Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barfers opgelet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Als jullie naar een nieuw adresje gaan, bijvoorbeeld zo'n Islamitische winkel met slagerij erbij wat vraag je dan aan zo iemand? Ik ben altijd bang dat ik het verkeerd vraag en dan vervolgend veel te veel moet betalen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara en Bowie schreef:Kssst!!! Ga weg hier!
Jij moet in dat hondenbadje gaan liggen, nadenken over adresjes in Veenendaal :klaar: :smile:
Ik weet het niet meer :jank:
Ik had het toen in mijn hoofd, omdat ik werkte in Veenendaal. Degene die het daar haalde weet ik ook niet meer. Er spookt iets van duck nog wat door mijn hoofd (loginnaam), maar het is niet degene met die boxers :19:
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb :jank:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Door Tamara en Bowie werd ik naar dit topic gehaald ;-). Nee, ik heb niet echt goedkope adresjes in de buurt. Ik ben BARF-er/Rauwvlees-voerder met een basis van KVV. Die KVV haal ik bij Hertog (http://www.hertog-diervoeders.nl ) in de vorm van AHV-vleespens compleet. Dit vul ik aan met kippenekken en andere kiponderdelen van poelier Middendorp (Middendorp Poeliersbedrijf. Hoorn 4, 6713KR Ede GLD. Telefoon · 0318-630622 ). Verder doet 1 van mijn honden het beter op een graanvrij dieet en die heeft haar basis nu in Carnibest natuurvoer (http://www.carnibest.nl). De carnibest laat ik bezorgen door http://www.oes4haroldjoke.nl/mickeys_kingdom.htm die dan meteen kilo's runderpens (ongemalen natuurlijk) en eendagskuikens voor me meebrengt. Lams- en runderrecreatiebotten komen ook daar vandaan.

Bij mij moet je dus vooral voor de makkelijke oplossingen zijn;-). Bij de islamiet in V'daal (bedoel je die Marion?) naast Leppers Zonwering ben ik 1 keertje geweest. Ik vond het geen plezierige zaak. Daarnaast moet ik uit 1 vriezer 7 honden en 14 katten voeren dus ik ben meer gecharmeerd van net ingepakte dozen dan van allerlei losse onderdelen, beetje economisch inpakken die kast.

Maar ik lees mee hoor..... en naar de Albert Kuyp ga ik ook een keer, neem ik de honden gewoon mee en laat ik ze ter plekke keuren en schransen, ook goede reclame.

Ooit hadden wij trouwens ook eendennekken......... vonden ze niet succesvol.

Oh, vis krijgen ze ook, die haal ik gewoon woensdag of zaterdag op de markt in wageningen. Vaak hebben ze wel een aanbieding van 3 kilo voor 5 euro. Wanneer dat geen al te harde vis is met dikke schubben dan neem ik dat. Ik vries ze los van elkaar in en geef het als een ijsje. Ontdooide vis vinden ze niet lekker en de keet stinkt 3 dagen later nog.

Mijn bijdrage heb ik zo compleet mogelijk gemaakt met adressen en links, lijkt me handig.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Rosita Compagner schreef:Door Tamara en Bowie werd ik naar dit topic gehaald ;-). Nee, ik heb niet echt goedkope adresjes in de buurt. Ik ben BARF-er/Rauwvlees-voerder met een basis van KVV. Die KVV haal ik bij Hertog (http://www.hertog-diervoeders.nl ) in de vorm van AHV-vleespens compleet.
Hier haal ik ook altijd mijn AHV :mrgreen: Ik heb als basis ook nog steeds KVV :wink:
Rosita Compagner schreef: Verder doet 1 van mijn honden het beter op een graanvrij dieet en die heeft haar basis nu in Carnibest natuurvoer (http://www.carnibest.nl). De carnibest laat ik bezorgen door http://www.oes4haroldjoke.nl/mickeys_kingdom.htm die dan meteen kilo's runderpens (ongemalen natuurlijk) en eendagskuikens voor me meebrengt. Lams- en runderrecreatiebotten komen ook daar vandaan.
Hé, dit vind ik een super tip :ok: Ik rij eens in de zoveel tijd naar Ermelo om Carnibest te halen, en daar haal ik ook regelmatig barfmateriaal. Héél goedkoop is het niet, maar het is in ieder geval iets.

