Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door May Linn »

Stel nou dat je gelijk hebt hé Yuri.
Hoe komt het dan dat al die honden 100 jaar geleden niet allemaal ziek werden? want toen bestonden er nog geen brokken.
En kregen ze tafelrestjes die ook vaak niet geschikt waren om voor onszelf te eten (pens enzo).
Sterker nog de hond floreerde en het werden er steeds meer en meer rassen.
De hond heeft leren overleven, dat is wat anders dan omnivoor worden in zo'n korte tijd.

Kijk ook eens naar de kat dan, lopen die hetzelfde risico bij versvlees?
Een kat is toch wel een carnivoor?
Vele katten vangen zelf vogels, muizen enzo en toch hoor je nooit dat er vele katten ziek zijn door het eten van dit rauwe voedsel.
Wat maakt deze bacteriën anders dan die in vlees van honden?
En honden in het buitenland, dingo's bv die hebben nog nooit van brokjes gehoord en toch doen ze het daar heel goed op wild en kadavers.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

malinois schreef:
yuri36 schreef:Tandsteen ligt trouwens ook heel erg aan de hond zelf: 1 hond van ons had altijd van dat enorm dikke, vieze, plakkerige speeksel en had nooit tandsteen, ook met 9 jaar nog niet, maar een andere hond al met 3 jaar en ze kregen dezelfde brokken.
nou nog 1 x voor jou... mijn hond is 5 jaar. Heeft altijd kvv icm brok gehad. En altijd altijd tandplak/tandsteen. Krijgt nu sinds kort (zeg maand of 2) alleen maar kvv en alles is weg. Verder geen enkele verandering alleen het voer. Dus rara waar dit door komt... niet door erfelijkheid blijkbaar....
Ik ga er vanuit dat de aanleg voor tandsteen ook per hond verschilt, dat wel.
Maar dan zou ik honden met die gevoeligheid zeker op vers zetten :pffff: . Dat scheelt weer DA-kosten voor het verwijderen van overtollig tandsteen en/of gedoe met poetsen :E: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

:idea:
Yuri is de nieuwe aboutbuddha (of zoiets), maar dan op brokgebied
En de groeten van de mannen :zwaai
Liesbeth
Zeer actief

Reny schreef::idea:
Yuri is de nieuwe aboutbuddha (of zoiets), maar dan op brokgebied
Dat gemixt met RubyRed en PdB, volgens mij.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
malinois schreef: nou nog 1 x voor jou... mijn hond is 5 jaar. Heeft altijd kvv icm brok gehad. En altijd altijd tandplak/tandsteen. Krijgt nu sinds kort (zeg maand of 2) alleen maar kvv en alles is weg. Verder geen enkele verandering alleen het voer. Dus rara waar dit door komt... niet door erfelijkheid blijkbaar....
Door het rauw vlees natuurlijk, daar zitten waarschijnlijk bepaalde enzymen in die wat doen met het tandsteen.
Maar daarmee kun je de bezwaren die aan rauw vlees kleven niet wegpoetsen.

Het voorbeeld wat ik je gaf van een jongeman die net genezen was van leukemie maar overlijdt door zo'n resistente bacterie, of een vrouw die al jaren niet meer het ziekenhuis uitkomt door open wonden door resistente bacteriën, die niet te genezen zijn, ik vind dat je daar wel heel lichtjes overheen gaat. Ik denk dat als het jezelf zou treffen, je kinderen of man, dat je er dan heel anders over zou denken.

Hier in Nederland gaat het nog redelijk gooed wat de resistente bacteriën betreft, maar ook hier zal het misgaan uiteindelijk.
Niet alleen in België, maar ook in andere Europese landen en in Amerika, is het probleem levensgroot aan het worden.
En je hoeft lang niet altijd een zeer verzwakt immuunsysteem te hebben.
In landen waar resistente bacteriën erg aanwezig zijn, kan een eenvoudige operatie al tot zware problemen leiden.

