Nee, dit is haar laatste seizoen, dus ergens halverwege dit jaar zal haar laatste show zijn.Ennath schreef:Niemand ...... Oprah is gestopt met haar showDog Basic schreef: Ben benieuwt wie er straks komt..............
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
Moderator: moderatorteam
Re: Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
Hoe meer ik lees van Robijntje, hoe meer ik begrijp dat ze Nederland ontvlucht is.renee-uk schreef:doe jij even normaal?rubyred schreef:Wat is dat nu weer voor flauwe opmerking? Daddy was een fantastische hond die heel veel andere honden heeft geholpen, beetje meer respect aub.Jaap* schreef:![]()
Ja, en we weten nu ook hoe Daddy aan z'n einde is gekomen
straks moeten we ook nog respect hebben voor de wc van CM, omdat ie daar zn goddelijke afvalstoffen in uit pist
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ja, nou en?Neeltje schreef:Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:rubyred schreef:Nanna schreef: Als je in NL woont kneis je datDie amerikaans georiëntereerden zijn daar te suf voor
Amerikaans?
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Als je die taal nou ook gewoon leert dan kun je de nederlandse fora ook ontvluchten: http://www.leren.nl/rubriek/talen/engels/" onclick="window.open(this.href);return false;rubyred schreef:Ja, nou en?Neeltje schreef:Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:rubyred schreef:[..]
Amerikaans?
rubyred schreef:Ja, nou en?Neeltje schreef:Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:Nanna schreef: Als je in NL woont kneis je datDie amerikaans georiëntereerden zijn daar te suf voor
Jij snapt hem echt niet.

Daarom bij jij een Amerikaan en ik een Europeaan. Ooit van werelddelen gehoord?rubyred schreef:Ja, nou en?Neeltje schreef:Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:rubyred schreef:
Amerikaans?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat ik vooral goed vind aan Cesar, is dat hij mensen duidelijk maakt dat je hond dagelijks geestelijke en lichamelijke uitdagingen nodig heeft, iets wat in Amerika schijnbaar maar vreemd is
En hij maakt duidelijk dat je met kalm en duidelijk zijn een stuk verder komt dan met schelden, bulderen en gesjor aan je hond.
Of je dan zijn maniertjes moet overnemen, dus gaan lopen tsss-en en tikjes uitdelen, dat is aan jou.
Is hij een genie? nee, er zijn veel meer "trainers" die deze methode gebruiken.
Is hij een geldwolf? nee volgens mij ook niet, je zou wel gek zijn als je er niet leuk aan zou verdienen als die mogelijkheid er is, lijkt me

En hij maakt duidelijk dat je met kalm en duidelijk zijn een stuk verder komt dan met schelden, bulderen en gesjor aan je hond.
Of je dan zijn maniertjes moet overnemen, dus gaan lopen tsss-en en tikjes uitdelen, dat is aan jou.
Is hij een genie? nee, er zijn veel meer "trainers" die deze methode gebruiken.
Is hij een geldwolf? nee volgens mij ook niet, je zou wel gek zijn als je er niet leuk aan zou verdienen als die mogelijkheid er is, lijkt me

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Neeltje schreef:Daarom bij jij een Amerikaan en ik een Europeaan. Ooit van werelddelen gehoord?rubyred schreef:Ja, nou en?Neeltje schreef:
Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:
Het werelddeel heet Noord Amerika................ik ben dus Noord Amerikaan.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hoe dan ook, je hebt het kwooten ondertussen maar wel mooi onder de knie gekregen 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Roompie
- Zeer actief
Pff kniesoor.rubyred schreef: Het werelddeel heet Noord Amerika................ik ben dus Noord Amerikaan.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee mosquito zifterLaika schreef:Pff kniesoor.rubyred schreef: Het werelddeel heet Noord Amerika................ik ben dus Noord Amerikaan.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nee hoor. De modjes hebben achter de schermen vast iets aan haar instellingen gedaan, want het làg niet aan haarJaap* schreef:Hoe dan ook, je hebt het kwooten ondertussen maar wel mooi onder de knie gekregen

