Mit schreef:mireille schreef:Oh mijn hemel haha, het wordt steeds mooier.
Wat ik me dan gelijk afvraag, zijn die 2 thuis dan zulke engeltjes of heeft mit wat verzwegen lol
Engeltjes niet maar zo erg als ik hier lees ook niet

Nee ze zijn druk maar slapen ook veel bij ons. Het is denk ik deels zo dat ze wisselen nu en deels dat wij ze elke dag een uur los laten rennen buiten. Dat scheelt wat stoom.
Maar ze komen niks tekort lees ik in elk geval

Tja, loslaten lopen durf ik toch echt niet.

Dus een aantal keren per dag een half uurtje uitlaten en voor de rest moeten ze zichzelf vermaken in huis en tuin. Wat overigens prima lukt. Vanavond hebben ze een nieuw spelletje bedacht. Twee zelfs.
De eerste is de buurhond (sowieso een vervelende keffer) over de rooie krijgen door zogenaamd uit te vallen door de schutting. Het beest moet nu na een paar schuimbekkende sessies aan de alprazolam.
Het tweede spelletje betreft mijn trouwboompje. Ik heb een betegelde tuin met een kleine border en één boompje. Ooit gekregen van collega's voor mijn huwelijk.
Een schattig boompje dat ondanks mijn gitzwarte vingers (alle groeiers en bloeiers storten normaal gesproken zieltogend neer als ik er al naar kijk) al twaalf jaar dapper weer en wind weerstaat en zelfs Isis' pogingen om de stam als krabpaal te gebruiken overleefd.
Tot er twee vernielzuchtige cavia's langskwamen. Die vinden het nl. héérlijk om voornoemd boompje uit te graven. Waarschijnlijk uit wetenschappelijke interesse, waar ik natuurlijk vol begrip voor ben. Wie ben ik om de natuurlijke onderzoeksdrift van ontluikende genietjes in te dammen.
Ware het niet dat ik ongeveer dezelfde gevoelens koester voor het boompje als zoonlief voor zijn knuffel.
Dus ik heb nu de stakker (boom dan, niet de wawa's) gebarricadeerd met bloempotten.
Ben benieuwd of dat werkt. En zo ja, hoe lang...