Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuig: iemand tips...?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Agnetha schreef:
Moos schreef:
Annelies schreef:
Djinny schreef:Ik weet nog dat ik me in het begin suf heb gezocht naar een passend tuigje voor Djinny.....ze waren allemaal veeeeel te groot. :mrgreen:
Ja, die maat, daar moet ik ook even goed naar kijken...
Er staat wel bij: voor Maltezer, Yorkshire, JR en zo, maar geen Tibetezer... :mrgreen:
Wordt een beetje een gok, maar ik vermoed een M voor Noa...
Ik weet bijna 100% zeker dat Noa maat small heeft :wink:

Die maat hebben Moos en Saar ook namelijk. (had het even eerder geroepen, dan had ze hier kunnen passen!) :wink:

Maat medium is meteen een stuk groter. Die past een kleine Border Coliie zeg maar.

Maar Noa stond alleen maar wat hoger op de poten dan Moos volgens mij, voorderest waren ze praktisch even groot.
dan zijn mijn jack's dus kleine border collie's :mrgreen: want ze passen allemaal die maat, alleen heeft maar 1 die aan want hij past die andere maat niet meer. Dus zo veel groter zijn ze niet.

Hier is een foto van m'n hond met Beach Bum (zo heet die maat)
Afbeelding
Jouw hond heeft dan schijnbaar een hele brede borst(kas). Ik ken een kruizingtje net iets groter dan een Kooiker die dus deze maat (medium) niet past, omdat het vreselijk om de borst slobbert en ze zo haar poot erdoorheen kan steken. Maar small is voor haar trouwens weer net iets te klein.

Voor Moos en Saar is het tuigje in deze maar echt veels te groot. Ik realiseer me trouwens dat Femke van MiekMiek ook medium moest hebben. Een Schotse terrier is dat. Maar ook vele malen breder in de rug en borst dan Moos en Saar.
Ik heb Noa gezien, en voor zover ik kon zien was ze echt niet breder dan Moos, vandaar dat ik maat small gok bij Noa. :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Tuig: iemand tips...?

Ongelezen bericht door Inge »

Annelies schreef:Binnenkort begint het zeilseizoen weer en voor Noa ben ik op zoek naar een goed zittend tuigje met reflecterende bandjes en praktische sluitingen voor aan boord. Ik wil bij de zeilmaker een 'handvat' op de rugriem er aan laten zetten, want ik neem aan dat ze zo niet kant er klaar te koop zijn, met handvat dus... :mrgreen:

Wie heeft tips voor me..? Merken, online winkels, ervaringen...?
Er zijn wel tuigen met handvat, juttuigen.
Maar waarschijnlijk zijn die er niet in de kleine maat die Noa nodig heeft :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Moos schreef:
Agnetha schreef:
Moos schreef:
Annelies schreef: Ja, die maat, daar moet ik ook even goed naar kijken...
Er staat wel bij: voor Maltezer, Yorkshire, JR en zo, maar geen Tibetezer... :mrgreen:
Wordt een beetje een gok, maar ik vermoed een M voor Noa...
Ik weet bijna 100% zeker dat Noa maat small heeft :wink:

Die maat hebben Moos en Saar ook namelijk. (had het even eerder geroepen, dan had ze hier kunnen passen!) :wink:

Maat medium is meteen een stuk groter. Die past een kleine Border Coliie zeg maar.

Maar Noa stond alleen maar wat hoger op de poten dan Moos volgens mij, voorderest waren ze praktisch even groot.
dan zijn mijn jack's dus kleine border collie's :mrgreen: want ze passen allemaal die maat, alleen heeft maar 1 die aan want hij past die andere maat niet meer. Dus zo veel groter zijn ze niet.

Hier is een foto van m'n hond met Beach Bum (zo heet die maat)
Afbeelding
Jouw hond heeft dan schijnbaar een hele brede borst(kas). Ik ken een kruizingtje net iets groter dan een Kooiker die dus deze maat (medium) niet past, omdat het vreselijk om de borst slobbert en ze zo haar poot erdoorheen kan steken. Maar small is voor haar trouwens weer net iets te klein.

