Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond geschopt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Mijn hond geschopt

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
wendy71 schreef: heerlijk zo'n post er tussen door. :mrgreen:
Brengt alles weer een beetje in perspectief.
Jajajajajaja. Maar nu fluks weer in de veul leukere ruziemodus ;-)
dan gooi je toch nog een beetje olie op het vuur :engel: je verzint vast wel wat :mann:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Waar hadden we het ook alweer over. :tongue:
Dat honden met dreads niet in het losloopgebied mogen, lijken net aangeklede popjes veel te onnatuurlijk :pffff:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

vaddie schreef:Heb hem duidelijk gezegd dat ik van mening ben dat hij maar eens een boek moet lezen over hondengedrag zodat hij weet dat zijn eigen hondje best weet hoe hij mijn dominante reu op zijn nummer kan zetten. Dat honden niet snel vechten, alleen als laatste redmiddel. (zover is het nog nooit gekomen bij mijn hond).
Ik ben van mening dat jij je dominante reu op zijn nummer moet zetten.
Ik heb hier nu ook een hond die kan patsen sinds de tweede hond er is.
Dus komt hij op bepaalde plekken niet meer los en train ik nog meer op negeren.
Net als jouw hond bijt hij niet en 9 van de 10 keer patst hij ook niet.
Op andere plekken laat ik ze meestal niet samen een andere (kleine) hond ontmoeten..want dat kan eng overkomen.
Dus ik snap je wel, maar die ene keer dat er wel gepatst wordt, is toch reden genoeg om er wat aan te doen?
Dat moet je helemaal niet overlaten aan andere honden of mensen joh
(het schoppen van die persoon vind ik trouwens ook naar hoor).
Dan loop je straks veel relaxter.
Caro. schreef:Waar ik nu benieuwd naar ben, is dat de meeste mensen die een wat 'etterige' hond hebben - reuen die graag domineren, overhangen en wat patserig doen - zeggen dat er weinig aan de hand is als de andere hond onderdanig is en dat er dan meestal gespeeld gaat worden.
Ik heb een totaal andere ervaring: als de andere hond ook dominant doet, dan wordt Puchu veel voorzichtiger, als de andere hond zoveel mogelijk hem negeert (kalmerende signalen vaak afgeeft) dan wordt Puchu rustiger en taait af, maar juist als de andere hond onderdanig gaat doen, kan het escaleren. .
Dit herken ik bij mijn eigen hond en ik denk dat hij (die van mij) inschat bij wie hij op kan scheppen en bij wie niet.
Even stoer doen, want er loopt nu een vriendje mee dus dan kan het wel.
De keren dat het labradors zijn valt het me op dat ze tegenstrijdig lijken te doen:
heel onderdanig maar heel opdringerig naar hem toe gaan (dat is geen excuus hoor)
Het is dus eigenlijk een beetje een lafgozertje in plaats van een lefgozertje..
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
MARC_S schreef: En de mensen die zelf een reteagressieve hond hebben zouden ook hun eigen hond onder appel kunnen zetten en hem verbieden te vechten bv. Waarom moet ik mijn hond volledig onder appel hebben als een ander dat niet heeft?
:ok:
Hier ook eens. Als ik door de Soesterduinen loop, Bram een beetje aan het rondstruinen, andere hond loopt ook los, Bram gaat er naartoe en krijgt dan een schop in z'n buik omdat de andere hond hem anders zou opvreten, zou ik dat belachelijk vinden. Bram heeft het niet zo op jonge patserige reuen die zich opdringen. Die ga ik toch ook niet schoppen omdat Bram daar niet tegen kan? Ik sommeer Bram om door te lopen en loop zelf ook in gestrekte pas door. Als de reu maar blijft komen, zal ik de eigenaar verzoeken de hond terug te roepen of te halen.

Ik kan me voorstellen dat ik ooit zou schoppen als Bram echt gegrepen wordt. En hebben twee Groenendaelers in de buurt die regelmatig ontsnappen en dan op andere honden klappen. Zou dat mij overkomen, dan houd ik Bram en Izzie achter me en schreeuw ik eerst. Werkt dat niet, dan word ik wel fysiek. Maar goed, dat is dan wel een kwestie van mijn honden stuk of de andere honden weg zien te krijgen. Ik heb overigens nog nooit een hond geschopt. Wel eens eentje aan z'n nekvel van een andere hond getrokken. Meerdere keren zelfs.
Ook wel mee eens.
Ik heb één keer een hond geschopt en dat was mijn eigen hond, Kaya. Daarbij is schoppen dan nog een groot woord, maar ze deed me iets te gewelddadig met een aanstormend respectloos Rottweilerpupje en mijn voet (naar mijn eigen hond) was de enige optie.
Die pak ik dan op dat moment aan.

