Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

deaar zeg je me wat...minder vlees eten...ik heb van mn leven nog geen vlees gegeten! :pffff: :mrgreen:
natuurlijk kan een hond overleven op brokken,en natuurlijk is een hond geen wolf,maar zijn maag darmstelsel is wel nagenoeg hetzelfde gebleven.een mens kan ook overleven op pizza met een vitamine pil,maar een gezonde afwisselende voeding is altijd beter.
ieder natuurlijk zijn eigen manier van voeren en verzorgen,en ieder doet wat hij of zij het beste vind,prima toch! :wink:
ik voer op het moment nog energique,zodra mijn nieuwe vriezer er is ga ik over op barf,dit heb ik hier boven ook geschreven.en DAN ga ik volgens het hele prooidier model voeren.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TessVanT »

Mij maakt het niet uit wat jij voert hoor :wink: . Ik schrijf alleen wat ik voer en waarom. Want ik vind het knap achterhaalt om te denken dat je een hond moet voeren als een wolf. Je gaat dan voorbij aan het feit dat een hond geen wolf is. Een hond heeft inmiddels een ander lichaam als de wolf. Een hond is een ander wezen als de hond. De omstandigheden waarin een wolf leeft zijn anders dan die van de hond. En hem met hele prooideren voeren omdat je maar vol wil blijven houden dat het een wolf is vind ik niet logisch. En daarbij komt: ik vind het gewoon zonde om een hond te voeren met hele dieren terwijl hij het net zo goed doet op afval en tafelrestjes en vlees wat maar weinig mensen lusten zoals pens.
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:Mij maakt het niet uit wat jij voert hoor :wink: . Ik schrijf alleen wat ik voer en waarom. Want ik vind het knap achterhaalt om te denken dat je een hond moet voeren als een wolf. Je gaat dan voorbij aan het feit dat een hond geen wolf is. Een hond heeft inmiddels een ander lichaam als de wolf. Een hond is een ander wezen als de hond. De omstandigheden waarin een wolf leeft zijn anders dan die van de hond. En hem met hele prooideren voeren omdat je maar vol wil blijven houden dat het een wolf is vind ik niet logisch. En daarbij komt: ik vind het gewoon zonde om een hond te voeren met hele dieren terwijl hij het net zo goed doet op afval en tafelrestjes en vlees wat maar weinig mensen lusten zoals pens.
oke dan begrijpen wij elkaar verkeerd denk ik.ik voer hem ook "afval"vlees. pens,orgaanvlees,snijdsels die over zijn bij de slager (spiervlees) en botten waar een mens niks mee kan.met deze restjes maak je dus het prooidier na.
maar mag ik vragen hoe jij weet dat een hond niet hetzelfde maagdarmstelsel meer heeft als de wolf?
Voor altijd in ons hart
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het spijt me verschrikkelijk, maar er is nog niet zo lang geleden juist wetenschappelijk vastgelegd dat honden en wolven juist nog nauwer verwant zijn dan al werd aangenomen. De wetenschappelijke naam van de hond (Canis familiaris) is in 1993 aangepast en luidt nu Canis lupus familiaris naar de wolf (Canis lupus).
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Sennaruby schreef:Het spijt me verschrikkelijk, maar er is nog niet zo lang geleden juist wetenschappelijk vastgelegd dat honden en wolven juist nog nauwer verwant zijn dan al werd aangenomen. De wetenschappelijke naam van de hond (Canis familiaris) is in 1993 aangepast en luidt nu Canis lupus familiaris naar de wolf (Canis lupus).
waarom spijt dat je :mrgreen:
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

oke dan begrijpen wij elkaar verkeerd denk ik.ik voer hem ook "afval"vlees. pens,orgaanvlees,snijdsels die over zijn bij de slager (spiervlees) en botten waar een mens niks mee kan.met deze restjes maak je dus het prooidier na.
maar mag ik vragen hoe jij weet dat een hond niet hetzelfde maagdarmstelsel meer heeft als de wolf?
Afval vlees is nog steeds duur. Prooien zijn voor het grootste deel vlees. Dus wordt het prooidiermodel erg duur om te voeren of haal je betaalbaar vlees dat kwalitatief niet te vergelijk is met het vlees van prooien. Het is dus of veel te duur of niet goed genoeg waardoor je hond tekorten op loopt. en orgaan en pens moet je dan niet veel voeren want dan lijkt het weer niet op een hele prooi. En daarom vind ik dat de methode niet klopt.

