Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: De baas in huis

Ongelezen bericht door Ennath »

Frenk schreef:
Ennath schreef:Als jouw hond een gat in jouw tuin staat te graven zeg ik hooguit: "d'r staat er daar een te graven". Hem/haar op andere gedachten brengen mag je zelf doen.
En als een visite-hond een gat in jouw tuin staat te graven en z'n baas is niet in de buurt (of doet er niks aan), wacht je dan tot die baas terugkomt, terwijl de knollen en bollen je om de oren vliegen? :mrgreen:
SHhhhh :W:
Die hond kan alleen maar hopen dat IK hem als eerste zie :F:
Want mijn partner schopt hem gegarandeerd onceremonieel voor z'n kl*ten.
En daar vraagt hij ook geen toestemming van de baas voor :O:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

renee-uk schreef:Baasje mag het gat ook weer dichtmaken trouwens ;)
:zweep:
:F:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

renee-uk schreef:
Ennath schreef:
smoekie schreef:Persoonlijk heb ik ook nog nooit meegemaakt dat een hond gewoon klakkeloos bleef liggen als er iemand binnen kwam, of er langs wilde of wat dan ook :19: alle honden voor zover ik me kan heugen zijn altijd uit de weg gegaan. Maar goed ze zijn er dus wel. :wink:
Ik doe niets anders dan over honden heenstappen. :engel:
Vanavond ben ik in mijn Boshuis; en dat is veel kleiner dan mijn gewone woning.
Eva ligt voor de deur van de slaapkamer, Collin van de WC.
Over beiden ben ik vanavond al zeker drie keer heen gestapt.
Ik kan ook over mijn honden heenstappen hoor Ennath, alleen zou ik het iemand anders niet aanraden ;)
Het is en blijft een dominante handeling en die hoeven ze van mij niet van een vreemde te accpeteren.
Die van mij zouden waarschijnlijk min of meer onrustig uit de weg gaan als ze je aan zagen komen.
Maar als ze ervoor kiezen om te blijven liggen, dan hebben ze maar te accepteren dat je erover heen stapt :klaar:
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:@Frenk je snapt het niet of je wilt het niet snappen.......op schoot of op de bank dat maakt toch niet uit......het gaat erom dat ik me aan de regels van het huis hou waar ik op bezoek ben en daar hoort de hond en de regels voor de hond ook bij ben ik het daar niet mee eens dan ga ik niet........
Nee, ik denk eerder gezegd dat jij het niet snapt. :wink: Er is een levensgroot verschil tussen op schoot of op de bank.
Sowieso hoeft niemand iets aan z'n lichaam te accepteren als 'ie daar geen zin in heeft. Dat vraag je niet van iemand. Nog los van de basale gastvrijheid :wink:

Nu ben ik het met je eens.......en daarom hoeven mijn honden het ook niet te accepteren dat iemand aan hun lichaam zit.......
Ik had het over mensen. Ga jij nu weer over 'respectloos tegenover de hond' beginnen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:Maar als ze ervoor kiezen om te blijven liggen, dan hebben ze maar te accepteren dat je erover heen stapt :klaar:
Daarom doe ik het ook bij honden die ik ken (en die mij kennen). Dan weet ik dat ze blijven liggen, als ze blijven liggen. :F:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik zit me gewoon een paar dagen al wat af te vragen. Volgens mij worden er situaties geschetst die helemaal niet aan de orde zijn of ben ik nu gek?
Waar ik kom, hoef ik nooit iets te vragen, honden liggen niet in het pad en als ik ergens onbekend zou zijn dan zeg ik gewoon tegen diegene dat ik graag naar het toilet wil ofzo?
Al vraag ik me dan wel weer af wat ik doe bij die onbekende mensen :mrgreen: :U:

Over honden stap ik overigens nooit heen, behalve over de mijne, maar dat is ook zeldzaam :wink:

Toch misschien wel lullig; ik vind het niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen. Hier regelmatig kinderen over de vloer en dan mag ze allemaal pootje geven en dergelijke. Nee dus, een paar keer mag, zodat ze weten dat ze niet opgevroten worden en dan is het klaar. Toch?!
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:
Frenk schreef:
Ennath schreef:Als jouw hond een gat in jouw tuin staat te graven zeg ik hooguit: "d'r staat er daar een te graven". Hem/haar op andere gedachten brengen mag je zelf doen.
En als een visite-hond een gat in jouw tuin staat te graven en z'n baas is niet in de buurt (of doet er niks aan), wacht je dan tot die baas terugkomt, terwijl de knollen en bollen je om de oren vliegen? :mrgreen:
SHhhhh :W:
Die hond kan alleen maar hopen dat IK hem als eerste zie :F:
Want mijn partner schopt hem gegarandeerd onceremonieel voor z'n kl*ten.
En daar vraagt hij ook geen toestemming van de baas voor :O:
Dat mag niet hoor :mep: Da's respectloos. :pffff:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ennath schreef:Die van mij zouden waarschijnlijk min of meer onrustig uit de weg gaan als ze je aan zagen komen.
Maar als ze ervoor kiezen om te blijven liggen, dan hebben ze maar te accepteren dat je erover heen stapt :klaar:
Ik vrees dat dat hier niet opgaat maar........
ik zorg er dan ook voor dat ze niet in de weg liggen en niemand er overheen hoeft te stappen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:Geef me dan eens 1 goede reden waarom honden dat wel moeten toestaan..........omdat ze hond zijn?
Ik vind dat er dan helemaal geen sprake is van toestaan of niet toestaan :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

pepim schreef:Ik zit me gewoon een paar dagen al wat af te vragen. Volgens mij worden er situaties geschetst die helemaal niet aan de orde zijn of ben ik nu gek?
Waar ik kom, hoef ik nooit iets te vragen, honden liggen niet in het pad en als ik ergens onbekend zou zijn dan zeg ik gewoon tegen diegene dat ik graag naar het toilet wil ofzo?
Al vraag ik me dan wel weer af wat ik doe bij die onbekende mensen :mrgreen: :U:
En bij vrienden met honden waar een hond in de weg staat (of zit of ligt)? Ga je dan altijd eerst wachten op de baas des huizes?
Toch misschien wel lullig; ik vind het niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen. Hier regelmatig kinderen over de vloer en dan mag ze allemaal pootje geven en dergelijke. Nee dus, een paar keer mag, zodat ze weten dat ze niet opgevroten worden en dan is het klaar. Toch?!
Daarom leg ik nieuwe kleine kinderen altijd uit wat wel mag en niet mag (en herinner ik ze daaraan als ze weer eens komen :mrgreen: ). En als ik mijn handen niet vrij heb om er zelf op te letten, dan leg ik Frenk even apart. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:Geef me dan eens 1 goede reden waarom honden dat wel moeten toestaan..........omdat ze hond zijn?
Een hond heeft niks te willen bedoel je?
Net zo goed als jij niet op mijn schoot mag springen, mag een hond dat ook niet. :mrgreen:

edit: nee, zonder gekheid... Honden staan niet boven mensen.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

pepim schreef: Toch misschien wel lullig; ik vind het niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen. Hier regelmatig kinderen over de vloer en dan mag ze allemaal pootje geven en dergelijke. Nee dus, een paar keer mag, zodat ze weten dat ze niet opgevroten worden en dan is het klaar. Toch?!
Ik vind het ook niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen, en ik loop ook niet graag andermans hond commando's te geven. Dat gebeurt dan dus ook niet,
Maar aan de andere kant: als mijn medecursist haar AmBull niet uit mijn trainingstas, mijn beloningsbakje en mijn jaszak kan houden "omdat hij dat bij haar óók mag", dan regel ik het zelf wel.
Ik hoef inmiddels alleen nog maar vuil naar "het schatje, het poepje" te kijken. :F:
Ennath
Zeer actief

Jip schreef:
Frenk schreef:
Een hond heeft niks te willen bedoel je?
Honden leven niet in een democratie...
En ze hebben inderdaad niets te willen. :F:

IK aan de andere kant ben een verlicht despoot.
En ik verplicht mijn honden bij voorkeur tot die dingen die ze zelf ook al als liefste willen :engel:
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:IK aan de andere kant ben een verlicht despoot.
hihi :cheer:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Frenk schreef:
ik zat er ook om te grinniken :engel:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief

renee-uk schreef:
Frenk schreef:
ik zat er ook om te grinniken :engel:
Ook om deze trouwens
Ennath schreef:Ik hoef inmiddels alleen nog maar vuil naar "het schatje, het poepje" te kijken. :F:
:engel:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Frenk schreef:
pepim schreef:Ik zit me gewoon een paar dagen al wat af te vragen. Volgens mij worden er situaties geschetst die helemaal niet aan de orde zijn of ben ik nu gek?
En bij vrienden met honden waar een hond in de weg staat (of zit of ligt)? Ga je dan altijd eerst wachten op de baas des huizes?
Ja dat doe ik wel eigenlijk, tenzij de baas niet reageert, maar dat herken ik eerlijk gezegd niet. Ik hoef nooit iets te doen. :U:
Al heb ik nooit problemen met honden, vanaf kleins af aan niet.
pepim schreef:Toch misschien wel lullig; ik vind het niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen. Hier regelmatig kinderen over de vloer en dan mag ze allemaal pootje geven en dergelijke. Nee dus, een paar keer mag, zodat ze weten dat ze niet opgevroten worden en dan is het klaar. Toch?!
Frenk schreef:Daarom leg ik nieuwe kleine kinderen altijd uit wat wel mag en niet mag (en herinner ik ze daaraan als ze weer eens komen :mrgreen: ). En als ik mijn handen niet vrij heb om er zelf op te letten, dan leg ik Frenk even apart. :wink:
Ik leg haar dan niet apart, mijn mies is een hele sociale hond, die niet apart gelegd hoeft te worden, vind ik!
De kinderen mogen haar met rust laten; mijn mening. :wink:
Frenk
Zeer actief

pepim schreef:
pepim schreef:Toch misschien wel lullig; ik vind het niet fijn als iedereen mijn hond maar loopt te commanderen. Hier regelmatig kinderen over de vloer en dan mag ze allemaal pootje geven en dergelijke. Nee dus, een paar keer mag, zodat ze weten dat ze niet opgevroten worden en dan is het klaar. Toch?!
Frenk schreef:Daarom leg ik nieuwe kleine kinderen altijd uit wat wel mag en niet mag (en herinner ik ze daaraan als ze weer eens komen :mrgreen: ). En als ik mijn handen niet vrij heb om er zelf op te letten, dan leg ik Frenk even apart. :wink:
Ik leg haar dan niet apart, mijn mies is een hele sociale hond, die niet apart gelegd hoeft te worden, vind ik!
Tsja, maar mijn ervaring is dat kleine kinderen vaak nog niet helemaal goed luisteren :wink: en Frenk is zelf natuurlijk ook nog een jonge onstuimige hond die dan heus de verleiding niet kan weerstaan :mrgreen: Het is voor alle partijen dus beter dat ik hem dan even apart leg als ik iets anders moet gaan doen :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Frenk schreef:
pepim schreef:
Tsja, maar mijn ervaring is dat kleine kinderen vaak nog niet helemaal goed luisteren :wink: en Frenk is zelf natuurlijk ook nog een jonge onstuimige hond die dan heus de verleiding niet kan weerstaan :mrgreen: Het is voor alle partijen dus beter dat ik hem dan even apart leg als ik iets anders moet gaan doen :wink:
Ja je hebt ongetwijfeld meer ervaring met kinderen dan ik denk ik, not :engel:
Frenk
Zeer actief

pepim schreef:Ja je hebt ongetwijfeld meer ervaring met kinderen dan ik denk ik, not :engel:
Dat weet ik niet, want ik ken jouw ervaring niet, maar het lijkt me er weinig toe doen, aangezien ik alleen maar over onze situatie praat en niet over wat jij zou moeten doen :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Frenk schreef:
pepim schreef:Ja je hebt ongetwijfeld meer ervaring met kinderen dan ik denk ik, not :engel:
Dat weet ik niet, want ik ken jouw ervaring niet, maar het lijkt me er weinig toe doen, aangezien ik alleen maar over onze situatie praat en niet over wat jij zou moeten doen :wink:
*zucht*

