Ik heb het niet alleen over dit topicEster&Lara schreef:Ik vind het ook onzin,als wij zo'n berichtje plaatsen,dat er weer mensen flauwe opmerkingen maken. Maargoed dat is altijd het geval op dit forum en met bepaalde mensen. Dat was 3 jaar geleden ook al zo.Natas. schreef:Nou, ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Het gaat natuurlijk om de kennis maar al die poespas erom heen, het woord 'grootheid' alleen al.Martijn schreef:Wat leuk dat er zoveel experts en unieke mensen op het barf forum komen maar waarom wordt er zo overdreven lyrisch over ze gepraat?
Gaat het om de kennis of is verering verplicht?
Ik vind het jammer...het wekt weerstand op.
Ik ben niet geschikt als fan...dat is niet de manier waarop ik bewonder.
En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.![]()
Grootheid staat toch niet voor niks tussen haakjes, de strekking is duidelijk lijkt me
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Juliette de Baïracli Levy op het forum van VoerNatuurlijk
Moderator: moderatorteam
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:

-
Ester&Lara
Nee ik ook niet hoor, maar als je teruggaat lezen,dan zie je precies dat het elke keer dezelfde mensen zijn die stoken op berichtjesNatas. schreef:Ik heb het niet alleen over dit topicEster&Lara schreef:Ik vind het ook onzin,als wij zo'n berichtje plaatsen,dat er weer mensen flauwe opmerkingen maken. Maargoed dat is altijd het geval op dit forum en met bepaalde mensen. Dat was 3 jaar geleden ook al zo.Natas. schreef:Nou, ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Het gaat natuurlijk om de kennis maar al die poespas erom heen, het woord 'grootheid' alleen al.Martijn schreef:Wat leuk dat er zoveel experts en unieke mensen op het barf forum komen maar waarom wordt er zo overdreven lyrisch over ze gepraat?
Gaat het om de kennis of is verering verplicht?
Ik vind het jammer...het wekt weerstand op.
Ik ben niet geschikt als fan...dat is niet de manier waarop ik bewonder.
En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.![]()
Grootheid staat toch niet voor niks tussen haakjes, de strekking is duidelijk lijkt me
Leven en laten leven denk ik dan,soms kun je beter iets negeren
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Alweer geband, Ien?sylvia* schreef:Angelique25 schreef:Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren opien schreef:Ja ikkeignit schreef:Zijn er nog meer mensen die niet op voernatuurlijk mogen komen??
.weer
en vraag mij niet waarom![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan zijn we nu met zijn 3en - allemaal oude barfers met veel ervaring.
Ignit Bekken
-
Marion.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
nee..ik weiger Her Roger zijn reet af te vegenAngelique25 schreef: Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren op![]()
![]()
Laatst gewijzigd door ien op 22 jul 2006 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
hoi Natas..laat ik dat nu ook altijd gedacht hebben en dan kan je nog discuseren maar de waarheid is dat daar geen sprake van is.Natas. schreef:[
En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.
Er zit daar een groep die ook hier van het forum zijn afgemieterd [waar niet???]en nu wraak nemen..met een heeeeel ME peleton.
het is een soort eerwraak..boontje komt om zijn loontje verhaal. :N:
als je je aanmeld en je bent wordt je door nogal een enge groep afgeschoten... heel simpel..
Natas..Er is echt geen sprake van verschillende stromingen!!!
verder stop ik wel met deze topic..
Overigens kan iedereen die dat wil verder info krijgen, doe dat maar per mail of pb!
Laatst gewijzigd door ien op 22 jul 2006 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet om het een of ander, maar als ik zie dat er ook bij jullie steeds door dezelfde persoon gestookt wordt, dat mag wel?Ester&Lara schreef:
Nee ik ook niet hoor, maar als je teruggaat lezen,dan zie je precies dat het elke keer dezelfde mensen zijn die stoken op berichtjes
De reactie naar Roelfien en Ien van een zeker persoon, die zowat alleen op jullie forum nog welkom is, waren ook niet misselijk.
Het vergalt in ieder geval mijn lol om bij jullie te lezen. Wat mij betreft kun je mijn account dan ook wel verwijderen, ik word misselijk van die kwal.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Ester&Lara
-
Ester&Lara
-
essiedepessie
- Vaste gebruiker
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Natas, ik heb er geen enkel voordeel aan om mensen in de haren te zitten – wel om de waarheid en de feiten over dingen boven de tafel te krijgen. Dat is in het belang van iedereen, die naar de toekomst kijkt en samenwerking in het belang van onze honden hoog in het vaandel draagt.Natas. schreef:En waar ik trouwens ook jeuk van krijg is hoe de verschillende stromingen elkaar hier telkens in de haren vliegen.
Zelfde tactiek als op andere extreme groepen over rauwe en natuurlijke voeding. Jammer, dat ze zich zo isoleren…ien schreef:het is een soort eerwraak..boontje komt om zijn loontje verhaal. :N:
als je je aanmeld en je bent wordt je door nogal een enge groep afgeschoten... heel simpel..
verder stop ik wel met deze topic..nu ik weet wie er achter zitten is dat mij geen enkel woord meer waard.
Voor mij des te meer reden om te blijven schrijven over de overeenkomsten tussen Lonsdale, Eliasen, Billinghurst en andere schrijvers/schrijfsters.
Het valt mij op - en dit is niet negatief bedoelt, want ik heb veel bewondering voor zijn onderzoeken op het gebied van aandoeningen van het tandvlees en de gevolgen daarvan
Waarom? Als je ietsje verder graaft, is de ideologie wat voeding betreft hetzelfde als Billinghurst – en komt het ook overeen met Eliasen. Artikel heeft een paar weken op de homepagina gestaan en is nu te lezen op http://www.barf-natuurlijk.nl/html/archief.html. Beetje lang om hier te plaatsen – heeft ook niets met de draad te maken, wel alles met de discussies die daarop volgden en de vele vragen, die weer bij mij opkomen.
Ignit, altijd op zoek naar feiten en naar de waarheid.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Dat kloptignit schreef:[
Het valt mij op - en dit is niet negatief bedoelt, want ik heb veel bewondering voor zijn onderzoeken op het gebied van aandoeningen van het tandvlees en de gevolgen daarvanis dat Tom Lonsdale heel andere dingen schrijft dan zijn harde kern naar buiten draagt. Soms is het ook moeilijk om zijn ideologie te plaatsen bij zijn onvoorspelbare acties, vind ik. .
Waarom? Als je ietsje verder graaft, is de ideologie wat voeding betreft hetzelfde als Billinghurst – en komt het ook overeen met Eliasen. .
dat bemerkte ik ook uit zijn gesprekken!
en daar ligt dus het probleemIn zijn laatste nieuwsbrief roept hij op tot het aanpakken van de barf-maniakken
je kan het hier allemaal terug lezen
Lonsdale ziet kvv en barf onder 1 noemer..hij weet/snapt niet dat barf in Nederland een andere betekenis heeft dan in Amerika/Australie.
Hij wordt gestimuleerd door mensen die dat nog eens versterken, daarom spreekt hij in zijn laatste nieuwsbrief over barf-maniakken..
tis maar met wie je praat!