Ik heb niet geschreven dat een hond niet hetzelfde maagdarmstelsel als de wolf heeft. Mij boeit dat ook eerlijk gezegd niet.
TessVanT
Vaste gebruiker

Sennaruby schreef:Het spijt me verschrikkelijk, maar er is nog niet zo lang geleden juist wetenschappelijk vastgelegd dat honden en wolven juist nog nauwer verwant zijn dan al werd aangenomen. De wetenschappelijke naam van de hond (Canis familiaris) is in 1993 aangepast en luidt nu Canis lupus familiaris naar de wolf (Canis lupus).
Daar gaat het mij niet om. Al zijn ze identiek! Het gaat mij erom dat de hond een ander leven leidt als de wolf. Een hond is bij de mens gaan wonen uit gemakzucht. Om de restjes op te eten. En dat is dus wat ik mijn hond voer. En de hond hiervoor. En de hond hiervoor. En mijn honden worden allemaal stokoud. Dus waarom zou ik hele prooien voeren? Omdat de wolf dat eet?
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:
Afval vlees is nog steeds duur. Prooien zijn voor het grootste deel vlees. Dus wordt het prooidiermodel erg duur om te voeren of haal je betaalbaar vlees dat kwalitatief niet te vergelijk is met het vlees van prooien. Het is dus of veel te duur of niet goed genoeg waardoor je hond tekorten op loopt. en orgaan en pens moet je dan niet veel voeren want dan lijkt het weer niet op een hele prooi. En daarom vind ik dat de methode niet klopt.

Ik heb niet geschreven dat een hond niet hetzelfde maagdarmstelsel als de wolf heeft. Mij boeit dat ook eerlijk gezegd niet.
de methode klopt idd niet als je teveel orgaan gaat voeren.je moet dus wel alles in de juiste verhouding voeren.en afvalvlees duur,je moet je adresjes weten,anders kan het idd erg duur zijn.ik betaal voor een kilo snijdsels slecht € 0,80. en kwalitatief is er niks mis mee,het is gewoon het vlees wat overblijft nadat de biefstuk en filetjes ed eruit gehaald zijn.
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

Dat kwalitatief hoge vlees koop jij niet voor 80 eurocent. Bestaat niet. Sorry hoor maar ik ben niet van gisteren. En als dat wel zo is, dan begrijp je nu zeker ook waarom er 60% spiervlees in carnibest zit? Kind pens kost vaak al meer als 80 eurocent.
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:
Daar gaat het mij niet om. Al zijn ze identiek! Het gaat mij erom dat de hond een ander leven leidt als de wolf. Een hond is bij de mens gaan wonen uit gemakzucht. Om de restjes op te eten. En dat is dus wat ik mijn hond voer. En de hond hiervoor. En de hond hiervoor. En mijn honden worden allemaal stokoud. Dus waarom zou ik hele prooien voeren? Omdat de wolf dat eet?
wij pakken uit gemakzucht ook wel is een zak chips of patat.wil niet zeggen dat dat gezond is.en de honden van tegenwoordig hebben geen keus waar ze gaan wonen.dat hebben wij besloten voor ze.
de honden die vroeger bij de mensen zijn gaan leven,hebben dit misschien gedaan omdat er niks beters aan voedsel voor handen was,en nog denk ik dat ze ook hier weinig keus hadden,de mens heeft ze tam gemaakt.
Voor altijd in ons hart
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Je schijft wél dat honden en wolven niet met elkaar vergeleken moeten en kunnen worden en dat je een goede reden wilt om een hond te voeren als een wolf. Dat lijkt me dus wel duidelijk. En honden zijn inderdaad zeer flexibel en kunnen op veel soorten voeding, zelf brokken die voor 3/4 uit graan bestaan, (lang) gezond blijven en oud worden, maar dat wil niet zeggen dat het de meest geschikte voeding is. Elke diersoort is het meeste gebaat bij voeding die het nauwst aansluit bij zijn spijsverteringsstelsel en bouw. Honden en wolven zijn carnivoren/prooieters hoe je het ook wendt of keert.
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:Dat kwalitatief hoge vlees koop jij niet voor 80 eurocent. Bestaat niet. Sorry hoor maar ik ben niet van gisteren. En als dat wel zo is, dan begrijp je nu zeker ook waarom er 60% spiervlees in carnibest zit? Kind pens kost vaak al meer als 80 eurocent.
pens wel ja,maar spiervlees niet.orgaanvlees is vaak wat duurder.hoewel ik ook een adres weet waar je voor €0,30 per kg aan allerlei soorten kippenorgaan kan komen.niks mis mee.voor hen is het afval,en vak moeten ze om het afval kwijt te raken betalen,en nu verdienen ze er nog wat aan,en daarom is t zo goedkoop.
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

