Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bultje Nozem * update 04-11 pag 18

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: Bultje Nozem * update 21-10 pag 10

Ongelezen bericht door Carma »

Ik duim ook voor een heel voorspoedige operatie.
Wat een zorgen allemaal zeg met de meiden :ugh:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier wordt ook geduimd voor je meisje :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Gelukkig heeft ze een mooie krullenbaard die over het litteken heen zal zitten :wink:
Heftige operatie, maar het zou ook mijn keus zijn. Zachte heelmeesters en zo. Het kan maar het best meteen worden weggesneden. Sterkte de komende dagen, en met de zenuwen....
De duimen draaien hier alvast :ok: :ok: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bultje Nozem * update 20-10 niet goed...

Ongelezen bericht door moosje »

LongFields schreef:De kosten voor een gecombineerde MRI-CT waren in Antwerpen niet lager dan in Drachten, ik heb vanochtend gebeld. Wel bedankt voor het aanbod voor de tussenstop. :wink:

* update*
De tumor die Nozem heeft is een zogenaamde spoelcelcarcinoom, en kan zowel een fibrosarcoom zijn (hele grote kans) als een melanoom (hele kleine kans). Bij een melanoom is de kans op uitzaaiing veel groter en is de prognose minder goed dan bij een fibrosarcoom, dus laten we hopen dat het een fibrosarcoom betreft. Om dit te bepalen wordt een aanvullende test gedaan in het pathologisch laboratorium.

De snijvlakken waren helaas niet schoon, wat gezien de locatie van het weggehaalde bultje (tussen 2 kiezen in en met heel weinig ruimte om extra weefsel weg te halen) ook niet heel erg waarschijnlijk was. De patholoog kon geen uitspraak doen of er naar onderen toe meer of minder kwaadaardige cellen gevonden zijn, daar was het stukje wat weggehaald is te klein voor.

Ik zou nu kunnen kiezen voor beperkte chirurgie zonder verder onderzoek, wat inhoudt dat de 2 kiezen aan weerszijden van het weggehaalde bultje getrokken worden en het zachte weefsel er omheen zo veel mogelijk wordt weggehaald.
Of ik laat een MRI/CT-scan maken zodat duidelijk wordt hoeveel weefsel er is aangetast en of dat alleen in het zachte gedeelte zit of ook in het bot (kaak), waarna overgegaan wordt tot chirurgie (het ruim weghalen van het aangetaste weefsel waarbij waarschijnlijk ook een deel van de kaak moet worden weggehaald; indien dit tot onderaan de onderkaak moet kan er een plaat worden gezet die de voorste en de achterste onderkaak-helft aan elkaar houdt).
Een derde mogelijkheid is om de CT/MRI te doen en dan beperkte chirurgie aanvullend met bestraling.

Deze drie opties hebben we uitgebreid besproken (ik ben bijna 3 kwartier in de spreekkamer geweest) en ik heb besloten om voor de tweede optie te gaan. Als de operatie 100% succesvol is, kan Nozem daarna (met wellicht een stukje onderkaak minder maar dat beperkt haar verder nergens in, hooguit hangt haar tong op die plek naar buiten als ze hijgt) gewoon oud worden net als iedere andere hond.
Ik vind dat ik haar deze kans moet geven.
Beperkte chirurgie en maar afwachten of en wat er dan misschien weer terugkomt is voor mij geen optie, en eerst een CT/MRI en dan alsnog alleen de kiezen weghalen en het zachte weefsel met bestraling erna ook niet.

Aanstaande dinsdag om 9.40 uur heb ik de afspraak staan om eerst de MRI en CT te laten maken, direct aansluitend zal ze worden geopereerd. Ik ben heel blij dat we al zo snel terecht kunnen want hoe eerder die kwaadaardigheid weg is, hoe beter.

Ik zou het heel erg waarderen als er nu niet een ellenlange discussie in dit topic zou komen van welke keus ik beter had kunnen maken. Mijn keus is gemaakt en weloverwogen ook, in samenspraak met de dierenarts en in alle vertrouwen dat de kliniek waar ik naartoe gaat er alles aan zal doen om Nozem goed te helpen.
Wat een ellende allemaal, bah!