Mensen beseffen ook niet dat de antibiotica op aan het raken zijn. Mensen denken dat er steeds wel weer nieuwe antibiotica gemaakt worden, maar helaas, er komen nauwelijks nog nieuwe soorten antibiotica bij.
Met TBC is het nu al zo dat er tbc-soorten bestaan die niet meer te genezen zijn. Als wij met z'n allen zo doorgaan zijn andere ziektes straks ook niet meer te genezen en zitten we terug in het tijdperk toen er nog geen antibiotica was.
Dit is geen doemscenario, dit is heel goed mogelijk. Wij het thema een beetje kent of volgt, weet dat.
Natuurlijk is het op zn zachts gezegd vreselijk als je dit gebeurd, maar dat het gebeurd is al jaren zo.... dar is niks nieuws.... nogmaals mensen worden veel te 'schoon' kunnen niks meer hebben... hebben totaal geen weerstand meer...
Weerstand moet je opbouwen niks meer en niks minder.
En ja ik doe daar in die zin makkelijk over dat ik me daar niet druk over ga maken idd. dan heb ik nl. geen leven meer.

ow enne... niet meer naar de supermarkt gaan hoor Yuri, levensgevaarlijk :N:

http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 10177.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op sommige winkelwagentjes zitten meer bacteriën dan op de toiletbril van een openbaar toilet. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Voor het onderzoek namen de wetenschappers monsters van 85 winkelwagentjes en bestudeerden ze op de aanwezigheid van bacteriën.
Op 72 procent van de winkelwagentjes werd sporen van uitwerpselen gevonden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef:Tandsteen ligt trouwens ook heel erg aan de hond zelf: 1 hond van ons had altijd van dat enorm dikke, vieze, plakkerige speeksel en had nooit tandsteen, ook met 9 jaar nog niet, maar een andere hond al met 3 jaar en ze kregen dezelfde brokken.
nou nog 1 x voor jou... mijn hond is 5 jaar. Heeft altijd kvv icm brok gehad. En altijd altijd tandplak/tandsteen. Krijgt nu sinds kort (zeg maand of 2) alleen maar kvv en alles is weg. Verder geen enkele verandering alleen het voer. Dus rara waar dit door komt... niet door erfelijkheid blijkbaar....
Ik ga er vanuit dat de aanleg voor tandsteen ook per hond verschilt, dat wel.
Maar dan zou ik honden met die gevoeligheid zeker op vers zetten :pffff: . Dat scheelt weer DA-kosten voor het verwijderen van overtollig tandsteen en/of gedoe met poetsen :E: .
tuurlijk is dat zo, maar als het bij een oudere hond in een paar weken totaal verdwijnt na overgezet te zijn op ander voer dan ligt het imo toch echt aan het voer. Dat de ene hond het sneller zal krijgen dan de ander dat geloof ik direct maar voer werkt daar wel aan mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Beste May Linn,

Je geeft al bijna zelf het antwoord, ik heb het trouwens al vaker gezegd hier:

De vogels, de muizen enzo, die door katten gevangen worden, hebben nooit antibiotica gekregen. Die muizen en die vogels bevatten dan ook geen resistente bacteriën.
En waarom de honden 100 jaar geleden niet ziek werden? Toen bestonden er nog geen antibiotica. Het vee kreeg nog geen antibiotica en het vlees kon nog geen resistente bacteriën bevatten.
Nu krijgt het vee antibiotica die ook bij honden en mensen gebruikt worden. Als een hond of wijzelf ziek worden door zo'n resistente bacterie, dan helpt de antibiotica ook niet meer als wij 'm nodig hebben.

Mensen die een beetje opgelet hebben tijdens Biologie op de middelbare school en/of een beetje kennis hebben van medische zaken, snappen dat. Heb je daar weinig verstand van, dan kunnen mensen je heel makkelijk vanalles wijs maken.
En dat gebeurt heel vaak als het om voeren van rauw vlees gaat.

May Linn schreef:Stel nou dat je gelijk hebt hé Yuri.
Hoe komt het dan dat al die honden 100 jaar geleden niet allemaal ziek werden? want toen bestonden er nog geen brokken.
En kregen ze tafelrestjes die ook vaak niet geschikt waren om voor onszelf te eten (pens enzo).
Sterker nog de hond floreerde en het werden er steeds meer en meer rassen.
De hond heeft leren overleven, dat is wat anders dan omnivoor worden in zo'n korte tijd.