Ook een keer toen Pieter haar vast had, aan de riem (aanlijngebied), en er kwam een nog jong pupje recht op Kaya afgerend. Kaya gromde, pupje vond het blijkbaar niet nodig zich hierdoor te laten indimmen en rende nogmaals recht op Kaya's kaken af.
Een pupje schoppen leek Pieter ook niet zo'n succes en die besloot in de fractie van een seconde zijn eigen handen er maar aan te wagen en Kaya's smoel een draai te geven. Dat werd dus een ritje eerste hulp :ugh:

Maar goed, dit om aan te geven dat andere honden schoppen hier alleen zou gebeuren als de andere hond echt een super agressor is, en eerder niet. Misschien heb ik makkelijk praten met mijn honden hoor en ik snap echt wel dat je met een kleinere hond veel meer angsten uitstaat. Zie je echt gevaar, dan heb ik niks tegen die schop, maar bij overhangen zie ik vooralsnog wel andere mogelijkheden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

chrico schreef:Dus als diezelfde labrador grommend boven een JR met een hernia staat, 1 van 14 of 1 die een iets langere lont heeft dan een ander die het op dat moment gelaten ondergaat omdat hij niet anders kan dan mag er niet gereageerd worden en moet je af wachten of het op hoop van zegen goed gaat????
Ik zou inderdaad afwachten omdat in mijn ogen de kans dat iets met een sisser afloopt groter is als wij ons er niet mee bemoeien. Jij noemt de russel die iets gelaten ondergaat omdat hij niet anders kan, maar bv Nelson kan ook niet veel anders dan gelaten staan als er een beul van een reu over hem heen komt te hangen. Ik ga er van uit dat mijn honden in de regel wel verstandig zijn en Nelson, de man in de club, houdt zich vaak wel rustig als het spannend wordt.
Bemoei ik me er echter mee, komt hij helpen en is de kans op escalatie dus vele malen groter.
Maar het is ongetwijfeld afhankelijk van wat voor hond je zelf hebt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eline* schreef:
chrico schreef:Dus als diezelfde labrador grommend boven een JR met een hernia staat, 1 van 14 of 1 die een iets langere lont heeft dan een ander die het op dat moment gelaten ondergaat omdat hij niet anders kan dan mag er niet gereageerd worden en moet je af wachten of het op hoop van zegen goed gaat????
Ik zou inderdaad afwachten omdat in mijn ogen de kans dat iets met een sisser afloopt groter is als wij ons er niet mee bemoeien. Jij noemt de russel die iets gelaten ondergaat omdat hij niet anders kan, maar bv Nelson kan ook niet veel anders dan gelaten staan als er een beul van een reu over hem heen komt te hangen. Ik ga er van uit dat mijn honden in de regel wel verstandig zijn en Nelson, de man in de club, houdt zich vaak wel rustig als het spannend wordt.
Bemoei ik me er echter mee, komt hij helpen en is de kans op escalatie dus vele malen groter.
Ik denk toch echt dat bemoeienis van een eigenaar altijd een hele grote invloed heeft. Het is niet voor niets dat hun hond in handen van een ander al vaak heel ander gedrag toont. Honden die aso zijn kunnen regelmatig alleen en dus zonder hun baas wel goed met andere honden. Dat zegt nogal wat in mijn ogen :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Eline* schreef:
Ik denk toch echt dat bemoeienis van een eigenaar altijd een hele grote invloed heeft. Het is niet voor niets dat hun hond in handen van een ander al vaak heel ander gedrag toont. Honden die aso zijn kunnen regelmatig alleen en dus zonder hun baas wel goed met andere honden. Dat zegt nogal wat in mijn ogen :wink:
Als Puch van mij de kans krijgt om te gaan overhangen en ik kom naar de 2 honden toe, dan moet ik dus razendsnel zijn om hem eraf te halen. Hij denkt namelijk dat mijn naderen een steunbetuiging aan hem is en dat kan net de trigger zijn om verder te gaan dan overhangen.
Het is in die situaties dus inschatten of ik er beter aan doe verder te lopen en argeloos te roepen 'kom je nog?' of er heen te gaan. Het laatste doe ik alleen als het een kleinere hond betreft, die zich in geval van escalatie niet voldoende kan verdedigen.
En nogmaals..... uiteraard gebeurt dit nauwelijks, dit is bijna allemaal gebaseerd op een opgroeiende Puchu en nav die incidenten wordt hij bijna altijd aangelijnd als ik een reu zie (voordat ik dat over me heen krijg, zeg ik het maar weer :N: :F: )
Afbeelding
A good dog never dies...