- bennie
- Zeer actief
Begrijpelijk, zou ik ook doen.Marion. schreef:Nee hoor. De modjes hebben achter de schermen vast iets aan haar instellingen gedaan, want het làg niet aan haarJaap* schreef:Hoe dan ook, je hebt het kwooten ondertussen maar wel mooi onder de knie gekregen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze heeft het echt helemaal zelf gedaan, wij hebben niks aangepastMarion. schreef:Nee hoor. De modjes hebben achter de schermen vast iets aan haar instellingen gedaan, want het làg niet aan haarJaap* schreef:Hoe dan ook, je hebt het kwooten ondertussen maar wel mooi onder de knie gekregen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef:Jij woont toch in Noord Amerika??? :lol:
rubyred schreef:Ja, nou en?
Neeltje schreef:Daarom bij jij een Amerikaan en ik een Europeaan. Ooit van werelddelen gehoord?
Zullen we Obama dan maar even bellen om te vragen of hij er USNA in plaats van USA van wil maken?rubyred schreef:Het werelddeel heet Noord Amerika................ik ben dus Noord Amerikaan.
- bennie
- Zeer actief
Wacht ik vraag het hem even, hij belt mij net of ik het nummer van Gaus heb. Nee, dat wil hij niet zegt hij.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mechelse herder
gaat het hier over mensen met gedrags problemen ?????????

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jadjmallinois schreef:gaat het hier over mensen met gedrags problemen ?????????![]()
![]()
![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): hollandse herder
jack russel
wat hij op tv laat zien vind ik erg interessant en het klopt ook wel dat je de mensen moet opvoeden ipv de honden, maar ik zou nooit voor zoveel geld naar zo'n show gaan.
En dat hij nu zoveel geld verdient, heeft er toch voor gezorgd dat zijn vrouw bij hem weg is. Dus jaloers ben ik zeker niet op zijn geld.
Aan de andere kant als je ergens goed in bent kun je er ook geld voor vragen zolang de mensen je willen hebben.
En dat hij nu zoveel geld verdient, heeft er toch voor gezorgd dat zijn vrouw bij hem weg is. Dus jaloers ben ik zeker niet op zijn geld.
Aan de andere kant als je ergens goed in bent kun je er ook geld voor vragen zolang de mensen je willen hebben.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Uh-huhdjmallinois schreef:gaat het hier over mensen met gedrags problemen ?????????

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mechelse herder
wat vonden jullie van de reactie van mg deze week in pauw en witteman over cm
vond het een beetje sneu
vond het een beetje sneu
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
http://www.hondenforum.nl/plaza/post446 ... l#p4469428" onclick="window.open(this.href);return false;djmallinois schreef:wat vonden jullie van de reactie van mg deze week in pauw en witteman over cm
vond het een beetje sneu
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
rubyred schreef: Het werelddeel heet Noord Amerika................ik ben dus Noord Amerikaan.
TSSCHHH!

Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Nou, dan weet je nu wat je moet doen. Je loopt er kalm en vastberaden op af. Positioneer je zelf naast het target. Je geeft een sidekick met je maat 43 je bijt het overlastgevende kind een TSSSSSSSSSS toeNanna schreef: Als kleine kinderen keihard krijsen in de supermarkt als ze geen snoepies krijgen dan kijkt iedereen afkeurend, nijdig en doet tuttututtut.
Krijgt een hond zijn verwende rotzin niet en zet ie het op een gillen dan is ie opeens doodzielig en moet bijgebracht worden met kusjes en koekies.
Schiet mij maar lek.

Ach kom, wij hebben zelfs een 'Ghost whisperer'rubyred schreef:
Er zit heel veel verschil tussen een whisperer en een trainer. Dat bedoel ik je weet niet eens wat een whisperer is................

- Roompie
- Zeer actief
Essy schreef:Nou, dan weet je nu wat je moet doen. Je loopt er kalm en vastberaden op af. Positioneer je zelf naast het target. Je geeft een sidekick met je maat 43 je bijt het overlastgevende kind een TSSSSSSSSSS toeNanna schreef: Als kleine kinderen keihard krijsen in de supermarkt als ze geen snoepies krijgen dan kijkt iedereen afkeurend, nijdig en doet tuttututtut.
Krijgt een hond zijn verwende rotzin niet en zet ie het op een gillen dan is ie opeens doodzielig en moet bijgebracht worden met kusjes en koekies.
Schiet mij maar lek.En als de bijbehorende ouder wil gaan protesteren, herhaal je de truc nogmaals bij haar/hem

