Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ook een cocker spaniel??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

je bent echt verkeerd ingelicht, het is een onberekenbaar gedrag wat zich niet alleen 's avonds openbaart :roll: Het is gedrag wat niet te triggeren valt. Een cocker met rage waarschuwt niet, die valt gewoon aan!

Er wordt heel gauw geroepen, cocker met onaangepast gedrag, cockersyndroom, ja duh

En verder, door de tegenwoordig hype van de cocker is het ragesyndroom weer aan zijn opleving bezig, het was zo goed als weg bij de cocker maar is nu in alle hevigheid weer terug. Dit zowel bij cockers met en zonder stamboom.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

Dan ben ik dus echt verkeerd ingelicht :19:
Ja het is jammer dat het wel weer terug komt.
Als ik kijk wat voor een kleur nu weer veel gefokt word is blauwschimmel en als ik dan in de show wereld kijk zijn er nog maar een paar mooie blauwschimmels.
En de rode cocker is heel erg in bij broodfokkers en puppykennels.
En de choclad en choclad tan begint op te komen en sable wat ik erg jammer vind.
er zijn nu ook veel fokkers die knoeien met de honden en ga zo maar door er zijn veel fokkers in nederland ( op een paar na ) waar ik nooit een engelse cocker zou halen.

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb een halve cocker :mrgreen:
jores
Zeer actief
Contacteer:

zaira schreef:Dan ben ik dus echt verkeerd ingelicht :19:
Ja het is jammer dat het wel weer terug komt.
Als ik kijk wat voor een kleur nu weer veel gefokt word is blauwschimmel en als ik dan in de show wereld kijk zijn er nog maar een paar mooie blauwschimmels.
En de rode cocker is heel erg in bij broodfokkers en puppykennels.
En de choclad en choclad tan begint op te komen en sable wat ik erg jammer vind.
er zijn nu ook veel fokkers die knoeien met de honden en ga zo maar door er zijn veel fokkers in nederland ( op een paar na ) waar ik nooit een engelse cocker zou halen.

Groetjes Fenna

wij kopen nooit meer een, wat het is niet alleen het ragesyndroom, maar ook oogaandoeningen, hartproblemen, nierziekte enz enz
groetjes Annemie

zaira
Actief

Hoi Joris

Heb je dan veel problemen gehad met je cocker's
Ik heb zelf 1 keer eerder een cocker gehad uit een puppykennel ( wat heel dom was )
Hij kreeg zijn eerste tummor met 1 jaar en 3 maand en daarna draaide hij door na de andere honden ( niet na mensen ) en dat was gewoon om niks zat hij met een andere hond te vechten :jank:

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jores
Zeer actief
Contacteer:

Ja onze Joep komt ook van een "broodfokker" die had al met een half jaar arthrose in zijn voorpootjes. Verder heeft ook hij cardiomyopathie (hartaandoening). Onze Joris was met stamboom. Met 8 maanden werd de milt verwijdert die was mega groot, met 9 maanden bleek hij de longen van een hond van 12 jaar te hebben. Met amper 12 maanden bleek hij de oogaandoening keraconjuctivitis sicca (droog oog) te hebben. Met 13 maanden werd ook cardiomyopathie geconstateerd en verder had hij ook nog pattella luxatie aan beide knieën. Jorisje zou morgen 4 jaar worden, helaas is hij maar 3 jaar en 10 dagen jong geworden :jank:

helaas is Joris geen uitzondering.
groetjes Annemie

zaira
Actief

Wat erg omdat te horen wat je allemaal al hebt mee gemaakt met je honden.
En ook nog een jonge hond die overleden is :jank: .
Ik schrik hir echt van wat 1 hond al kan krijgen.
En dan denk je dat je een gezonde hond koopt met stamboom.
Ik heb hier echt geen woorden voor ik vind dit echt heel erg.