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna schreef:
Waar hadden we het ook alweer over. :tongue:
Nanna dríjft op rellen haha. :engel: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Eline* schreef: Maar het is ongetwijfeld afhankelijk van wat voor hond je zelf hebt.
Ik denk dat dat ook juist het punt is. Honden zijn zo verschillend dat er niet 1 leidraad is, 1 handelswijze. Als ik niets zou doen gaan ze het zelf doen en dat is juist wat ik niet wil dus handel ik. Mijn honden staan daar dan een moment gelaten af te wachten want als zij direct handelen krijgen zij met mij aan de stok. Maar als zo een hond dan nogmaals terug komt of blijft dan grijp ik harder in, wetend dat anders mijn honden er niet voor schromen de belager weg te jagen en dat willen zowel de belagers baasje als ik niet want dat gaat niet zachtzinnig.

Stel ik wandel ergens en ineens staat Nelson voor mijn neus en hangt al grommend over mijn hond heen terwijl jij meters verderop af staat te wachten dan krijgt hij een slag met mijn riem en lukt dat niet terwijl jij langzaamaan mijn kant opkomt (wetend dat je daarmee Nelson steunt) dan heeft hij een schop te pakken. Dan mag je nog zo kwaad op mij zijn op dat moment maar dat zal mij een worst wezen :mrgreen:

Ik denk ook dat iedereen vanuit zijn/haar eigen honden reageert (wat logisch is) maar waar je ook wandelt, je heb te maken met verschillende honden dus ook met verschillende reacties van mensen en als je je hond op elke hond af laat gaan dan moet je niet piepen als hij een tegen de verkeerde aanloopt (hond of baas). Hopelijk is er nu iets geleerd door TS.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Eline* schreef: Maar het is ongetwijfeld afhankelijk van wat voor hond je zelf hebt.
Ik denk dat dat ook juist het punt is. Honden zijn zo verschillend dat er niet 1 leidraad is, 1 handelswijze. Als ik niets zou doen gaan ze het zelf doen en dat is juist wat ik niet wil dus handel ik. Mijn honden staan daar dan een moment gelaten af te wachten want als zij direct handelen krijgen zij met mij aan de stok. Maar als zo een hond dan nogmaals terug komt of blijft dan grijp ik harder in, wetend dat anders mijn honden er niet voor schromen de belager weg te jagen en dat willen zowel de belagers baasje als ik niet want dat gaat niet zachtzinnig.

Stel ik wandel ergens en ineens staat Nelson voor mijn neus en hangt al grommend over mijn hond heen terwijl jij meters verderop af staat te wachten dan krijgt hij een slag met mijn riem en lukt dat niet terwijl jij langzaamaan mijn kant opkomt (wetend dat je daarmee Nelson steunt) dan heeft hij een schop te pakken. Dan mag je nog zo kwaad op mij zijn op dat moment maar dat zal mij een worst wezen :mrgreen:

Ik denk ook dat iedereen vanuit zijn/haar eigen honden reageert (wat logisch is) maar waar je ook wandelt, je heb te maken met verschillende honden dus ook met verschillende reacties van mensen en als je je hond op elke hond af laat gaan dan moet je niet piepen als hij een tegen de verkeerde aanloopt (hond of baas). Hopelijk is er nu iets geleerd door TS.
Maar zijn er dan werkelijk honden die zo onwetend zijn dat ze over jouw hond(en) heen gaan hangen?
Ik heb dat dus nog nooit meegemaakt, geen hond die over Kaya heen hangt en geen hond die over Puchu heen hangt (en Puch is zelfs absoluut niet indrukwekkend).
Wel dus dat er honden zijn die blijkbaar een plaat voor hun kop hebben en keer op keer op Kaya af komen rennen, maar de dominantie handeling van er overheen hangen, dat heeft nog geen enkele hond gedaan.

Overigens snap ik dus wel prima dat je een hond een schop kan geven om te beschermen. Ik heb er nooit voor hoeven kiezen, maar ik sluit het ook niet uit. Beter een schop van mij, dan kaken van Kaya, maar zoals gezegd is deze keuze nooit voorgekomen (ja een been ervoor of met armgebaar wegjagen, maar dat vind ik nog van een andere categorie).
Als Puchu het ooit in zijn domme hersens zou halen macho naar jouw honden toe te rennen, zal ik je dankbaar zijn voor de schop (gepast uiteraard) :F: :wink:

Voor de hond van TS vind ik het sneu dat hij de schop heeft gekregen, voor de TS zelf hoop ik ook dat ze er iets van geleerd heeft en niet alleen andere honden, maar ook haar eigen hond in bescherming neemt, door hem niet meer overal op af te laten denderen.
Niet iedere hond kan dit gedrag hebben, niet iedere hond pikt dit gedrag en dus ook niet iedere baas pikt dit gedrag. Terecht of niet, maar voorlopig heeft je hond een schop te pakken en daar moet je hem tegen beschermen.
Afbeelding
A good dog never dies...

