Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Les nr 1 consequent blijven en zijn, als een hond op de training niet mag trekken mag hij dat buiten het trainingsveld toch ook nietInge O schreef:malinois schreef:ik vind het een beetje erg simpel eigenlijk... te simpel... ik heb geen rangordeprobleem maar mijn hondjes hoeven niet met een slappe lijn naast me te lopen omdat ik dat niet nodig vind. Volgen met hun kop omhoog hoeven ze alleen op de training!kanche schreef:en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Niets meer en Niets minder

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oh maar dat hoor je mij niet zeggen hoor ik vind het alleen wel erg simpel om het alleen op rangorde te gooien...Roelfien schreef:En dan heb jij herders, honden die er op gefokt zijn om baas gericht te zijn.malinois schreef:ik vind het een beetje erg simpel eigenlijk... te simpel... ik heb geen rangordeprobleem maar mijn hondjes hoeven niet met een slappe lijn naast me te lopen omdat ik dat niet nodig vind. Volgen met hun kop omhoog hoeven ze alleen op de training!kanche schreef:en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Niets meer en Niets minderBull Terriër, het tweede deel van de naam zegt het al. Ik heb verder geen verstand van het ras, maar het woord terriër zegt toch meestal wel dat het een ras betreft dat behoorlijk zelfstandig en eigenwijs kan zijn.
Maar wellicht zit ik fout hoor, zijn bull terriërs zeer makkelijk opvoedbare honden zonder enig greintje humor en eigenwijzigheid.
Kan ik dan mijn fox inruilen voor een bull?
en nee mijn herders hoeven niet te volgen op straat ze mogen gewoon lekker snuffelen links en rechts het enige is dat ik niet gelanceerd wil worden en als een veertje achter de lijn aan moet huppelen... ik loop met max. 2 honden tegelijk aangelijnd dus moet wel normaal over straat kunnen maar ze hoeven echt niet strak te volgen met een slap lijntje

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ik moet ook niet gelanceerd worden of als een idioot achter ze aan moet lopen over straat.. maar de lijn hoeft niet slap te hangen... gewoon net als bij jou als ik het zo leesInge O schreef:vind ik ook niet, maar trekken en hun kracht echt gebruiken als ze aan de lijn zijn moeten ze hier dan weer niet doen.malinois schreef:ik vind het een beetje erg simpel eigenlijk... te simpel... ik heb geen rangordeprobleem maar mijn hondjes hoeven niet met een slappe lijn naast me te lopen omdat ik dat niet nodig vind. Volgen met hun kop omhoog hoeven ze alleen op de training!kanche schreef:en is dat niet zo dan heb je een rangorde probleem een hond die trekt is de baas over het baasje zo simpel is dat.
Niets meer en Niets minder
meestal lopen ze fier voorop, aan het einde van hun lijntje, staartjes enthousiast in de lucht, maar trekken doen ze dus nét niet, en dat wil ik absoluut zo houden (hoeveel kracht ze wel kunnen ontwikkelen heb ik met andermans wartjes al mogen ervaren, en nee, thanks, daar doe ik dus echt niet aan).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij HOEFT niet te volgen als ik het niet zeg... is toch niet zo moeilijk lijkt me? Als ik zeg 'volg' dan weet hij dat hij niet mag plassen, niet mag poepen, kop omhoog en strak moet volgen...kanche schreef:Les nr 1 consequent blijven en zijn, als een hond op de training niet mag trekken mag hij dat buiten het trainingsveld toch ook niet

gewoon aan het eind van de lijn lopen en niet lanceren dan is er niks aan de hand met vrouwtje en hondjes hoor