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jores
Zeer actief
Contacteer:

het is ook triest vooral als je weet dat Joris niet de enigste is, dat nog vrolijk verder gefokt wordt met zijn ouders, dat ma op 18 maanden tijd 3 nestjes heeft gehad :N: Dat de rasvereniging er geen f*ck aandoet komt omdat het vrienden zijn, maar zelfs bij een RvB krijg je nul op het request :N:

Nee wij hebben bewust gekozen voor een springer spaniel, qua karakter een cocker (behalve het eigenwijze want dat heeft de springer niet) en 100x zo gezond en nog niet door gefokt :ok:
groetjes Annemie

zaira
Actief

Ik ben blij dat je nu lekker een gezonde hond hebt.
wat erg in 18 maand 3 nesten ze zouden de fokker is 3x kinderen achter elkaar moeten laten baren maar dan wel 2lingen en 3 lingen ik word daar zo boos om.
Ik heb ook gehoord dat 1 fokker met 1 lijn fokt waar er al 3 met hart problemen zijn gestorven en ze blijven met de lijnen door fokken :jank:
Sommige mensen die zo fokken zouden ze in een te kleine bens moeten stoppen en 3 keer per dag 10 min na buiten en net zo laten leven als veel honden bij fokkers maar dan ook met de zelfde mankementen ik word daar zo kwaad van :devil:

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jores
Zeer actief
Contacteer:

hihihiih gaat wat moeilijk om Joris zijn fokker kinderen te laten baren :mrgreen: tis een vent.

Idd er zijn fokkers die gewoon doorfokken met bepaalde lijnen terwijl ze weten dat er allerlei gruwelijke erfelijke aandoeningen in zitten. De euro's tellen schijnbaar heel zwaar bij dat soort lui :roll:
groetjes Annemie

zaira
Actief

Ja en dat vind ik zo jammer dat fokkers graag geld willen verdienen aan hun honden.
Ok mijn papillon teefje ( als alles goed gaat ) krijgt volgend jaar een nestje ik heb de hele familie van moeder en vader na gekeken op afwijkingen en mijn eigen reu en teef ook.
( ja ik gebruik mijn eigen reu ik wou hem eerst gebruiken voor mijn teef toen hij nog niet van mij was en hij werd te koop aangeboden en het is zo's schat dus hij woont daardoor hier).
Maar ik wil er geen geld aan verdienen
deze hondjes zijn wel duurder als een cocker dat wel maar die pups blijven tot 12 weken ( en 1 of 2 bij mij ) en zijn dan voledig geent.
en ik wil proberen zulke gezon mogelijke hondjes door tegeven.
Maar als er maar iets mis is met 1 van de pups dan komt er ook geen nest meer.
Alleen jammer genoeg denken niet alle fokkers zo :boos:

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jores
Zeer actief
Contacteer:

weet je wat het is, de fokkers verzwijgen onderling ook een hele hoop :devil: En daar zijn de goedwillende fokkers weer de dupe van.

Ik hoop voor je dat alles goed gaat met je toekomstig nestje :ok:
groetjes Annemie

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wat ik zo lees van jullie denk ik idd dat Snuf compleet normaal is, geen rare wisselende stemmingen :wink:

Hij moet gewoon meer duidelijkheid en opgevoed worden! Want hij is wel superslim moet ik zeggen, verders een hele leuke hond en ik moet zeggen dat als hij bij mij is (als opppas ) is er niets aan de hand en heeft ie het heel gezellig maar zodra mijn schoonzus er is wordt meneer weer op zijn wenken bediend!!
Hij bepaald wanneer ze weg gaan en wanneer hij naar buiten moet om een plasje te doen ook al is ie net geweest, ze zijn niet duidelijk genoeg en geven te weinig leiding waardoor hij alles bepaald.
Wel "grappig" om te zien is dat hij mij en mijn vriend altijd links laat liggen want wij accepteren dat niet van hem.