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Caro. schreef:

Maar zijn er dan werkelijk honden die zo onwetend zijn dat ze over jouw hond(en) heen gaan hangen?
Ik heb dat dus nog nooit meegemaakt, geen hond die over Kaya heen hangt en geen hond die over Puchu heen hangt (en Puch is zelfs absoluut niet indrukwekkend).
Wel dus dat er honden zijn die blijkbaar een plaat voor hun kop hebben en keer op keer op Kaya af komen rennen, maar de dominantie handeling van er overheen hangen, dat heeft nog geen enkele hond gedaan.
Wil een hond komen hangen moet het al een grote zijn. Maar laatst hadden wij het met een husky, gelukkig reageerde hij wel op de slag van de riem en liep achteruit waardoor ik ruimte kreeg om verder weg te jagen. Wat mij opvalt is dat als het gebeurd het zelden met grote honden is maar meestal patsende kleine honden die al grommend rondjes rondom je lopen en baasjes die er een beetje stom naar staan te lachen. Dit gebeurd nota bene ook nog in een aanlijngebied dan want in losloopgebieden kom ik niet in principe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Overhangen is pas een probleem als de hond die dat ondergaat daar agressief van wordt. En dan is het kringetje eigenlijk weer rond. Ligt het probleem bij de kleine hond met grootheidswaanzin of bij de grote sterke reu die alleen even laat weten hoe en wat? Want waarom moet de kleine hond agressief worden van overhangen? :U:
Overhangen is ook een probleem als die kleine hond daar niet mega agressief van wordt, maar wel even snauwt. Het gebeurt namelijk nogal eens dat die overhangende grote hond dat als een hint ziet om er echt even op te duiken. En dan zit je dus met dat formaat verschil.
Maar nogmaals maar even, schoppen heb ik ook nooit gedaan, ga ik nooit doen in zo'n situatie, en vind ik ook overdreven.

Over Vera hangen honden maar een eind heen hoor overigens, die regelt dat zelf wel door braaf onderdanig te doen, als zo'n hond er wel op duikt zijn ze ongeveer even groot meestal.
Een JR hangt ook maar zoveel grommend over Saar heen als hij wil, dat lost Saar ook weer zelf prima op, en ze zijn even groot. Een DH die grommend over Saar hangt hebt ik dus wel problemen mee. Saar kan dat niet goed zelf regelen omdat ze het te intimiderend vindt, en vaak lokt haar onzekere gedrag juist weer meer geklier uit.
Maar goed, daarom gaat ze dus de lucht in als ik een hond aan zie komen die ik niet vertrouw. En, het zal sommigen verbazen :mrgreen: , dat is maar heel zelden.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Caro. schreef:

Wil een hond komen hangen moet het al een grote zijn. Maar laatst hadden wij het met een husky, gelukkig reageerde hij wel op de slag van de riem en liep achteruit waardoor ik ruimte kreeg om verder weg te jagen. Wat mij opvalt is dat als het gebeurd het zelden met grote honden is maar meestal patsende kleine honden die al grommend rondjes rondom je lopen en baasjes die er een beetje stom naar staan te lachen. Dit gebeurd nota bene ook nog in een aanlijngebied dan want in losloopgebieden kom ik niet in principe.
Ja, die patsende kleine honden (vaak JR overigens), herken ik wel. Gelukkig reageren mijn honden daar juist weer nauwelijks op.
Met name Kaya heeft een bloedhekel aan drukke pups :oeps: en die snappen het vaak allemaal nog niet zo en denderen steeds weer zonder enig respect op haar af. Dat is bij haar altijd link en helaas gebeurt dit dus ook buiten losloopgebied.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
MARC_S schreef:Overhangen is pas een probleem als de hond die dat ondergaat daar agressief van wordt. En dan is het kringetje eigenlijk weer rond. Ligt het probleem bij de kleine hond met grootheidswaanzin of bij de grote sterke reu die alleen even laat weten hoe en wat? Want waarom moet de kleine hond agressief worden van overhangen? :U:
Overhangen is ook een probleem als die kleine hond daar niet mega agressief van wordt, maar wel even snauwt. Het gebeurt namelijk nogal eens dat die overhangende grote hond dat als een hint ziet om er echt even op te duiken. En dan zit je dus met dat formaat verschil.
Maar nogmaals maar even, schoppen heb ik ook nooit gedaan, ga ik nooit doen in zo'n situatie, en vind ik ook overdreven.