Kijk ook eens naar de kat dan, lopen die hetzelfde risico bij versvlees?
Een kat is toch wel een carnivoor?
Vele katten vangen zelf vogels, muizen enzo en toch hoor je nooit dat er vele katten ziek zijn door het eten van dit rauwe voedsel.
Wat maakt deze bacteriën anders dan die in vlees van honden?
En honden in het buitenland, dingo's bv die hebben nog nooit van brokjes gehoord en toch doen ze het daar heel goed op wild en kadavers.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Denise. schreef:
yuri36 schreef:
Denise. schreef:Even over dat vreselijke gevaar van rauwe kip, ik zag laatst een programma waarin een gezin alles rauw at. Dus ook rauw vlees waaronder kip. Die slurpte zo rauwe kipfilets naar binnen. En die mensen hadden nergens last van :19:
Je zou toch denken dat ze spontaan dood neer hadden moeten vallen. :denken: Niet dat ik nu rauwe kip ga eten, maar blijkbaar is het toch niet zo gevaarlijk.
Sorry Denise, maar dat het niet zo gevaarlijk is, denken alleen maar mensen die er óf niet zoveel van weten, óf die het egwoon niet serieus willen nemen.
Antibiotica-resistente bacteriën hoeven niet meteen een probleem te vormen, maar kunnen wel zeer ernstige problemen geven als je immuunsysteem verzwakt is.
Ik herinner me een documentaire van een boerenfamilie waar 1 van de gezinsleden een ernstige hartkwaal had en een operatie moest ondergaan. Ze hadden MRSA onder de leden, opgelopen door hun vee. Op zich waren ze er niet ziek van, maar ivm die operatie leverde die MRSA-bacterie wel een zeer groot probleem op. Ook al omdat die mensen zelfs met zware antibiotica niet mrsa-vrij te krijgen waren.

Ik zeg toch niet dat iedereen maar lekker rauwe kip moet gaan eten? Ik eet ook geen rauwe kip, maar die mensen deden het al jaren en blijkbaar treedt er dan toch een soort gewenning op :19:
Misschien, maar als éen van die mensen erg ziek wordt, en het immuunsysteem zwak wordt, kan het zijn dood betekenen.

Lees hier maar wat die bacteriën zoals die nu in kip voorkomen, kunnen aanrichten:

http://nos.nl/artikel/187040-eerste-dod ... terie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De dode was een 85-jarige vrouw, ow, die was al oud hoor ik je zeggen, maar had je het leuk gevonden als het jouw oma was geweest, die zonder die bacterie misschien wel 95 was geworden?
Bovendien kan het nog erger: stel je krijgt borstkanker als je 40 bent. je krijgt chemo, je verzwakt. je bent al jaren geleden besmet met zo'n resistente bacterie. Nooit iets van gemerkt, maar de bacterie zit wel in je lichaam. Nu je lichaam door de chemo verzwakt is, steekt die bacterie de kop op en word je doodziek door die bacterie en ga je eraan dood. Je reinste horror toch? helaas, het is niet alleen maar horror, het gebeurt echt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ja duh, wat heeft dit nou met elkaar te maken?
Liesbeth
Zeer actief

yuri36 schreef:Beste May Linn,

De vogels, de muizen enzo, die door katten gevangen worden, hebben nooit antibiotica gekregen. Die muizen en die vogels bevatten dan ook geen resistente bacteriën.
En waarom de honden 100 jaar geleden niet ziek werden? Toen bestonden er nog geen antibiotica. Het vee kreeg nog geen antibiotica en het vlees kon nog geen resistente bacteriën bevatten.
Nu krijgt het vee antibiotica die ook bij honden en mensen gebruikt worden. Als een hond of wijzelf ziek worden door zo'n resistente bacterie, dan helpt de antibiotica ook niet meer als wij 'm nodig hebben.