wij pakken uit gemakzucht ook wel is een zak chips of patat.wil niet zeggen dat dat gezond is.en de honden van tegenwoordig hebben geen keus waar ze gaan wonen.dat hebben wij besloten voor ze.
de honden die vroeger bij de mensen zijn gaan leven,hebben dit misschien gedaan omdat er niks beters aan voedsel voor handen was,en nog denk ik dat ze ook hier weinig keus hadden,de mens heeft ze tam gemaakt.
De hond is niet door de mens tam gemaakt. Generaties wolven in gevangenschap gehouden zijn en blijven schuchter en angstig voor mensen. Zelfs hybrides kunnen we nooit zo tam krijgen als de hond.
TessVanT
Vaste gebruiker

chuckie schreef:
TessVanT schreef:Dat kwalitatief hoge vlees koop jij niet voor 80 eurocent. Bestaat niet. Sorry hoor maar ik ben niet van gisteren. En als dat wel zo is, dan begrijp je nu zeker ook waarom er 60% spiervlees in carnibest zit? Kind pens kost vaak al meer als 80 eurocent.
pens wel ja,maar spiervlees niet.orgaanvlees is vaak wat duurder.hoewel ik ook een adres weet waar je voor €0,30 per kg aan allerlei soorten kippenorgaan kan komen.niks mis mee.voor hen is het afval,en vak moeten ze om het afval kwijt te raken betalen,en nu verdienen ze er nog wat aan,en daarom is t zo goedkoop.
80 eurocent voor kwalitatief hoog vlees bestaat gewoon niet kopvlees met veel kimmels is al duurder. geeft niks hoor want dat kun je prima voeren. let alleen op dat je hond geen tekorten oploopt als je zoveel kwalitatief minderwaardig aan prooien vlees voert
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:
80 eurocent voor kwalitatief hoog vlees bestaat gewoon niet kopvlees met veel kimmels is al duurder. geeft niks hoor want dat kun je prima voeren. let alleen op dat je hond geen tekorten oploopt als je zoveel kwalitatief minderwaardig aan prooien vlees voert
als jij er dan op let dat jouw hond geen tekorten oploopt doordat je niet naar de juiste verhoudingen voert,dan doen we allebij ons ding en zijn we allebij tevreden. :roll:
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