Over Vera hangen honden maar een eind heen hoor overigens, die regelt dat zelf wel door braaf onderdanig te doen, als zo'n hond er wel op duikt zijn ze ongeveer even groot meestal.
Een JR hangt ook maar zoveel grommend over Saar heen als hij wil, dat lost Saar ook weer zelf prima op, en ze zijn even groot. Een DH die grommend over Saar hangt hebt ik dus wel problemen mee. Saar kan dat niet goed zelf regelen omdat ze het te intimiderend vindt, en vaak lokt haar onzekere gedrag juist weer meer geklier uit.
Maar goed, daarom gaat ze dus de lucht in als ik een hond aan zie komen die ik niet vertrouw. En, het zal sommigen verbazen :mrgreen: , dat is maar heel zelden.
Ha, nou mij niet hoor :pffff:
Ik weet niet of het zo overkomt op het forum, maar ik vind jou alles behalve tuttig met je honden. Ook met Saar niet.
Die zich overigens prima weet te weren, mits een hond het natuurlijk een beetje oppikt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Ik weet niet of het zo overkomt op het forum, maar ik vind jou alles behalve tuttig met je honden. Ook met Saar niet.
Die zich overigens prima weet te weren, mits een hond het natuurlijk een beetje oppikt.
Hahah, dank je :mrgreen: :wink: Het verhaal van Saar die op Kaya's stok ging zitten blijft leuk :F:

Met honden als Puchu, die gewoon doorhebben dat als Saar zich een beetje 'pissig' omdraait ze bedoelt "kappen hoor!' gaat het ook gewoon prima :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Hahah, dank je :mrgreen: :wink: Het verhaal van Saar die op Kaya's stok ging zitten blijft leuk :F:

Met honden als Puchu, die gewoon doorhebben dat als Saar zich een beetje 'pissig' omdraait ze bedoelt "kappen hoor!' gaat het ook gewoon prima :ok:

Hahaha, ja inderdaad :mrgreen:

Met Puch ging het ook perfect 'hé joh opdringerig jong, blijf van m'n muts af' :mep: 'owww sorry uwe hoogheid'.
Ja, hij kent best manieren hoor :pffff: Helaas alleen bij teven :smile: (en uhhh... bij lieve teven in huis, denkt hij dus ook ineens de boel te kunnen regelen, dat was ook een 'fijne' les :oeps: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:

Met Puch ging het ook perfect 'hé joh opdringerig jong, blijf van m'n muts af' :mep: 'owww sorry uwe hoogheid'.
Ja, hij kent best manieren hoor :pffff: Helaas alleen bij teven :smile: (en uhhh... bij lieve teven in huis, denkt hij dus ook ineens de boel te kunnen regelen, dat was ook een 'fijne' les :oeps: ).
Haha, ja maar dat lag ook aan truttemien Vera :roll: Wat dat betreft deed Saar het beter, die liet Puch gewoon even weten dat er niet aan haar geroken werd ja :lees: Vera vervalt nogal snel in "ohhh jee, als ze me maar lief vinden" gedrag :19: :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

heel interessant om al die verschillende visies te lezen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

MARC_S schreef:
renee-uk schreef:
bennie schreef:Ik ben wel benieuwd naar hoe Marc het dan wel gaat oplossen. Voor zijn mentale beeld vervang ik de golden graag voor een ambivalente Beauceron met schuim op de bek :ok: .
dan roept ie om hulp heb ik begrepen uit voorgaande posts?
Ik riep de eigenaar van een losgebroken ambull of omstanders om die hond vast te pakken. Als je er niks van weet moet je je ook niet laten lijden door anderen die er niks van wisten en die het leuk vinden om mij voor paal te zetten omdat ze denken dat ze dan zelf beter uit de bus komen. Soort kindjes zeg maar. :U:

Ik had mijn honden niet onder controle aan de lijn, er kwam een ambull die op Eva wilde rijden. Eva wilde alleen even een oor van dat beest afrukken en er was geen eigenaar te bekennen. Ik kan in mijn eentje geen 3 honden onder controle krijgen. Wedden dat jij ook zou roepen? Dus wat klets je suf... :roll: Ik ken die hond, die kan niet met andere honden. Met mijn teven ging het best, alleen die waren totaal over de zeik van dat gorgelende monster dat op ze af stoof. Maargoed, ik heb op deze manier geen zin meer om met je te praten. Dit is geen praten. Dit is je gelijk niet krijgen en dan zielig gaan lopen doen. Succes ermee Renee :ok:
oh geweldig :cheer: als iemand anders uit hetzelfde vaatje tapt als jij voortdurend doet is ie zielig?
Nou sorry Marc, ik ben een hoop maar zielig echt niet en ik doe ook niet zielig, dat laat ik aan mensen over die dat veel beter kunnen dan ik :ok:

Jij ook succes hoor Marc, ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt tot je mening weer veranderd is :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef: Jij ook succes hoor Marc, ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt tot je mening weer veranderd is :F:
Papegaaienvoer gesnoept scheet?
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

MARC_S schreef:
renee-uk schreef: Jij ook succes hoor Marc, ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt tot je mening weer veranderd is :F:
Papegaaienvoer gesnoept scheet?