Je zou trouwens niet aan mijn hond moeten komen, dat dus even voor de duidelijkheid. Ik zorg er wel voor. ik vind het zo raar dat mensen zeggen nou dat schuif ik hem/haar van mijn schoot. Maarja, misschien ligt het wel aan mij, ik geef het iig op, enne niet aan mijn Mies komen :devil: :pffff: :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

pepim schreef:
Frenk schreef:
*zucht*

Je zou trouwens niet aan mijn hond moeten komen, dat dus even voor de duidelijkheid. Ik zorg er wel voor. ik vind het zo raar dat mensen zeggen nou dat schuif ik hem/haar van mijn schoot. Maarja, misschien ligt het wel aan mij, ik geef het iig op, enne niet aan mijn Mies komen :devil: :pffff: :mrgreen:
Waarom zucht je? En wat geef je op?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:dubbel zucht ik geef het ook op en nee het ligt niet aan jou enne niet aan Jip en Quint komen..... :neenee:
Jij geeft het op? :smile: Of geen antwoord meer op de laatste paar vragen en opmerkingen? :engel:
Edit: de gedachte dat iemand zich maar ondersteboven moet laten springen bij jou thuis en daar niets van mag zeggen als jij dat oke vindt is echt heel raar hoor Jip :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Frenk schreef:
pepim schreef:
Frenk schreef: Dat weet ik niet, want ik ken jouw ervaring niet, maar het lijkt me er weinig toe doen, aangezien ik alleen maar over onze situatie praat en niet over wat jij zou moeten doen :wink:
*zucht*

je gedram over; lees je mij dan ook niet?
renee-uk
Zeer actief

weet je wat ik raar vind?
dat je, als je niet wil dat iemand aan je hond komt, er niet voor zorgt dat dat niet nodig is.
Als je daar wel voor zorgt hoef je je ook niet druk te maken of mensen al dan niet aan je hond willen komen want dat gebeurt dan automatisch niet.
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

renee-uk schreef:weet je wat ik raar vind?
dat je, als je niet wil dat iemand aan je hond komt, er niet voor zorgt dat dat niet nodig is.
Als je daar wel voor zorgt hoef je je ook niet druk te maken of mensen al dan niet aan je hond willen komen want dat gebeurt dan automatisch niet.

precies, mijn honden liggen eerst in de bench ( of zijn buiten oid) als er bezoek komt ( op een paar na, die zijn makkelijk :mrgreen: )

als het bezoek wil , dat de honden erbij komen? prima hoor, maar dan waarschuw ik wel, "ze kunnen tegen je opspringen" op schoot springen" kusje geven" dan kunnen ze zeggen, of ze dat willen of niet ( willen ze dat niet, ook goed, maar dan blijf je dus geen uren hangen hier :mrgreen: )

en dan nog mag je prima tegen de hond zeggen, nee nee, op de grond.
maar een zuur gezicht of een snauw en douw van schoot af, hoef je dan niet te flikken, want dan douw ik je van de bank af :pffff:

trouwens, het is hier vaak het begin hoor, niet dat ze uuuuren het bezoek enorm geweldig vinden ( althans normaal niet)
Frenk
Zeer actief

pepim schreef:
Frenk schreef:
pepim schreef:*zucht*

je gedram over; lees je mij dan ook niet?
Mijn gedram? Ik dram helemaal niet, ik reageer op een opmerking van jou over honden en kinderen, zeker daar het leek alsof je mij verkeerd begrepen had. En opeens ga jij denigrerend doen en weer een posting later ga je zuchten en het opgeven. En het over weer iets heel anders hebben.
Ik snap jou (zoals wel vaker) echt niet :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:
Dus ik moet mijn honden opsluiten omdat Frenk niet het fatsoen heeft om eerst even te vragen of ze aan mijn honden mag komen?
:sst:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:
Dus ik moet mijn honden opsluiten omdat Frenk niet het fatsoen heeft om eerst even te vragen of ze aan mijn honden mag komen?
als jij weet dat je honden op schoot springen oid, dan zorg jij er toch voor dat dat niet gebeurt of vraag je eerst of men dat oke vind?

ik ben het gewend om onder de haren, kwijl en poten te zitten, dus ach, mij maakt niks echt uit, maar ik ben geen standaard iemand en iemand die het niet prettig vind, daar kan ik toch ook wel rekening mee houden?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:
natuurlijk hou ik daar rekening mee maar in die situatie komt de hond naar het bezoek en dan moet hij zich gedragen
ik heb het over de situatie dat het bezoek naar de hond komt en die aanraakt of opzij duwt.....
nee joh, dan haal je dingen door elkaar ( of ik lees heel scheel)
als Frenk naar de hond zelf toe gaat en de hond opzij duwt of zegt dat hij/zij opzij moet, zou ik ook denken "pardon"? maar dat zegt ze toch helemaal niet?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”