Mensen die een beetje opgelet hebben tijdens Biologie op de middelbare school en/of een beetje kennis hebben van medische zaken, snappen dat. Heb je daar weinig verstand van, dan kunnen mensen je heel makkelijk vanalles wijs maken.
Ik denk dat de meeste mensen en dieren ziek worden omdat ze zelf al veel te veel AB gekregen hebben voor het minste geringste kuchje.
Jarenlang hebben artsen en dierenartsen grif rondgestrooid met AB.

Neemt niet weg dat veel vleesdieren opgefokt zijn met AB en dat er op die manier meer AB in het millieu is gekomen dan mij lief is. Dat ontken ik niet, maar komop zeg, waar jij mee bezig bent slaat als een tang op een varken, je bent bezig als een kip zonder kop en je werkt op mij (en anderen als ik eea zo lees) als een rode lap op een stier.

Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Dus yuri, jij beweert dat MRSA overdracht via rauw vlees van honden gebeurd?

Serieus? Ooit in een ziekenhuis geweest?
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Ik meen dit heel serieus, Malinois, ik denk dat je helemaal geen idee hebt waarover we praten.
Mensen moeten inderdaad weerstand opbouwen, te hygienisch opvoeden is ook niet goed, dan ontstaan vooral allergieën.
Maar resistente bacteriën, dat is en gaat een steeds groter probleem worden waarbij de wetenschappers met hun handen in het haar zitten.
Elk mens kent perioden van minder weerstand in zijn leven. Dat kan al bijvoorbeeld na een griep.
Als je minder weerstand hebt en zo'n resistente bacterie maakt je doodziek en er zijn geen antibiotica meer die helpen, dan is het einde oefening.
Dit zijn geen dingen om licht over te denken.
Nogmaals, in Nederland kennen we het fenomeen nog niet zo, omdat artsen altijd heel voorzichtig zijn omgesprongen met antibiotica. Helaas wordt het vee er wel mee volgepompt en daardoor gaan we toch de problemen van resistente bacteriën ook hier in Nederland krijgen.

Kijk, met dat hele gedoe van de Mexicaanse griep, heb ik gelijk gezegd dat het zwaar overdreven was.

Maar dit probleem, van de resistente bacteriën, is van een totaal andere orde.
Het zou weleens erger dan HIV/AIDS kunnen worden.
Tegen HIV/Aids kun je je beschermen, dat krijg je niet supermakkelijk. Deze resistente bacteriên kunnen uitgroeien tot een nog veel groter probleem.

Mensen doen er vaak zo lacherig over, omdat ze nooit geleefd hebben in de tijd dat er nog geen antibiotica was. Wij vertrouwen op de wetenschap en artsen, en kunnen ons al bijna niet voorstellen dat er een tijd was, waarin in bijna elk gezin doden vielen door zoiets "simpels" als een longontsteking. En toch kan die tijd weer terugkomen.Het komt al voor, hoewel gelukkig nog maar zeer zelden, dat mensen overlijden aan longontsteking, omdat de antibiotica niet meer werken.
malinois schreef:
yuri36 schreef:
malinois schreef: nou nog 1 x voor jou... mijn hond is 5 jaar. Heeft altijd kvv icm brok gehad. En altijd altijd tandplak/tandsteen. Krijgt nu sinds kort (zeg maand of 2) alleen maar kvv en alles is weg. Verder geen enkele verandering alleen het voer. Dus rara waar dit door komt... niet door erfelijkheid blijkbaar....
Door het rauw vlees natuurlijk, daar zitten waarschijnlijk bepaalde enzymen in die wat doen met het tandsteen.
Maar daarmee kun je de bezwaren die aan rauw vlees kleven niet wegpoetsen.

Het voorbeeld wat ik je gaf van een jongeman die net genezen was van leukemie maar overlijdt door zo'n resistente bacterie, of een vrouw die al jaren niet meer het ziekenhuis uitkomt door open wonden door resistente bacteriën, die niet te genezen zijn, ik vind dat je daar wel heel lichtjes overheen gaat. Ik denk dat als het jezelf zou treffen, je kinderen of man, dat je er dan heel anders over zou denken.