Was jij niet degene die het normaal vondt dat borstelende, poten stram en grommend richting andere hond gaan accepteerde. Normale hondentaal. Werk nu al een 15 jaar met retrievers en nu een spaniel en verheug me op mijn honden die blijkbaar niet de normale hondentaal spreken. Maar wel in een groep kunnen werken.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Pfff, dit topic valt amper meer te lezen. :roll: :boos: :ugh: Ik heb Marc en Martijn beiden op de negeer gezet, maar het gaat hier zo ongeveer alleen nog over hen en hun uitspraken, die weer even tactloos, stellig, van onmetelijke domheid, met-alle-winden mee en op de ''wij verkondigen de waarheid'' toon zijn als altijd, de reden waarom ik ze ook op de negeer heb staan. Maar nu staat alles dus wéér vol met hen, en dit is niet het eerste topic waar dat gebeurd.

Vervolgens lees ik daardoor ook weer allemaal dingen (Hun verhalen zijn nl. ook in dit topic zo vaak gequote dat er niet overheen te lezen valt als je graag het topic wilt volgen) waar opnieuw de haren me van te berge reizen, maar waar ik niet op wilde reageren omdat ik beide heren in de negeer heb en hun posts toch niet meer lees.

Nu gaat alles ineens over de goedpraterij van Cleo's wangedrag (ja, borstelend en met stijve poten honden benaderen, plus eventueel overhangen, is gewoon patsend wangedrag en ik zou haar absoluut niet bij mijn honden willen zien als ze zich zo gedraagt), en over hoe hun mening sinds vorige discussie weer eens 180 graden gedraaid is, (mede omdat hun eigen schatje nu de etter uithangt, en dat niet gezegd mag, want Cleo kan kennelijk niks fout doen en beheerst de hondentaal tot in de puntjes?) iets wat we gewend zijn van deze heren, die allang niet meer serieus te nemen zijn. En over hun zogenaamde hondenkennis, die ook weer kant nog wal raakt. En vervolgens gaat alles alleen daar nog over.

Jammer dat weer een topic zo verziekt word. :boos:

Ik vond beide heren ooit fijn om te lezen, ze konden soms hele nuttige bijdragen leveren en heel ware dingen zeggen. Credit where credit is due!! Ik heb, tot een tijdje terug, dus ook geen problemen met hen gehad. Ik snap dus ook niet waarom dat ineens anders moest worden... Maar de laatste tijd was het puur ''rellen om te rellen'' en dat gaat dus weer lekker door. Leuk hoor, hoe trek je alle aandacht naar je toe en verziek je een forum. :U: Echt kinderachtig. En zelfs de negeerstand lost het quote-probleem niet op.
Ik had liever gelezen hoe het verder ging met het originele verhaal, en of daar misschien nog meer achter zat, maar ik merk het al... de heren moeten hun portie aandacht weer hebben. :U:

(Oh, en aangezien ik waarschijnlijk niet bij hen op de negeer sta; Marc en Martijn, bespaar je de moeite op me te reageren. Ik lees jullie posts toch niet. Tenzij jullie weer iemand zo gek krijgen elke dwarse scheet van jullie te quoten...)

Zo. Ik heb bij dit topic al te lang op mijn vingers gezeten. Nu heb ik het gewoon eens GEZEGD.

En om nu terug te komen op het WERKELIJKE topic...

Persoonlijk vind ik het niet verbazend dat een andere hond onvriendelijk reageert als een hond grommend zijn bewegingsruimte meent te moeten beperken. Je kan dan ook moeilijk beweren dat zo'n hond, die in reactie op dat macho gedrag een snauw geeft, aanleiding is tot het gevecht; het is de hond die probeert de ander zijn wil op te leggen, die het veroorzaakt.
Zodra een hond de bewegingsruimte van een andere hond beperkt, zie ik dat als een directe daad van passieve agressie; controle houden over de ander en die zijn wil opleggen, onderwijl met veel vertoon. In de meeste gevallen gaat het dan dus ook direct fout als de andere hond toch iets doet wat de patser niet zint. De patser in kwestie kan namelijk ook in veel kleinere reacties dan een snauw al een aanleiding zien om erop te klappen; een blik, een beweging van de oren of net even een poot in de richting waar het de macho niet zinde....