Die bezorgtip vind ik dus super! :cheer:
Rosita Compagner schreef: Bij mij moet je dus vooral voor de makkelijke oplossingen zijn;-). Bij de islamiet in V'daal (bedoel je die Marion?) naast Leppers Zonwering ben ik 1 keertje geweest. Ik vond het geen plezierige zaak.
Hier ben ik dus ook een keer geweest... :roll: Géén succes.
Rosita Compagner schreef: Mijn bijdrage heb ik zo compleet mogelijk gemaakt met adressen en links, lijkt me handig.
Hartstikke bedankt :ok:

Hoeveel AHV of Carnibest haal jij eigenlijk altijd?
Marion.

Rosita Compagner schreef:Bij de islamiet in V'daal (bedoel je die Marion?) naast Leppers Zonwering ben ik 1 keertje geweest. Ik vond het geen plezierige zaak.
Nee. Ik bedoel iets van een slachthuis, of een groothandel o.i.d. Het was iets waar je eigenlijk als particulier niets kan halen, maar met de juiste ingangen toch goedkoop aan mooi spul kon komen.
Ik weet het niet meer :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mauyak schreef:
amiwoods schreef:de echte Barfers weten allang hun adresjes en zitten ook allang op de forums voor rauw voeren. waar dus de adresjes opstaan :wink:
Dat is dus ook mijn mening.Van mij mogen barfers best gezellie hier meekletsen,maar wil je een groot barfpubliek bereiken dan zul je dit bericht beter op een barfforum plaatsen.De meeste hier voeren toch brok of kvv en een enkeling die echt barft.
Als je het niet erg vind beslis ik zelf waar ik wat plaats :mrgreen: maar om je grust te stellen ik ga het ook op barfplaats zetten maar had vanochtend geen tijd.
Mijn idde is niet omzeer adressen uit te wisselen maar meer om een uitgebreid asortiment te krijgen waarbij je minder hoeft te rijden omdat iedereen wat haalt en dan een punt afspreekt waarbij je alles verdeelt met elkaar.
Fijn overigens dat de barfers hier mee mogen kletsen van jou :roll:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik volg het allemaal geinteresseerd. Ik wil wel, maar ik heb beginnersvrees en weet ook niet goed hoe op te starten. Beetje Natasja-problemen dus! :mrgreen:
Ik heb ze vandaag na veel wikken en wegen een kippepoot gegeven en Nelson zit er al een uur naar te kijken, terwijl Kiki druk begonnen is met kluiven, maar er inmiddels naast ligt te slapen. Ik ga ze dus maar even nog in de koelkast gooien! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

tineke schreef:Als je het niet erg vind beslis ik zelf waar ik wat plaats :mrgreen: maar om je grust te stellen ik ga het ook op barfplaats zetten maar had vanochtend geen tijd.
Mijn idde is niet omzeer adressen uit te wisselen maar meer om een uitgebreid asortiment te krijgen waarbij je minder hoeft te rijden omdat iedereen wat haalt en dan een punt afspreekt waarbij je alles verdeelt met elkaar.
Ik kom niet op barfplaats, en ik wil alleen maar afspreken op enge parkeerplaatsen met mensen die ik ken. Van het hondenforum dus :pffff:
:mrgreen:
tineke

Marion. schreef:
amiwoods schreef:de echte Barfers weten allang hun adresjes en zitten ook allang op de forums voor rauw voeren. waar dus de adresjes opstaan :wink:
Nou ja, ik ben een echte barfer hoor. En ik ken ook echt wel adresjes, maar wegens tijdgebrek beland ik toch meestal bij de gewone slagers. Dus ik vind dit een heel goed plan, en Tineke weet dat gelukkig ook :pffff:
Tineke is namelijk alwetend :pffff:
Enne mijn adresje levert niet aan particulieren ,heeft hij wel gedaan ,maar dat gezeik om een botje van 50 cent was hij zat van die zeurdige vrouwen,zijn eigen woorden, :mrgreen: dus doen ze dat niet meer.
Wij kopen groot in en hebben het adres via via gekregen van een boer hier uit het dorp :wink:
tineke

Martijn schreef:Jaa! Ik doe mee!
Ik wilde het al aan je vragen!

Ik moet alleen nog even snel een vriezer regelen maar dat is zo gedaan.