Ik loop ook met mijn 2 herders en dat gaat prima. Zij wegen samen 60 kilo hond. Nanni is niet sterk meer, maar reageert erg op katten en sommige andere honden. Tuana is een jonge teef en is giga sterk, vooral als ze kat ziet.
toch gaat het altijd prima. Tuana gaat bij spanning (kat ofzo) met de riem spelen, dus is zij makkelijker onder controle te houden.
Ze lopen wel altijd voor mij, nooit naast me. Als ze naast me lopen en ze zien aan andere kant wat lopen, lig ik op mijn plaat
toch gaat het altijd prima. Tuana gaat bij spanning (kat ofzo) met de riem spelen, dus is zij makkelijker onder controle te houden.
Ze lopen wel altijd voor mij, nooit naast me. Als ze naast me lopen en ze zien aan andere kant wat lopen, lig ik op mijn plaat

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waar heb je het allemaal over? Nelson trekt soms als een lier, maar dat maakt hem nog echt geen baasje, wel een hond die op dat moment druk is met snuffelen naar lekkere teven en speuren naar katten.kanche schreef:Les nr 1 consequent blijven en zijn, als een hond op de training niet mag trekken mag hij dat buiten het trainingsveld toch ook niet
Maar daar gaat het hier helemaal niet over wat mij betreft.
Je kan niet vooruit kijken in tijd en ook niet voorspellen hoe dingen lopen. Als jouw hond morgen besluit een andere hond te willen bijten moet jij hem kunnen mannen, ook als hij niet meer naar je luistert omdat hij te veel is opgefokt. Anders vind ik een combinatie onverantwoord.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik vind het moeilijk
In principe zou het niet met kracht te maken moeten hebben, het gaat om het overwicht (mentale) wat je op je hond hoort te hebben.
Ik loop zelf met in totaal 70 kg hond en 70 kg hond zou ik niet houden als ze echt kwaad zouden willen (al zullen ze wel een slechte aan me hebben
)
Toch heb ik juist exact om die reden geen Rottweilerreu genomen, maar een teef omdat die minder sterk zijn
Ik vind het erg aan de persoon liggen die de hond heeft of het wel of niet nodig is. Als een hond van 25 kg kwaad wil, dan houden de meeste mensen (vrouwen :N: ) het beestje ook niet of nauwelijks.

In principe zou het niet met kracht te maken moeten hebben, het gaat om het overwicht (mentale) wat je op je hond hoort te hebben.
Ik loop zelf met in totaal 70 kg hond en 70 kg hond zou ik niet houden als ze echt kwaad zouden willen (al zullen ze wel een slechte aan me hebben

Toch heb ik juist exact om die reden geen Rottweilerreu genomen, maar een teef omdat die minder sterk zijn