....whisperer of een ...fluisteraar is iemand die op hoger niveau met ..... of .... in het speciaal communiceert. In principe is het voor iedereen weggelegd om dit te leren, je moet er alleen voor open staan en naar je gevoel en je hart durven luisteren. Je moet je in een .... kunnen verplaatsen en willen horen wat hij te vertellen heeft.rubyred schreef:http://artikelen.foobie.nl/dieren/dogwh ... uisteraar/
Nou snap ik eindelijk waarom jij altijd luid en duidelijk aanwezig bent

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Over die tickets van 100 euro sta ik niet eens meer te kijken.
Vroegah ging ik naar house feesten voor 10 gulden entree, wat zeg ik, ik organiseerde ze zelf voor dat soort prijzen. Tegenwoordig kost een beetje feest al snel 50 euro, als het niet meer is. Beetje groot en populair feest als Sensation of Trance Energy doet 65 euro voor een kaartje. Hele normale prijzen die ik dus niet normaal vind.
Natuurlijk zal Cesar er lekker aan verdienen, maar aan de andere kant, hoe lang was hij al bezig voor de media hem ontdekte? Volgens mij had hij door middel van hard werken, zonder enige bekendheid al wat dingen opgebouwd. Tegen bedragen die vast stukken lager hebben gelegen waarvan hij wel zijn ding kon doen, maar het zal vast geen vetpot geweest zijn.
National Geographic zal hem opgezocht hebben omdat ze wat goede dingen van hem hoorde, bekeken hebben om te zien of hij amusemetswaarde zou hebben, en wat aan de zender had toe te voegen, en toen is de bal gaan rollen? Tenminste, ik denk dat het zo ongeveer gegaan is?
Zijn eerste bekendheid zal ontstaan zijn door zijn successen met honden en hard werken waardoor hij op een gegeven moment een bepaalde bekendheid kreeg, misschien wel gewoon door mond op mond reclame? Niemand kende hem, zeker de rest van de wereld niet, voor hij op TV verscheen.
Voor hem is het mooi, iemand die al jaren bezig is met datgene wat hij het liefste doet, met honden werken en opeens heeft hij succes en word hij, in bepaalde kringen, een beroemdheid en word hij geprezen. Ik gun het hem wel, maar dat is persoonlijk.
Natuurlijk zijn er altijd voor en tegenstanders van zijn werkwijze. Die heeft Gaus ook, en ik ken ook mensen die clickertraining vervloeken. Er zijn zoveel manieren om honden te trainen. de 1 zweert bij dit, de ander zweert bij iets anders. Hij krijgt natuurlijk wel altijd de moeilijke en probleemgevallen en iets UIT een hond trainen is moeilijker als iets aanleren. Zeker als een hond dit al langere tijd doet zonder ingrijpen of corrigeren. Daar zullen soms onorthodoxe manieren voor nodig zijn, maar dan nog kies ik liever voor de Cesar-manier als het spuitje.
Ik kijk heel veel van zijn shows, maar haal alleen de goede dingen er voor mijzelf uit, ik neem niet alles klakkeloos aan en over, maar dat doe ik bij niemand. Ik heb lang geleden met King bij Gaus getraint, of in ieder geval, bij een hondenschool die op de Gaus manier werkte.
Daarvan heb ik thuis ook niet alles gedaan wat zij daar vertelde, eenvoudigweg omdat ik zag dat het voor mijn hond niet werkte.
Dat Cesar nu succes heeft vind ik mooi. Zeker omdat hij nu al lang bezig is en gewoon is door gegaan. Ik weet ook zeker dat hij dit werk niet is gaan doen om bekend te worden, dat is hem overkomen. Hij is hiermee begonnen uit liefde voor honden en dat soort mensen staan bij mij sowieso in een goed boekje.
Als laatste, vergeet niet dat hij door zijn bekendheid ook aardig wat moet weg schrijven per 100 euro aan (on)kosten. Personeelskosten noem het maar op, bekendheid heeft altijd 2 kanten.
Praat ik daarmee die 100 goed? Nee, maar gezien andere events is het tegenwoordig helemaal niet zo uitzondelijk meer om zulke prijzen te vragen.