En ik moet ook even de beste adresjes uitzoeken want die zitten hier veel.
oke dan mag jij erbij :mrgreen: :mrgreen: het word wel een eliteclub namelijk dat snap je :wink:
tineke

Bas Rouge schreef:
Marion. schreef:
Bas Rouge schreef:Verder rijd ik eens in de twee maanden naar het Islam Centrum en kan dan bijvoorbeeld geitenribben meenemen voor de liefhebbers. 1 euro de kilo met veel vlees eraan.
Jaaaaaaaaa, die wil ik! Geit :cheer: :cheer: :cheer:
Nou, eerste deal gemaakt zou ik zeggen!
tweede deal gemaakt die wil ik ook wel voor die prijs :ok:
tineke

sirene schreef:
Marion. schreef:
Bas Rouge schreef:Verder rijd ik eens in de twee maanden naar het Islam Centrum en kan dan bijvoorbeeld geitenribben meenemen voor de liefhebbers. 1 euro de kilo met veel vlees eraan.
Jaaaaaaaaa, die wil ik! Geit :cheer: :cheer: :cheer:
Ik had Tineke al gepeebeet. Maar ik wil dus ook wel meedoen.
Heb nog geen goedkopere adressen dan jullie denk ik. Haal het meeste bij Islam Centrum (geit en lam zijn ze echt dol op!). En de markt.
Als er iemand een adres heeft voor goedkoop konijnenvlees houd ik me aanbevolen.
Ik heb wel een adres voor paard (alleen vlees) 1,95 per kg.
Misschien kan iemand er nog goedkoper aankomen.
Wellicht dat we wel met zijn allen goedkoper in kunnen kopen. Ik kan bv al heel veel kwijt en wil best met iemand samen 30 kg ergens van kopen.
Oke paard wil ik ook weleens proberen voor ze :wink:
tineke

Eline* schreef:Ik volg het allemaal geinteresseerd. Ik wil wel, maar ik heb beginnersvrees en weet ook niet goed hoe op te starten. Beetje Natasja-problemen dus! :mrgreen:
Ik heb ze vandaag na veel wikken en wegen een kippepoot gegeven en Nelson zit er al een uur naar te kijken, terwijl Kiki druk begonnen is met kluiven, maar er inmiddels naast ligt te slapen. Ik ga ze dus maar even nog in de koelkast gooien! :roll:
spring in het diepe ik geef je wel wat pens om mee te beginnen :mrgreen:
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Als je het niet erg vind beslis ik zelf waar ik wat plaats :mrgreen: maar om je grust te stellen ik ga het ook op barfplaats zetten maar had vanochtend geen tijd.
Ik kom niet op barfplaats, en ik wil alleen maar afspreken op enge parkeerplaatsen met mensen die ik ken. Van het hondenforum dus :pffff:
:mrgreen:
Ik ben ook dol op enge parkeerplaatsen ik heb daar namelijk de juiste honden voor ze hebben namelijk bloed echt bloed geproefd :smile: :smile: dan weet je het wel he.
Marion.

tineke schreef:
Eline* schreef:Ik volg het allemaal geinteresseerd. Ik wil wel, maar ik heb beginnersvrees en weet ook niet goed hoe op te starten. Beetje Natasja-problemen dus! :mrgreen:
spring in het diepe ik geef je wel wat pens om mee te beginnen :mrgreen:
Verhaaltje. Van alweer 2 jaar geleden :mrgreen:
's Morgens om 5 uur gaat de telefoon: ga maar even achter de pc zitten, en surf naar dat en dat adres; de bevalling is begonnen!
In m'n ochtendjas, met steeds weer verse koppen koffie, heb ik alle puppen geboren zien worden (behalve de eerste, die was namelijk ook al geboren toen de fokker wakker werd).

Tijdens die vroege uurtjes achter de pc, terwijl ik zat te kijken naar de geboorte van ons pupje, met Saar aan m'n voeten... Saar die eten niet lekker vond. Saar die jeuk had. Saar die pas 1x loops was geweest, terwijl ze al 2 was geworden. Saar die stevig was, ondanks veel beweging en heel weinig eten....

Tijdens die uurtjes heb ik de beslissing gemaakt. Wij gaan barfen!