Ik vind het erg aan de persoon liggen die de hond heeft of het wel of niet nodig is. Als een hond van 25 kg kwaad wil, dan houden de meeste mensen (vrouwen :N: ) het beestje ook niet of nauwelijks.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan Nelson wel uitschakelen als hij kwaad wil. Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.Stang schreef:Als een hond van 25 kg kwaad wil, dan houden de meeste mensen (vrouwen :N: ) het beestje ook niet of nauwelijks.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik ben 1.70 en weeg 61 kilo...en ik heb een sterke Sharpei.
Mensen liggen geregeld in een deuk als ik weleens een zweefduik maak omdat het op de een of andere manier niet duidelijk is dat een Sharpei knap sterk is.
Ja..ik maak zweefduiken en ik vlieg weleens
uhmmmm...rangorde probleem
niet aan de orde bij Rimpel.
Ik heb buiten gewoon geen aandacht van hem...ja...een split second, maar daar houdt het op.
Maar ik kan Rimpel fysiek de baas, dat weet ik zeker.
Hoe gek hij ook zou doen, ik kan hem houden .
Geef ik Rimpel aan bijvoorbeeld mijn vader van 1.86 en bijna 100 kilo dan gok ik op een minuutje of 4 voordat hij languit ligt.
waarom? Omdat ik dagelijks met hem loop, omdat ik bij iedere beweging zie wat ie doet en omdat ik 3 seconden voor een spurt al zie dat hij gaat spurten....dus brul ik een keer en houdt ie er mee op.
Ik weet hoe de hard de klap in de lijn is, ik weet hoe ik die op kan vangen.
Ik heb me nog nooit vast hoeven grijpen aan een lantaarnpaal.
En ja...ik ben weleens flink op mijn snuffert gegaan...dwars door de modder heen...
maar nooit in een situatie dat het erom spande met andere honden.
Ik zie een hond al in de verte en hou Rimpel kort.
Ik heb Rimpel in een tuig zodat ik hem daar houden kan.
Ik heb weleens met het zweet op mijn rug gestaan en dat ik na 4 minuten doodmoe was omdat er een Jack Russel rondjes om ons heenrende en Rimpel telkens in zijn hakken wilde bijten..
Dan heb je met een Sharpei best werk kan ik je vertellen.
Rimpel in een knokpartij met een herder of rottie?
Waarin hij zelf actief mee zou doen (wat nooit gebeurd is, maar goed) tja...dan heb ik een kluif ja...maar wie heeft dat niet? er vertelde hier al iemand die de grootste moeite had een hond van de hare af te plukken.
Ik zou het dus idd wel doodeng vinden als iemand op afstand begint te schreeuwen : ren!!! ik hou hem niet"
Ik geloof dat ik dan in lichtelijke viswijf modus zo iemand opzoek thuis.
Dat de kracht en sterkte van Rimpel onderschat wordt is ook main reden dat er niemand met hem loopt behalve ik en Robin.
Best lastig misschien (hoewel we nog nooit problemen hebben gehad met gezondheid waarbij hulp nodig was)
Maar zolang mensen nog steeds moeten grinniken om mij al zweefduikend en het "echt niet snappen"...tja...dan geef ik mijn hond aan niemand mee.
Er zouden hier op het forum een paar zijn die hem toevertrouw omdat ze zelf ook een hond met power hebben.
Maar dan nog..iedere hond is anders en Rimpel's bewegingen zijn weer anders dan andermans hond.
Mensen liggen geregeld in een deuk als ik weleens een zweefduik maak omdat het op de een of andere manier niet duidelijk is dat een Sharpei knap sterk is.
Ja..ik maak zweefduiken en ik vlieg weleens

uhmmmm...rangorde probleem

Ik heb buiten gewoon geen aandacht van hem...ja...een split second, maar daar houdt het op.
Maar ik kan Rimpel fysiek de baas, dat weet ik zeker.
Hoe gek hij ook zou doen, ik kan hem houden .
Geef ik Rimpel aan bijvoorbeeld mijn vader van 1.86 en bijna 100 kilo dan gok ik op een minuutje of 4 voordat hij languit ligt.

