Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Topic eten 2x per dag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Geen enkel probleem met eten hier :mrgreen:
De doggen krijgen 3 keer per dag brokken omdat ik niet wil dat ze een kilo brokken achter elkaar naar binnen schrokken.
Senna is een vreetmachine, als je die 3 keer een kilo zou geven per dag vreet hij het ook op :mrgreen:

Oops is wel iets beschaafder maar ook die zou geen problemen hebben met meer per dag denk ik, alleen zie ik die dan vlot dikker worden. Oops voer ik dus ook op het oog want anders wordt ze te dik.

Senna geef ik per dag altijd hetzelfde. Hij wordt toch niet dikker :mrgreen:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe had dat vroeger ook wel. Totdat ik dus Farmfood ging voeren, sindsdien staat ze rond de etenstijden te springen voor de etensbak: "kom dan baasje, schiet eens ooohoop!!"

Keizer wou ook niet eten in het begin, die staat nu op vers en valt ook direct aan.

Dus nu heb ik daar geen last meer van :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Scooby schreef:
ien schreef:
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Hij eet nu eens per dag 300 gram. Meneer heeft zelf besloten dat dat voldoende is :wink:
En twee keer per dag 150 gram lukt niet?
Hoi Karin.

Even een vraag..waarom zou die 2x 150 gram nodig zijn als 1x300 ook lukt?
Ik zeg niet dat dat nodig is, maar ik had het idee dat Linda graag twee keer per dag had willen voeren, vandaar.
o, bedankt.
leuke is dat je als baasje graag iets zou willen maar honden [heel vaak]een eigen weg volgen :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

[quote="miekmiek] Ik vind het heel onnatuurlijk wanneer een hond bijna iedere dag voeding van 'de baas' weigert en zou zelf zo'n situatie willen vermijden. Geen idee trouwens of het ergens op slaat hoor, misschien is het totale onzin wat ik nu zeg. :wink:[/quote]
tis wel de enige manier dat honden ons iets duidelijk willen maken
hoe moeten ze dat anders doen?? :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

miekmiek schreef:Ik vind het heel onnatuurlijk wanneer een hond bijna iedere dag voeding van 'de baas' weigert en zou zelf zo'n situatie willen vermijden.
Echt? Nee, ik heb er absoluut geen problemen mee, maar dat komt waarschijnlijk omdat Bram altijd slecht heeft gegeten en ik hem nog wel eens kan overhalen om te eten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ien schreef:
Scooby schreef:
ien schreef:
Scooby schreef: En twee keer per dag 150 gram lukt niet?
Hoi Karin.

Even een vraag..waarom zou die 2x 150 gram nodig zijn als 1x300 ook lukt?
Ik zeg niet dat dat nodig is, maar ik had het idee dat Linda graag twee keer per dag had willen voeren, vandaar.
o, bedankt.
leuke is dat je als baasje graag iets zou willen maar honden [heel vaak]een eigen weg volgen :wink:
Ja, dat blijkt inderdaad :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als hij echt niet wil eten 's ochtends zou ik het ook niet meer aanbieden. De dag dat Sita haar eten zou laten staan, sta ik meteen bij de dierenarts. Ze eet echt alles op... Zelfs een kilo frolic's die op het aanrecht lagen :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Zoek stok! schreef:He gelukkig, er zijn er meer! :wink:

Ik beloon Bram zelfs met m'n stem als hij eet, het moet toch niet gekker worden. Of ik ga bij de bak zitten en prijs het eten aan (in de hand nemen: kijk nou eens DIT is lekkerrrrrr).
haha ik herken me zelf er wel in. ik zit op de grond met zijn bakkie te schudden " oe lekker kom us kijken!"
maar meestal eet hij smorgens een klein beetje of laat het staan tot de lunch en eet dan niet eens alles.
hij eet ongeveer 1/3 van wat hij moet eten.
Groetjes Silvia en Diesel
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Zelfs Jagger met zijn nog geen 5 maanden eet wanneer het hem uitkomt.
Ik geef hem s'ochtends eten en roep dan enthousiast: Kijk eens, voor mijn Jaggertje, mmmmmmmmm lekker eten voor mijn kereltje, :blah: :blah: :blah: .
Nou, meestal kijkt hij me aan of hij zeggen wil: doei, eet dat zelf maar. En dan plotseling, in de loop van de dag, eet hij een beetje en later nog een beetje en als ik geluk heb is voor het slapen gaan zijn bakje leeg :cheer: .
Hij is wel gek op vloeibaar schapenvet, dus dat doe ik er altijd een beetje over. O ja, en ik heb hem het weekend hart gegeven en dat ging er in als koek.
Ik maak me geen zorgen hierover, want hij groeit goed.
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

Hier 2 die ook niet meer eten dan ze opkunnen. Ze kregen eerst 2 keer per dag, maar lieten dan altijd of s'avonds of s'ochtends een bak staan.
Nu sinds een jaar krijgen ze 1 keer per dag en eten ze altijd hun bak leeg, gooi ik er nou een halve bak extra bij dan eten ze hem dus niet leeg.
Dus ze hebben er gewoon genoeg aan :wink:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Onze Juul geeft ook niets om eten. Tijdens het ochtendeten is ze na één of géén hap al klaar, Sun eet het dan op en 's avonds eet ze wel haar bak leeg maar schoorvoetend. Het interresseert haar gewoon niet :19: Ze is ook een vrij schraal hondjes. Sun daartegen doet alles voor eten en leeft in chronische angst dat hij ooit vergeten of overgeslagen wordt :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”