Tegen een uur of 10 heb ik me gedoucht. Alle pups waren wel geboren, dacht de fokker. Na het douchen ben ik naar de Spar gegaan. Ik heb groenten gehaald, ik heb vleugels en ossestaarten gehaald. Ik kwam fluitend thuis. Saar kreeg een "borrelhapje" (bovenste stukje van een kippevleugel). Ze ging ermee naar het gras. Ze kraakte. Eén keer, twee keer, vier keer. En toen, slik! Ze vond het lekker! Saar vond eten lekker!!!

Ze heeft er nog één gekregen. Ze vond het zalig, en en ze knipte en ze scheurde alsof ze haar leven lang niets anders had gehad. En wat ik nog nooit had gezien: ze genóót van d'r eten.
Ik heb fluitend in de keuken gestaan om de groenten te pureren. Mijn hele keuken was groen. Het was 1 grote smeerboel. Kon me niet schelen, want ik had groenteprut.

21 augustus 2002:
De dag van de grote ommekeer. De dag dat Miep geboren is (ik heb alle pups geboren zien worden, behalve de eerste; die heeft de fokker zelf ook niet geboren zien worden, en dat was dus Miep ). De dag dat Saar ging genieten van het eten dat ze voorgeschoteld kreeg.

We zijn 2 jaar verder nu.
Saar barft dus precies 2 jaar. Is in het begin heel veel dikker geworden, dan ze al was. Logisch. Op de brok at ze niets, en was ze toch stevig. Op de barf eet ze heel smakelijk (wel weinig), maar dat zet wel aan. Ze is nog wel net zo actief als 2 jaar geleden, dus ik vind het wel goed zo. Ze is ook stabiel qua gewicht.
Miep heeft slechts 10 weken van haar leven brokjes gehad. Ze doet het super. Ben nog nooit met haar bij de dierenarts geweest, behalve voor de entingen. Ze is prachtig opgegroeid. Geen groeipijnen, geen slungelperiode. Ze is heel gebalanceerd groot geworden. Ze is een top-wijffie!

Leuke dag voor mij. 21 augustus
tineke

Nou op zaterdag 15 juli wil ik gaan bestellen zoziezo voor mijzelf en voor wie ook wil.
Als je bijtijds je bestelling aan mij doorgeeft dan is de kans het grootst dat het er is.
Zelf heb ik intersse in geitenrib wat paardenvlees en kalkoenekken.
Ik woon overigesn in Vogelenzang (gemeente bloemendaal noord holland)maar wil best een stukje rijden of een combi maken met een wandeling :wink:
Marion.

tineke schreef:Nou op zaterdag 15 juli wil ik gaan bestellen zoziezo voor mijzelf en voor wie ook wil.
Bestellen, of die dag ook afspreken?

Ik wil in elk geval 10 kilo van jouw pens. Zo gevarieerd mogelijk. En je goed bevleesde botten, ook weer een mix van schaap, geit en rund graag. Doe ook maar 10 kilo.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

tineke schreef:
Marion. schreef:
Nou ja, ik ben een echte barfer hoor. En ik ken ook echt wel adresjes, maar wegens tijdgebrek beland ik toch meestal bij de gewone slagers. Dus ik vind dit een heel goed plan, en Tineke weet dat gelukkig ook :pffff:
Enne mijn adresje levert niet aan particulieren ,heeft hij wel gedaan ,maar dat gezeik om een botje van 50 cent was hij zat van die zeurdige vrouwen,zijn eigen woorden, :mrgreen: dus doen ze dat niet meer.
Wij kopen groot in en hebben het adres via via gekregen van een boer hier uit het dorp :wink:
ik koop alles bedrijfsmatig in hoor :wink:
minstens 150 kilo per keer en dat 2x per maand mijn adressen leveren liever niet aan particulieren dat kost te veel tijd, ze hebben liever iemand die ineens alles meeneemt, dan 10x de deur open moeten doen.
het gebeurt wel hoor dat ie aan een particulier mee geeft, maar die betaald dan wel meer :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Nou op zaterdag 15 juli wil ik gaan bestellen zoziezo voor mijzelf en voor wie ook wil.
Bestellen, of die dag ook afspreken?

Ik wil in elk geval 10 kilo van jouw pens. Zo gevarieerd mogelijk. En je goed bevleesde botten, ook weer een mix van schaap, geit en rund graag. Doe ook maar 10 kilo.
voor die tijd bestellen en die dag ga ik het halen :wink:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Natas. schreef: Ik wil graag meer barfen maar het ontbreekt me aan adresjes, ik zou er heel blij mee zijn. En waarom niet hier? Heb m'n handen al vol aan de 3 forums waar ik op kom, op dit forum kan het toch ook.
Natas, ook ik begin net (en woon in Almere), misschien handig om wat samen (met Roelfien bv)in te kopen?

