Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier is Maasland maken ze ook geen dieren dood dus gelukkig zijn er genoeg waar ze het niet zo doen belachelijk
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

minhie schreef:
jacq1970 schreef:
Muk schreef:Of tegen een muur doodgekwakt. Komt hier ook voor, zelfs bij een opleiding voor dierverzorging hier in de regio. Want tijdens vakantie zijn er niet altijd genoeg leerlingen om voor de dierente zorgen en dan moeten de overgebleven kleine knaagdieren dood. En dat gebeurt door ze te vertrappen of door ze tegen een muur / grond te gooien. :devil:
Klopt ik heb zelf op een school gezeten met dierverzorging en daar moest ik de schuur in om muizen dood teslaan met een schep... dacht ut nie :boos:
Ik ben van deze school ook terecht afgestuurd na deze "opdracht" en daar ben ik heel erg trots op :ok:
Meen je dat nou echt.. :eek:
Vreselijke opdracht en ik zou ook hebben geweigerd. dat je daarvoor van school wordt getrapt ik vind het werkelijkwaar te gek voor woorden. Belachelijk.
Zou ik ook trots op zijn! :ok:
Ik heb niet alleen de opdracht geweigerd, ik ben met heel veel bombarie door de school gelopen, ik ze allemaal voor moordenaars uitgescholden, de leraard ie vond dat ik dat maar gewoon moest doen heb ik bedreigd met die schep dat ik zijn hersenpan wel ff in zouslaan, ik heb in het scheikundelokaal de douche aangezet tijdens het langslopen en schreeuwen...ik heb echt de hele schoo, opstelten gezet...en de dierenbescherming gebeld :pffff:
Ik was 14 en zeer fanatiek, boos en opstandig..... toevallig 1 van mijn buurjongetjes zit nu op die school en het is een vrij legendarisch verhaal zeg maar..hij kende het ook :mrgreen:
De regels zijn inmiddels aangepast en zover nu bekend gebeurt het niet meer...
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

jacq1970 schreef:
minhie schreef:
jacq1970 schreef:
Muk schreef:Of tegen een muur doodgekwakt. Komt hier ook voor, zelfs bij een opleiding voor dierverzorging hier in de regio. Want tijdens vakantie zijn er niet altijd genoeg leerlingen om voor de dierente zorgen en dan moeten de overgebleven kleine knaagdieren dood. En dat gebeurt door ze te vertrappen of door ze tegen een muur / grond te gooien. :devil:
Klopt ik heb zelf op een school gezeten met dierverzorging en daar moest ik de schuur in om muizen dood teslaan met een schep... dacht ut nie :boos:
Ik ben van deze school ook terecht afgestuurd na deze "opdracht" en daar ben ik heel erg trots op :ok:
Vreselijke opdracht en ik zou ook hebben geweigerd. dat je daarvoor van school wordt getrapt ik vind het werkelijkwaar te gek voor woorden. Belachelijk.
Ik heb niet alleen de opdracht geweigerd, ik ben met heel veel bombarie door de school gelopen, ik ze allemaal voor moordenaars uitgescholden, de leraard ie vond dat ik dat maar gewoon moest doen heb ik bedreigd met die schep dat ik zijn hersenpan wel ff in zouslaan, ik heb in het scheikundelokaal de douche aangezet tijdens het langslopen en schreeuwen...ik heb echt de hele schoo, opstelten gezet...en de dierenbescherming gebeld :pffff:
Ik was 14 en zeer fanatiek, boos en opstandig..... toevallig 1 van mijn buurjongetjes zit nu op die school en het is een vrij legendarisch verhaal zeg maar..hij kende het ook :mrgreen:
:smile: :smile: :ok:!! top!
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