Voor Moos en Saar is het tuigje in deze maar echt veels te groot. Ik realiseer me trouwens dat Femke van MiekMiek ook medium moest hebben. Een Schotse terrier is dat. Maar ook vele malen breder in de rug en borst dan Moos en Saar.
Ik heb Noa gezien, en voor zover ik kon zien was ze echt niet breder dan Moos, vandaar dat ik maat small gok bij Noa. :wink:
Ik heb even de borstomvang van Noa gemeten en die is -vlak achter de voorpoten- 47 cm. Geen idee trouwens of Noa (bijna 8 maanden) nog veel in de breedte zal groeien, maar dat zal geen decimeter zijn qua omvang....

Ik bestel gewoon zowel een S als een M; zo duur zijn ze niet en als de M goed is doneer ik de S aan een hondje die hem past... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:
Ik heb even de borstomvang van Noa gemeten en die is -vlak achter de voorpoten- 47 cm. Geen idee trouwens of Noa (bijna 8 maanden) nog veel in de breedte zal groeien, maar dat zal geen decimeter zijn qua omvang....

Ik bestel gewoon zowel een S als een M; zo duur zijn ze niet en als de M goed is doneer ik de S aan een hondje die hem past... :mrgreen:
Ik heb ook even gemeten voor je, en Moos is ook 47 cm. vlak achter de voorpoten. Saartje 37 cm :mrgreen:

Het verschil zit volgens mij voornamelijk in het bandje dat over de borst loopt vanaf de nek. Dat bandje is bij de small heel kort (iets van 10 cm om en nabij). Bij de medium is dat veel langer. Moos en Saar hebben kippenborstjes, dus die ongeveer 10 cm is lang genoeg, die medium slobbert dan dus :wink:
Ik denk dat Moos de medium verder best zou passen, alleen dat bandje wat van de nek over de borst loopt is dan veel te lang.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Inge schreef:
Annelies schreef:Binnenkort begint het zeilseizoen weer en voor Noa ben ik op zoek naar een goed zittend tuigje met reflecterende bandjes en praktische sluitingen voor aan boord. Ik wil bij de zeilmaker een 'handvat' op de rugriem er aan laten zetten, want ik neem aan dat ze zo niet kant er klaar te koop zijn, met handvat dus... :mrgreen:

Wie heeft tips voor me..? Merken, online winkels, ervaringen...?
Er zijn wel tuigen met handvat, juttuigen.
Maar waarschijnlijk zijn die er niet in de kleine maat die Noa nodig heeft :wink:
:denken: Juttuig....klinkt als iets van leer.. voor speur- of africhtingswerk...
Ik denk inderdaad niet in een S-je verkrijgbaar... :mrgreen:

Een zeilmaker naait zo een handvat op het tuigje; ook errug praktisch als we Noa aan boord moeten tillen... :mrgreen:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Moos schreef:
Annelies schreef:

Ik heb ook even gemeten voor je, en Moos is ook 47 cm. vlak achter de voorpoten. Saartje 37 cm :mrgreen:

Het verschil zit volgens mij voornamelijk in het bandje dat over de borst loopt vanaf de nek. Dat bandje is bij de small heel kort (iets van 10 cm om en nabij). Bij de medium is dat veel langer. Moos en Saar hebben kippenborstjes, dus die ongeveer 10 cm is lang genoeg, die medium slobbert dan dus :wink:
Ik denk dat Moos de medium verder best zou passen, alleen dat bandje wat van de nek over de borst loopt is dan veel te lang.
Afbeelding

Noa heeft in verhouding best een lang lijf en een 'hoge' borst, dus neig ik naar een M... en ze groeit nog iets door... :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:
Moos schreef:
Annelies schreef:

Afbeelding

Noa heeft in verhouding best een lang lijf en een 'hoge' borst, dus neig ik naar een M... en ze groeit nog iets door... :wink:
Ja, da's waar natuurlijk. (weer die foto waarop mijn hondjes zo goor zijn :roll: :mrgreen: :mrgreen: ).

Als de small niet past willen wij die best van je overkopen :mann:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Moos schreef:
Annelies schreef:
Moos schreef:
Annelies schreef:

Afbeelding

Ja, da's waar natuurlijk. (weer die foto waarop mijn hondjes zo goor zijn :roll: :mrgreen: :mrgreen: ).
Lag toch aan de lichtval op de foto...?? :mrgreen: :wink:
Moos schreef:Als de small niet past willen wij die best van je overkopen :mann:
Nee...wordt dan een verlaat kraamkadootje voor Bram... :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:
Lag toch aan de lichtval op de foto...?? :mrgreen: :wink:
Moos schreef:Als de small niet past willen wij die best van je overkopen :mann:
Nee...wordt dan een verlaat kraamkadootje voor Bram... :mrgreen:
Hahahaha, ja, Moos en Saar staan in de schaduw :pffff: :smile:

