Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BiG_G
Actief
Contacteer:

Re: Boerboel

Ongelezen bericht door BiG_G »

tekkel schreef: Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Het lijkt me gewoon geen goed idee als iemand als TS die alleen maar de 'leuke' kanten van een boerboel ziet, in een woonwijk komt wonen. Een hond van 70+ kilo met sterke bewakingsdrift boezemt mij wel angst in, maar TS zet daar een grote :mrgreen: bij. Daar hou ik niet zo van, gek he?
Ja sorry hoor, Ik denk dat Little wolf al geschreven heeft wat ik ook zou willen schrijven. Ik doe het dan maar op een andere manier, zeker omdat ik dit onder de noemer "niet zulke bijster slimme opmerkingen" vind vallen.

Ik heb mijn bewondering voor het ras geuit. Om mij te beoordelen op een starttopic, waarbij ik misschien in andere topics al e.e.a. heb gevraagd en gelezen is denk ik helemaal niet verstandig.
Mensen die niet zien dat ik al meer dan 6 maanden actief aan het kijken ben naar verschillende rassen waar mijn oog op gevallen is. Waarbij ik me zeer goed informeer omdat ik niet van verassingen houd. Als dan iemand durft te beweren in zijn manier van redeneren of ik "er wel verstandig aan doe?" of dat ie me niet zo slim vind omdat hij of zij direct een oordeel heeft over deze of gene maar niet eerst zelf door gaat vragen, nee, dan ben je in mijn ogen niet zo verstandig aan het omgaan met text.
En ow: Als je een hond voor beveiliging en bewaking zoekt, dan is die :mrgreen: bij deze hond zelfs nog te min!

Ik ga verder niet in herhaling vallen of enige toelichting geven op mijn texten. Als je denkt dat je het niet begrijpt, jammer dan!

Tot zover mijn enthousistme uiting naar de Boerboel, die ik nu wel verder ga uiten bij Boerboel eigenaren die WEL weten waar ik het over heb!
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

little-wolf schreef:dat vraagt of ik lees :roll:
heb je wel gelezen wat hij schreef?

en als je idd gelezen heb, dan wist je dat ik viel over dat je een boerboel een monster noemt. :19:
Nee, je schreef "achjee, gaan we weer lopen katten op iets wat groter is dan een tekkel :roll: ", en daar reageerde ik op.

Later zei je tegen iemand anders die ook iets met tekkels heeft dat je erover viel dat hij/zij het over een 'monster' had (over 'dat vraagt of ik lees :roll: "gesproken :wink: ). Niet tegen mij dus.
En ja, ik vind een bijtgrage hond (in wat voor omstandigheden dan ook) van meer dan 50 kilo een monster. Dit is een discussieforum, dat is nu eenmaal mijn mening.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

BiG_G schreef:....zeker omdat ik dit onder de noemer "niet zulke bijster slimme opmerkingen" vind vallen.
Tsja, wat is slim en wat is niet slim.
Is het slim om in een overbevolkt land zo'n hond te nemen.
Dat is het enige wat ik me afvraag in mijn post.
Als je alleen maar aanbidding voor de Boerboel wilt lezen, dan kan je idd beter naar het Boerboelforum gaan :ok: , dit hier is een discussieforum.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

tekkel schreef:
little-wolf schreef:dat vraagt of ik lees :roll:
heb je wel gelezen wat hij schreef?

en als je idd gelezen heb, dan wist je dat ik viel over dat je een boerboel een monster noemt. :19:
Nee, je schreef "achjee, gaan we weer lopen katten op iets wat groter is dan een tekkel :roll: ", en daar reageerde ik op.

Later zei je tegen iemand anders die ook iets met tekkels heeft dat je erover viel dat hij/zij het over een 'monster' had (over 'dat vraagt of ik lees :roll: "gesproken :wink: ). Niet tegen mij dus.
En ja, ik vind een bijtgrage hond (in wat voor omstandigheden dan ook) van meer dan 50 kilo een monster. Dit is een discussieforum, dat is nu eenmaal mijn mening.
als je idd gelezen had, dan had ik t idd tegen de verkeerde.

en je hoeft niet te zeggen wat ik tik, dat weet ik zo ook wel :ok:
en ja je bent aan t katten als je een ras een monster vind :roll:

fijn dat t je mening is. daar mag wat gezegt worden op een forum :ok:
little-wolf
Zeer actief

tekkel schreef:
BiG_G schreef:....zeker omdat ik dit onder de noemer "niet zulke bijster slimme opmerkingen" vind vallen.
Als je alleen maar aanbidding voor de Boerboel wilt lezen, dan kan je idd beter naar het Boerboelforum gaan :ok: , dit hier is een discussieforum.
wrong!
dit gaat over hondenrassen. discussie forum is een ander gedeelte!

als je t zo erg vind, moet je zelfs geen tekkel nemen in zo'n overbevolkt land :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

little-wolf schreef:
tekkel schreef:
wrong!
dit gaat over hondenrassen. discussie forum is een ander gedeelte!

als je t zo erg vind, moet je zelfs geen tekkel nemen in zo'n overbevolkt land :ok:

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

En nu weer on topic? :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind het prachtige honden echt waar, maar zoals met veel rassen vind ik dat je zeker moet weten wat je binnenhaalt en wat je dus kan verwachten en dan bedoel ik niet de goede dingen in het ras maar juist de specifieke eigenschappen die het wat minder makkelijk kunnen maken, een monster is het zeker niet :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Uit eigen ervaring weet ik dat je, eenmaal verliefd op een ras, de minder makkelijke eigenschappen dreigt te bagatelliseren.
Maar al die verschillene rassen zijn er niet voor niets, er is vaak eeuwenlang zorgvuldig geselecteerd om bepaalde eigenschappen te versterken.Als je die dan moet gaan onderdrukken omdat het jou niet uitkomt doe je zo'n hond heel erg te kort.
Ik heb twee jachthonden die niets liever doen dan sporen uitwerken, met hun neus de lucht aftasten en dichte begroeiing onderzoeken, elke wandeling is voor hun een groot avontuur en het is heerlijk ze zo bezig te zien.
Wat doe je met de uitstekende verdedigingskwaliteiten van een Boerboel, hoe leid je die in goede banen? Kun je daar behendigheid mee gaan doen, of pakwerk?
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

tekkel schreef: Als je alleen maar aanbidding voor de Boerboel wilt lezen, dan kan je idd beter naar het Boerboelforum gaan :ok: , dit hier is een discussieforum.
:denken: :denken: hahahahahahhahahahhaha op het BB forum over het ras aanbidden....mmmmmm NOPE

Ook daar is het een discussie forum en gaat het zeker niet alleen over rozen... :wink:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

tja...

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Ik denk dat echte liefhebbers heel veel plezier aan een Boerboel kunnen hebben. Maar die liefhebbers/kenners weten zelf wel aan welke factoren je moet voldoen, alleen het geld voor de aanschaf is natuurlijk niet voldoende. Of wat denk je iemand in een achterstandswijk in een flat die de plaatselijke patsers wel eens de loef wil af steken die met hun pittbuls lopen te flaneren? Reken maar dat deze hond perfect past in de groep mensen die een hond nemen puur voor het stoere imponerende imago (En reken maar dat die er veel zijn).

Natuurlijk kan het met een Tekkel of wat dan ook misgaan.

Feit blijft gewoon dat als je met een zo een grote en gevaarlijk bekend staande hond gewoon een veel en veel groter risico loopt dat het mis gaat dan met b.v. een poedel. En die kans is toch zeker vele en vele maker groter (tov de samenleving helemaal niet te overzien) dan met een 'makkelijk' ras. Ik bedoel hier mee met 'misgaan' echt dus de last tov de samenleving. (Als voorbeeld kom ik toch echt liever een Jack Russel tegen die me in men enkel bijt dan een Boeboel)

Iedereen in Nederland is vrij om aan te schaffen wat hij wil. Maar voor een dakkapel zou je een vergunning nodig hebben, waarom voor dit soort zaken niet?

Moet er niet aan denken dat als dit ras populair wordt wat er gaat gebeuren met slechte foklijnen! Dan heb je dus echt een probleem.
BiG_G
Actief
Contacteer:

Je slaat op alle vlakken de spijker op z'n kop!

Ik heb me jaren geleden al druk lopen maken dat mensen eerst maar eens een soort van 'honden rijbewijs' moeten hebben alvorens ze aan een hond beginnen.
Verplichte kost:
Theorie: Wat houd het in om een hond te nemen (uitlaten, voer, dierenarts etc...)
Praktijk: Kan je omgaan met een hond?
Etc...

Maargoed. Zelfs bij verschillende rasverenigingen werd er laconiek op gereageerd. En toch denk ik dat het geen stom idee is, als ik bij ons de baas door de Golden retriever voortgesleept zie worden.

Maar wie ben ik?

Owja... Ik was m'n enthousiastme aan het uiten over een prachtige hond (ongeacht of het een gevaarlijk beest in de verkeerde handen is of niet)
ideesports

Afbeelding
monica
Zeer actief

:ok: ik weet het.... en ik vond het leuk om het stukje van je te lezen..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Niet iedereen weet wat iedereen leest hier hoor.
Het is hier zo kolossaal.

En er zijn er zó véél voor je geweest die wél zo'n soort hond 'zomaar' leuk vonden en 'zomaar' in huis namen.

Ik begrijp dat jij dus wél anders bent! Alleen maar :ok:
Zo ben ik zelf ook veel aan het lezen over het ras. En het komt me ook zeer indrukwekkend en prachtig over.... óók met hun mindere leuke kanten.
Als je sommige foto's ziet.... of als je ze tegenkomt op zo'n dag waar jij geweest bent...... pfff, dan blijf je kijken :ok:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

BiG_G schreef:Je slaat op alle vlakken de spijker op z'n kop!

Ik heb me jaren geleden al druk lopen maken dat mensen eerst maar eens een soort van 'honden rijbewijs' moeten hebben alvorens ze aan een hond beginnen.
Verplichte kost:
Theorie: Wat houd het in om een hond te nemen (uitlaten, voer, dierenarts etc...)
Praktijk: Kan je omgaan met een hond?
Etc...

Maargoed. Zelfs bij verschillende rasverenigingen werd er laconiek op gereageerd. En toch denk ik dat het geen stom idee is, als ik bij ons de baas door de Golden retriever voortgesleept zie worden.

Maar wie ben ik?

Owja... Ik was m'n enthousiastme aan het uiten over een prachtige hond (ongeacht of het een gevaarlijk beest in de verkeerde handen is of niet)
Het is juist prima dat je je eerst uitgebreid informeert ook al zitten er dingen tussen die je mischien liever niet hoort.Ik begrijp je enthousiasme volkomen maar af en toe moet er iemand advokaat van de duivel spelen :mrgreen:
Uh...... en voorgesleept worden door een Golden is niet hetzelfde als voortgesleept worden door een Boerboel, meestal hebben die toch een ander doel..... :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik vind het een prachtige hond om te zien maar niks voor mij... absoluut geen ruimte voor. Mechelaars zijn overigens ook waakhonden waar je niet zomaar op het terein moet komen... Daarom zit hier de tuin ook op slot zodat er niet zomaar iemand naar binnen kan wandelen.... met alle gevolgen van dien als ik er niet bij ben.

Maar er zit toch wel degelijk verschil in een beet van een mechelaar en van een boerboel lijkt me.... :roll: Alleen het gewicht al...
Zulke honden horen bij mensen die er verstand van hebben, die weten wat ze hebben en ook welke kracht er bij hoort.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MonaToetje schreef: Offtopic : Ik vind ze wel erg duur voor een ras dat nog niet erkend is door de Raad v Beheer.
he een dejavu :idea:

wat heb je toch met niet erkende rassen en prijzen.... :roll: Laat ze niet erkend zijn heb jij toch geen last van jij koopt ze toch niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Ik was net deze verhalen aan het lezen, toch wel heftig http://members.lycos.nl/monicavandermaden/newpage4.html

Eigenlijk zouden ze toekomstige bezitters dat gewoon verplicht moeten laten lezen.[/url]
BiG_G
Actief
Contacteer:

Er staan er nog meer op het BB forum. Deze twee komen er direct vanaf.

@Malinois:
Geld dat niet voor elk ras? Elk type hond? In elk of welke hoedanigheid dan ook? Ik vind dat dit eigenlijk ook voor een Mechelaar moet gelden (en voor Boxers, en dobers en rotweilers etc)

@Marie-josee: Ik doelde op het feit dat sommige mensen aan een hond beginnen en hun puppie cursus volgen om vervolgens nog het beestje niet onder contrrole te hebben, zoals bij ons een GT. En dat stoot mij tegen de borst. Ik heb het beest al 2 keer naar huis gebracht omdat ie naar mij toe was gerent (Hij stond zelfs in m'n huiskamer...)
Ik loop ermee naar zijn 'ouderlijke' woning; keurig netjes aan de voet! Zoals hij geleerd heeft op de training. :smile:

Ik vind dat gewoonweg in en in triest
ideesports

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat je Boerboeldag zo "anders" was als je verwacht had komt vermoedelijk ook wel een beetje doordat honden als Ferro en Butch maar thuis gelaten zijn, denk je niet?

Je moet wel heel erg veel behoefte hebben aan een toegewijde bewaker als je op de koop toe wilt nemen dat je geen poot meer kunt verzetten zonder dat je eerst aan je hond moet denken, en zelfs dan nog.

Zou dit nou echt goed blijven gaan met dit ras in Nederland, ik bedoel, als de Pit Bull al op de lijst van ongewenste honderassen staat dan kan ik me niet voorstellen dat dat met de BB niet ook gaat gebeuren?
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Wil de hond schreef:Dat je Boerboeldag zo "anders" was als je verwacht had komt vermoedelijk ook wel een beetje doordat honden als Ferro en Butch maar thuis gelaten zijn, denk je niet?
inderdaad...en deze verhalen krijg je ook niet op zo'n dag te horen.
BiG_G
Actief
Contacteer:

O, weldegelijk, die heb ik daar ook gehoord.

Maar juist door een bepaalt verwachtingspatroon van gevaarlijke boze honden, tot aan gevechten aan toe, is de hele dag zo meegevallen.
En juist die aanhankelijkheid waar de Boerboel dus ook om bekend staat is juist zo leuk en mooi om te zien. Het is best moeilijk om de gevoelens die je na zo'n dag hebt, in woorden om te zetten.

@Wil de hond: Die angst boezemt mij (en ik denk niet alleen mij) ook in. Mensen die niet weten wat ze kopen, of mensen die juist de agressie of het dominante gedrag nog eens stimuleren om welke reden dan ook (Meestal om lekker stoer te zijn), zodat er straks 'foute' berichten in het nieuws komen over Boerboel honden met als gevolg dat ze verboden worden.
(Even niet denkend aan de RAD en de testen)
ideesports

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het lijkt me inderdaad een hele verademing als je op zo´n dag komt en dan eigenlijk niets ziet van datgene wat je verwacht te zien. Ik vind het zelfs opmerkelijk dat zo´n dag zo is verlopen.

Inderdaad, een ras als dit is volgens mij gedoemd om verboden te gaan worden.

Is het al zover dat het grote publiek deze nieuwe "monsterhond" ontdekt heeft, zijn de media er al opgedoken?

Of moet het eerste bericht van een afgrijselijk de fout ingegane BB nog verschijnen?
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

BiG_G schreef:O, weldegelijk, die heb ik daar ook gehoord.

Maar juist door een bepaalt verwachtingspatroon van gevaarlijke boze honden, tot aan gevechten aan toe, is de hele dag zo meegevallen.
En juist die aanhankelijkheid waar de Boerboel dus ook om bekend staat is juist zo leuk en mooi om te zien. Het is best moeilijk om de gevoelens die je na zo'n dag hebt, in woorden om te zetten.
Ik snap wat je bedoelt hoor..heb zo'n dag nu een paar keer meegemaakt..en heb zelf zo'n aanhankelijke hond :wink:
Maar vaak worden de verhalen van de niet zulke lieve hondjes ver in de doofpot gestopt.
monica
Zeer actief

Ik sluit me helemaal aan bij Cendy...
Helaas worden de nieuwe eigenaren vaak niet goed geinformeerd, en weten ze vaak niet eens waaraan ze beginnen...
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Ik denk ook dat een show een vertekend beeld geeft.

Deelnemers van een show --> zijn liefhebbers --> zijn vaak mensen met veel kennis --> mensen die veel tijd in hun hond steken --> honden van deze liefhebbers zijn toch vaak de 'betere' vertegenwoordigers van het ras.

Als je het zo mag generaliseren. (Tuurlijk zijn er uitzonderingen ;-) )
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

monica schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Cendy...
Helaas worden de nieuwe eigenaren vaak niet goed geinformeerd, en weten ze vaak niet eens waaraan ze beginnen...
en waar lig dat aan denk je? simpel weg om dat er geld mee gemoeit is en 8 van de 10 fokkers niet eens weten hoe ze moeten fokken en de knaken er mee gemoeit zijn, want wleke fokker zou zijn honden nou verkopen aan mensen ide midden in de stad wonen ?????? en welke fokker is een goeie fokker waneer de achtergrond en caracter van de hond verlogent.

mol :8):
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

MonaToetje schreef:
Inge O schreef:
MonaToetje schreef: Offtopic : Ik vind ze wel erg duur voor een ras dat nog niet erkend is door de Raad v Beheer.
je valt in herhaling :roll: .
:roll: Ga in die andere topic lekker verder zeiken! :roll: in die andere thread heb ik het niet specifiek over de Boerboel maar alle rassen die nog niet zijn erkend.
inge constateert iets dat is geen zeiken of ben jij wel waterdicht?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Big G, puur uit interesse: wat is het eigenlijk wat je zo aantrekt in een Boerboel. Wat vind je in deze honden wat je niet in andere rassen kan vinden?
monica
Zeer actief

Mol schreef:
monica schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Cendy...
en waar lig dat aan denk je? simpel weg om dat er geld mee gemoeit is en 8 van de 10 fokkers niet eens weten hoe ze moeten fokken en de knaken er mee gemoeit zijn, want wleke fokker zou zijn honden nou verkopen aan mensen ide midden in de stad wonen ?????? en welke fokker is een goeie fokker waneer de achtergrond en caracter van de hond verlogent.

mol :8):
hier heb je 100% gelijk in Mol...

Ik heb hier niks aan toe te voegen...
little-wolf
Zeer actief

Inge O schreef:
amelie schreef:Big G, puur uit interesse: wat is het eigenlijk wat je zo aantrekt in een Boerboel. Wat vind je in deze honden wat je niet in andere rassen kan vinden?
dat is nu ook wat ik me bij deze rassen afvraag (zonder het ras op zich daarom te veroordelen). alle kenmerken die je opsomt vind je zat in andere rassen terug, zelfs in diezelfde combinatie, alleen zijn de scherpe kantjes er dan meer vanaf, en zijn die rassen (doorsnee) beter aangepast aan een leven in een druk landje, midden tussen 'vreemde' mensen.

als het niét het extreme is wat je zoekt in een boerboel, wat dan wel? (deze vraag bedoel ik overigens algemeen hoor, is niet speciefiek naar big g alleen gericht :wink: ).
toen balou kwam had ik nog nooit van de canario gehoord.
heb me er ook niet in verdiept.
ik was op slag verliefd toen ik foto's zag van die honden.
zo zou ik t geen 2e keer doen en ben blij dat het goed gaat.
maar nog een keer zou ik het niet doen op die manier.
mede omdat ik hier op t forum veel leer over van alles waar je toch wel rekening mee moet houden.
ik heb t geluk dat ik in een boerengehucht woon en lekker makkelijk de honden los kan laten lopen.

toen ik ging verhuizen, wild ik terug naar rotterdam.
heb daar gekeken voor huizen.
maar er vanaf gezien mede omdat het daar niks is voor de honden.
ken wel lekker in t kralingsebos of schollebos lopen, maar je loopt nooit alleen.
ik had geen zin om steeds met stress er rond te gaan lopen met mn honden omdat ze aan de riem niet zo gezellig zijn op "hun terrein"
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”