jacq1970 schreef:Ik heb niet alleen de opdracht geweigerd, ik ben met heel veel bombarie door de school gelopen, ik ze allemaal voor moordenaars uitgescholden, de leraard ie vond dat ik dat maar gewoon moest doen heb ik bedreigd met die schep dat ik zijn hersenpan wel ff in zouslaan, ik heb in het scheikundelokaal de douche aangezet tijdens het langslopen en schreeuwen...ik heb echt de hele schoo, opstelten gezet...en de dierenbescherming gebeld :pffff:
:ok:
Kijk, dat zouden er meer moeten doen. :ok:
Bij de opleiding dierverzorging hier in de buurt dreigen de leraren met puntenaftrek op je rapport, extra opdrachten en dat je blijft zitten als je te brutaal bent. Niet dat leerlingen de dieren moeten doden (dat doen de docenten zelf wel), maar als je dat naar buiten brengt dan is je schooltijd verder geen pretje zeg maar.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Super gehandeld!!!! :ok:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Muk schreef: :ok:
Bij de opleiding dierverzorging hier in de buurt dreigen de leraren met puntenaftrek op je rapport, extra opdrachten en dat je blijft zitten als je te brutaal bent. Niet dat leerlingen de dieren moeten doden (dat doen de docenten zelf wel), maar als je dat naar buiten brengt dan is je schooltijd verder geen pretje zeg maar.
Tjonge, die leraren zijn al net zo onredelijk als die coach van die akelige club waar je het steeds over hebt! :eek: :wink:
RIP Cena :roos:
    Muk

SannePP schreef:
    Tjonge, die leraren zijn al net zo onredelijk als die coach van die akelige club waar je het steeds over hebt! :eek: :wink:
    Die akelige club staat anders wel bovenaan. :pffff: :cheer:
    Maryanne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
    Aantal honden: 12
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Muk schreef:
    SannePP schreef:
    Hopelijk niet al te lang meer :mrgreen:
    Joera
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik lees net dit topic en zie dat we inmiddels "offtopic" gaan over de knaagdieren en daar wilde ik even op ingaan.
    Ik zat ook op de opleiding dierverzorging waar ook vreselijk met dieren om werd gegaan. Ook hier werden workshops gegeven hoe je een dier "humaan" moest doodmaken. Konijnen, knaagdieren en dergelijke.
    Ook voor de zomervakantie werd er een grote opruiming gehouden inderdaad. Ik heb de meest vreselijke dingen gezien, inderdaad leerlingen die knaagdieren doodgooien tegen de muur of grond en soms waren de beestjes geeneens dood :jank:
    Of dan waren er een paar onnozelen bij die de slangen gingen voeren en een veel te grote muis of gerbil gaven, waardoor de slang hem niet goed gewurgt kreeg en de knaagdieren dus erg aan het lijden waren.
    Ook op knaagdierenevenementen zie je allemaal muizen en ratten in een laboratoriumbak gepropt zitten, zonder eten en drinken, de bak is knalgeel van de pis en het stinkt de tent uit. En dat is dan een knaagdierenevenement voor liefhebbers? :eek:
    Bij knaagdieren word er sowieso minder moeilijk over gedaan, want "het is maar een muis" etc :roll:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Maryanne schreef:
    Muk schreef:
    SannePP schreef:
    inderdaad!!! Zolang die Scheringa zijn handen afhoudt van ons Willem II dit keer, vind ik het prima trouwens!
      Muk

