Poeh mijn hond eet teveel om op te noemen. Ze krijgt allereerst alle botresten van het vlees dat ik eet. Ik eet van allerlei soorten vlees en het vlees haal ik er af en het bot gaat naar de hond. Restjes vlees en vel en vet zitten hier nog wel aan want ik pluk de botten niet zo kaal als ze in slachterijen doen

. Dus soms eet ze de botten van een kalkoenpoot en soms de botten van een konijnenpootje en soms het karkas van een kip. Ze eet zelfs de botten van lamskarbonaatjes. Ik geef dat wel rauw natuurlijk. Van kluiven komt het bij ons dus nooit want voordat we het vlees bakken gaat het bot eraf. Ze eet verder vieze pens. En soms hart en lever. Verder eet ze al mijn etensrestjes op. Ik eet gezond en alles gaat dus naar mijn hond. Ik gooi nooit iets weg. Dit is zeer millieu vriendelijk. Ik snap niet hoe kleine gezinnen iedere week de kliko weer buiten moeten zeggen om dat het vol zit. Onze kliko gaat maar 1 keer per maand naar buiten. Zo maakt ze zich zich ook nog nuttig

. Ze eet groenten en fruit maar inderdaad hoor, ook wel aardappel. Daar is niks mis mee hoor af en toe een aardappeltje met jus

. Ze eet ook wel de restjes rijst en macaroni. Maar ook de sla die over is. Vaak zit hier ook komkommer en tomaat in en ze lust zelfs radijsjes. En ook de restjes van vlees of vis of kipgerechten of stoofschotels gaat naar mijn hond. Ze eet zelfs de meeste soepen. Dat meng ik dan met vieze pens. Ik geef geen uiensoep. En van bonen of erwtensoep geef ik maar hele kleine beetjes omdat ze er van gaat gassen. Ze eet ook restjes brood met omelet. Ik bak voor haar soms een eitje extra

. Ze eet ook alle visrestjes. Soms koop ik een extra haring voor haar. De restjes meng ik soms met pens of met kopvlees of met hart. En soms met lever. En soms krijgt ze gewoon een flinke schep afvalvlees dat ik van de slager krijg. Daar zit van alles in. Soms zelfs tong (ik vind dat een luxe artikel maar de slager zegt dat hij het bijna nooit meer verkoopt). Het vlees bevat wel veel vet en kaan maar ze vindt dat niet erg. Ze krijgt dit ook niet zo vaak. Ze vind het wel zalig. Ze eet dit vaak met groentenresten. Ze eet ook graag alle zuivelrestjes. Karnemelk of yoghurt en zelfs yoghurt met fruitsmaakjes vindt ze lekker. Ze eet ook graag een geklutst eitje met een scheutje melk. Ze eet eigenlijk alles. Ze is een echte vuilnisbak

. Mijn vorige hond at ook zo. En hij is bijna 19 jaar geworden. En hij was een grote hond (bastaardkruising) van 26 kilo. Mijn ouders deden het zo ook (die grote hond was eerst van mijn ouders en ging met mij mee toen ik ging verhuizen). De honden daarvoor werden ook zo gevoerd. Want ik heb het van mijn ouders zo geleerd. Mijn ouders hebben eigenlijk alleen maar honden gehad die oud werden. Op vooral verantwoorde restjes met echte wolvenaanvullingen

zoals botten.