Voor hen die zijn manier van trainen/werken met honden vervloeken, gelukkig hebben we meer zenders in Nederland en zit er ook een uitknop op je tv, gewoon lekker niet kijken in plaats van afgeven. Dat is namelijk te makkelijk.
Het is per persoon maar net wat je ervoor over hebt.
Vroegah ging ik naar house feesten voor 10 gulden entree, wat zeg ik, ik organiseerde ze zelf voor dat soort prijzen. Tegenwoordig kost een beetje feest al snel 50 euro, als het niet meer is. Beetje groot en populair feest als Sensation of Trance Energy doet 65 euro voor een kaartje. Hele normale prijzen die ik dus niet normaal vind.
Natuurlijk zal Cesar er lekker aan verdienen, maar aan de andere kant, hoe lang was hij al bezig voor de media hem ontdekte? Volgens mij had hij door middel van hard werken, zonder enige bekendheid al wat dingen opgebouwd. Tegen bedragen die vast stukken lager hebben gelegen waarvan hij wel zijn ding kon doen, maar het zal vast geen vetpot geweest zijn.
National Geographic zal hem opgezocht hebben omdat ze wat goede dingen van hem hoorde, bekeken hebben om te zien of hij amusemetswaarde zou hebben, en wat aan de zender had toe te voegen, en toen is de bal gaan rollen? Tenminste, ik denk dat het zo ongeveer gegaan is?
Zijn eerste bekendheid zal ontstaan zijn door zijn successen met honden en hard werken waardoor hij op een gegeven moment een bepaalde bekendheid kreeg, misschien wel gewoon door mond op mond reclame? Niemand kende hem, zeker de rest van de wereld niet, voor hij op TV verscheen.
Voor hem is het mooi, iemand die al jaren bezig is met datgene wat hij het liefste doet, met honden werken en opeens heeft hij succes en word hij, in bepaalde kringen, een beroemdheid en word hij geprezen. Ik gun het hem wel, maar dat is persoonlijk.
Natuurlijk zijn er altijd voor en tegenstanders van zijn werkwijze. Die heeft Gaus ook, en ik ken ook mensen die clickertraining vervloeken. Er zijn zoveel manieren om honden te trainen. de 1 zweert bij dit, de ander zweert bij iets anders. Hij krijgt natuurlijk wel altijd de moeilijke en probleemgevallen en iets UIT een hond trainen is moeilijker als iets aanleren. Zeker als een hond dit al langere tijd doet zonder ingrijpen of corrigeren. Daar zullen soms onorthodoxe manieren voor nodig zijn, maar dan nog kies ik liever voor de Cesar-manier als het spuitje.
Ik kijk heel veel van zijn shows, maar haal alleen de goede dingen er voor mijzelf uit, ik neem niet alles klakkeloos aan en over, maar dat doe ik bij niemand. Ik heb lang geleden met King bij Gaus getraint, of in ieder geval, bij een hondenschool die op de Gaus manier werkte.
Daarvan heb ik thuis ook niet alles gedaan wat zij daar vertelde, eenvoudigweg omdat ik zag dat het voor mijn hond niet werkte.
Dat Cesar nu succes heeft vind ik mooi. Zeker omdat hij nu al lang bezig is en gewoon is door gegaan. Ik weet ook zeker dat hij dit werk niet is gaan doen om bekend te worden, dat is hem overkomen. Hij is hiermee begonnen uit liefde voor honden en dat soort mensen staan bij mij sowieso in een goed boekje.
Als laatste, vergeet niet dat hij door zijn bekendheid ook aardig wat moet weg schrijven per 100 euro aan (on)kosten. Personeelskosten noem het maar op, bekendheid heeft altijd 2 kanten.
Praat ik daarmee die 100 goed? Nee, maar gezien andere events is het tegenwoordig helemaal niet zo uitzondelijk meer om zulke prijzen te vragen.
Voor hen die zijn manier van trainen/werken met honden vervloeken, gelukkig hebben we meer zenders in Nederland en zit er ook een uitknop op je tv, gewoon lekker niet kijken in plaats van afgeven. Dat is namelijk te makkelijk.