waarom? Omdat ik dagelijks met hem loop, omdat ik bij iedere beweging zie wat ie doet en omdat ik 3 seconden voor een spurt al zie dat hij gaat spurten....dus brul ik een keer en houdt ie er mee op.
Ik weet hoe de hard de klap in de lijn is, ik weet hoe ik die op kan vangen.
Ik heb me nog nooit vast hoeven grijpen aan een lantaarnpaal.
En ja...ik ben weleens flink op mijn snuffert gegaan...dwars door de modder heen...
maar nooit in een situatie dat het erom spande met andere honden.
Ik zie een hond al in de verte en hou Rimpel kort.
Ik heb Rimpel in een tuig zodat ik hem daar houden kan.
Ik heb weleens met het zweet op mijn rug gestaan en dat ik na 4 minuten doodmoe was omdat er een Jack Russel rondjes om ons heenrende en Rimpel telkens in zijn hakken wilde bijten..
Dan heb je met een Sharpei best werk kan ik je vertellen.
Rimpel in een knokpartij met een herder of rottie?
Waarin hij zelf actief mee zou doen (wat nooit gebeurd is, maar goed) tja...dan heb ik een kluif ja...maar wie heeft dat niet? er vertelde hier al iemand die de grootste moeite had een hond van de hare af te plukken.
Ik zou het dus idd wel doodeng vinden als iemand op afstand begint te schreeuwen : ren!!! ik hou hem niet"
Ik geloof dat ik dan in lichtelijke viswijf modus zo iemand opzoek thuis.
Dat de kracht en sterkte van Rimpel onderschat wordt is ook main reden dat er niemand met hem loopt behalve ik en Robin.
Best lastig misschien (hoewel we nog nooit problemen hebben gehad met gezondheid waarbij hulp nodig was)
Maar zolang mensen nog steeds moeten grinniken om mij al zweefduikend en het "echt niet snappen"...tja...dan geef ik mijn hond aan niemand mee.
Er zouden hier op het forum een paar zijn die hem toevertrouw omdat ze zelf ook een hond met power hebben.
Maar dan nog..iedere hond is anders en Rimpel's bewegingen zijn weer anders dan andermans hond.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Jaren geleden woonde ik in een flat op de 7e verdieping en heb daarboven eens in een deuk gelegen toen ik zag hoe een vrouw van ongeveer 1,65 zó voortgesleurd werd door haar Rottweilerreu dat ze een arm om een lantaarnpaal moest slaan om niet helemaal naar de andere kant van het veld gesleurd te worden toen haar hond een andere in het vizier kreeg.
Het was van die afstand een leuk gezicht hoor,maar ik zou het niet willen.
Later sprak ik haar en kregen we het ook over de hond.En wat bleek?
Haar man(klein van stuk) wilde wél een hond,maar dat moest er dan ook een zijn waar hij stoer mee kon lopen.
En dus kwam er een Rottweiler die mevrouw meestal moest uitlaten omdat meneer hem helemáál niet aan kon
Het was van die afstand een leuk gezicht hoor,maar ik zou het niet willen.
Later sprak ik haar en kregen we het ook over de hond.En wat bleek?
Haar man(klein van stuk) wilde wél een hond,maar dat moest er dan ook een zijn waar hij stoer mee kon lopen.
En dus kwam er een Rottweiler die mevrouw meestal moest uitlaten omdat meneer hem helemáál niet aan kon

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
en dat probeer ik hierboven ook even te vertellen..alleen dan wat langerEline* schreef:Ik kan Nelson wel uitschakelen als hij kwaad wil. Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.Stang schreef:Als een hond van 25 kg kwaad wil, dan houden de meeste mensen (vrouwen :N: ) het beestje ook niet of nauwelijks.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nee gelukkig nietmalinois schreef:Hij HOEFT niet te volgen als ik het niet zeg... is toch niet zo moeilijk lijkt me? Als ik zeg 'volg' dan weet hij dat hij niet mag plassen, niet mag poepen, kop omhoog en strak moet volgen...kanche schreef:Les nr 1 consequent blijven en zijn, als een hond op de training niet mag trekken mag hij dat buiten het trainingsveld toch ook nietis lekker dan als dat een wandelrondje moet voorstellen doet ie nog niks...
en hij mag niet eens lekker snuffelen
![]()
gewoon aan het eind van de lijn lopen en niet lanceren dan is er niks aan de hand met vrouwtje en hondjes hoor

Volgen = volgen, maar als we het laatste rondje doen, dan mag hij lekker z'n gang gaan ook al zit hij aan de lijn. Natuurlijk wil ik niet dat hij me de wijk doorsleurt, maar uit enthousiasme een bepaalde kant op trekken, daar zie ik het probleem niet van in.
De reden dat ik een middelgrote hond wilde, is overigens wel omdat ik het handig vond als ik m'n hond kon tillen en hem duidelijk fysiek de baas ben. Ik heb al zo vaak gezien dat mensen hun hond niet konden houden. 99 % Van de tijd is dat geen probleem, maar net dat ene % is dat wel van belang.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:en dat probeer ik hierboven ook even te vertellen..alleen dan wat langerEline* schreef:Ik kan Nelson wel uitschakelen als hij kwaad wil. Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.Stang schreef:Als een hond van 25 kg kwaad wil, dan houden de meeste mensen (vrouwen :N: ) het beestje ook niet of nauwelijks.
WATlanger noemt ze dat

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hmmmm... Lastig. Aan de ene kant zou ik zeggen ja, lichamelijk moet je sterk genoet zijn. Aan de andere kant zeg ik weer nee, niet nodig.
Het gaat naar mij inziens om het overwicht wat je op de hond hebt.
Bowie: 45 kilo, hou ik makkelijk. Zowel lichamelijk als mentaal.
Timba: Bordeaxdog die ik wel eens meeneem, 55 kilo, lichamelijk zou ik die niet houden, maar mentaal ben ik een van de weinige waar hij naar luisterd en die hem de baas kan zijn.
En als ik met die 2 honden samenloop, zoals vanmiddag, heb ik 90 kilo hond aan de riem. Maar wel 2 honden die goed onder controle te houden zijn.
Omdat ik die honden goed ken, kan ik ze zowel lichamelijk als mentaal de baas. Was de band tussen Timba en mij dusdanig dat 'ie met mij een loopje zou kunnen nemen en er zou een kans bestaan dat ik hem niet de baas kan, dan zou ik absoluut niet met hem lopen. En helemaal niet met Bowie er nog eens bij.
Het gaat naar mij inziens om het overwicht wat je op de hond hebt.
Bowie: 45 kilo, hou ik makkelijk. Zowel lichamelijk als mentaal.
Timba: Bordeaxdog die ik wel eens meeneem, 55 kilo, lichamelijk zou ik die niet houden, maar mentaal ben ik een van de weinige waar hij naar luisterd en die hem de baas kan zijn.
En als ik met die 2 honden samenloop, zoals vanmiddag, heb ik 90 kilo hond aan de riem. Maar wel 2 honden die goed onder controle te houden zijn.
Omdat ik die honden goed ken, kan ik ze zowel lichamelijk als mentaal de baas. Was de band tussen Timba en mij dusdanig dat 'ie met mij een loopje zou kunnen nemen en er zou een kans bestaan dat ik hem niet de baas kan, dan zou ik absoluut niet met hem lopen. En helemaal niet met Bowie er nog eens bij.
- Tamara.
- Zeer actief
Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.Eline* schreef:Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Ja mijn Bullen lopen los en kunnen snuffelen en gaan waar ze willen, mogen plassen en poepen hoor, katten en eenden laten ze met rust en kom ik andere honden tegen kijken ze ook niet naar om. Ik hoef goddank niets in de strijd te gooien.
Dus ik heb voorderest geen problemen met uitlaten of wandelen, heb nog nooit in die 14 jaar dat ik de oudste heb noemenswaardige problemen gehad de Bull zelf heeft nog nooit een greintje argressie getoond.
Ik kan gewoon relax lopen.
Dus ik heb voorderest geen problemen met uitlaten of wandelen, heb nog nooit in die 14 jaar dat ik de oudste heb noemenswaardige problemen gehad de Bull zelf heeft nog nooit een greintje argressie getoond.
- Moos
- Zeer actief
Dat is wat ik me ook afvraag inderdaad...Tamara en Bowie schreef:Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.Eline* schreef:Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.
Ik denk aan de andere kant wel dat als een hond echt doorflipt omdat hij bijvoorbeeld een andere hond te grazen neemt dat je dan bij bijvoorbeeld een BM als baasje niet zo heel snel meer iets begint.
Laatst gewijzigd door Moos op 17 jun 2007 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:
Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.
en stel nou he....er komt een teefje van een groot en sterk ras op jouw hondje af?jij kan je hondje wel mentaal denk je aan te kunnen, maar heb je zo verdomde weinig aan als die andere teefje als een bezetene je hondje openscheurd, wat doe je dan?
dan ben ik toch echt blij dat ik fysiek een hond aankan hoor.
- Tamara.
- Zeer actief
Maar dat zou betekenen dat haast niemand meer met zijn hond over straat kan, omdat er heel veel mensen zijn die een hond van een heel groot en sterk ras niet aankunnenRob* schreef:Tamara en Bowie schreef:
Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.
en stel nou he....er komt een teefje van een groot en sterk ras op jouw hondje af?jij kan je hondje wel mentaal denk je aan te kunnen, maar heb je zo verdomde weinig aan als die andere teefje als een bezetene je hondje openscheurd, wat doe je dan?

