vader, moeder en oma wonen onder 1 dak. Al deze 3 staan ingeschreven bij de vereniging. Papa mag zich volgens verenigings eisen voortplanten.
Pups hebben dus erkende achtergrond. Het is dan eigen keus van Fokker wat betreft goedkope verkoop zonder stamboom of duurdere verkoop met. Achtergrond is bekend, pups dus ook maar zonder dat papier niet officieel. Voor iemand die geen waarde hecht aan voortplanting maar wel aan geld kan dit een optie zijn.
Help mij even met waarom dit vaag is of raar. Ik zie er namelijk geen kwaad in. Wat wel zou moeten volgens jullie????
Na wat research gedaan te hebben ga ik voor een reu. Alles wat bij fokken komt kijken (al is dit maar eenmalig) is best een hoop. Bedankt voor de hulp overigens. Word gewaardeerd!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Een stamboom aanvragen voor de pups kost in verhouding niet veel dus is het een beetje vreemd dat ze dat niet gedaan hebben. Als fokkers geen stamboom aanvragen is het vaak omdat ze niet volgens de regels gehandeld hebben en bijvoorbeeld de teef te vroeg na een vorig nest weer hebben laten dekken.
Het klinkt in ieder geval alsof er iets niet helemaal deugt.
Groetjes, Marjan
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Mieke-Bo schreef:Crutz en longfields, zal het even toelichten. Ik snap jullie ding even niet. Is ook mijn eerste ervaring op dat gebied dus hulp is welkom.
Als je via de vereniging wil fokken moet de combinatie vaak vooraf aangevraagd en goedgekeurd zijn, dus niet enkel de honden individueel.
Om stambomen aan te kunnen vragen (los van fok via vereniging) moet je de dekking binnen 3 weken melden bij de raad van beheer en daarna de pups binnen 10 dagen na de geboorte.
Als de teef dus volgende week is uitgerekend dan is die 3 weken waar binnen de dekking aangegeven moet worden allang voorbij. Bij enkele dagen krijg je een boete van rond de 30€, maar weet niet of ze dat ook nog zo doen als je zo laat bent.
- Bons
- Zeer actief
Ohw werkt dat tegenwoordig? Ik dacht dat de foto's dan alleen te zien waren voor mensen die op FB aangemeld zaten.LongFields schreef:Ik link altijd de individuele foto's vanaf mijn FB, gebruik eigenlijk zelden nog een uploadsite als photobucket.Bons schreef:LongFields schreef:Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb nooit klachten gehoord van mensen die op de diverse fora mijn foto's die ik vanaf FB gelinkt heb niet konden zien, dus ja, volgens mij werkt dat gewoon.
Kijk, hier bijvoorbeeld, allemaal gelinkt via FB: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=279236
Kijk, hier bijvoorbeeld, allemaal gelinkt via FB: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=279236
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dit dus, het papiertje van de stamboom zelf kost maar 50-70 euro per pup.Nawosh schreef:Een stamboom aanvragen voor de pups kost in verhouding niet veel dus is het een beetje vreemd dat ze dat niet gedaan hebben. Als fokkers geen stamboom aanvragen is het vaak omdat ze niet volgens de regels gehandeld hebben en bijvoorbeeld de teef te vroeg na een vorig nest weer hebben laten dekken.

-
Mieke-Bo
Ik ga het eens vragen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Precies, daarom vind ik het ook maar een vaag verhaal, als de ouderdieren gewoon vinnen de eisen van de RV vallen en beide een stamboom hebben en de combi valt binnen de regels van het Basis Reglement Stambomen, dan is het nauwelijks moeite en per pup maar een euro of 70 duurder om gewoon die stambomen wel aan te vragen.Barnsley schreef:Dit dus, het papiertje van de stamboom zelf kost maar 50-70 euro per pup.Nawosh schreef:Een stamboom aanvragen voor de pups kost in verhouding niet veel dus is het een beetje vreemd dat ze dat niet gedaan hebben. Als fokkers geen stamboom aanvragen is het vaak omdat ze niet volgens de regels gehandeld hebben en bijvoorbeeld de teef te vroeg na een vorig nest weer hebben laten dekken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Barnsley schreef:Dit dus, het papiertje van de stamboom zelf kost maar 50-70 euro per pup.Nawosh schreef:Een stamboom aanvragen voor de pups kost in verhouding niet veel dus is het een beetje vreemd dat ze dat niet gedaan hebben. Als fokkers geen stamboom aanvragen is het vaak omdat ze niet volgens de regels gehandeld hebben en bijvoorbeeld de teef te vroeg na een vorig nest weer hebben laten dekken.
Dacht tegenwoordig 75€ per pup incl de chip en als je geen lid bent vd rasvereniging eenmalig 100/110€ voor het nest.