Bedankt voor de info!
jores
Zeer actief
Contacteer:

Graag gedaan,

hihihi als ik dat zo lees is hij gewoon de koning in huis. Tja cockers zijn wel zo slim om dat uit te buiten en tel daar hun eigenwijsheid bij op en je hebt een geweldig portret in huis :smile:

een cocker hoef je ook maar 1 vinger te geven :wink: In het begin van de week hebben we Joep na zijn operatie zijn eten gevoerd met de hand omdat hij niet goed weg wist met die moon collar om zijn hals, wat denk je? Meneer wil nu iedere keer gevoerd worden, tja dan heeft hij pech niet eten is een maaltijd overslaan :wink: :mrgreen:
groetjes Annemie

zaira
Actief

Dank je wel joris ik hoop dat het een gezond nestje word.

En melanie ik denk dat die cocker de baas in huis is en als ze er een leuke huis hond van willen hebben kunnen ze beter proberen de baas over hem te worden het kan zijn dat het even verergerd maar dat moeten ze maar laten en ze moeten zelf beslissen waneer en hoe alles gebeurd.
Iedereen denkt van cockers leuke huishonden en lekker makkelijk nou dat zijn sommige echt niet en om eerlijk te zeggen ik zou niet willen dat 1 van mijn honden de baas is in huis want ik beslis met waneer en hoe enzo.
En als ze het er niet mee eens zijn en gaan zeuren dan negeer ik ze ( soms best lastig ) want ik wil zelf de baas zijn in huis.
En ik heb hier ook cockers in de buurt die heel erg on opgevoed zijn en die ik niet graag in huis wil hebben.
Ik heb hier ook een cocker wonen waar ik wel eens mee praat asl ik met de honden wandel.
Die mensen hebben veel toegelaten bij die hond.
Ze hebben een speciaale curses moeten volgen om er nog een beetje een leuke hond van te hebben.
Maar dat is het zelfde met kleine hondjes die worden niet getraint of gesocialiceert en sommige kleintjes zijn dan de baas in huis en daar weten mensen ook geen raad meer mee maar het zijn wel bijtertjes.
Maar als ik hun was zou ik snel proberen weer de baas in huis te worden.

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
Melanie 74

Ja meneer Snuf is de baas in huis, ik heb al meerdere adviezen gegeven maar ze doen net alsof ik gek ben!! Dus ik meng me er niet meer in, ik heb mijn best gedaan. Als ik belangrijke regels uitleg dan vinden ze dat kinderachtig! Bv dat jij bepaalt wanneer en hoe lang er gespeeld wordt.
Ik zal wat voorbeelden geven;
Mneer bepaalt wanneer er gespeeld wordt, wanneer hij koekies eist. En die dan ook krijgt, als hij geen aandacht wilt dan gromt ie naar je.
Ik ben allang al blij dat ze geen Tatra hebben, dat was finaal mis gegaan!
Snuf is das wat dat betreft een zeer vriendelijke hond, hij gromt alleen maar als het hem niet zint! Maar doet verders niet, ik vind het jammer want hij is een eigenlijk een leuke hond. Met wandelen neemt hij vaak genoeg de benen achter hazen aan en komt echt niet!
Laatst wilden ze hem castreren want hij liep achter de vrouwtjes aan en hij verkauwde de maandverbandjes van de vrouwen in huis.
Gelukkig heb ik dat uit haar hoofd weten te praten, ik bedoel een cocker loopt zijn neus achter na en "verveelt" zich snel als er minder tijd en aandacht voor hem is. Hij liep ook vaak naar het station, hij was vaker mee geweest de kids op te halen en ging dat nu alleen doen!
En hun dachten dat het beter zou worden door castratie, ik heb verteld dat ze een hele dikke hond met een vale vacht en heel chagerijnig kan zijn daar voor terug kan krijgen!
Dus dat is (voorlopig) van de baan.

