Ik heb twee kleine kinderen en twee ongecastreerde reuen, geen haar op mijn hoofd die denkt te gaan snijden in een gezonde hond omdat er een baby op komst zou zijn.Jeff schreef:waarom?gewoon, omdat we daar onlangs over bezig waren over het feit: vanaf wanneer zou het mogen? omdat kenissen van ons onlangs hun hond laten castreren hebben op 6! maanden en ik dacht dat dit veel te vroeg was.
gewoon, daarom. en het vinnige karakter vind ik heel tof, liever geen passieve hond. Maar momenteel is het een geweldige bijter en als er binnen een jaartje een kindje zou komen zou ik liever mijn hondje laten castreren in de hoop dat hij kalmer zal worden (wat met onze maltezer ook gebeurd is) in plaats van hem steeds op te sluiten in zijn bench of in een andere ruimte om het kind niet te bijten. (al is het maar om te spelen maar ja, bijten doet pijn, of het nu om te spelen is of niet)
maar kijk, daarom zeg ik: we zullen dan wel zien hé! Ik vind, je mag / kan nooit NOOIT zeggen, tegen geen van beide want je weet nooit dat het toch of net niet nodig zal zijn! Maar natuurlijk, liefst niet!
Gecastreerde honden bijten net zo hard als ongecastreerde honden. De hond is trouwens over minstens 9 maanden geen pup meer dus al heel wat minder bijterig en de baby heeft het eerste half jaar bijna geen interactie met de hond. Pas als ze gaan kruipen, heb je al je aandacht nodig voor de combinatie jonge hond met jong kind. Dan luistert de hond al veel beter.