Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klopt dit echt, qua oorverzorging?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Annelies schreef: Nou, het is gelukt met de foto's... :mrgreen: Ze komen eraan...

:denken: Sommigen zien helemaal niet dat Noa is getrimd, behalve dan dat ze vinden dat haar haar zo 'netjes' zit... :smile:
In de fotohoek?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

pepim schreef:
Annelies schreef: Nou, het is gelukt met de foto's... :mrgreen: Ze komen eraan...

:denken: Sommigen zien helemaal niet dat Noa is getrimd, behalve dan dat ze vinden dat haar haar zo 'netjes' zit... :smile:
In de fotohoek?
O ships ja...ik moet ze er nog even opzetten... :mrgreen:

Na een weekendje weg was het weer even stevig bijlezen hier...
Wil iedereen daar een beetje rekening mee houden en niet zoveel posten...?? :boos:

:mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
pepim
Zeer actief

Annelies schreef:
O ships ja...ik moet ze er nog even opzetten... :mrgreen:

Na een weekendje weg was het weer even stevig bijlezen hier...
Wil iedereen daar een beetje rekening mee houden en niet zoveel posten...?? :boos:

Natuurlijk! :mann:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Annelies schreef:Na een weekendje weg was het weer even stevig bijlezen hier...

Ik denk er niet aan. Je gaat ieder weekend weg :pffff:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

pepim schreef:

In de fotohoek?
Yep... :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 64#1834764
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Om nog even terug te komen op het topic; je mag best gebruik maken van een pincet, wij krijgen tenslotte ook niet altijd alle haren uit de gehoorgang alleen met onze vingers. Je kan ook gebruik van een zgn. arterieklem, daarmee krijg je ook de haren die diep in de oren zitten eruit. :idea:
pepim
Zeer actief

hercujess schreef:Om nog even terug te komen op het topic; je mag best gebruik maken van een pincet, wij krijgen tenslotte ook niet altijd alle haren uit de gehoorgang alleen met onze vingers. Je kan ook gebruik van een zgn. arterieklem, daarmee krijg je ook de haren die diep in de oren zitten eruit. :idea:
Ik dacht even dat je het over mijn oren had, maar ik las het verkeerd hoop ik. :wink:

Ik laat het eerst allemaal maar eens door de trimster doen, ik ben sowieso niet handig met knippen. Als ik éénmaal begin kan ik er niet meer mee ophouden. :roll:

@Annelies jij hebt echt talent, mooi geknipt hoor!
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik trek het haar bij Keizer ook zo uit zijn oren. Gewoon met de vingers, geen pincet ofzo. Dat gaat echt heel gemakkelijk. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Marion. schreef:
pepim schreef:Ik ga dan binnenkort een afspraak maken al heb ik haar wel aan het eea gewend, dus ik hoop, dat dat goed genoeg is. Anders desnoods in twee keer, of is dat een stom idee?

Ik heb toch wel wat over het hoofd gezien qua verzorging, dat is eigenlijk wel jammer. :(:
Zeker omdat ik geen kapperskwaliteiten bezit. :19:
Welnee. Gewoon naar een goede trimsalon gaan. Vreemde ogen dwingen ook hè? Gaat vast goed.
En niet schrikken als ze kaal eruit komt hoor, pas na 2 weken zijn ze op hun mooist (zien ze er niet meer 'geknipt' uit). Die mooi geknipte kattepootjes, die wil je echt alleen maar zoenen dan :mrgreen:
bij mij zien ze er helemaal niet heel geknipt uit :denken:
zeker de goldens niet dat is nu net de kunst om ze zo te trimmen dat het niet lijkt dat ze getrimt zijn :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
pepim
Zeer actief

O de meningen zijn verdeeld en hoe weet je nu of iemand een goede trimster is? :denken:

Ik zie overigens weinig tot eigenlijk geen haar in haar oren.
Marion.