Maar goed, bedankt voor jullie adviezen en Zaira veel succes met het toekomstige nestje, ik hoop in de toekomst ook te kunnen gaan fokken met tatra's maar dat duurt nog even.
Eerst een hondje uit bepaalde lijnen en dan hopen dat het hondje gezond is!
zaira
Actief

Wat jammer dat ze geen advies van u aannemen.
Maar castereren vind ik bij een cocker niks ze worden heel snel dik en krijgen een hele lelijke vacht.
Mijn vorige cocker hebben we ook gecastereerd en die vond de vrouwen nog steets zo leuk als voor die tijd dus dat had echt geen nut.
Ik zou mijn hond niet los laten lopen als ze niet terug komen waneer je ze roept straks komt er een auto afzo en weg hondje.
Mijn cocker luisterd gellukig heel goed en als ze los loopt en ik roep haar komt ze ook meteen.
Maar ik zou als mijn honden grommen om aandacht de hond echt geen aandacht geven.
En als mijn hond een koekje wil pech ze wachten maar tot ik ze een koekje wil geven.
Ik hoop niet dat die cocker straks nog erger word want cockers zijn eigenwijs en als ze het kunnen dan willen ze alles en het liefst de baas in huis zijn.
En ik vind dat wel eng een dominante hond in huis met kinderen niet zozeer om dat hij dominant is maar omdat hij ook nog is de baas is.
En jammer dat ze het kinderachtig vinden u advies ik hoop niet dat die hond ooit in het asiel beland.

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jores
Zeer actief
Contacteer:

Erg jammer dat ze zo met Snuf om gaan, ben bang dat ze ooit op een punt komen dat Snuf de deur uit moet omdat hij niet meer te handhaven is. En dat terwijl het hun schuld is.

Tja dat achter wild aangaan, dat doet Joep en Lance (springer spaniel) ook alleen heb ik tijd geïnvesteerd in hun opvoeding, dus die komen terug. En verder gaan ze hier iedere dag van de lijn (ze lopen meer los dan aan de lijn). en ik denk dat dat ook helpt.
groetjes Annemie

Melanie 74

Ja ik vind het ook jammer dat ze niet luisteren naar mijn adviezen maar goed het is mijn hond niet en de kids luisteren wel naar mijn adviezen en zien dat het werkt. Dat is wel leuk om te zien, maar ja het is een leuk beest en ik vraag me af waar het eindigt??

Enne Zaira je mag wel gewoon je schrijven hoor dan voel ik me zo oud, ben 31 jaar hoor!

Gelukkig is het hier heel rustig met verkeer, echt nog platteland.
Hij heeft de familie goed gedrild!!
jores
Zeer actief
Contacteer:

hihihi die laatste zin van je: hij heeft de familie goed gedrild :mrgreen:

Ik hoop voor Snuf dat als de kids wel wat met je adviezen doet dat Snuf wat hanteerbaarder wordt, waardoor alles nog goed komt.

Wat een geluk dat jullie op het platteland wonen, je moet er niet aan denken wat kan gebeuren
groetjes Annemie

Melanie 74

Ja je kan het wel drillen noemen, maar de kids (vooral de jongens) doen wel wat met mijn adviezen, gelukkig!!
Maar voor mijn schoonzus is net het vijfde kind, ja snufje plasje doen??
O ik hou ook van jouw hoor snuffel, nee snuf (en dat 5 keer) enz.
jores
Zeer actief
Contacteer:

hahahaha tja en dan krijft snuf ook kinder (peuter gedrag) :mrgreen:
groetjes Annemie

Melanie 74

Haha je snapt me helemaal!!
Desi
Actief

Ongelezen bericht door Desi »

Zaira, je hebt een papillon!!! Eindelijk nog iemand op het forum met zo'n vlinderbeestje :cheer:

Mijn vriend heeft een rode cocker spaniel, hij heet Bo. Op het moment ligt hij vanaf de bank heel zielig naar me te staren, dus ik denk dat ik zometeen maar eens met hem ga spelen. Net ben ik met hem gaan wandelen en toen heeft hij heel leuk met een labrador en een golden gespeeld. Hij is wel heel actief, maar dat is juist leuk aan hem. Hij luistert goed, maar soms is hij agfeleid en dan kan hij wel eens eigenwijs zijn.
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

jores schreef:Och meid je wilt niet weten hoe erg die verharen :wink: Zelfs als ze net terug zijn van het plukken verharen ze nog. Het zijn hele soepele haren, die haren krijg je wel makkelijk overal van af, die born zich niet zoals bijv. JR haar in de stof.