Hier in Nederland gaat het nog redelijk gooed wat de resistente bacteriën betreft, maar ook hier zal het misgaan uiteindelijk.
Niet alleen in België, maar ook in andere Europese landen en in Amerika, is het probleem levensgroot aan het worden.
En je hoeft lang niet altijd een zeer verzwakt immuunsysteem te hebben.
In landen waar resistente bacteriën erg aanwezig zijn, kan een eenvoudige operatie al tot zware problemen leiden.

Mensen beseffen ook niet dat de antibiotica op aan het raken zijn. Mensen denken dat er steeds wel weer nieuwe antibiotica gemaakt worden, maar helaas, er komen nauwelijks nog nieuwe soorten antibiotica bij.
Met TBC is het nu al zo dat er tbc-soorten bestaan die niet meer te genezen zijn. Als wij met z'n allen zo doorgaan zijn andere ziektes straks ook niet meer te genezen en zitten we terug in het tijdperk toen er nog geen antibiotica was.
Dit is geen doemscenario, dit is heel goed mogelijk. Wij het thema een beetje kent of volgt, weet dat.
Natuurlijk is het op zn zachts gezegd vreselijk als je dit gebeurd, maar dat het gebeurd is al jaren zo.... dar is niks nieuws.... nogmaals mensen worden veel te 'schoon' kunnen niks meer hebben... hebben totaal geen weerstand meer...
Weerstand moet je opbouwen niks meer en niks minder.
En ja ik doe daar in die zin makkelijk over dat ik me daar niet druk over ga maken idd. dan heb ik nl. geen leven meer.

ow enne... niet meer naar de supermarkt gaan hoor Yuri, levensgevaarlijk :N:

http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 10177.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op sommige winkelwagentjes zitten meer bacteriën dan op de toiletbril van een openbaar toilet. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Voor het onderzoek namen de wetenschappers monsters van 85 winkelwagentjes en bestudeerden ze op de aanwezigheid van bacteriën.
Op 72 procent van de winkelwagentjes werd sporen van uitwerpselen gevonden.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Liesbeth schreef:

Ik denk dat de meeste mensen en dieren ziek worden omdat ze zelf al veel te veel AB gekregen hebben voor het minste geringste kuchje.

Neemt niet weg dat veel vleesdieren opgefokt zijn met AB en dat er op die manier meer AB in het millieu is gekomen dan mij lief is. Dat ontken ik niet, maar komop zeg, waar jij mee bezig bent slaat als een tang op een varken, je bent bezig als een kip zonder kop en je werkt op mij (en anderen als ik eea zo lees) als een rode lap op een stier.
Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Paddle schreef:Dus yuri, jij beweert dat MRSA overdracht via rauw vlees van honden gebeurd?

Jazeker ben ik weleens in een ziekenhuis geweest, why?
Liesbeth
Zeer actief

yuri36 schreef: Misschien, maar als éen van die mensen erg ziek wordt, en het immuunsysteem zwak wordt, kan het zijn dood betekenen.

Lees hier maar wat die bacteriën zoals die nu in kip voorkomen, kunnen aanrichten:

http://nos.nl/artikel/187040-eerste-dod ... terie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De dode was een 85-jarige vrouw, ow, die was al oud hoor ik je zeggen, maar had je het leuk gevonden als het jouw oma was geweest, die zonder die bacterie misschien wel 95 was geworden?
Bovendien kan het nog erger: stel je krijgt borstkanker als je 40 bent. je krijgt chemo, je verzwakt. je bent al jaren geleden besmet met zo'n resistente bacterie. Nooit iets van gemerkt, maar de bacterie zit wel in je lichaam. Nu je lichaam door de chemo verzwakt is, steekt die bacterie de kop op en word je doodziek door die bacterie en ga je eraan dood. Je reinste horror toch? helaas, het is niet alleen maar horror, het gebeurt echt.
Dat is al sinds mensenheugenis zo, echt niet van de laatste tijd :neenee: . Mensen kunnen op alle leeftijden doodgaan aan een infectie van bacteriën die sinds hun geboorte aanwezig zijn.
Veel mensen gaan dood aan een simpele longontsteking waar geen AB meer tegen helpt. Niet omdat ze vlees hebben gegeten, maar omdat ze al eerder volgestopt zijn met AB's.

