Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kiki wordt gecastreerd..pag 5
Moderator: moderatorteam
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
he jakkes, maar goed in zo'n situatie kun je niet anders, het is beter voor het hondje! 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- linda
- Zeer actief
-
Melanie 74
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Och jee
Wat erg dat de beslissing uit je handen wordt genomen haar niet te castreren, maar het is het beste voor Kiki en het komt vast helemaal goed. Veel sterkte dinsdag de 8ste. Ik kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet, ik ga hard voor jullie duimen 
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Boris
- Actief
-
bianca83
- Zeer actief
-
Ari@ne
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Klopt, wat moet moet. Alles komt vast goed met je meisje, ik duim meeEline* schreef:Dank allemaal voor de bemoedigende woorden! Het doet me goed! Ik voel me wat voor het blok gezet dus het is ook wel oke dan zo. Ik hoop dat ze er niet door veranderd want dat is toch mijn grootste zorg. Ik weet dat het niet altijd zo is, maar mijn eigen ervaring is toch iets anders gekleurd. Nou ja, wat moet moet..
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb altijd gezegd dat ik haar wilde laten castreren zo rond haar 7e jaar. Dan zit haar jeugd er op en is ze nog sterk genoeg om de operatie gemakkelijk te doorstaan. Ik heb in mijn periode als dierenartsassistente best vaak echt oude besjes met vieze gore baarmoederontstekingen langs zien komen die op het randje van de dood dan geopereerd moesten worden. Dat nooit voor mijn honden!Reini schreef: Wat erg dat de beslissing uit je handen wordt genomen haar niet te castreren, maar het is het beste voor Kiki en het komt vast helemaal goed. Veel sterkte dinsdag de 8ste.
Op zich is het dus nu 5 jaar eerder wat vroeg, maar het is ook oke. Ik kan me er wel bij neerleggen, ik zie alleen erg tegen de operatie op, maar ook dat is logisch.
De enige keer dat ik een operatie wel spannend vond ging het om mijn eigen knie.
Nou, dat was weer een mooi staaltje van jezelf moed in praten hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
linlin
nou, meer de realiteit niet uit het oog verliezen.Eline* schreef:Nou, dat was weer een mooi staaltje van jezelf moed in praten hè?
het is niet meer en niet minder dan een rationele afweging: de voordelen van een castratie wegen erg op tegen de nadelen van over vijf jaar castreren.
dat je van zo'n operatie met alle toestanden de zenuwen krijgt, is ook logisch. er zijn risico's aan verbonden. de grote meerderheid van castraties van teven gaan echter van een leien dakje. niet vergeten, hoor!
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Sterkte voor jullie. Een operatie is nooit fijn en al helemaal niet als je er zelf een toekomstplanning voor gemaakt heb en het ineens een aantal jaar eerder moet. Maar wat moet dat moet, dat komt Kiki ook ten goede. Hou je taai

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
rubella
- Actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp dat je er buikpijn van krijgt. Maar het is in dit geval echt het beste voor haar. Anders krijgt zij problemen die waarschijnlijk veel erger zullen zijn. Even doorbijten deze week het zal allemaal best wel goed komen.
Ik wens je heel veel sterkte met je zenuwen en ik ga heel hard helpen met duimen voor dinsdag.
Ik wens je heel veel sterkte met je zenuwen en ik ga heel hard helpen met duimen voor dinsdag.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- mandy23
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgende week om deze tijd ligt ze zielig naast me op de bank en ben ik opgelucht dat het achter de rug is!