Sennaruby schreef:Je schijft wél dat honden en wolven niet met elkaar vergeleken moeten en kunnen worden en dat je een goede reden wilt om een hond te voeren als een wolf. Dat lijkt me dus wel duidelijk. En honden zijn inderdaad zeer flexibel en kunnen op veel soorten voeding, zelf brokken die voor 3/4 uit graan bestaan, (lang) gezond blijven en oud worden, maar dat wil niet zeggen dat het de meest geschikte voeding is. Elke diersoort is het meeste gebaat bij voeding die het nauwst aansluit bij zijn spijsverteringsstelsel en bouw. Honden en wolven zijn carnivoren/prooieters hoe je het ook wendt of keert.
Je kunt niet een hond en een wolf behandelen als 1 en dezelfde als ze dat niet zijn. als je het dan goed wil doen zet je hond dan buiten en voer hem wilde prooien. hier zitten mensen kunstmatige prooien van kunstmatige dieren aan kunstmatige gehouden wolven oeps honden te voeren omdat de wolf zo eet. Ik vind dat nergens op gebaseerd. Ik heb geen wolf. Ze leeft niet als een wolf en ik kan haar niet als een wolf voeren dus probeer ik dat niet.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

chuckie schreef:als jij er dan op let dat jouw hond geen tekorten oploopt doordat je niet naar de juiste verhoudingen voert,dan doen we allebij ons ding en zijn we allebij tevreden. :roll:
Inderdaad. Als Tess denkt dat een hond niet nauw verwant is aan de wolf en dat je een hond niet moet degraderen tot wolf en dus anders zou moeten voeren, dan moet ze dat zelf maar weten.
Afbeelding
TessVanT
Vaste gebruiker

chuckie schreef:
TessVanT schreef:
als jij er dan op let dat jouw hond geen tekorten oploopt doordat je niet naar de juiste verhoudingen voert,dan doen we allebij ons ding en zijn we allebij tevreden. :roll:
Of jij tevreden bent moet nog bewezen worden. Maar eigenlijk snap ik niet wat je hier zegt. Mijn hond loopt geen tekorten op want ik voer haar niet met 80 procent kwalitatief inferieur vlees :wink:
chuckie
Zeer actief

TessVanT schreef:
Sennaruby schreef:Je schijft wél dat honden en wolven niet met elkaar vergeleken moeten en kunnen worden en dat je een goede reden wilt om een hond te voeren als een wolf. Dat lijkt me dus wel duidelijk. En honden zijn inderdaad zeer flexibel en kunnen op veel soorten voeding, zelf brokken die voor 3/4 uit graan bestaan, (lang) gezond blijven en oud worden, maar dat wil niet zeggen dat het de meest geschikte voeding is. Elke diersoort is het meeste gebaat bij voeding die het nauwst aansluit bij zijn spijsverteringsstelsel en bouw. Honden en wolven zijn carnivoren/prooieters hoe je het ook wendt of keert.
Je kunt niet een hond en een wolf behandelen als 1 en dezelfde als ze dat niet zijn. als je het dan goed wil doen zet je hond dan buiten en voer hem wilde prooien. hier zitten mensen kunstmatige prooien van kunstmatige dieren aan kunstmatige gehouden wolven oeps honden te voeren omdat de wolf zo eet. Ik vind dat nergens op gebaseerd. Ik heb geen wolf. Ze leeft niet als een wolf en ik kan haar niet als een wolf voeren dus probeer ik dat niet.
ja en ik vind het nergens op gebaseerd om zomaar je pan met avondeten wat je over hebt leeg te schudden in zijn voerbak. :19:
Voor altijd in ons hart
TessVanT
Vaste gebruiker

ja en ik vind het nergens op gebaseerd om zomaar je pan met avondeten wat je over hebt leeg te schudden in zijn voerbak. :19:
wie zegt dat ik dat doe? Ongelofelijk zeg je hebt niet 1 keer de moeite genomen om te vragen hoe ik mijn hond voer en je begint over avondeten dat ik in haar bak schud :19:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

TessVanT schreef:Je kunt niet een hond en een wolf behandelen als 1 en dezelfde als ze dat niet zijn. als je het dan goed wil doen zet je hond dan buiten en voer hem wilde prooien. hier zitten mensen kunstmatige prooien van kunstmatige dieren aan kunstmatige gehouden wolven oeps honden te voeren omdat de wolf zo eet. Ik vind dat nergens op gebaseerd. Ik heb geen wolf. Ze leeft niet als een wolf en ik kan haar niet als een wolf voeren dus probeer ik dat niet.