Maar goed als jij zo bang voor rauw vlees bent dan blijf je er toch af :19: . Hou alleen die persoonlijke frustraties eens persoonlijke en laat degenen die daar niet zo'n probleem mee hebben eens met rust.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yuri36 schreef: Als je minder weerstand hebt en zo'n resistente bacterie maakt je doodziek en er zijn geen antibiotica meer die helpen, dan is het einde oefening.
Nogmaals, in Nederland kennen we het fenomeen nog niet zo, omdat artsen altijd heel voorzichtig zijn omgesprongen met antibiotica. Helaas wordt het vee er wel mee volgepompt en daardoor gaan we toch de problemen van resistente bacteriën ook hier in Nederland krijgen.
Hoe kom je daar nou toch weer bij :eek:
Ik heb op m'n 9e een heel jaar op de zwaarste dosis voor volwassenen gestaan en heb er sindsdien een kuur of 65 op zitten.
Ben voor sommige soorten allergisch en andere werken minder goed inmiddels...

Dan nog zijn er een hele hoop andere opties die te duur zijn om op vee te gebruiken en is er niks aan het handje.
yuri36 schreef:
Liesbeth schreef:

Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.
Nee hoor, zij is nergens onbeschoft en jij bent wel degelijk een ongemanierde vent.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maar als ik het goed begrijp kunnen we het probleem van de resistente bacterien oplossen door allemaal Orijen te gaan voeren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yuri36 schreef: Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.

kan het ook ietsje minder?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

yuri36 schreef:
Paddle schreef:Dus yuri, jij beweert dat MRSA overdracht via rauw vlees van honden gebeurd?

Het ziekenhuis hier ligt vol met MRSA patiënten en een groot deel daarvan is al jaren niet meer in contact geweest met honden, laat staan rauw hondenvlees (iets wat hier in belgië naar mijn inziens nog totaal niet ingeburgerd is).

Ik zeg niet dat het overmatig antibiotica gebruik in vee etc geen effecten heeft, maar om het MRSA probleem dit op de honden af te schuiven gaat me toch te ver hoor.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

yuri36 schreef:Mensen doen er vaak zo lacherig over, omdat ze nooit geleefd hebben in de tijd dat er nog geen antibiotica was. Wij vertrouwen op de wetenschap en artsen, en kunnen ons al bijna niet voorstellen dat er een tijd was, waarin in bijna elk gezin doden vielen door zoiets "simpels" als een longontsteking. En toch kan die tijd weer terugkomen.Het komt al voor, hoewel gelukkig nog maar zeer zelden, dat mensen overlijden aan longontsteking, omdat de antibiotica niet meer werken.
Zus van mijn vader is overleden aan een simpele longontsteking OMDAT ze geleefd heeft in een tijd dat er antibiotica was. En dat in een tijd dat het nog nauwelijks in de vee-industrie gebruikt werd.
Ze was er zelf al mee volgestopt :evil: .

Dus hou nou maar eens op met je gezever en ga aboutboedha pb'en. Kunnen jullie samen verder beppen.

malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:Ik meen dit heel serieus, Malinois, ik denk dat je helemaal geen idee hebt waarover we praten.
Mensen moeten inderdaad weerstand opbouwen, te hygienisch opvoeden is ook niet goed, dan ontstaan vooral allergieën.
Maar resistente bacteriën, dat is en gaat een steeds groter probleem worden waarbij de wetenschappers met hun handen in het haar zitten.
Elk mens kent perioden van minder weerstand in zijn leven. Dat kan al bijvoorbeeld na een griep.
Als je minder weerstand hebt en zo'n resistente bacterie maakt je doodziek en er zijn geen antibiotica meer die helpen, dan is het einde oefening.

Kijk, met dat hele gedoe van de Mexicaanse griep, heb ik gelijk gezegd dat het zwaar overdreven was.

Maar dit probleem, van de resistente bacteriën, is van een totaal andere orde.
Het zou weleens erger dan HIV/AIDS kunnen worden.
Tegen HIV/Aids kun je je beschermen, dat krijg je niet supermakkelijk. Deze resistente bacteriên kunnen uitgroeien tot een nog veel groter probleem.