En een verlaat kraamcadeautje vinden we natuurlijk altijd leuk :ok: :wink:
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Annelies schreef:
basil schreef:http://www.natteneuzen.nl/index.html

kijk even bij reddings/zwemvest :wink:
Dank je wel voor de tip... :ok:

Reddingsvesten voor honden bestaan al behoorlijk lang en leken een gat in de (watersport)markt.
Ik heb al een paar keer gelezen in watersportbladen en gehoord over honden die een dergelijk reddingsvest droegen en juist door dat vest bijna verdronken... :19: Het drijfvermogen bleek vaak niet voldoende, de vulling zoog zich vol en de hond kon ternauwernood worden gered. Een zelfopblazend reddingsvest voor honden ben ik nog niet tegengekomen en die zal ook niet snel op de markt komen vanwege het loodzware luchtpatroon wat er in zit...en de kosten... :wink:
Nee toch :N: Ik heb voor Billy een reddingsvest van Besto. Die was goedkoper dan de reddingsvesten in de dierenwinkel en de kwaliteit zou toch goed moeten zijn bij zo'n watersportmerk. De kinderen hebben ook zwemvesten van Besto. Billy heeft hem trouwens alleen maar aan als we groot water op gaan. Verder draagt hij een tuig (inderdaad zo eentje van Rogz for Dogz) waarmee ik hem zo uit het water kan trekken als dat nodig mocht zijn.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Annelies schreef:Een zeilmaker naait zo een handvat op het tuigje; ook errug praktisch als we Noa aan boord moeten tillen... :mrgreen:
Bruut! Je springt zelf maar in het water om je hondje te redden :pffff:
Annelies
Zeer actief

Marion. schreef:
Annelies schreef:Een zeilmaker naait zo een handvat op het tuigje; ook errug praktisch als we Noa aan boord moeten tillen... :mrgreen:
Bruut! Je springt zelf maar in het water om je hondje te redden :pffff:
Al jaren oefenen we de MOB (Man Overboard Manoevre) eens per seizoen. Dit jaar dus ook de DOB manoevre gaan oefenen. Smijt ik eerst Noa overboord en vervolgens één van mijn kids (of allemaal) erachteraan om Noa te redden...
Gaat vast goed komen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:denken: Ik weet trouwens niet eens of Noa kan zwemmen... Hier moet ik even over gaan nadenken... :19:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Seahorse schreef:
Annelies schreef:
basil schreef:http://www.natteneuzen.nl/index.html

kijk even bij reddings/zwemvest :wink:
Dank je wel voor de tip... :ok:

Reddingsvesten voor honden bestaan al behoorlijk lang en leken een gat in de (watersport)markt.
Ik heb al een paar keer gelezen in watersportbladen en gehoord over honden die een dergelijk reddingsvest droegen en juist door dat vest bijna verdronken... :19: Het drijfvermogen bleek vaak niet voldoende, de vulling zoog zich vol en de hond kon ternauwernood worden gered. Een zelfopblazend reddingsvest voor honden ben ik nog niet tegengekomen en die zal ook niet snel op de markt komen vanwege het loodzware luchtpatroon wat er in zit...en de kosten... :wink:
Nee toch :N: Ik heb voor Billy een reddingsvest van Besto. Die was goedkoper dan de reddingsvesten in de dierenwinkel en de kwaliteit zou toch goed moeten zijn bij zo'n watersportmerk. De kinderen hebben ook zwemvesten van Besto. Billy heeft hem trouwens alleen maar aan als we groot water op gaan. Verder draagt hij een tuig (inderdaad zo eentje van Rogz for Dogz) waarmee ik hem zo uit het water kan trekken als dat nodig mocht zijn.
Weet je wat zo lastig is...? Je kunt een kind een reddingsvest laten testen door het kind opdracht te geven zich zonder bewegingen te laten drijven in het water. Bij een hond gaat dat niet, want die gaat in een reflex zwemmen. Misschien kun je het gewicht van je hond nabootsen met natte meerlijnen o.i.d., het zwemvest eromheen binden en zo eens kijken of de boel blijft drijven; dan weet je meteen of het zwemvest werkt voor je hond.

Overigens gaan de meeste honden (en katten) overboord in havens en sluizen e.d.
Noa mag op groot water trouwens niet op het dek komen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”