Frenk schreef:maart schreef:tuurlijk heeft ze er iets aan te willen, moest ze het vreselijk vinden, dan trainde ik er niet mee. Met een hond die het vreselijk vind, mag je er nog 100 TT's op zetten, het gaat je reet opleveren
Ds vindt het trainen fijn, een correctie aanvaard ze. Een 'nee' op een trainingsveld in volle drift, is trouwens in dat geval ook geen correctie hoor voor haar.
en dat ze het wel degelijk fijn vind, ondervind ik de laatste tijd wel heel erg. Vreselijk om haar in de auto te moeten laten zitten, terwijl iedereen bijtwerk mag doen, behalve zij.
Je (algemeen) hebt de mazzel dat je een hond hebt die het geweldig vindt om samen met jou dat spelletje te doen. Maar goed is niet goed genoeg, hij moet nog sneller afkomen, want je wilt winnen! En dus hang je maar een tt om z'n staart. Sorry, maar ik kan er niets mee.
Stel dat het was om vreten af te leren (wat potentieel zeer gevaarlijk kan zijn), dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen. Want dan is het middel namelijk niet erger dan de kwaal.
Maar de hond komt wel, hij komt alleen niet snel genoeg. Dat is net als met springpaarden die wel springen, maar niet hoog genoeg. En zoals ik al schreef kun je dan de onderbenen inzwachtelen met azijndoeken, zodat het zeer gevoelig is (lees: pijn doet) als ze de balk aantikken. Alleen maar omdat de baas wil dat er nog hoger (sneller, harder, beter) gesprongen wordt.
ik wil eruit halen, wat er in zit. Met Ds is dat geen topniveau, dat weet ik genoeg, dus daar train ik ook niet op. maar vb haar volgwerk, moet wel top zijn. Ik ga niet gaan trainen om onder mijn (haar) niveau te gaan spelen

Winnen heeft daar niets mee te maken, want dat zal ze niet
en de hond komt niet op de snelheid dat je er kan uithalen. Als Ds op een slenterdrafje naar me toe komt gesukkeld, maan ik haar ook aan sneller te komen.
En springpaarden, je moet er mij niets van zeggen, heb nl. zo één in mijn bezit, waar ze vanalles mee uitgestoken hebben. Alleen hebben ze dat dus op een verschrikkelijke manier gedaan, ondeskundig dus.
Wat bij deze hond niet het geval is.