amiwoods schreef:bij mij zien ze er helemaal niet heel geknipt uit :denken:
zeker de goldens niet dat is nu net de kunst om ze zo te trimmen dat het niet lijkt dat ze getrimt zijn :wink:
De trimster van mijn honden verstaat die kunst wel hoor. Jij kent haar ook wel denk ik :wink:

Maar ik, als baasje zie toch behoorlijk verschil. En daarvoor ga ik ook naar een trimmer natuurlijk. Links voor, rechts direct na
Afbeelding Afbeelding

En nog een fotootje van luttele weekjes na een trimbeurt
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marion. schreef:
De trimster van mijn honden verstaat die kunst wel hoor. Jij kent haar ook wel denk ik :wink:

Maar ik, als baasje zie toch behoorlijk verschil. En daarvoor ga ik ook naar een trimmer natuurlijk. Links voor, rechts direct na
Afbeelding Afbeelding
Ik vind het wel wat hebben hoor, zo'n strak nekkie :pffff:

Oh, en Pepim er zitten geen haren in de oren van Goldens hoor, dus je hoeft niet verder te zoeken :wink:
Marion.

Rosita Compagner schreef:Ik vind het wel wat hebben hoor, zo'n strak nekkie :pffff:
Ik vind die pluishaartjes bij de oren weg altijd zo zonde. Maar 2 weken later zitten die er alweer op. En dan gelijkmatig van lengte, en niet zo 'slordig' :mrgreen:
Ik hou mijn trimster nog maar even, denk ik :pffff:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Marion. schreef:
amiwoods schreef:bij mij zien ze er helemaal niet heel geknipt uit :denken:

Afbeelding Afbeelding

En nog een fotootje van luttele weekjes na een trimbeurt
Afbeelding
ziet er prima uit toch!! er zijn meer trimmers die hun vak verstaan hoor. :ok: wat ik ermee wilde zeggen is dat spaniel en retriever vachten niet de makkelijste zijn om mooi natuurlijk te krijgen, helaas zijn er veel trimmers die het niet mooi trimmen. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Marion.

amiwoods schreef:ziet er prima uit toch!! er zijn meer trimmers die hun vak verstaan hoor. :ok:
Dit is absoluut mooi geknipt hoor, maar ik moet toch altijd even slikken als die lieve plukjes aan het oor weg zijn. En als die heerlijke kroelborst ineens maatje AA heeft gekregen. En het kind ineens een lange slanke hals lijkt te hebben ipv haar speknek :mrgreen:
Dat bedoel ik dus met "geknipt" eruit zien. Je kunt wel duidelijk zien dat ze geknipt zijn (hoe natuurlijk ook), en na een paar weken is dat weg. Dat zal er ook duidelijk mee te maken hebben dat ìk weer meer gewend ben aan de looks van mijn wijffie :wink:
amiwoods schreef:wat ik ermee wilde zeggen is dat spaniel en retriever vachten niet de makkelijste zijn om mooi natuurlijk te krijgen, helaas zijn er veel trimmers die het niet mooi trimmen. :wink:
Ik weet het. Gelukkig nooit aan den lijve ondervonden, maar ik weet dat veel trimmers er moeite mee hebben. Coupe Labrador is bekender dat Coupe Golden geloof ik :19:
pepim
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Oh, en Pepim er zitten geen haren in de oren van Goldens hoor, dus je hoeft niet verder te zoeken :wink:
O bedankt, hoef ik ze ook niet te plukken. :smile1:
Marion. schreef:
amiwoods schreef:wat ik ermee wilde zeggen is dat spaniel en retriever vachten niet de makkelijste zijn om mooi natuurlijk te krijgen, helaas zijn er veel trimmers die het niet mooi trimmen. :wink:
Ik weet het. Gelukkig nooit aan den lijve ondervonden, maar ik weet dat veel trimmers er moeite mee hebben. Coupe Labrador is bekender dat Coupe Golden geloof ik :19:
Dus ik moet goed opletten waar ik het laat doen. Ze ziet er overigens mooi uit na haar trimbeurt Marion. Dit is Miep hè, als ik het goed gelezen heb. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”