Honden en wolven zijn dus zeer nauw verwant, nauwer dan lange tijd gedacht werd. Natuurlijk zijn er verschillen: honden zijn gedomesticeerd en leven beschermd bij mensen. Honden en wolven worden in deze discussie alleen vergeleken qua bouw en spijsverteringstelsel en niet qua leefomgeving.
Ik behandel mijn honden dus niet als wolven, maar aangezien het carnivoren zijn, voer ik ze als carnivoren. En dat jij je hond niet als wolf/carnivoor kan/wilt voeren, daar kan ik niets aan doen. Ik kan en wil dat wel. Dat jij deze manier van voeren nergens op gebaseerd vind, snap ik niet. Ik vind jouw opvattingen minder gefundeerd dan onze tegenargumenten eerlijk gezegd.

Groetjes,

fieke
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

TessVanT schreef:[ Mijn hond loopt geen tekorten op want ik voer haar niet met 80 procent kwalitatief inferieur vlees :wink:
wat geef je de andere 20%??
alleen vlees is niet goed
Afbeelding
TessVanT
Vaste gebruiker

Sennaruby schreef:
TessVanT schreef:Je kunt niet een hond en een wolf behandelen als 1 en dezelfde als ze dat niet zijn. als je het dan goed wil doen zet je hond dan buiten en voer hem wilde prooien. hier zitten mensen kunstmatige prooien van kunstmatige dieren aan kunstmatige gehouden wolven oeps honden te voeren omdat de wolf zo eet. Ik vind dat nergens op gebaseerd. Ik heb geen wolf. Ze leeft niet als een wolf en ik kan haar niet als een wolf voeren dus probeer ik dat niet.

Honden en wolven zijn dus zeer nauw verwant, nauwer dan lange tijd gedacht werd. Natuurlijk zijn er verschillen: honden zijn gedomesticeerd en leven beschermd bij mensen. Honden en wolven worden in deze discussie alleen vergeleken qua bouw en spijsverteringstelsel en niet qua leefomgeving.
Ik behandel mijn honden dus niet als wolven, maar aangezien het carnivoren zijn, voer ik ze als carnivoren. En dat jij je hond niet als wolf/carnivoor kan/wilt voeren, daar kan ik niets aan doen. Ik kan en wil dat wel. Dat jij deze manier van voeren nergens op gebaseerd vind, snap ik niet. Ik vind jouw opvattingen minder gefundeerd dan onze tegenargumenten eerlijk gezegd.

Groetjes,

fieke
Ik heb nergens geschreven dat ik mijn hond niet voer als een vleeseter. Mijn hond krijgt veel vlees. Maar niet 100% alleen maar vlees (prooien).
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Misschien kun je ons vertellen wat jij je hond precies voert, Tess?
Afbeelding
TessVanT
Vaste gebruiker

ien schreef:
TessVanT schreef:[ Mijn hond loopt geen tekorten op want ik voer haar niet met 80 procent kwalitatief inferieur vlees :wink:
Vraag je dat aan mij? Ik voer mijn hond geen 80 procent niet-prooien vlees.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Wat voer je dan wel precies?
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

sorry maar ik meende uit een reactie van jou op te maken dat jij hem restjes voer van wat jij over hebt.
als dit niet zo is sorry,maar wat voer je dan precies als ik vragen mag?
Voor altijd in ons hart
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

TessVanT schreef:
ien schreef:
Vraag je dat aan mij? Ik voer mijn hond geen 80 procent niet-prooien vlees.
sorry tis nog vroeg :mrgreen: zag het woordje nietniet :wink:
aansluitend bij vraag anderen ..wat voer je dan?
Afbeelding
TessVanT
Vaste gebruiker

