Zal het vandaag meteen proberen:D!!Mark-fryslan schreef:De truc is vaak dat je een hand gebruikt als target (vaak de vijsvinger en de middelvinger). De hond moet dan met zijn neus je hand aanraken. Doet hij dat dan beloon je dat. Daarna ga je langzaam je hand van de neus af bewegen totdat je hond een stap naar voren zet en weer je hand aanraakt. Jackpot erin en ophouden voor die dag.CodeyCartouche schreef:Ik wil het heel graag leren met Cartouche, maar we mogen niet naar de hondenschool en ik zou niet weten hoe ik het thuis moet aanleren![]()
Iemand??
Zo bouw je het heel langzaam op totdat je hond je hand goed blijft volgen. Stapje voor stapje en vooral niet te snel willen. Dan krijg je alleen maar frustratie. Nu kun je jouw hond heel makkelijk achter je langs dirigeren, tussen je benen door , rondjes laten draaien, laten staan, naar zit enz enz.
Let maar eens goed op de filmpjes. Je ziet de honden vaak de handen volgen. Heel subtiel. Handen op de heupen en de heupen links en rechts indraaien. De hond blijft de hand volgen.
Uren trainen! Maar wel heel leuk als het lukt.
Groetjes Mark
Cartouche kan al omhoog springen, zitten als een beer zal maar zeggen en opzij lopen op commando. Hij is wel een beetje druk (drentse patrijshond) maar leert wel snel :O Hij is klein, kan dus door mn benen heen lopen