Whitefang87 schreef:Ik lees net dit topic en zie dat we inmiddels "offtopic" gaan over de knaagdieren en daar wilde ik even op ingaan.
      Ik zat ook op de opleiding dierverzorging waar ook vreselijk met dieren om werd gegaan. Ook hier werden workshops gegeven hoe je een dier "humaan" moest doodmaken. Konijnen, knaagdieren en dergelijke.
      Ook voor de zomervakantie werd er een grote opruiming gehouden inderdaad. Ik heb de meest vreselijke dingen gezien, inderdaad leerlingen die knaagdieren doodgooien tegen de muur of grond en soms waren de beestjes geeneens dood :jank:
      Of dan waren er een paar onnozelen bij die de slangen gingen voeren en een veel te grote muis of gerbil gaven, waardoor de slang hem niet goed gewurgt kreeg en de knaagdieren dus erg aan het lijden waren.
      Ook op knaagdierenevenementen zie je allemaal muizen en ratten in een laboratoriumbak gepropt zitten, zonder eten en drinken, de bak is knalgeel van de pis en het stinkt de tent uit. En dat is dan een knaagdierenevenement voor liefhebbers? :eek:
      Bij knaagdieren word er sowieso minder moeilijk over gedaan, want "het is maar een muis" etc :roll:
      Ja, en zelfs op de open dagen is er nog genoeg te zien. En er is ook een deel niet te zien. Dat zijn de knaagdieren die slangenvoer moeten worden omdat ze er te slecht (lees ziek, gewond enz.) uitzien. Die worden gewoon verborgen voor het publiek.
      Ik vind het een schande dat een opleiding dierverzorging zo respectloos met dieren om mag gaan en dat dit ook nog overgebracht wordt aan de leerlingen. :devil:
      Muk

Maryanne schreef:
      Muk schreef:
      SannePP schreef:
      Ach, tot het einde van dit seizoen is voorlopig goed genoeg. :mrgreen:
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Muk schreef:
      Maryanne schreef:
      Muk schreef:
      SannePP schreef:
      Kom op Muk, wel ontopic blijven he! :pffff:
        Maryanne
        Zeer actief
        Contacteer:

SannePP schreef:
        Muk schreef:
        Maryanne schreef:
        Muk schreef: Die akelige club staat anders wel bovenaan. :pffff: :cheer:
        Kom op Muk, wel ontopic blijven he! :pffff:
        :pffff: :smile:
        Muk

:mrgreen:
        Alleen als het mij zo uitkomt. :pffff: :mrgreen:
        Valerie
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Maryanne schreef:
        Muk schreef:
        Maryanne schreef:
        Muk schreef:Deze opleiding dierenverzorging zit in de kaasstad van Noord-Holland, met een voetbalclub die nu bovenaan staat in de Eredivisie.
        Hihihi, o ja met die vreselijk sympatieke coach. :smile:

Die school van mijn zoon is in Barneveld. De leerlingen zorgen daar in groepjes voor de dieren in de vakanties.
        Dat doen ze ook bij de school in de kaasstad met de voetbalclub met die sympathieke coach. :mrgreen: Alleen omdat er zoveel gefokt moet worden (in verband met slangenvoer, voortplantingslessen, lessen erfelijkheid enz.) zitten ze altijd met een overschot aan dieren. En knaagdieren (met name de muizen) zijn in het verleden op deze manier gedood voordat de vakanties begonnen. Omdat ze daar teveel van hadden en te weinig leerlingen om die op te vangen.

En ja, veel docenten daar zijn ook nog van de oude stempel en het interesseert ze ook geen biet hoe die dieren erbij zitten en of ze creperen of niet.
        Tijdens de open dagen verdoezelen ze wel de ergste dingen (dus blijkbaar weet men het wel), maar ook dan is goed te zien dat de dieren er slecht bijzitten, dood zitten te gaan en pijn lijden en gewoon onvoldoende voedsel krijgen.
        Maar het interesseert ze gewoon niet.
        Wat afschuwelijk en dat noemt zich dan een opleiding voor dierenverzorging? Tssss... :roll:
        Ik weet wel dat de kinderen die in de vakanties voor de dieren zorgen het ter plekke doen dus niet thuis.
        Maar er is in januari een open dag bij de school van mijn zoon. Ik denk dat ik er eens goed mijn oogjes de kost ga geven.
        Barneveld zorgt prima voor hun dieren hoor :wink: Oke hier en daar wordt een muisje aan de slangen gevoerd maar die moeten ook eten.
        Maryanne
        Zeer actief
        Contacteer:

