Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagjes over vers voeren.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

ien schreef:
Liesbeth schreef:Ignit, de twee links die je geeft kunnen heel informatief zijn, maar als ik ze aanklik krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben om ze te bekijken :19: .
http://www.ivysleague.nl/index.htm
http://www.bcnd.nl/
Thanx :ok:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Bedankt Ignit,

Voor je uitgebreide antwoord. Daar heb ik wat aan, ik ben nog bezig met het allemaal een beetje te laten bezinken.

Enkele dingetjes: Ik woon net als jij niet in Nederland, ik zit in zuidspanje, waar de boel helaas toch wat achterloopt in veel opzichten.

Het ging om prednison-tablatten en om dexametason-injekties. Die ik hem zelf toediende, ik was dus zelf bezig, weliswaar op doktersadvies, om mijn innig geliefde hond dood te spuiten. Gelukkig ben ik een week eerder als dat de DA me gezegd had alweer teruggegaan met hem en toen uietindelijk bij een andere DA beland die beter weet wat hij doet.

Ik neem je advies ter harte en neem vandaag kontakt op met een bevriende chirurg om te zien of deze me met een hepatholoog of anders een internist in kontakt kan brengen om de uitslagen eens te bekijken.

Dat van die lichtverteerbare koolhydraten haal ik gewoon uit de lijst ingredïenten op de verpakking van zijn leverdiëet.

Wel interessant is denk ik het feit dat de dag dat ik dacht dat hij op was ik bij de nieuwe DA was en deze me aanraaddde om hem jam te geven. Omdat daar suiker inzit. Deze suiker zou zijn lichaam wel op kunnen nemen en omzetten in energie. Ik heb heel sterk de indruk dat deze tip mij heeft geholpen om hem door het dal waar hij in zat heen te slepen. Een weekje heeft dat geduurd, en toen was de lever blijkbaar alweer in staat om iets bij te kunnen dragen aan de spijsvertering.

Nu krijgt hij overigens geen suiker meer.

De pest met mijn en elke DA die ik ken hier, en ik ken er een stuk of 50, is dat diepgaande kennis omtrent de lever niet voldoende is. Ook heb ik de pech gehad dat de biopsie genomen werd toen de lever door de cortisonen volledig verpest was, dus geen biopsie van de oorspronkelijke lever toen het proces ontdekt werd. Op basis van de uitslagen kan niemand me hier precies vertellen wat er exakt mis is. Hoogstens in algemene termen. Verhoogde ALT en Fosfatase geven aan dat er recente verhoogde celsterfte is, cellen die minder dan twee weken geleden gestorven zijn.

De behandeling bestaat nu uit een maandje doorgaan met het diëet, de medicijnen en dan weer een bloed-analyse om de evolutie te bezien. En dan eventueel weer een biopsie, indien nodig.

Oh ja, ik geef hem nu twee keer per dag een capsule met artisjok en een andere met gezegende distel(?).

Versvoeren in samenspraak met een DA hier?

Ben bang dat er geen een te vinden is die dat beter vindt als brokken.

Ik ben dan ook bezig om me rustig in te lezen, ben al een aantal interessante sites tegengekomen en heb het een en ander gelezen maar ik ga echt niets veranderen voordat ik zeker weet dat ik goed doe. Zowel voor mijn zieke vriend als voor de rest van onze veestapel. Alleen, mijn zieke vriend heeft zo snel mogelijk hulp nodig, dus dat zet me geestelijk toch wel onder druk. Terwijl juist hij de grootst mogelijke zorgvuldigheid nodig heeft.
Weinig koper??? - als deze info afkomstig is van je dierenarts of de producent van het dieetvoer, weten ze ook waarom de lever zo raar doet en kunnen ze je een veel betere uitleg geven over het waarom van de verhoogde waardes?

Mmm ja – veel essentiële vetzuren en weinig vet? Essentiële vetzuren zijn een belangrijk onderdeel van het vet van dieren die op een natuurlijke manier geleefd hebben en gevoed zijn…
Weinig koper is gewoon een onderdeel van het voer wat hij nu krijgt. Ik begreep uit info van de site van de maag-lever-darmstichting dat dit bij mensen ook belangrijk is bij een leverdiëet.