De tumor die in augustus bij Zarah weg is gehaald op haar poot/heup was ook een spoelcellig carcinoom.
Volgens mijn DA was/is de prognose niet erg slecht. Een sarcoom was slechter geweest werd mij verteld. Bij Zarah zat het ook op een redelijk 'goede' plek. Maar eng is het wel.

Ik ga heel hard duimen voor je mooie lieve meid!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

basil schreef: Het is wel veel allemaal zo he?
Ja, best wel. Na maandenlang tobben met Romanov dit er ook nog bij. Wat een zorgen kun je toch hebben om je dieren, pfffff... :(:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jip007 schreef: en gelukkig kan je er nog wat aan laten doen.
Of en wat er nog aan gedaan kan worden hangt natuurlijk helemaal van de MRI en CT-scan af. Maar ik ben inderdaad blij dat het op zo'n korte termijn al onderzocht kan worden, en indien mogelijk gelijk geopereerd.

Het is heel fijn te lezen dat iedereen zo meeleeft. Ik kruip regelmatig even achter de computer om bij te lezen (en een traantje weg te pinken).
Nu weer beneden op de bank, met Nozem in mijn armen, Sjefke aan mijn voeten en Tapas tegen Nozem aan.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Je hebt wel een geweldig trio hoor :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dat is het zeker, en dat trio mag nog helemaal niet worden verbroken. Daar willen we hier nog heel lang van kunnen genieten.
Reny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reny »

:ok: Ik ben het helemaal met je eens, de foto's van je drie synchroon rennende dames zijn veel te leuk :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Bahh wat een zorgen allemaal, ik ga heel hard duimen voor dinsdag, dat het allemaal meevalt. :ok:
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

LongFields schreef: In de tussentijd ga ik gewoon extra genieten van mijn drietal, en ga ik als het mooi weer is morgen en van het weekend heel veel foto's maken van hoe ze er nu uitzien (en dan met name Nozem), want je weet maar nooit hoe ze er straks na de operatie uit gaat zien. Maar hoe dat ook is, mijn lieve zachtaardige meisje blijft het altijd... :I:
Wat heb je dit mooi geschreven Suzanne, ik krijg er tranen van in mijn ogen...Nogmaals heel veel sterkte :roos:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Jemig, jullie vallen wel "in de prijzen" zeg ....... wat een zorgen/verdriet toch allemaal. Ook mijn duimen draaien mee voor Nozem :ok: :ok:
Sterkte want je zult onder de hand wel compleet uitgeteld zijn van alle gedachten die overuren draaien.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik lees het nu pas, ik duim zeker mee :ok:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Suzanne,

Ook hier wordt driftig geduimd voor Nozem en Sjefke.

Geniet aankomende dagen lekker van je honden en misschien zit er nog een fijne (droge?) wandeling in!

En voor jou duim ik ook. :ok:
Want het is eventjes allemaal erg veel en tegelijk wat je te verwerken hebt gekregen.
Ik denk aan je en ik vind je een fantastisch baasje voor je drietal.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Duimen draaien hier voor jou, Nozem en voor Sjefke.
Je krijgt het wel voor je kiezen ... alles moet gewoon weer goed komen, het trio moet nog lang bij elkaar blijven!

Waar laat je de MRI / CT scan doen? Vorig jaar was ik in Brabant ergens geweest. Het engste stuk was voor mij de narcose maar ze bewaken je hond super :wink:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Dit klinkt, gezien de omstandigheden, helemaal prima! natuurlijk moet je nog een hele zure appel heen met je twee zieke meiden maar Sjefke is in ieder geval niet meer kritisch ziek (noodsituatie is voorbij) en voor Nozem zijn de vooruitzichten op lange termijn ook heel prima.
Wat betreft de drie opties: die zijn alledrie heel redelijk hoor! Maar gezien de leeftijd van Nozem denk ik dat jouw keuze ook nog de aller allerbeste geweest is.
Sterkte nog voor de komende tijd, maar uiteindelijk zal dit denk ik helemaal goed aflopen.

Groetjes,

Kees
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Goeie keuze, ga ervoor, en geniet voorlopig gewoon lekker van je honden!