Valerie schreef:
        Maryanne schreef:
        Muk schreef:
        Maryanne schreef: Hihihi, o ja met die vreselijk sympatieke coach. :smile:

Die school van mijn zoon is in Barneveld. De leerlingen zorgen daar in groepjes voor de dieren in de vakanties.
        Dat doen ze ook bij de school in de kaasstad met de voetbalclub met die sympathieke coach. :mrgreen: Alleen omdat er zoveel gefokt moet worden (in verband met slangenvoer, voortplantingslessen, lessen erfelijkheid enz.) zitten ze altijd met een overschot aan dieren. En knaagdieren (met name de muizen) zijn in het verleden op deze manier gedood voordat de vakanties begonnen. Omdat ze daar teveel van hadden en te weinig leerlingen om die op te vangen.

En ja, veel docenten daar zijn ook nog van de oude stempel en het interesseert ze ook geen biet hoe die dieren erbij zitten en of ze creperen of niet.
        Tijdens de open dagen verdoezelen ze wel de ergste dingen (dus blijkbaar weet men het wel), maar ook dan is goed te zien dat de dieren er slecht bijzitten, dood zitten te gaan en pijn lijden en gewoon onvoldoende voedsel krijgen.
        Wat afschuwelijk en dat noemt zich dan een opleiding voor dierenverzorging? Tssss... :roll:
        Ik weet wel dat de kinderen die in de vakanties voor de dieren zorgen het ter plekke doen dus niet thuis.
        Maar er is in januari een open dag bij de school van mijn zoon. Ik denk dat ik er eens goed mijn oogjes de kost ga geven.
        Barneveld zorgt prima voor hun dieren hoor :wink: Oke hier en daar wordt een muisje aan de slangen gevoerd maar die moeten ook eten.
        Ja, dat is mij bekend. Zit jij ook in Barneveld op school?
        Gollum
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

jacq1970 schreef:
        minhie schreef:
        jacq1970 schreef:
        haha vrouw naar m'n hart, ik had zó met je meegedaan :ok:
        Valerie
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Maryanne schreef:
        Valerie schreef:
        Maryanne schreef:
        Muk schreef: Dat doen ze ook bij de school in de kaasstad met de voetbalclub met die sympathieke coach. :mrgreen: Alleen omdat er zoveel gefokt moet worden (in verband met slangenvoer, voortplantingslessen, lessen erfelijkheid enz.) zitten ze altijd met een overschot aan dieren. En knaagdieren (met name de muizen) zijn in het verleden op deze manier gedood voordat de vakanties begonnen. Omdat ze daar teveel van hadden en te weinig leerlingen om die op te vangen.

Ja, dat is mij bekend. Zit jij ook in Barneveld op school?
        Ik heb er wel een aantal lessen gevolgd ja.
        Maryanne
        Zeer actief
        Contacteer:

Ik ben voor zover ik het als moeder kan beoordelen erg tevreden over deze school! :ok:
        Nakisha
        moderator
        Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik schrik me dood zeg, dat heet dan dierVERZORGING? Bah!!!

Ik heb ooit, opleiding Pabo, mot gehad met een leraar. Hij liet ons proefjes doen die je met kids ook kon doen. We werden gevraagd huisjesslakken mee te nemen, dus dat deed ik. Een koppel dat zelf geen slak had, kreeg er één van mij.

We moesten kijken hoe de slak reageerde op allerlei oplossingen, zoals water, suikerwater, ect...

En toen, aan het eind van het liedje...? ZOUT.

Nou, toen werd ik dus pissed. Maar het MOEST. Ik zei dat ik hem zo kon vertellen wat er gebeuren zou, maar dat wilde hij niet horen. Of ik wel even wilde luisteren.
        Ik deed demonstratief mijn slak in zijn potje, maar het koppel dat ik een slak had gegeven deed het WEL. Daarop greep ik de slak en heb ik hem snel in de toiletten afgespoeld.
        Daarna heb ik de dieren buiten gezet.