En anders neem ik gewoon een busje haarlak mee

-
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Maar dat zou betekenen dat haast niemand meer met zijn hond over straat kan, omdat er heel veel mensen zijn die een hond van een heel groot en sterk ras niet aankunnenRob* schreef:Tamara en Bowie schreef:
En anders neem ik gewoon een busje haarlak mee![]()
nee maar dat is ook het punt een beetje, als je ziet hoeveel mensen met een enorme hond lopen, als mensen erbij nadenken wat een grote hond kan doen dan zou dat veel ellende schelen.
hier loopt een vrouw met een enorme bouvier, ze kan hem niet eens houden, dat beest gaat als een gek tekeer naar Blisje, eens houd ze hem niet of ze is te laat met verschuilen(ze gaat altijd achter een auto staan

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het maakt natuurlijk ook best uit welk ras je hebt of welk typeTamara en Bowie schreef:Maar dat zou betekenen dat haast niemand meer met zijn hond over straat kan, omdat er heel veel mensen zijn die een hond van een heel groot en sterk ras niet aankunnen
En anders neem ik gewoon een busje haarlak mee![]()

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zie mijn verhaal over de RottweillerRob* schreef: nee maar dat is ook het punt een beetje, als je ziet hoeveel mensen met een enorme hond lopen, als mensen erbij nadenken wat een grote hond kan doen dan zou dat veel ellende schelen.
hier loopt een vrouw met een enorme bouvier, ze kan hem niet eens houden, dat beest gaat als een gek tekeer naar Blisje, eens houd ze hem niet of ze is te laat met verschuilen(ze gaat altijd achter een auto staan), die vrouw kan dat beest werkelijk nooit aan, want het is een flinkerd, dan hoop ik niet dat het gebeurd bij iemand die ook zo fysiek zwak staat.......hopelijk hebben ze dan idd wat haarlak bij zich

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
we hadden het hier over aangelijnd uitlaten toch? hoe kan een hond anders trekken?kanche schreef:Ja mijn Bullen lopen los en kunnen snuffelen en gaan waar ze willen, mogen plassen en poepen hoor, katten en eenden laten ze met rust en kom ik andere honden tegen kijken ze ook niet naar om. Ik hoef goddank niets in de strijd te gooien.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zelf dus geen BM nemen om die reden. Als een BM boos wordt kan ik hem niet stoppen. Ik heb Laika gehad die kon flippen, met rode ogen doorflippen. Ik dank god op mijn blote knietjes dat ik haar baas kon.Tamara en Bowie schreef:Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.Eline* schreef:Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.
Ik weet wat het is als een hond flipt en ik wil een hond kunnen mannen op zo'n moment. Voor mijn gevoel van veiligheid is dat belangrijk en ik kan er niet mee leven als ik een hond..mijn hond niet de baas kan en daardoor schade aan iemand veroorzaak.
Ik hekel trouwens ook de mensen die bij andere mensen of honden schade veroorzaken omdat ze hun hond niet kunnen mannen. Ik vind dat verwijtbare schuld en wat mij betreft mag je er mensen echt fors voor straffen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies, dat is dus ook een beetje mijn idee.Tamara en Bowie schreef:Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.Eline* schreef:Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.
Kijk, áls Kaya echt kwaad zou willen, dan ben ik natuurlijk niet sterker (ook al heb ik graag het idee van wel

De 'truuk' is m.i. dus ook, dat ze er zelf geen flauw benul van hebben.
Neemt niet weg, dat ik dus geen Rottweilerreu zou nemen, want die zou ik écht fysiek niet aankunnen. Bij Kaya heb ik nog een beetje hoop