Het is per persoon maar net wat je ervoor over hebt.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat, dat ArCee er getraind heeft, of dat hij niet alles van MG in gebruik heeft genomen?Inge O schreef: sluit ik me graag helemaal bij aan(behalve het trainen op een MG hondenschool dan
).

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Op dit moment heb ik een Franse Bulldog.
Ik ben nu 37 en ben sinds ik een klein kind was opgegroeid met honden en ben altijd met ze bezig geweest. Het werken met honden (gedragstherapie) heeft mij altijd meer plezier en voldoening gegeven dan welk ander beroep dan ook. Natuurlijk heb ik de nodige cursussen gevolgd en loop ik met EHBO en dergelijke op zak rond. Maar de CM methode komt voor mij persoonlijk het dichtst bij de benadering die voor mij goed aanvoelt en het dier respecteert. Voor mij is het dus logisch dat ik daar dagelijks mee werk.
Natuurlijk ken ik de tegenargumenten
Mijn standpunt is dat er vele wegen leiden naar een goede omgang met een gezond en happy dier. Zolang iemand met een andere wijze dat zelfde doel nastreeft vind ik het prima
. Het volgen van de CM methode houdt niet in dat ik lukraak tsst roep
Continue training en back-up, coaching materiaal dat ik mag gebruiken, een heleboel tijd en een heleboel ontmoetingen met zowel honden als (in mei) een hele leuke ontmoeting met de aanstichter van dit alles vormen de basis.
Voor mij is het duidelijk dat er op een respectvolle en duidelijke manier gewerkt wordt. Ik dacht zelf dat de tv serie op een zodanige manier gemonteerd zou zijn dat het allemaal wel heel snel '' gefixt'' leek te zijn. Soms duurt het inderdaad langer en CM geeft uiteraard ook nazorg. Ik heb het geluk gehad om hem voor m'n neus te zien werken met een hond. Super!
Verder is het een heel down to earth iemand. Zoals hier al werd gezegd, hij was al een eeuwigheid bezig voor de show van de grond kwam. Een van zijn prioriteiten is het redden van '' afgeschreven'' honden die in de USA in ''death row'' asiels zitten. Een paar dagen voor ze aan de beurt zijn voor een spuitje worden ze opgehaald, gerehabiliteerd en krijgen ze veel en veel makkelijker een nieuw huis. Er zijn continu zo'n 40 honden in het dog psychology center waar een toegewijd team met ze aan de slag is met een heel dagelijks programma. Verder krijgen kids les in de omgang met dieren, heeft CM een schoolprogramma en voert hij campagne voor het steriliseren en castreren, wat vooral in Mexico nog gezien wordt als '' not done''.
Honderd euro voor een ticket is veel geld. Het idee dat dit bedrag rechtstreeks in de portemonnee van CM zou verdwijnen is naief. Een lokatie moet worden betaald, promotie, de organisator (Mojo bijvoorbeeld), reiskosten voor een heel team etc etc. Natuurlijk wordt er geld verdiend! Gelukkig maar, ik weet dat er veel goeds mee wordt gedaan.
Natuurlijk ken ik de tegenargumenten

Mijn standpunt is dat er vele wegen leiden naar een goede omgang met een gezond en happy dier. Zolang iemand met een andere wijze dat zelfde doel nastreeft vind ik het prima

Voor mij is het duidelijk dat er op een respectvolle en duidelijke manier gewerkt wordt. Ik dacht zelf dat de tv serie op een zodanige manier gemonteerd zou zijn dat het allemaal wel heel snel '' gefixt'' leek te zijn. Soms duurt het inderdaad langer en CM geeft uiteraard ook nazorg. Ik heb het geluk gehad om hem voor m'n neus te zien werken met een hond. Super!
Verder is het een heel down to earth iemand. Zoals hier al werd gezegd, hij was al een eeuwigheid bezig voor de show van de grond kwam. Een van zijn prioriteiten is het redden van '' afgeschreven'' honden die in de USA in ''death row'' asiels zitten. Een paar dagen voor ze aan de beurt zijn voor een spuitje worden ze opgehaald, gerehabiliteerd en krijgen ze veel en veel makkelijker een nieuw huis. Er zijn continu zo'n 40 honden in het dog psychology center waar een toegewijd team met ze aan de slag is met een heel dagelijks programma. Verder krijgen kids les in de omgang met dieren, heeft CM een schoolprogramma en voert hij campagne voor het steriliseren en castreren, wat vooral in Mexico nog gezien wordt als '' not done''.
Honderd euro voor een ticket is veel geld. Het idee dat dit bedrag rechtstreeks in de portemonnee van CM zou verdwijnen is naief. Een lokatie moet worden betaald, promotie, de organisator (Mojo bijvoorbeeld), reiskosten voor een heel team etc etc. Natuurlijk wordt er geld verdiend! Gelukkig maar, ik weet dat er veel goeds mee wordt gedaan.