De docent was zo woedend dat hij later ''zomaar een opdracht van me kwijt was'' waar ik dagen aan had gewerkt... de klootzak.

Ik ben na een paar maanden gestopt met de opleiding.

Als iemand denkt dat ik kids dát proefje laat doen, zijn ze gestoord...
        Afbeelding
        yamie
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
        Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nakisha schreef:Ik schrik me dood zeg, dat heet dan dierVERZORGING? Bah!!!

Ik heb ooit, opleiding Pabo, mot gehad met een leraar. Hij liet ons proefjes doen die je met kids ook kon doen. We werden gevraagd huisjesslakken mee te nemen, dus dat deed ik. Een koppel dat zelf geen slak had, kreeg er één van mij.

We moesten kijken hoe de slak reageerde op allerlei oplossingen, zoals water, suikerwater, ect...

En toen, aan het eind van het liedje...? ZOUT.

Nou, toen werd ik dus pissed. Maar het MOEST. Ik zei dat ik hem zo kon vertellen wat er gebeuren zou, maar dat wilde hij niet horen. Of ik wel even wilde luisteren.
        Ik deed demonstratief mijn slak in zijn potje, maar het koppel dat ik een slak had gegeven deed het WEL. Daarop greep ik de slak en heb ik hem snel in de toiletten afgespoeld.
        Daarna heb ik de dieren buiten gezet.

De docent was zo woedend dat hij later ''zomaar een opdracht van me kwijt was'' waar ik dagen aan had gewerkt... de klootzak.

Ik ben na een paar maanden gestopt met de opleiding.

Als iemand denkt dat ik kids dát proefje laat doen, zijn ze gestoord...

ik ken veel mensen die de pabo hebben gedaan, maar dit heb ik nog nooit gehoord...

is wel echt gebeurt of heb je het " gedroomd? "
        Nakisha
        moderator

ik ken veel mensen die de pabo hebben gedaan, maar dit heb ik nog nooit gehoord...

:denken: :evil:

Zit je nou te zeggen dat ik lieg? Ongelooflijk....
        Hanzehogeschool Groningen... 2000-2001 ergens... vraag maar eens na bij andere leerlingen.

Er waren ook nog proeven met kikkers. Ik was hier echter niet bij, dus geen idee wat daar gebeurd is.

Ik vind dit een groffe insinuatie.... :neenee: Ik ben er niet van gediend om voor leugenaar te worden uitgemaakt... Ik vind dit bijzonder onbeschoft zelfs.
        Afbeelding
        yamie
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
        Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nakisha schreef:

:denken: :evil:

Zit je nou te zeggen dat ik lieg? Ongelooflijk....
        Hanzehogeschool Groningen... 2000-2001 ergens... vraag maar eens na bij andere leerlingen.

Er waren ook nog proeven met kikkers. Ik was hier echter niet bij, dus geen idee wat daar gebeurd is.

Ik vind dit een groffe insinuatie.... :neenee: Ik ben er niet van gediend om voor leugenaar te worden uitgemaakt... Ik vind dit bijzonder onbeschoft zelfs.
        :mrgreen: de manier waarop je je nu "verdedigd" zegt mij genoeg :wink:
        Muk

Ik geloof wel dat dit is gebeurd, dieren (kikkers, slakken enz.) worden zo vaak misbruikt voor allerlei toepassingen op school. Zelfs als die toepassingen zijdelings met de opleiding hebben te maken. Daar heb ik genoeg voorbeelden over gehoord, dus dit verbaast mij niets.
        Er wordt nog te vaak gedacht dat dieren alleen voor de mensen tot nut zijn en dat zij daarom ook te pas en te onpas gebruikt mogen worden.
        Nakisha
        moderator

mrgreen de manier waarop je je nu "verdedigd" zegt mij genoeg wink
        Ach ja joh, ook goed. Ik heb ook niet eens zín in deze discussie. Als jij de onbeschofte beweter wilt uithangen, doe je ook maar. :19:

Het ging in die laatste opdracht met de slakken, als ik me goed herinner (het is alweer wat jaartjes terug), erom dat kinderen leerden over leven en dood. Maar hoe dat ook zat, ik was het er compleet mee oneens en weigerde de opdracht.

