Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetzooltjes/tenen/bult... het is er al uit!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Stomme grasaren :devil:

Beterschap :ok:
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Gelukkig dat 'het' er uit is!
Krengen zijn die grasaren, ik heb er een gloeiende hekel aan :boos:
En jij kan best even zonder dat poezepootje van Saar en gaat d'r nog meer vertroetelen :pffff:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:Dat wat er in zat is er al uit. Tenminste.... net bij de dierenarts bleek dat er tussen de tenen al een snee van 1 cm zat. Hij heeft nog gecontroleerd, maar er niets meer uit kunnen halen.
Ik denk dus dat het inderdaad een grasaar is geweest, tenminste iets wat via de de plek tussen de zooltjes naar binnen gekropen is (gezien het gelik aan de zooltjes in het begin), en er vandaag tussen de tenen door uitgekomen is. Paar keer per dag nog even spoelen voor de zekerheid (hij heeft ook d'r mooie poezepootje wat geschoren :jank: ), en dan komt het wel goed.

Biotex had ik al gehaald, maar vanaf morgen ligt er in de hondenla in de keuken ook standaard een flashlight en een vergrootglas :idea:
Aja, dus waarschijnlijk toch een grasaar. Het zijn echt krengen!
Gelukkig dat 'ie er uit is in ieder geval.
Was die andere bult niets?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rami schreef:Was die andere bult niets?
O, vergeten te vertellen. Die bult was er vandaag dus niet meer. Misschien kwam het omdat ze maar op 3 poten liep, rare houding ofzo :19:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Kun je dat nou helemaal niet voorkomen die grasaren? gaan die gewoon door de gezonde huid naar binnen? of moet er dan al een klein wondje zijn?
Liefs Esther

Afbeelding
Marion.

essiedepessie schreef:Kun je dat nou helemaal niet voorkomen die grasaren? gaan die gewoon door de gezonde huid naar binnen? of moet er dan al een klein wondje zijn?
Geen idee. In oren en neuzen is het "gat" er natuurlijk al. En misschien in het geval van Saar nestelde de aar zich lekker tussen de haren daar?
Dit is in elk geval voor het eerst in 9 jaar Goldens hebben, dat we dit hebben. Terwijl ze vaker door stukjes met grasaren lopen :19:
Marion.

basil schreef:gelukkig is het eruit! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: maar ze moet toch nog wel een weekje extra verwend worden? :mann: :I:
Zeker weten :pffff:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ik had er ook nog nooit van gehoord, ik las het hier voor het eerst en vind het maar erg eng. hoop dat ik er nooit mee te maken krijg. :N:
Liefs Esther

Afbeelding
Marion.

Angeniet schreef:En jij kan best even zonder dat poezepootje van Saar en gaat d'r nog meer vertroetelen :pffff:
Nou hoor. Het ziet er wel heel sneu uit :jank:

Net voor we naar de dierenarts gingen. Als ik hier de teentjes iets meer had gespreid, had ik zelf het gat ook al gezien
Afbeelding

En nu. Geschoren, en weer gespoeld. Hij kon ook nog wel iets van pijnstilling geven, maar dat vond ik niet nodig. Saar is geen Miep, en àls ze al pijn heeft kan ze dat prima verdragen. En antibiotica leken hem en mij me ook nog niet nodig.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ach, arme saar, hopelijk geneest het snel.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Gelukkig is het er uit :ok: Die voet ziet er toch wel heftig uit, dat had ik bij die eerste foto's toch niet gedacht!
Beterschap met het poezelige voetje en knuffels voor Saar!
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Jeetje... Arme Saar! Gelukkig is het eruit en hopelijk is ze snel weer beter :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:
essiedepessie schreef:Kun je dat nou helemaal niet voorkomen die grasaren? gaan die gewoon door de gezonde huid naar binnen? of moet er dan al een klein wondje zijn?
Geen idee. In oren en neuzen is het "gat" er natuurlijk al. En misschien in het geval van Saar nestelde de aar zich lekker tussen de haren daar?
Dit is in elk geval voor het eerst in 9 jaar Goldens hebben, dat we dit hebben. Terwijl ze vaker door stukjes met grasaren lopen :19:
Ja, zo is het mij ook uitgelegd. De grasaar 'werkt' zich via de haren tussen de tenen de huid in. Zo'n grasaar is enorm scherp en de weerhaakjes zorgen ervoor dat 'ie steeds dieper komt te zitten.
Volgens mij is het gewoon toch een beetje toeval of je hond er ooit wel of geen last van krijgt. De één idd eens in de negen jaar en de ander (in ons geval) dus al twee keer in korte tijd.

Fijn trouwens dat de andere 'bult' weg is!
Afbeelding
Marion.