PSje - Branco voelt zich, in aanwezigheid van Rhodi, vaak ook een hele pief en kan dan dus ook dergelijk gedrag vertonen. Daarom blijft hij dus kort bij me in zulke gevallen.
Is hij alleen, zonder Rhodi erbij, dan blijft van dit gedrag heel weinig over. Dan kan hij ineens wel normaal kennis maken en is vaak zelfs wat schijterig. Ik heb dus het gevoel dat dat ''patsen'' soms ook een heel groot deel het overcompenseren onzekerheid is. Maar net als bij angstagressie dient zulk gedrag desondanks niet getolereerd te worden, want het kan heel vervelende gevolgen hebben.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Martijn schreef:Hahahaha! :smile:

Ben ik nu zo dom en jij zo slim. Geloof er geen barst van.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
laeken
Zeer actief

Even hoor, ik lees een heel relaas van jou Nakisha. Waarom maak je je in hemelsnaam druk over wat ik zeg? Ten eerste zeg ik heel vaak iets omdat hier mensen neigen na "ja, had ik ook gedaan maar dan erger" Daar kan ik totaal niet tegen. Dus dan vind ik het leuk om daar tegenin te gaan. Ten tweede gaan jij en Veenmug iets vinden van mijn hond??? Die hond kan los op de doe-dag en er zal NIKS voorvallen. Dan ga jij even iets vinden over hoe sociaal die hond is? Vindt je dat zelf niet een beetje belachelijk?

Dus zet me op de negeer, dat interesseert me niet. Besef wel dat ik geen idee heb waar jij je zo over opwindt en dat je een oordeel denkt te moeten hebben over een hond die je nog nooit gezien hebt verbaast me. Laten we het daar gewoon op houden. :ok:

Ik ga lekker Gooise vrouwen kijken en ik raad jou aan te ontspannen. :U:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

Haha, ja maar dat lag ook aan truttemien Vera :roll: Wat dat betreft deed Saar het beter, die liet Puch gewoon even weten dat er niet aan haar geroken werd ja :lees: Vera vervalt nogal snel in "ohhh jee, als ze me maar lief vinden" gedrag :19: :mrgreen:
Ja, ze is echt zeldzaam zachtaardig. Zelfs door een reu laat ze zich iets vertellen en aangezien Puch bij geen enkele teef iets te vertellen heeft - en al helemaaaaaaal niet hier in huis bij Kaya - zag hij zijn kans schoon om zich alle speeltjes toe te eigenen (terwijl speeltjes hem werkelijk geen drol interesseren) en het vloerkleed waar hij op gelopen had, was ook van hem :pffff:
Pukkel! Honden snappen niet hoe vreselijk ze zichzelf in hun vingers (pootjes) snijden. Het is zo zonde, want het is geen kwaaie en hij zou zoveel meer vrijheid en lol hebben als hij niet zo gefocused was op status en angst om enige status te verliezen.
Afbeelding
A good dog never dies...

JDF

Ongelezen bericht door JDF »

vaddie schreef:Zo wat een hoop reacties. (internet lag eruit vandaar nu pas reactie)
Is ook geen doen voor mij om op alle reacties te kunnen reageren

Voor zover ik weer zijn er voor een knokpartij nog altijd 2 honden nodig. De andere hond reageerde niet eens!
Daarom snap ik de reactie van de baas ook niet. Hondje stond er nogal ontspannen, zeker gezien de situatie.
Ik heb de kans gehad om een keer te roepen dat hij door moest lopen en meer kansen kreeg ik niet.
Ik gaf nog niet eens een commando omdat ze op dat moment nog aan het snuffelen waren. Maar ja, vreemde omgeving, vreemde hond dus ik ben wat voorzichtig. Maar ja niet genoeg dus blijkbaar.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik geen opgefokte agressieve hondjes heb, wat diverse mensen schijnen te denken. Ik heb een redelijk dominantie reu die echter na kennismaking met vrijwel alle honden leuk kan spelen. Ook met andere volle reuen. Hij maakt een hoop kabaal maar daar blijft het bij. Hij heeft 1 keer gevochten, toen klapte er een andere hond boven op hem en was ik te ver weg om in te kunnen grijpen.

Maar wat eng dat hier zo veel schoppende mensen zitten. Ging er van uit dat hier dierenliefhebbers zitten........ :denken:
schoppen kan idd ook echt niet, en de man had eerst jou aan kunnen spreken. Maar hoe jij je hond beschrijft is precies die van mij, en dan zijn ze wel uit op een gevecht, gewoon om even te laten zien dat zij de baas zijn. Ook spelen is na zoiets vaak geen spelen. Mijn hond speelt wel, denken wij mensen, zo ziet het eruit namelijk, maar het is nogsteeds laten zien wie de baas is. Gebrek aan sociallisatie in de eerste 16 weken. Mijn hond kreeg ik pas met 4 maanden en daarvoor heeft hij alleen met zijn broertjes en zusjes gespeelt, hij weet niet hoe hij sociaal moet reageren naar andere honden. Als ze eenmaal 1x vechten en succes hebben gehad, tja dan gaat dat nooit meer over.