En sterkte!!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Jeetje Suzanne, het wordt je allemaal ook niet makkelijk gemaakt momenteel...
Ze zeggen wel eens de duivel schijt 3x op 1 hoop.... :jank: Helaas is het vaak ook zo...
Eerst Romanov, toen Sjefke en nu Nozem, hopelijk heb je je portie voorlopig wel gehad.
Het is wel fijn dat je al zo snel terecht kunt en wil je dan ook heel veel sterkte wensen voor de komende tijd,
maar zeker ook voor a.s. dinsdag!
Zoals je je gevoelens omschrijft, zooo herkenbaar...
Neem het ervan en geniet dit weekend met volle teugen van je dames!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jeetje Suzanne, dat is wel zorgelijk (lees het nu allemaal pas, terug van een korte vakantie). Ik hoop en duim dat het allemaal goed gaat komen met Nozem. En het komt ook regelmatig goed, gelukkig. Billy had twee jaar geleden ook een kwaadaardig bultje en dat is met succes operatief verwijderd. Omdat de melanoom die Bill had uitgezaaid zou kunnen zijn naar het gebied rond de lever ,hebben we dat destijds ook laten onderzoeken (via een echo). Gelukkig waren er geen uitzaaiingen en was er genoeg weefsel en huid om de tumor ruim weg te halen.
De situatie is natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar met Nozem komt het vast ook weer helemaal goed. Dat kan gewoon niet anders! :klaar:

Heel veel sterkte, knuffel voor je lieve Nozem.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Verdorie zeg...ik schrik wel hoor, ik had dit topic nog niet gezien.

Ik wil je veel kracht en sterkte toewensen enne....het kaarsje brandt al.
Afbeelding

So Sweet :I:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

verdorie wat heftig allemaal zeg, veel sterkte :roos:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind dat je een pluim verdient dat je het bultje zo snel gezien hebt en dat maakt Nozems kansen alleen maar beter.
Ik denk dat ik het niet zo snel gezien zou hebben, ik kijk ze niet dagelijks in hun bek.
1 van mij honden had ooit een tumor in zijn bekkie maar die hing er vaak buiten, daarom hebben we dat ding gezien.
Heel veel sterkte de komende dagen, het zal een verschrikkelijk spannende tijd zijn.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sterkte en hoop dat alles goed komt.
in elkgeval fijn dat het op een plek zit/zat waar je het gelijk zag...dan ben je er in elkgeval snel bij en hopelijk betekend snel ook op tijd.....
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pemba schreef:Ik vind dat je een pluim verdient dat je het bultje zo snel gezien hebt en dat maakt Nozems kansen alleen maar beter.
Ik denk dat ik het niet zo snel gezien zou hebben, ik kijk ze niet dagelijks in hun bek.
1 van mij honden had ooit een tumor in zijn bekkie maar die hing er vaak buiten, daarom hebben we dat ding gezien.
Heel veel sterkte de komende dagen, het zal een verschrikkelijk spannende tijd zijn.
Of het snel genoeg is geweest dat ik het gezien heb, moet natuurlijk nog blijken.
Ik zag het destijds heel toevallig tijdens een wandeling, toen Nozem aan het hijgen was zag ik een heel klein roze bobbeltje tussen 2 kiezen zitten. Nozem heeft heel goed pigment en haar tandvlees is dan ook zwart, op dat plekje toen na dus.
Dacht eerst dat het iets van een besje was of dat het iets van bloed was of zo, maar bij nader onderzoek zag ik dat het haar tandvlees was wat boven de kiezen uitstulpte (nou ja, het ging om een bobbeltje van een paar millimeter). De dag erna ben ik ermee naar de dierenarts gegaan en is eerst gekeken of het met AB wegging, en daarna is het operatief verwijderd en opgestuurd.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

IK hoop dat het dit weekeinde mooi weer is en dat je heerlijk kunt genieten van je drietal. Heel veel sterkte a.s. dinsdag.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Fijn dat je zo snel terecht kunt... veel sterkte :ok:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

fijn dat het allemaal zo snel kan :ok:
en deze keus lijkt zo op papier de beste

ik blijf gewoon mee duimen voor een geheel herstel en goed doorkomen van de narcose
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Fijn dat je zo snel terecht kan! Duimpjes blijven uiteraard draaien :ok:
basje
Zeer actief