Mensen doen er vaak zo lacherig over, omdat ze nooit geleefd hebben in de tijd dat er nog geen antibiotica was. Wij vertrouwen op de wetenschap en artsen, en kunnen ons al bijna niet voorstellen dat er een tijd was, waarin in bijna elk gezin doden vielen door zoiets "simpels" als een longontsteking. En toch kan die tijd weer terugkomen.Het komt al voor, hoewel gelukkig nog maar zeer zelden, dat mensen overlijden aan longontsteking, omdat de antibiotica niet meer werken.
Een ding Yuri, dat ik (en meerdere met mij) het niet met je eens zijn, wil niet zeggen dat wij een stel idioten zijn die nergens verstand van hebben.
Ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef: Ja, omdat je zo dom en simpel bent als wat (ik gebruik nu jouw denigrerende toontje) en geen idee hebt welke problemen er spelen aangaande resistente bacteriën.
Omdat jij jezelf klemlult ga je maar schelden? :neenee:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:maar als ik het goed begrijp kunnen we het probleem van de resistente bacterien oplossen door allemaal Orijen te gaan voeren?
:80: :idea:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nogmaals Yuri, iedereen moet voeren wat hij zelf denk dat het beste is EN waar de hond het het beste op doet. Of dit nu brok, kvv of vers is...
Maar je moet geen lulverhalen ophangen dat versgevoerde honden de samenleving ziek maken, dat ze er doodziek van worden en zelfs aan doodgaan en dat ze bacterien overbrengen... Je mag het vinden, denken maar verkondig het niet alszijnde DE waarheid want je maakt jezelf belachelijk.
Heb een kennis waarvan de honden het uitstekend doen op Aldi brok, al jaren. Honden zien nooit een dierenarts... Nou prima toch, hartstikke mooi! De mijne doen het uitstekend op Smuldier, ook mooi toch. Die van jou Orijen, ook fijn toch?
Laat iedereen gewoon in zn waarde vwb de voeding van de hond zeker als het doordacht gegeven wordt.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

renee-uk schreef:

kan het ook ietsje minder?
malinois schreef:
Omdat jij jezelf klemlult ga je maar schelden? :neenee:

Och, ik weet wie het zegt!!!
Simpel, ........... soms wel :cool2: .
Dom, .............. valt wel mee :cheer: .

Tja, ik heb me vanavond nogal kwaad gemaakt over zoveel rechtlijnig en eenzijdig gekwats en liet me even gaan.

Yuri zal ik iig niet verwijten dat hij simpel is :neenee: !

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Liesbeth schreef:Yuri zal ik iig niet verwijten dat hij simpel is :neenee: !
Ik ook niet, daar kan hij namelijk ook niets aandoen. :mrgreen:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Mijn honden eten al jaren vlees waar vrijwel geen antibiotica in zit.
In Nederland is het 'fenomeen' resistente bacterie al jarenlang aan de orde. Dus het is niets nieuws; alleen door het veelvuldig gebruik van antibiotica is er een hardnekkige bacteriegroep die prima overleeft. Nu dan de EBSL. Het veelvuldig gebruik van antibiotica in de vleessector is maar een minimale voorzorgsmaatregel om de bacterie uit te bannen. De 'schuldigen' zijn de huisartspraktijken en dierenartsen zelf, die bij ieder wissewasje antibiotica uitschrijven. De dierenartssector is er vanuit het KNMD ook op gewezen om terughoudend te zijn met het voorschrijven van antibiotica. Dat is dus niet voor niets en heeft weinig met rauw gevoerde honden te maken die de mensheid zou besmetten. De resistente bacterie zit ook op groente en fruit.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... &tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=24177&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=8f497565d1
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=274" onclick="window.open(this.href);return false;
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