Klopt Muk, ik vraag me ook af wat er gebeurd is in het kikkerpracticum... Ik vind zelf vreemde opdrachten zoals het mishandelen of misbruiken van dieren in de klas sowieso helemaal niets. Zo heb ik op stage in de klassen een bak wandelende takken gezien die ZO beroerd werden verzorgt dat de helft dood lag... Tja, maar het was zo leuk en leerzaam voor de kinderen. Het verzorgen schoot er alleen vaak bij in. Nou ja, dan leerden ze ook direct dat dieren soms doodgaan...
        Of een goudvissenbak (zo'n hele kleine ronde... en dan drie vissen erin die de kont niet konden keren) waar een dode vis op de kop hing... omdat ze nog geen tijd hadden gehad de vis eruit te halen. :19:
        Afbeelding
        Mojuan
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

minhie schreef:

moet die slang die ze hebben dan maar broodfokmuisjes eten?
        het is toch beter dan een slang een muis eet die een goed leven heeft gehad dan dat het een muis eet die komt van de broodfok?

En ik weet niet zo veel van slangen maar die kan je toch ook dode muisjes geven? Misschien worden die muizen wel eerst gedood.
        Hoe dan ook ik vind het beter dan die muizen een goed leven hebben gehad totzover dan dat ze van de broodfok komen.
        Klopt!
        Ik vind het vreselijk die broodfok, en juist daarom zouden er meer mensen op een verantwoorde manier muizen moeten fokken voor de slangen, zodat die broodfok een keer gestopt kan worden.
        Helaas zal dat nooit gaan gebeuren, maar het blijft een droom hè.

Vergelijk het met de bio industrie en biologisch vlees.

Dat dieren worden opgegeten heb ik totaal geen moeite mee, maar de manier waarop ze voor de slacht geleefd hebben vind ik des te belangrijker.
        Overigens eten de katten van mijn zus ook mijn muisjes, en idd, die maak ik eerst dood, en dat gebeurt op zo'n manier dat het in één keer over is en ze er niets van merken.
        :zweep:
        kobus08
        Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Paulala schreef:De meeste knaagdieren uit dierenwinkels komen van groothandels.
        Je wilt echt niet weten hoe dat eraantoe gaat!
        Er zit hier vlakbij zo'n grote broodfokker.
        Muizen in hele kleine hokjes, de vrouwtjes worden continu gedekt totdat ze er zowat dood bij neervallen.
        Ratten in hele kleine hokjes waarin ze niet eens rechtop kunnen staan.

De beestjes zijn veelal ziek, en de jonge dieren sterven vaak al in de eerste levensweken.
        Inteelt is veelvuldig aan de orde.

De groothandels halen hun dieren ook bij zulke fokkers vandaan, en verkopen die dan weer door aan dierenwinkels.
        Bij zo'n groothandel ziet het er alleen vaak nog erger uit, hele vieze hokken, de bodem bestaat vaak uit enkel uitwerpselen....
        De dieren leven in hun eigen afval en ademen heel de dag ammoniaklucht in.
        Vaak is er geen voer of water te vinden, en als er al water is dan ligt dat vol met urine en ontlasting.