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92332Ester&Lara schreef:Zooo jij durft zeg. Misselijke tanteien schreef:nee..ik weiger Her Roger zijn reet af te vegenAngelique25 schreef: Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren op![]()
![]()
,en dat is niet gelogen
nou nou, dat hebben jullie lang volgehouden....
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Altijd spanning in hondenlandyamie schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92332Ester&Lara schreef:Zooo jij durft zeg. Misselijke tanteien schreef:nee..ik weiger Her Roger zijn reet af te vegenAngelique25 schreef: Ja had je tanden niet gepoets, er zaten nog haren op![]()
![]()
,en dat is niet gelogen
nou nou, dat hebben jullie lang volgehouden....
ik heb betere honden, ik show beter, ik voer beter, ik wandel meer, ik kam meer, ik ik ik ik ik
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach, dat was niet eens interessant joh. Daar stoorde ik me nog het minst aan.Inge schreef:Niet om het een of ander, maar als ik zie dat er ook bij jullie steeds door dezelfde persoon gestookt wordt, dat mag wel?Ester&Lara schreef:
Nee ik ook niet hoor, maar als je teruggaat lezen,dan zie je precies dat het elke keer dezelfde mensen zijn die stoken op berichtjes
De reactie naar Roelfien en Ien van een zeker persoon, die zowat alleen op jullie forum nog welkom is, waren ook niet misselijk.Helaas zijn die welkomsttopics nu weggehaald.
![]()
In het algemeen:
Wat mij op het internet vreselijk stoort is de agressiviteit door een aantal mensen die zich bezighouden met hondenvoeding alsof het een secte betreft. "Jij moet denken zoals ik wil, anders haat ik je." Het is echt beangstigend om dat te zien. Die mensen zijn door hun haat verblind en niet meer in staat tot relativering.
Echt diep triest en daar wens ik niet mee geassocieerd te worden.
Zelfs als je van te voren aangeeft niet betrokken te willen worden in een dergelijk conflict is er geen respect voor.
Gelukkig is het internet zeer groot en is er voor ieder wat wils en de daarbij behorende fora.
En daar laat ik het verder lekker bij.
Mijn honden hebben zojuist weer heerlijk gegeten en daar gaat het om.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
AmenRoelfien schreef:In het algemeen:
Wat mij op het internet vreselijk stoort is de agressiviteit door een aantal mensen die zich bezighouden met hondenvoeding alsof het een secte betreft. "Jij moet denken zoals ik wil, anders haat ik je." Het is echt beangstigend om dat te zien. Die mensen zijn door hun haat verblind en niet meer in staat tot relativering.
Zelfs als je van te voren aangeeft niet betrokken te willen worden in een dergelijk conflict is er geen respect voor.
Gelukkig is het internet zeer groot en is er voor ieder wat wils en de daarbij behorende fora.
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
Juistem en daar gaat het omRoelfien schreef:Ach, dat was niet eens interessant joh. Daar stoorde ik me nog het minst aan.Inge schreef:Niet om het een of ander, maar als ik zie dat er ook bij jullie steeds door dezelfde persoon gestookt wordt, dat mag wel?Ester&Lara schreef:
De reactie naar Roelfien en Ien van een zeker persoon, die zowat alleen op jullie forum nog welkom is, waren ook niet misselijk.Helaas zijn die welkomsttopics nu weggehaald.
![]()
![]()
In het algemeen:

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor jullie uitleg............ maar ik blijf bij dit soort schermutselingen jeuk houden.
Heb de diverse reacties weer gelezen, wat een gekissebis (en dan zeg ik het geloof ik nog netjes). Laat het hier over voeding gaan, niet over jullie ruzies en meningsverschillen. Het dondert mij helemaal niets wie + waar + waarom van een forum is geband of andere oude koeien die uit een baggersloot worden getrokken. Ik wordt daar niets wijzer van, irriteert me alleen maar.
Nu kan ik ook gewoon dit soort topics verder overslaan, en dat heb ik ook wel es gedaan. Maar vaak gaat het tussendoor weer een beetje on-topic en dan vind ik het zonde iets interessants te missen.
Tot nu toe heb ik er niets van gezegd, maar wilde het nu even kwijt. Vecht jullie meningsverschillen ajb toch ergens anders uit.
Heb de diverse reacties weer gelezen, wat een gekissebis (en dan zeg ik het geloof ik nog netjes). Laat het hier over voeding gaan, niet over jullie ruzies en meningsverschillen. Het dondert mij helemaal niets wie + waar + waarom van een forum is geband of andere oude koeien die uit een baggersloot worden getrokken. Ik wordt daar niets wijzer van, irriteert me alleen maar.
Nu kan ik ook gewoon dit soort topics verder overslaan, en dat heb ik ook wel es gedaan. Maar vaak gaat het tussendoor weer een beetje on-topic en dan vind ik het zonde iets interessants te missen.
Tot nu toe heb ik er niets van gezegd, maar wilde het nu even kwijt. Vecht jullie meningsverschillen ajb toch ergens anders uit.

-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
Ik zie geen meningsverschil volgens mij zijn een aantal mensen het er juist over eens dat je geen uitnodiging moet neerzetten naar een gesloten forum en het dus eerder een leden trekkertje is dan een poging iets uit te dragen.Natas. schreef:Bedankt voor jullie uitleg............ maar ik blijf bij dit soort schermutselingen jeuk houden.
Volgens mij is de enige ergernis hier de jouwe.
Enneh ik ben van de stroming dat iedereen voor zichzelf moet uitvogelen hoe en wat

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals, het gaat niet alleen over dit topic of dit voorval.
De dames vliegen elkaar regelmatig in de haren.
Maar om even bij dit topic te blijven : een aantal mensen jumpen er bovenop omdat TS ervan verdacht wordt leden te willen trekken......... hoezo, geen stromingen?? (of kampen, of groepen, of hoe je het ook maar noemen wilt).
Maar om even bij dit topic te blijven : een aantal mensen jumpen er bovenop omdat TS ervan verdacht wordt leden te willen trekken......... hoezo, geen stromingen?? (of kampen, of groepen, of hoe je het ook maar noemen wilt).