mwillow schreef:Mijn honden eten al jaren vlees waar vrijwel geen antibiotica in zit.
In Nederland is het 'fenomeen' resistente bacterie al jarenlang aan de orde. Dus het is niets nieuws; alleen door het veelvuldig gebruik van antibiotica is er een hardnekkige bacteriegroep die prima overleeft. Nu dan de EBSL. Het veelvuldig gebruik van antibiotica in de vleessector is maar een minimale voorzorgsmaatregel om de bacterie uit te bannen. De 'schuldigen' zijn de huisartspraktijken en dierenartsen zelf, die bij ieder wissewasje antibiotica uitschrijven. De dierenartssector is er vanuit het KNMD ook op gewezen om terughoudend te zijn met het voorschrijven van antibiotica. Dat is dus niet voor niets en heeft weinig met rauw gevoerde honden te maken die de mensheid zou besmetten. De resistente bacterie zit ook op groente en fruit.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... &tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=24177&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=8f497565d1
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=274" onclick="window.open(this.href);return false;
je was me net voor. Ook muizen, vogels en andere diersoorten eten of pikken wel eens van fruit en groente dus de bewering van yuri dat katten niet ziek worden als ze een prooi vangen gaat ook niet op. Door de maatschappij, zoals deze nu in elkaar steekt eet elk mens en dier van producten die besmet zijn met antibiotica of gifsoorten. Kun je bijna niet omheen. De biologische soorten zijn het minst erg.

wij voeren nu al jaren rauw vlees en ik moet zeggen dat de honden gezonder zijn en eruit zien dan ooit tevoren.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dianavdberkt schreef:
mwillow schreef:Mijn honden eten al jaren vlees waar vrijwel geen antibiotica in zit.
je was me net voor. Ook muizen, vogels en andere diersoorten eten of pikken wel eens van fruit en groente dus de bewering van yuri dat katten niet ziek worden als ze een prooi vangen gaat ook niet op. Door de maatschappij, zoals deze nu in elkaar steekt eet elk mens en dier van producten die besmet zijn met antibiotica of gifsoorten. Kun je bijna niet omheen. De biologische soorten zijn het minst erg.

wij voeren nu al jaren rauw vlees en ik moet zeggen dat de honden gezonder zijn en eruit zien dan ooit tevoren.
Ik vind dat zowieso al een kulbewering. Mijn rauw gevoerde honden worden ook niet ziek als ze kadavers vreten in het veld. Laat staan dat ze ziek worden van levend gevangen prooi...uiteraard ligt daar een streng verbod op van mijn kant. Het Neospara verhaal is ook weer zo'n claim...de oerrunderen hier zijn volop aan het kalveren en de nageboortes er van hebben gretig aftrek bij menig hond. Neospara is doorgaans een probleem bij koeien die voornl. binnen worden gehouden en alles wat binnen staat, heeft nauwelijks bescherming meer en je kan je afvragen hoe dat ontstaat. De oerrunderen hier leven continu buiten, krijgen geen medicatie en Neospara heeft er nog geen 1 gehad, ondanks dat ze in losloopgebied leven.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Paddle schreef:
yuri36 schreef:

Het ziekenhuis hier ligt vol met MRSA patiënten en een groot deel daarvan is al jaren niet meer in contact geweest met honden, laat staan rauw hondenvlees (iets wat hier in belgië naar mijn inziens nog totaal niet ingeburgerd is).

Ik zeg niet dat het overmatig antibiotica gebruik in vee etc geen effecten heeft, maar om het MRSA probleem dit op de honden af te schuiven gaat me toch te ver hoor.
De ziekenhuizen in België en veel andere landen zijn zelf een bron van verspreiding van MRSA.
Ik schuif het MRSA-probleem niet op de honden af. MRSA is éen van de resistente bacteriën, waarschijnlijk ontstaan door teveel antibiotica-gebruik bij de mens zelf. Vooral in België was men tot voor kort en misschien soms nog wel heel gemakkelijk met antibiotica.
Maar dat neemt niet weg dat in de vee-stapel ook resistente bacteriën voorkomen, waaronder ESBL-bacteriën. Die bacteriën kunnen zeer gevaarlijk zijn voor de mens en als mensen onvoorzichtig zijn met de bereiding van rauw vlees of rauw vlees aan hun honden voeren, dan kunnen ze besmet raken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”