Echt, het is vreselijk!
        Ik ben bij verschillende groothandels en broodfokkers van knaagdieren binnen geweest, en je wordt er echt misselijk van als je dat ziet.
        De stank is vaak niet te harden, en als je dan al die zieke diertjes ziet zitten dan breekt je hart.
        Dieren die ziek zijn laten ze ook gewoon creperen, medische zorg is onzin volgens zulke mensen.
        Het kost natuurlijk geld, en de dieren hebben naar hun idee toch geen gevoel, ze brengen geld in het laatje, en daar zijn ze goed voor.
        Hier schrik ik toch wel heel erg van, ook van het verhaal van jou Muk, over dat tuincentrum. Als je op tv dingen hoort m.b.t. de broodfok gaat het altijd over honden. Ik ben bang dat mijn vorige cavia Rudolph, gekocht op de kerstshow van tuincentrum overvecht, ook uit de broodfok kwam.... Dat het niet helemaal klopte merkte ik al snel aan het diertje maar over deze wantoestanden is mij niets bekend. En ik denk dat dit geldt voor een groot deel van Nederland.

Is het niet een idee om dit wat meer landelijke bekendheid te geven?

De gene die momenteel met zijn uitzendingen de voorpagina's van de kranten haalt is die Alberto Stegeman, je kan hem tips geven voor uitzendingen:
        http://www.undercoverinnederland.nl/index.php?menu_id=2

Ik weet niet of hij het wel interresant genoeg vind om te doen maar we kunnen het allicht proberen????

groetjes Janne
        Muk

Natuurlijk kun je er landelijke bekendheid aan geven (dat is alleen maar goed dat mensen weten waar hun dier vandaan komt en hoe die heeft geleefd). Maar wettelijk gezien mag dit blijkbaar allemaal. Zolang een dier eten en drinken heeft is het al snel goed. Of dat eten nu beschimmeld is en het drinken vies dat maakt minder uit. Er is gewoon te weinig geregeld voor de dieren (en al helemaal voor de knaagdieren) en datgene dat er geregeld is wordt niet tot nauwelijks gecontroleerd. Kortom, voorlichting zou zeker goed zijn hierover, maar zolang er wettelijk weinig aan gedaan wordt vrees ik dat dit soort wantoestanden wel voort blijven bestaan.
        Nakisha
        moderator

Ik heb soms het gevoel dat de publieke belangstelling voor zielige hondjes en poesjes veel groter is dan de belangstelling voor zielige knagertjes, vogeltjes en visjes... En dat alleen al zal wel weer maken dat er weinig zal veranderen...

Neemt niet weg dat er wel iets zou MOETEN gebeuren. Er zou vooral veel meer informatie moeten worden gegeven...

Nog zo'n voorbeeld. Hier in de buurt zit een dierenwinkel die destijds een vogelkelder had. Helaas was deze ruimte niet geventileerd... en er zaten geen ramen. Als je astma hebt, kon je maar beter ver weg blijven. Ik had letterlijk moeite met ademen daar; het vogelstof deed gewoon zeer aan je longen! Het stonk er ook... een beetje zo'n muffige, viezige lucht.
        De vogeltjes zelf zagen er wisselend uit; van kerngezond tot wat zwakjes en zelf kaalgeplukte exemplaren.

Die dierenwinkel heeft inmiddels alles flink verbeterd; wat toen de vogelkelder was, staat nu vol met vissen en aquaria, waardoor je er eindelijk vrij kan ademen. Vogels zitten in een nieuwe ruimte waar betere ventilatie is dan destijds in de kelder... maar nog altijd niet ideaal vind ik. Een beetje meer luchtverversing zou echt geen overbodige luxe wezen...
        Maar het IS een verbetering.

Toch heb ik niet het idee dat veel mensen het nou zielig vonden destijds, behalve ik dan. Geen frisse lucht, geen licht... geen ideale situatie voor vogels.

Knagers en konijnen vind ik sowieso vaak klein gehuisvest in dierenwinkels... die glazen bakken zijn gewoon niet ideaal. Ik heb wel winkels gezien die het beter doen, maar het blijft vaak krap.
        Afbeelding
        Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”