Zou ze totaal flippen, dan houdt alles op, maar ik denk echt dat het dan bij bijna iedere hond ophoudt (Eline, ook bij een Nelson die totaal door het lint zou gaan, want hij bijt je dan verrot en Nelson zou net zo onder de indruk zijn van een schop als bv Kaya of een andere grote hond).
Ik heb bv bij de dierenarts middenslag honden gezien, die werkelijk niet te houden waren, ook niet door twee personen.
-
- Zeer actief
marian* schreef:Zie mijn verhaal over de RottweillerRob* schreef: nee maar dat is ook het punt een beetje, als je ziet hoeveel mensen met een enorme hond lopen, als mensen erbij nadenken wat een grote hond kan doen dan zou dat veel ellende schelen.
hier loopt een vrouw met een enorme bouvier, ze kan hem niet eens houden, dat beest gaat als een gek tekeer naar Blisje, eens houd ze hem niet of ze is te laat met verschuilen(ze gaat altijd achter een auto staan), die vrouw kan dat beest werkelijk nooit aan, want het is een flinkerd, dan hoop ik niet dat het gebeurd bij iemand die ook zo fysiek zwak staat.......hopelijk hebben ze dan idd wat haarlak bij zich
die 2 zullen mekaar tegenkomen zeg?
dat gaat falikant mis.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind het ook los wel handig als je je hond fysiek de baas bent. Stel je hond neemt een duik bovenop een andere hond of kat, dan is het toch fijn dat je het niet alleen hoeft te laten bij 'foei fikkie'. Toch?malinois schreef:we hadden het hier over aangelijnd uitlaten toch? hoe kan een hond anders trekken?kanche schreef:Ja mijn Bullen lopen los en kunnen snuffelen en gaan waar ze willen, mogen plassen en poepen hoor, katten en eenden laten ze met rust en kom ik andere honden tegen kijken ze ook niet naar om. Ik hoef goddank niets in de strijd te gooien.

Linda, Izzie en Bram
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, hier in de buurt loopt dus een forse Rottweilrreu, 60 kg (nee, niet ShiboEline* schreef:Ik zou zelf dus geen BM nemen om die reden. Als een BM boos wordt kan ik hem niet stoppen. Ik heb Laika gehad die kon flippen, met rode ogen doorflippen. Ik dank god op mijn blote knietjes dat ik haar baas kon.Tamara en Bowie schreef:Maar stel, jij zou zelf een BM hebben. Die hond ken je natuurlijk door en door en je hebt ook overwicht op die hond. Denk je dan ook dat je hem niet kan houden? Lichamelijk en mentaal gezien? Ik denk zelf dat dat wel kan.Eline* schreef:Ik zou een BM bv niet kunnen stoppen als hij kwaad wil. Even bot gezegd; als Nelson morgen een kind bespringt en begint te bijten kan ik hem eraf trekken of schoppen. Hij mag me wel omver kunnen trekken tijdens momenten van onachtzaamheid als hij een kat ziet, maar bij echt stront aan de knikker win ik van hem. Als ik met een rottweilerreu zou moeten vechten verlies ik.
Ik weet wat het is als een hond flipt en ik wil een hond kunnen mannen op zo'n moment. Voor mijn gevoel van veiligheid is dat belangrijk en ik kan er niet mee leven als ik een hond..mijn hond niet de baas kan en daardoor schade aan iemand veroorzaak.
Ik hekel trouwens ook de mensen die bij andere mensen of honden schade veroorzaken omdat ze hun hond niet kunnen mannen. Ik vind dat verwijtbare schuld en wat mij betreft mag je er mensen echt fors voor straffen.

De vrouw hangt dus regelmatig om de lantaarnpaal heen met de hond.... tja, zoiets vind ik natuurlijk belachelijk en levensgevaarlijk!
Tegenwoordig loopt de hond met een pinband om.... ik snap dat ze wat moeten, maar tjezus, dit vind ik dus niet normaal, nee