Penslappen of hele pensen (rund) kan ik krijgen voor 1 euro per kilo, kopvlees 1.50 de kilo. Af en toe heeft hij strotten of andere dingen.

Wil van de week naar de islamitische slager in de passage, weet niet of ze daar wat intressants (voor een leuke prijs) hebben.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
tineke

Selena schreef:
Natas. schreef: Ik wil graag meer barfen maar het ontbreekt me aan adresjes, ik zou er heel blij mee zijn. En waarom niet hier? Heb m'n handen al vol aan de 3 forums waar ik op kom, op dit forum kan het toch ook.
Natas, ook ik begin net (en woon in Almere), misschien handig om wat samen (met Roelfien bv)in te kopen?

Penslappen of hele pensen (rund) kan ik krijgen voor 1 euro per kilo, kopvlees 1.50 de kilo. Af en toe heeft hij strotten of andere dingen.

Wil van de week naar de islamitische slager in de passage, weet niet of ze daar wat intressants (voor een leuke prijs) hebben.
Hier is de pens 50 cent de kilo ook schaap en kopvlees 1.15.
Roelfien is weleens hier geweest met Nina dus misschien willen die ook wel meedoen.
Marion.

amiwoods schreef:ik koop alles bedrijfsmatig in hoor :wink:
minstens 150 kilo per keer en dat 2x per maand mijn adressen leveren liever niet aan particulieren dat kost te veel tijd, ze hebben liever iemand die ineens alles meeneemt, dan 10x de deur open moeten doen.
het gebeurt wel hoor dat ie aan een particulier mee geeft, maar die betaald dan wel meer :wink:
Leuk dat je dit even meldt. Kunnen wij er iets mee? Nee, geloof het niet.
Marion.

tineke schreef:voor die tijd bestellen en die dag ga ik het halen :wink:
Oké :ok:
Dus op zaterdag 15 juli begin van de avond hebben we ergens een afspraakje?
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:voor die tijd bestellen en die dag ga ik het halen :wink:
Oké :ok:
Dus op zaterdag 15 juli begin van de avond hebben we ergens een afspraakje?
Oke eerder mag ook want ik ga het vroeg halen :wink:
Marion.

tineke schreef:Oke eerder mag ook want ik ga het vroeg halen :wink:
Vroeger mag van mij ook. Ik haal het op de markt, dus dat kan ook vroeg. Mijn bestelling heb je doorgekregen?
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:Oke eerder mag ook want ik ga het vroeg halen :wink:
Vroeger mag van mij ook. Ik haal het op de markt, dus dat kan ook vroeg. Mijn bestelling heb je doorgekregen?
Ja genoteerd :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Marion. schreef:
amiwoods schreef:ik koop alles bedrijfsmatig in hoor :wink:
Leuk dat je dit even meldt. Kunnen wij er iets mee? Nee, geloof het niet.
Jeetje Marion last van een kort lontje?Of heb je gewoon last van de warmte? :19:
tineke

amiwoods schreef:
tineke schreef:
Marion. schreef:
ik koop alles bedrijfsmatig in hoor :wink:
Ja ik zie het aan je prijslijst :eek:
Wij betalen als particulier niet meer waarschijnlijk omdat wij van die aardige mensen zijn met zulke beminnelijke honden :mrgreen:
Marion.

Mauyak schreef:
Marion. schreef:Leuk dat je dit even meldt. Kunnen wij er iets mee? Nee, geloof het niet.
Jeetje Marion last van een kort lontje?Of heb je gewoon last van de warmte? :19:
Heee, wat moet jij hier? Blijf gewoon lekker weg. Of kun jij het niet zo goed hebben dat we hier toch barf-afspraakjes mogen maken?
Marion.

tineke schreef:Ja ik zie het aan je prijslijst :eek:
Wij betalen als particulier niet meer waarschijnlijk omdat wij van die aardige mensen zijn met zulke beminnelijke honden :mrgreen:
Och jemig. Hoeveel provisie ga jij vragen, Tineke? Misschien wil ik dan toch maar iets minder kilo's :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”