Het arme ding! 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
estelle
- Sandracula
- Zeer actief
Hè bah, ik weet hoe je je voelt
Met Nessa had ik ook geen keuze (baarmoederontsteking, meteen de volgende dag "geholpen") en ik vond het zo vreselijk ellendig
Ook wij waren zo overdonderd.. We waren er net uit dat we het toch niet lieten doen, vooral om de karakterveranderingen die we bij ons eerste hondje hadden gezien en dan ineens moet je toch
Achteraf is ze er lichamelijk beter van geworden en in huis is ze de liefste hond die ik me maar kan wensen, ze is zo vreselijk lief naar ons en de kinderen, maar buiten is ze nou niet de meest sociale hond meer t.o.v. andere dames
Gelukkig kan ze zich nog heerlijk uitleven met de reuen die we tegenkomen, want ze is nog steeds zo gek als een deur als ze een "speelslachtoffer" gevonden heeft
Heel veel sterkte alvast voor de komende tijd, jij hebt nog veel meer tijd om je druk te maken om je meisje
Met Nessa had ik ook geen keuze (baarmoederontsteking, meteen de volgende dag "geholpen") en ik vond het zo vreselijk ellendig
Ook wij waren zo overdonderd.. We waren er net uit dat we het toch niet lieten doen, vooral om de karakterveranderingen die we bij ons eerste hondje hadden gezien en dan ineens moet je toch
Achteraf is ze er lichamelijk beter van geworden en in huis is ze de liefste hond die ik me maar kan wensen, ze is zo vreselijk lief naar ons en de kinderen, maar buiten is ze nou niet de meest sociale hond meer t.o.v. andere dames
Gelukkig kan ze zich nog heerlijk uitleven met de reuen die we tegenkomen, want ze is nog steeds zo gek als een deur als ze een "speelslachtoffer" gevonden heeft
Heel veel sterkte alvast voor de komende tijd, jij hebt nog veel meer tijd om je druk te maken om je meisje

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, een vies kattenkopje is het nu al met andere teven soms. Zeker als die teven achter haar reu aanzitten, dan maakt ze een vreselijk kabaal. Alleen vechten doet ze niet en ik zie haar dat ook niet gaan doen. Hooguit gaat ze nog meer herrie maken.
Ik ben wel blij dat er verder iets gaat gebeuren want ik maak me wel zorgen hoor. Ze slettebakt wat momenteel bij Nelson en dat hoort nu gewoon niet zo te zijn.
Het is goed zo en verder dan dat denk ik niet.
Ik ben wel blij dat er verder iets gaat gebeuren want ik maak me wel zorgen hoor. Ze slettebakt wat momenteel bij Nelson en dat hoort nu gewoon niet zo te zijn.
Het is goed zo en verder dan dat denk ik niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik laat haar niet alleen en ze slaapt in bed. Ze krijgt zo nodig wel iets van een shirtje aan, maar geen kap.Takkie schreef:Oh wat spannend zeg!
Tip: vraag bij de DA een mooncollar i.p.v. zo'n plastic kap. Dat is een soort zwemband om har nek en kan ze ook niet bij de wond komen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Helen G
- Actief
Is een laparoscopische castratie niet iets voor Kiki? In Naaldwijk vind ik het persoonlijk echt een castatiefabriek met vrij onaardig personeel. Maar wel zeer kundig en de ingreep is minimaal. De volgende ochtend kan je hond weer rauzen in het bos. Geen napijn en slechts 3 hechtingen.Eline* schreef:Ik laat haar niet alleen en ze slaapt in bed. Ze krijgt zo nodig wel iets van een shirtje aan, maar geen kap.Takkie schreef:Oh wat spannend zeg!
Tip: vraag bij de DA een mooncollar i.p.v. zo'n plastic kap. Dat is een soort zwemband om har nek en kan ze ook niet bij de wond komen.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het overlegd met mijn dierenarts. Bij een laparoscopische operatie is de hond langer onder narcose, omdat ze langer bezig zijn. Kans op nabloedingen is ietsje groter.
Hij maakt nu een klein sneetje en haalt ip alleen de eierstokken weg, als tenminste de baarmoeder netjes is. Volgens Frank kan ze na een dag alweer aardig meedoen.
Hij maakt nu een klein sneetje en haalt ip alleen de eierstokken weg, als tenminste de baarmoeder netjes is. Volgens Frank kan ze na een dag alweer aardig meedoen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki