Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor vis?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Tamara en Bowie schreef:
pepim schreef:Ok doe ik dat, maar zo raar .. het personeel ging bij elkaar staan en zeiden in koor: "nee", vandaar.
:smile: :smile: De eerste paar keren stond ik ook zo hoor. Begon gewoon aan mezelf te twijfelen. :denken: Vraag het toch wel goed, dit was het toch wel :denken: :denken: :mrgreen:

Heel veel poeliers hebben dit niet. Vooral degene in een winkelcentrum ofzo. Dat krijgen ze ook allemaal aangeleverd kant en klaar :wink:

Het is soms even zoeken ja.
O jij had hetzelfde ... :smile: Ik dacht dat ik niet goed bij mijn hoofd was :smile:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Ik kreeg in het begin ook altijd een 'nee hoor, voor de hond? kippenekken of karkassen? dat hebben we niet'. Maar 't is vaak de manier waarop je het vraagt. Ik belde twee dagen nadien terug (zelfde poulier) met de vraag 'heeft U soms kippenekken en kippekarkassen om boullion van te maken?' Antwoord: 'ja hoor, de karkassen zijn gratis en de kippenekken 2.15 euro/kg'. :denken: :roll:

Een leugentje om (honden)bestwil kan soms geen kwaad :W:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

pepim schreef:
Rami schreef:Garnalen (dus ook de koppen) geef ik ook wel eens. Tenminste, als ze rauw zijn en dus niet gerookt, gekookt etc. Rauw zijn de schalen (de 'scherpe' kantjes, zeg maar) ook helemaal niet (te) hard.
Ok, dat is dan ook nog een optie.

Het schiet overigens lekker op, de visboer zal kijken of hij een hondestokvis kan komen. Sardientjes moesten op bestelling.

Verder had de poelier geen kippennekken en ze leken het wel een vreemde vraag te vinden. In de supermarkt lagen wel kipvleugels en die heb ik toen maar meegenomen.
Kan ik die ook al geven? Anders vries ik het namelijk wel in.
Kippennekken worden volgens mij best veel gegeten en/of verwerkt in gerechten door Surinaamse en Anitiliaanse mensen.
Tenminste, het valt me op dat poeliers in de randstad ze meestal wel hebben en buiten de randstad niet. Zo zijn ze Rotterdam bijna overal te krijgen.

Vleugels kun je zeker ook geven; het zijn ook zachte botten. Wel zou ik - als je ze voor de eerste keer geeft - het bot even met een (snoei)schaar door midden knippen (daar waar de botjes een bocht maken, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)).
Wat ook helpt tegen het in het geheel doorslikken is de vleugel even vast houden als je 'm geeft zodat de hond er eerst op kauwt voordat 'ie 'm doorslikt.
Is de hond eenmaal gewend aan nekken en/of vleugels kun je denken aan het geven van (bevleesde) karkassen of (wel wat duurder) kippenbouten/hele kip; kan 'ie lekker sleuren en trekken!
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Nog bedankt voor jullie adviezen! Was dit topic even kwijt geraakt. :oeps:

Maar goed vandaag heeft ze ook drumsticks gehad, sardientje vond ze ook heerlijk wat mij niet verbaasde, want ze is een wandelende vuilnisbak. :mrgreen:

Ik zat alleen te denken, het kraakt en knarst er allemaal over hoor, maar ze heeft zo'n drumstick toch wel redelijk snel op vind ik. Kauwt ze dan wel goed genoeg? En ja ik blijf er uiteraard bij hoor, laat haar absoluut niet alleen.

Zal overigens binnenkort bij de poulier om dingen voor de soep te vragen, goede tip Lies. :wink:
Lies en co
Zeer actief

pepim schreef:Ik zat alleen te denken, het kraakt en knarst er allemaal over hoor, maar ze heeft zo'n drumstick toch wel redelijk snel op vind ik. Kauwt ze dan wel goed genoeg? En ja ik blijf er uiteraard bij hoor, laat haar absoluut niet alleen.
Hoe groot is je hond? Ik had in 't begin de fout gemaakt om Dinah te kleine stukken te geven. Ik gaf haar bvb kippenboutjes, en kippennekken. Maar nu heb ik gezien dat die eigenlijk beter zijn voor kleinere honden. (sinds de lezing van Tom Lonsdale hier in de buurt) Dinah is een Hovawart, dus dwz schofhoogte 63cm (kwestie van je een idee te geven). Bij haar ben ik dus beter met dingen met de grootte van kippenkarkassen te geven, of stukken van een karkas (enkele ribben ofzo). Als ze wil, kan ze nl. een kippenek zo ineens inslikken. Een karkas of een rib, daar moet ze haar best voor doen en moét ze wel knagen omdat ze die in één keer niet kan naar binnen werken.
pepim
Zeer actief

Lies en co schreef:
pepim schreef:Ik zat alleen te denken, het kraakt en knarst er allemaal over hoor, maar ze heeft zo'n drumstick toch wel redelijk snel op vind ik. Kauwt ze dan wel goed genoeg? En ja ik blijf er uiteraard bij hoor, laat haar absoluut niet alleen.
Hoe groot is je hond? Ik had in 't begin de fout gemaakt om Dinah te kleine stukken te geven. Ik gaf haar bvb kippenboutjes, en kippennekken. Maar nu heb ik gezien dat die eigenlijk beter zijn voor kleinere honden. (sinds de lezing van Tom Lonsdale hier in de buurt) Dinah is een Hovawart, dus dwz schofhoogte 63cm (kwestie van je een idee te geven). Bij haar ben ik dus beter met dingen met de grootte van kippenkarkassen te geven, of stukken van een karkas (enkele ribben ofzo). Als ze wil, kan ze nl. een kippenek zo ineens inslikken. Een karkas of een rib, daar moet ze haar best voor doen en moét ze wel knagen omdat ze die in één keer niet kan naar binnen werken.
Ze knaagt wel hoor, ik hoor de botjes kraken. Mizou is als ik het goed gemeten heb 54 cm schofthoogte, golden retriever.
Je denkt dat ik beter grotere dingen kan geven, een hele kipkarkas of zo?
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Nieuwe haring

Ongelezen bericht door ien »

Simmetje schreef:
Rami schreef:Hmm... haring zou ik niet geven, volgens mij is die altijd gezouten.
Je hebt gelijk. Haring is gezouten. Daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik zal daar nu rekening mee houden!
maar wel lekker :wink:
met wat uitjes tegen de wormen een heerlijke maaltijd :mrgreen:
maar dan wel met kop en ingewanden, een keertje zoute haring kan geen kwaad
Afbeelding
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

pepim schreef:Ze knaagt wel hoor, ik hoor de botjes kraken. Mizou is als ik het goed gemeten heb 54 cm schofthoogte, golden retriever.
Oh, maar Dinah knaagde ook hoor. Die hoorde je goed de kippenekken kapotknagen. 't Was pas als ze eens in een 'bedreigende' situatie kwam, dat ze wel eens durfde naar binnen te schrokken. Bvb, als de logée-hond passeerde, of ze dacht dat de buurvrouw in haar tuin kwam ofzoiets. Dan durfde ze wel eens een kippenek zonder pardon inslikken. Dat houdt wel een risico in, naar het schijnt. Maar met karkassen enzo, kunnen ze dat gewoonweg niet. Wat wij doen, als 'handige-niet-veel-tijd-oplossing', is gewoon een soepkip halen, die in twee kappen (enfin, m'n vriend toch), en die geven we haar gewoon zo. De ene dag de ene helft, en de volgende dag de andere. Die kan ze best wel de baas! Met ribben, moeten we nog wat oefenen. En ik ga ook nog eens op zoek moeten naar geit of andere zachtere botten. Kalfs is blijkbaar wat hard.
pepim
Zeer actief

Lies en co schreef:
pepim schreef:Ze knaagt wel hoor, ik hoor de botjes kraken. Mizou is als ik het goed gemeten heb 54 cm schofthoogte, golden retriever.
Oh, maar Dinah knaagde ook hoor. Die hoorde je goed de kippenekken kapotknagen. 't Was pas als ze eens in een 'bedreigende' situatie kwam, dat ze wel eens durfde naar binnen te schrokken. Bvb, als de logée-hond passeerde, of ze dacht dat de buurvrouw in haar tuin kwam ofzoiets. Dan durfde ze wel eens een kippenek zonder pardon inslikken. Dat houdt wel een risico in, naar het schijnt. Maar met karkassen enzo, kunnen ze dat gewoonweg niet. Wat wij doen, als 'handige-niet-veel-tijd-oplossing', is gewoon een soepkip halen, die in twee kappen (enfin, m'n vriend toch), en die geven we haar gewoon zo. De ene dag de ene helft, en de volgende dag de andere. Die kan ze best wel de baas! Met ribben, moeten we nog wat oefenen. En ik ga ook nog eens op zoek moeten naar geit of andere zachtere botten. Kalfs is blijkbaar wat hard.
Ok ik begrijp het. Ik ga ook zo'n soepkip proberen. Overigens zal ik er ook altijd bij blijven hoor, gewoon voor de zekerheid.
pepim
Zeer actief

Halve kip heeft ze gehad, wat vond ze het lekker en wat was ze bezig! :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

pepim schreef:Halve kip heeft ze gehad, wat vond ze het lekker en wat was ze bezig! :mrgreen:
je kan ookeens een konijn geven, ik gaf dat vaak toen ik nog 3 boxertjes had, het spel wat ze dan hadden leek zo uit een wolvendocumentaire gegrepen, Blisje die de baas was en Feniks met enige snauw werk toeliet en angel die keihard op de flikker kreeg als ze wat wilde pikken, en dan hel lagzaam kruipen en dan onder licht grommen liet feniks het toe :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Rob* schreef: je kan ookeens een konijn geven, ik gaf dat vaak toen ik nog 3 boxertjes had, het spel wat ze dan hadden leek zo uit een wolvendocumentaire gegrepen, Blisje die de baas was en Feniks met enige snauw werk toeliet en angel die keihard op de flikker kreeg als ze wat wilde pikken, en dan hel lagzaam kruipen en dan onder licht grommen liet feniks het toe :mrgreen:
Konijn vind ik een beetje eng. Hypocriet ik weet het, maar dat komt omdat ik zelf een konijn heb. Had er eerst twee, de andere is met de kerst doodgegaan en nee ik heb hem niet opgegeten. :mrgreen:

Ik ga die stokvis uit je link ook nog bestellen, misschien als beloning. Kon het hier bij de visboer niet krijgen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Net hier geïnformeerd naar zalmkoppen bij de visboer....hebben ze niet :denken: :denken:
Ze krijgen hier alles al gefileerd aangeleverd :19:
Hij wist ook niet waar ik het wel zou kunnen krijgen in de buurt.
Grrrr.....om wat meer vers te voeren woon ik niet ideaal geloof ik :devil:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge schreef:Net hier geïnformeerd naar zalmkoppen bij de visboer....hebben ze niet :denken: :denken:
Hebben jullie gaan markt met een viskraam?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Scooby schreef:
Inge schreef:Net hier geïnformeerd naar zalmkoppen bij de visboer....hebben ze niet :denken: :denken:
Ik kom nooit op de markt want dan moet ik werken :wink:
Maar nu ik vakantie heb kan ik volgende week weleens gaan kijken of ze daar een viskraam hebben. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik heb mijn honden in Frankrijk sardientjes gegeven en dat ging er best in. Maar daar was dat volop verkrijgbaar en hier in de buurt heb ik het nog niet kunnen vinden op de markt :19:
De vis die ik daar zie liggen is allemaal veel groter en ik denk dat Bram dat echt niet wegkrijgt :19:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Ik heb onze honden van de week voor het eerst een zalmkop gegeven. De een vond het lekker en de ander haalde zijn neus er voor op. Ik heb de kop met veel pijn en moeite door de midden gehakt, dat vond ik al moeilijk. Laat staan als ik een herkenbaar beest moet voeren!

Bedoelen jullie met een soepkip, een hele kip uit bv de supermarkt? Die geef je dan gewoon rauw?

Ik ga vanmiddag naar de visboer voor sardientjes.
Ik ben nog steeds op zoek naar kippennekken maar ook ik krijg veel vreemde blikken in de winkel.
pepim
Zeer actief

Scooby schreef:
Dit was bij een viskraam, ik zal die op de markt ook eens vragen.
Eva schreef:Bedoelen jullie met een soepkip, een hele kip uit bv de supermarkt? Die geef je dan gewoon rauw?
Ja ik zaag ze doormidden en dan krijgt ze een halve. Vorige keer sneed ik dwars door het ingewandenzakje heen. :roll: Maar ik ben eerst begonnen met kippenvleugels, daar ze hier geen kippennekken hadden. Toen ik wist dat ze er goed op kauwde ben ik pas op de hele kip overgestapt.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

pepim schreef:
Scooby schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je een opmerking van mij quote die ik op een ge-quote opmerking van Inge maak? Ik had het dus helemaal niet tegen jou. Niet dat dat uitmaakt, maar ik heb nu alleen geen idee waar jij op reageert nu? :denken:
pepim
Zeer actief

Scooby schreef:
pepim schreef:
Scooby schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je een opmerking van mij quote die ik op een ge-quote opmerking van Inge maak? Ik had het dus helemaal niet tegen jou. Niet dat dat uitmaakt, maar ik heb nu alleen geen idee waar jij op reageert nu? :denken:
O ik dacht dat het een tip voor mij was, verkeerd gelezen dus. :oeps:

edit: kwam door het woordje 'jullie' (dacht Inge en ik, vandaar, maar dat had ik dus mis gelezen), overigens heb ik wel wat aan die niet-aan-mij-gerichte post, bedankt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”