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Waarom zit een forum met als doel kennisverspreiding achter slot en grendel? Ik barf sinds kort en ik heb veel gelezen, maar ik heb me dus nog op geen enkele forum aangemeld omdat ik liever niet gelijk lid word van een kerk waarvan ik de bijbel nog niet ken. Want dat gevoel krijg ik zo af en toe als ik lees en rondstruin op de diverse fora.
Mijn voorkeur ligt altijd bij de open fora, zeker als je prentendeert kennis te willen verspreiden. Als de deur dicht zit verspreidt je alleen maar muffe lucht.
Mijn voorkeur ligt altijd bij de open fora, zeker als je prentendeert kennis te willen verspreiden. Als de deur dicht zit verspreidt je alleen maar muffe lucht.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
Als je als gesloten forum overal reclame gaat maken voor iets op jouw forum dan kun je commentaar verwachten en terecht vind ik.Natas. schreef:Nogmaals, het gaat niet alleen over dit topic of dit voorval.

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het helemaal 200 procent met je eensRoelfien schreef:Ach, dat was niet eens interessant joh. Daar stoorde ik me nog het minst aan.Inge schreef:Niet om het een of ander, maar als ik zie dat er ook bij jullie steeds door dezelfde persoon gestookt wordt, dat mag wel?Ester&Lara schreef:
![]()
![]()
In het algemeen:
Wanneer ik iets schrijf over mijn voedingsmethode (BARF dus) schrijf ik ook eerst van te voren, dat dit mijn mening en vooral mijn ervaring met mijn honden is..en laat zien dat ik ook open sta voor andere meningen/reacties..
Maar ik krijg dan nog zo vaak 'verdedigings berichten', dat ik denk, dat hoeft niet, en is niet nodig, je begrijpt me niet goed..ik geef alleen mijn mening en ook nog het meest op ervaring gebaseerd, ik maak geen reclame en wil helemaal niet dat iedereen maar aanneemt dat KVV/BARF het beste is, dat moet je zelf ervaren, wanneer iemand 'zweert' bij zijn brok heb ik daar ook alle respect voor en zal mijn mening en ervaring wat betreft dus mijn honden absoluut niet gaan opdringen, mss gaat dit wel helemaal niet op bij een andere hond.
wanneer ik een hond had die nergens last van had met mijn eerste carocroc brok was ik daar hoogst wrs gewoon mee doorgegaan en had mij niet terdege verdiept in het KVV/BARF gebeuren om dit zelf dan in praktijk te brengen
ps heb meerdere brokken geprobeerd na carocroc..farmfood, hills, prince, royal canin..en nog een paar waar ik de naam niet meer van weet..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik Sylvia's en Eline's bericht lees dan geloof dat ik het probleem van gesloten forum niet zo goed snap
Hier moet je toch ook lid worden om te schrijven en alles te kunnen lezen? Idem waar ik modje ben op BHF en een stiefmoederforum.
Nou weet ik niet hoe het op het forum van TS gaat hoor, maar het feit dat je je eerst moet registreren hoeft toch geen struikelblok te zijn?
Hier moet je toch ook lid worden om te schrijven en alles te kunnen lezen? Idem waar ik modje ben op BHF en een stiefmoederforum.
Nou weet ik niet hoe het op het forum van TS gaat hoor, maar het feit dat je je eerst moet registreren hoeft toch geen struikelblok te zijn?

-
estelle
Dat snap ik ook nooit zo goed.Natas. schreef:Als ik Sylvia's en Eline's bericht lees dan geloof dat ik het probleem van gesloten forum niet zo goed snap![]()
Als het je niet bevalt, kom je toch gewoon niet meer?
Ik meld me ook regelmatig aan op fora's en als blijkt dat ik het niet zo leuk ga vinden dan kom ik niet meer. klaar.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Dat doe ik ook altijd. En wat de ruzies onderling bereft tussen de verschillende stromingen, ik snap dat echt niet. Ik barf ook, en van alles wat me interessant lijkt pik ik wat mee. Maar om nou 1 stroming fanatiek te gaan aanhangen ligt niet in mijn straatje.estelle schreef:Dat snap ik ook nooit zo goed.Natas. schreef:Als ik Sylvia's en Eline's bericht lees dan geloof dat ik het probleem van gesloten forum niet zo goed snap![]()
Als het je niet bevalt, kom je toch gewoon niet meer?
Ik meld me ook regelmatig aan op fora's en als blijkt dat ik het niet zo leuk ga vinden dan kom ik niet meer. klaar.