Poeh mijn hond eet teveel om op te noemen. Ze krijgt allereerst alle botresten van het vlees dat ik eet. Ik eet van allerlei soorten vlees en het vlees haal ik er af en het bot gaat naar de hond. Restjes vlees en vel en vet zitten hier nog wel aan want ik pluk de botten niet zo kaal als ze in slachterijen doen :mrgreen: . Dus soms eet ze de botten van een kalkoenpoot en soms de botten van een konijnenpootje en soms het karkas van een kip. Ze eet zelfs de botten van lamskarbonaatjes. Ik geef dat wel rauw natuurlijk. Van kluiven komt het bij ons dus nooit want voordat we het vlees bakken gaat het bot eraf. Ze eet verder vieze pens. En soms hart en lever. Verder eet ze al mijn etensrestjes op. Ik eet gezond en alles gaat dus naar mijn hond. Ik gooi nooit iets weg. Dit is zeer millieu vriendelijk. Ik snap niet hoe kleine gezinnen iedere week de kliko weer buiten moeten zeggen om dat het vol zit. Onze kliko gaat maar 1 keer per maand naar buiten. Zo maakt ze zich zich ook nog nuttig :mrgreen: . Ze eet groenten en fruit maar inderdaad hoor, ook wel aardappel. Daar is niks mis mee hoor af en toe een aardappeltje met jus :pffff: . Ze eet ook wel de restjes rijst en macaroni. Maar ook de sla die over is. Vaak zit hier ook komkommer en tomaat in en ze lust zelfs radijsjes. En ook de restjes van vlees of vis of kipgerechten of stoofschotels gaat naar mijn hond. Ze eet zelfs de meeste soepen. Dat meng ik dan met vieze pens. Ik geef geen uiensoep. En van bonen of erwtensoep geef ik maar hele kleine beetjes omdat ze er van gaat gassen. Ze eet ook restjes brood met omelet. Ik bak voor haar soms een eitje extra :mrgreen: . Ze eet ook alle visrestjes. Soms koop ik een extra haring voor haar. De restjes meng ik soms met pens of met kopvlees of met hart. En soms met lever. En soms krijgt ze gewoon een flinke schep afvalvlees dat ik van de slager krijg. Daar zit van alles in. Soms zelfs tong (ik vind dat een luxe artikel maar de slager zegt dat hij het bijna nooit meer verkoopt). Het vlees bevat wel veel vet en kaan maar ze vindt dat niet erg. Ze krijgt dit ook niet zo vaak. Ze vind het wel zalig. Ze eet dit vaak met groentenresten. Ze eet ook graag alle zuivelrestjes. Karnemelk of yoghurt en zelfs yoghurt met fruitsmaakjes vindt ze lekker. Ze eet ook graag een geklutst eitje met een scheutje melk. Ze eet eigenlijk alles. Ze is een echte vuilnisbak :mrgreen: . Mijn vorige hond at ook zo. En hij is bijna 19 jaar geworden. En hij was een grote hond (bastaardkruising) van 26 kilo. Mijn ouders deden het zo ook (die grote hond was eerst van mijn ouders en ging met mij mee toen ik ging verhuizen). De honden daarvoor werden ook zo gevoerd. Want ik heb het van mijn ouders zo geleerd. Mijn ouders hebben eigenlijk alleen maar honden gehad die oud werden. Op vooral verantwoorde restjes met echte wolvenaanvullingen :mrgreen: zoals botten.
TessVanT
Vaste gebruiker

Wat ik ook nog wou zeggen waarom ik niet alleen maar/vooral vlees aan mijn hond voer is dat ik vind dat het vlees uit de bio industrie helemaal niet gezond is. Het is ook niet gezond voor honden. Daarom kun je beter ook restjes van groenten en fruit geven. Die geven weer bescherming tegen ziektes en ook kanker. De hoeveelheid vlees en dierlijk spul moet niet hoger liggen als een procent of 70 of 75 voor je hond. Ook dit soort dingen bedoel ik dus met dat je hond geen wolf is. Een wolf eet geen bio industrie vlees. En een wolf rookt ook niet mee. En een wolf is in de buitenlucht en onze honden zijn vooral binnen. En je hond buiten leggen is in de stad geen doen want dan ademt hij troep in van fabrieken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”