We zijn nog vanalles op een rijtje aan het zetten, maar vinden het gewoon ontzettend moeilijk!
Poeka is snel gegroeid en we blijken hem een maand jonger te hebben geschat. Hij is over een paar dagen 8 maanden.
Mocht het met de pup doorgaan. Komt de pup op 9,5 maanden leeftijd.
Wij vinden dit heel dicht liggen bij de twaalf maanden. Maar aan de andere kant is het wel weer 2,5 maand.
Maargoed dit nestje waar we ons oog op hebben laten vallen is er NU, en helaas niet 2 maanden later.
Wie weet komen we dan niet meer zo'n nestje tegen en hebben veel spijt.
Ik heb in ieder geval met de eigenares van het nestje gemaild en wacht nog haar reactie af over ervaringen met de pups, eventueel uit een ander nestje.
We vinden het zo'n moeilijke beslissing. Juist nu heb ik alle tijd en aandacht, maakt dat die 2,5 maand goed?!? Ik weet het niet.
Heb weer op een andere site gelezen dat jonge honden al bij de zes maanden de volwassen fase starten
Al met al denken we aan de ene kant spijt te krijgen als we dit aanbod afslaan, omdat we ons oog op dit mooie blue merle teefje hebben laten vallen. En blue merle nestjes hebben we nog niet zoveel gezien.
Aan de andere kant kunnen we ook niet voorspellen hoe het zal lopen.
Zucht
Je weet natuurlijk pas dat je een foute of goede keus hebt gemaakt als die keuze gemaakt is. Van te voren weet je nooit hoe het zal lopen... Dat maakt het zo moeilijk.
(meest recente foto van de border collie waar we ons oog op hebben laten vallen):