Ik weet niet of jou hond al gevochten heeft, maar als hij zo dominant overstaat en 1 hond reageerd daar een x op, dan is het foute boel.

Mijn advies is als hij nog niet gevochten heeft, zorg er dan voor dat dit nooit gebeurt! Dan ben je veel verder van huis.. Je was in deze situatie gewoon te laat geweest.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

JDF schreef:
vaddie schreef:Zo wat een hoop reacties. (internet lag eruit vandaar nu pas reactie)
Is ook geen doen voor mij om op alle reacties te kunnen reageren

Voor zover ik weer zijn er voor een knokpartij nog altijd 2 honden nodig. De andere hond reageerde niet eens!
Daarom snap ik de reactie van de baas ook niet. Hondje stond er nogal ontspannen, zeker gezien de situatie.
Ik heb de kans gehad om een keer te roepen dat hij door moest lopen en meer kansen kreeg ik niet.
Ik gaf nog niet eens een commando omdat ze op dat moment nog aan het snuffelen waren. Maar ja, vreemde omgeving, vreemde hond dus ik ben wat voorzichtig. Maar ja niet genoeg dus blijkbaar.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik geen opgefokte agressieve hondjes heb, wat diverse mensen schijnen te denken. Ik heb een redelijk dominantie reu die echter na kennismaking met vrijwel alle honden leuk kan spelen. Ook met andere volle reuen. Hij maakt een hoop kabaal maar daar blijft het bij. Hij heeft 1 keer gevochten, toen klapte er een andere hond boven op hem en was ik te ver weg om in te kunnen grijpen.
Maar wat eng dat hier zo veel schoppende mensen zitten. Ging er van uit dat hier dierenliefhebbers zitten........ :denken:
schoppen kan idd ook echt niet, en de man had eerst jou aan kunnen spreken. Maar hoe jij je hond beschrijft is precies die van mij, en dan zijn ze wel uit op een gevecht, gewoon om even te laten zien dat zij de baas zijn. Ook spelen is na zoiets vaak geen spelen. Mijn hond speelt wel, denken wij mensen, zo ziet het eruit namelijk, maar het is nogsteeds laten zien wie de baas is. Gebrek aan sociallisatie in de eerste 16 weken. Mijn hond kreeg ik pas met 4 maanden en daarvoor heeft hij alleen met zijn broertjes en zusjes gespeelt, hij weet niet hoe hij sociaal moet reageren naar andere honden. Als ze eenmaal 1x vechten en succes hebben gehad, tja dan gaat dat nooit meer over.

Ik weet niet of jou hond al gevochten heeft, maar als hij zo dominant overstaat en 1 hond reageerd daar een x op, dan is het foute boel.

Mijn advies is als hij nog niet gevochten heeft, zorg er dan voor dat dit nooit gebeurt! Dan ben je veel verder van huis.. Je was in deze situatie gewoon te laat geweest
.
:mrgreen: :wink:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Pfff, geprobeerd het topic te volgen, maar ben afgehaakt bij pagina 5. Wil alleen even reageren op de kern van de beginpost. Ik heb hier ergens gelezen in de trant van: 'Jij bent de reden dat wij hondeneigenaren zenuwachtig en gestresst door het bos lopen'. En daar sluit ik me helemaal bij aan. Kom op zeg, het is toch vreselijk irritant dat jouw hond dat gedrag vertoont?

Ik heb nu ook een klein hondje en als jouw grote, dominante reu boven de mijne gaat hangen, dan zou ik er eerst tussen gaan staan en wanneer dat niet helpt, krijgt hij van mij ook een oplawaai en om dan te reageren met: 'Ik dacht dat jullie hier op het forum dierenliefhebbers waren', is uiteraard erg flauw en dat negeer ik dan maar even.

Ik heb één keer een trap uitgedeeld toen er een hele roedel grote honden uit de bosjes gerend kwam (zag het dus niet aankomen, anders had ik een andere route gekozen) en bovenop mijn kleine Westie doken. De eerste de beste kreeg een trap en droop piepend af waardoor de anderen tevens de aanval staakten. Ja dag, wat verwacht je dan? :oohja:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ja dag, wat verwacht je dan?
Je had ook gewoon heel rustig hondentaal en hondengedrag kunnen gaan staan bekijken. :D

Dán had je pas een echte hondenliefhebber geweest. :ok:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Wil de hond schreef:
Ja dag, wat verwacht je dan?
Je had ook gewoon heel rustig hondentaal en hondengedrag kunnen gaan staan bekijken. :D

Dán had je pas een echte hondenliefhebber geweest. :ok:
Ja, dat had ik beter kunnen doen inderdaad. Dan was ik nu aan mijn tweede Westie bezig.... :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”