Wat de vetten betreft begreep ik dat hij een lager vetgehalte in zijn voeding nodig heeft en dat de vetten die hij krijgt lichtverteerbaar moeten zijn.

En nee, ik was niet van plan de eerste DA e vragen de veroorzaakte kosten te vergoeden, ondanks dat het me een aardige duit gekost heeft om hem op hun advies bijna dood te maken. Simpelweg omdat ik geen zin heb om bovenop de zorgen en ellende die we nu al hebben ook nog eens een waarschijnlijk uitzichtloze ruzie te zoeken.

Ik kies er liever voor om die DA wijzer te maken, zodat ze in de toekomst niet steeds weer dezelfde fouten zullen begaan.

Hasta luego,

Willy.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Oh ja,

Dat vergat ik te zeggen, ik ga mijn probemen zeker eens voorleggen aan Irene. Dank voor die tip. :ok:
quincy4
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door quincy4 »

Om even te reageren op de vraag of je het verschil kan zien tussen een brokkenhond en een hond die rauw eet.

Wij zijn een paar maanden geleden met Yellow naar de dierenarts geweest voor de puppycontrole. Het is een echte Hill's kliniek en wij waren dus ook beniewd naar hun reacties dat wij hem carnibest geven. Ze was helemaal onder de indruk van Yellow. Zijn tanden waren perfect, zijn oren super schoon en vooral zijn bouw vond ze heel mooi. Hij was volgens haar al super gespierd voor een pup en ze vond hem een mooie vacht hebben. Uiteindelijk vroeg ze dus ook wat we hem gaven en wij heel trots Carnibest. Ze was er niet op tegen, maar vond het wel een goed idee om zijn tanden af en toe schoon te maken :blah: .

Vervolgens vertelde ze ons dat ze een paar dagen geleden een broertje van Yellow heeft gehad voor de puppycontrole. Toen wij haar vroegen of ze op elkaar leken zij ze heel eerlijk 'nee'. Ze vond Yellow er veel beter uitzien, qua vacht en vooral zijn hele lichaamsbouw zach er veel mooier uit. ( bespiering, niet teveel vet).

Ikzelf zou niet kunnen zeggen of een andere hond barf/kvv of brokken krijgt. Maar het valt me wel op dat de honden waarvan ik weet dat ze brokken eten een minder mooie vacht hebben en ook een vettere vacht.

Groetjes Anita
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik zie hier wel degelijk het verschil, ik BARF nu anderhalf jaar en voor die tijd poepte Bob alles bij elkaar, zelfs als ik hem 's nachts om 1 uur liet poepen en de volgende morgen om 7 uur weer had hij nog wat gedaan in de kamer.
Nebla had continue hotspots van allergieén tegen voer terwijl ze allebei ook nog anti allergeen lam/rijst kregen. Van alles geprobeerd, maar niks hielp.

Toen BARF, alles is weg, geen gepoep meer :mrgreen: (1 of soms 2 x per dag) super glanzende vacht, geen jeuk, minder haaruitval,actiever, minder plassen,
in het begin dacht ik, ik zal het wel alleen zien, maar toen kwamen echt de complimenten; je kunt bijna niet naar je honden kijken als je in de zon loopt, die schitteren gewoon!
Nebla, heeft veel last van groeipijnen gehad, ondanks dat ze maar alleen puppybrokken bij de fokker heeft gehad en bij ons over ging op volwassen voer, met BARF loopt ze als een kievit! Ze rent net zo hard als haar vriend de duitse herder :wink:

Absoluut niet als grootspraak bedoeld, ik was zelf ook twijfelachtig in het begin, vooral over mezelf, of ik dat allemaal wel kon maken; een complete, natuurlijke maaltijd, maar echt ik ben zo trots op mijn honden! Ik heb in het begin expres tegen niemand gezegd dat ik was veranderd vna voer(wij lopen elke avond op, met een stuk of 8 honden) maar het werd toch door hun ontdekt dat ze er toch super uitzagen :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”