Femia schreef:Gelukkig is het er uit :ok: Die voet ziet er toch wel heftig uit, dat had ik bij die eerste foto's toch niet gedacht!
Beterschap met het poezelige voetje en knuffels voor Saar!
Daarom zei ik vanmorgen ook dat de plek me niet zindde. Gisterochtend was het rood en een beetje opgezet. Ook tussen de zooltjes. En vanochtend was het ongeveer dit, maar dan nog iets minder.
Het is heel snel gegaan. Misschien ook door het weken? Ik ben er bijna zeker van dat ik vanochtend de teentjes genoeg gespreid heb, en dat ik het gat al had kunnen zien. Dat heb ik niet gezien. En nu was de spleet echt 1 à 1,5 cm lang. En de da kon er met zijn pincet heel makkelijk een cm diep in purren.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig is het eruit en nu weer snel genezen Saar :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

jeetje wat ziet dat er naar uit , maar gelukkig is dat kreng er uit :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ach gos, arme Saar... :knuffel1:
Gelukkig valt het mee en nu maar snel genezen... :ok:

Noa had in Frankrijk een splinter hout van zeker twee centimeter lang tussen haar tenen. Met een pincet heb ik hem er gelukkig heel uitgekregen en in no time was het wondje genezen. Ze mankte niet, maar probeerde hem zelf met haar tanden te verwijderen; gelukkig was ik er op tijd bij...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Gelukkig dat het eruit is :ok: Ik hoop dat haar pootje weer snel helemaal genezen is :ok:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Gadverdarrie, wat een rotplek! Blij dat, wat het ook was, eruit is :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Fijn dat het opgelost is. Nu maar hopen dat ze snel weer de oude is. :ok:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ach gos arm Saartje, hopelijk is dr pootje weer snel genezen, een dikke :knuffel: voor Saar
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Marion.

miekmiek schreef:Fijn dat het opgelost is. Nu maar hopen dat ze snel weer de oude is. :ok:
Qua gedrag is ze dat al helemaal hoor. Eigenlijk sinds gisterenochtend al. Heb vanavond nog geen mogelijkheid gehad om het pootje weer te inspecteren, maar op de bovenkant is het nog hetzelfde als gisteren. Maar ze heeft er nog maar weinig of geen last/irritatie van denk ik :19:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gelukkig is dat vervelende ding er uit :ok:

Knuffel aan Saar :knuffel1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marion.

Ik heb vanavond besloten dat we niet meer gaan spoelen (behalve als ze in smerigheid heeft gezeten).
Ze loopt helemaal goed. Qua gedrag en vrolijkheid is het helemaal Saar. Ze loopt ook gewoon weer op 4 poten.

Dat wat haar irriteerde is er nu uit blijkbaar, en ik wil nu gewoon dat de wond dicht gaat en de bult tussen haar tenen slinkt.
Dus ik ga niet meer spoelen, maar aan wondgenezing doen nu.

Ben ik nu erg eigenwijs?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:Ik heb vanavond besloten dat we niet meer gaan spoelen (behalve als ze in smerigheid heeft gezeten).
Ze loopt helemaal goed. Qua gedrag en vrolijkheid is het helemaal Saar. Ze loopt ook gewoon weer op 4 poten.

Dat wat haar irriteerde is er nu uit blijkbaar, en ik wil nu gewoon dat de wond dicht gaat en de bult tussen haar tenen slinkt.
Dus ik ga niet meer spoelen, maar aan wondgenezing doen nu.

Ben ik nu erg eigenwijs?
nee hoor :wink: gewoon af en toe ff checken, word het wat dikker ( pus) dan uitdrukken en schoonmaken. een keer moet het wondje het ook zelf doen :wink:
Marion.

yamie schreef:nee hoor :wink: gewoon af en toe ff checken, word het wat dikker ( pus) dan uitdrukken en schoonmaken. een keer moet het wondje het ook zelf doen :wink:
Uitdrukken, zegt ze. Ik, held :mrgreen:

Kee. Ik hou het in de gaten, en als het wat dikker weer wordt geef ik Pieter opdracht tot uitdrukken. Oh gatverdegatver. Ik word al naar bij het idee :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
yamie schreef:nee hoor :wink: gewoon af en toe ff checken, word het wat dikker ( pus) dan uitdrukken en schoonmaken. een keer moet het wondje het ook zelf doen :wink:

Kee. Ik hou het in de gaten, en als het wat dikker weer wordt geef ik Pieter opdracht tot uitdrukken. Oh gatverdegatver. Ik word al naar bij het idee :mrgreen:
haha nou ja, uitdrukken ? je ziet vanzelf of het wat dikker is door pus, of dat het gewoon wat normaal litteken vorming is bv.
er komen ook geen liters uit hoor :wink:

( jij die een ******* krijgt bij het pletten van een teek :smile: )
essiedepessie
Vaste gebruiker

yamie schreef:
Marion. schreef:

haha nou ja, uitdrukken ? je ziet vanzelf of het wat dikker is door pus, of dat het gewoon wat normaal litteken vorming is bv.
er komen ook geen liters uit hoor :wink:

( jij die een ******* krijgt bij het pletten van een teek :smile: )
Ik begrijp je hlemaal hoor! ik krijg ook ontzettend de kriebels van teken, word misselijk als ik er aan denk.. :N:
Liefs Esther

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dikke knuf voor Saar.
Wat is eigenlijk een grasaar ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”