Het valt ons op dat je de witte haren heel veel ziet maar de rode van Joep (en toendertijd de bruine van Joris) bijna niet

dat veel cockers na het trimmen nog ruien is omdat er veel trimmers niet weten hoe een cocker vacht goed te behandelen.
na een goede trim ruien ze echt niet meer!!!!
ik heb er hier 8, 7 amies en 1 engelse en die ruien na genoeg niet.
maar ja die gaan wel regelmatig in bad worden wekelijks ontwolt en krijgen iedere 6 tot 8 weken een volledige trim.
en dan kan iemand dat onzin vinden of niet nodig, ja dan heb je dus veel haar, het ligt dus puur aan onderhoud. alleen borstelen is dan niet genoeg. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:het is ook triest vooral als je weet dat Joris niet de enigste is, dat nog vrolijk verder gefokt wordt met zijn ouders, dat ma op 18 maanden tijd 3 nestjes heeft gehad :N: Dat de rasvereniging er geen f*ck aandoet komt omdat het vrienden zijn, maar zelfs bij een RvB krijg je nul op het request :N:

Nee wij hebben bewust gekozen voor een springer spaniel, qua karakter een cocker (behalve het eigenwijze want dat heeft de springer niet) en 100x zo gezond en nog niet door gefokt :ok:
ook bij de springers heb je doorgefokte lijnen net als dat je bij de engelse cockers ook gezonde lijnen hebt. dat de springer minder gefokt wordt in nederland wil nog niet zeggen dat ze gezonder zijn. je moet alleen iets verder zoeken dan je neus lang is ik kan zo al zeker 8 eng.cocker fokkers noemen die betrouwbare gezonde honden fokken. en zo is het bij ieder ras je heb goeden en slechten.
de raad v. beheer kan niets doen tegen de wild groei in een ras die geven alleen maar afstammings bewijzen af. en die zeggen niets over de gezondheid van een hond. alvorens je een hond koopt van welk ras dan ook, het is aan de koper om ervoor te zorgen dat je voldoende info inwint over het welzijn van een ras, vraag de fokker om bewijzen van de verplichte testen die voor het ras nodig zijn, en dan nog ,je maakt zelf de keuze om een hondje bij de door jou uitgekozen fokker te kopen, daar ben je zelf ook verantwoordelijk voor.
ik ga de fokker van jou joris echt niet goed praten, maar het is wel heel makkelijk om de schuld alleen in zijn schoenen te schruiven, aangezien hij ook heel goede dingen voor het ras doet. :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
jores
Zeer actief
Contacteer:

amiwoods schreef:
jores schreef:het is ook triest vooral als je weet dat Joris niet de enigste is, dat nog vrolijk verder gefokt wordt met zijn ouders, dat ma op 18 maanden tijd 3 nestjes heeft gehad :N: Dat de rasvereniging er geen f*ck aandoet komt omdat het vrienden zijn, maar zelfs bij een RvB krijg je nul op het request :N:

ook bij de springers heb je doorgefokte lijnen net als dat je bij de engelse cockers ook gezonde lijnen hebt. dat de springer minder gefokt wordt in nederland wil nog niet zeggen dat ze gezonder zijn. je moet alleen iets verder zoeken dan je neus lang is ik kan zo al zeker 8 eng.cocker fokkers noemen die betrouwbare gezonde honden fokken. en zo is het bij ieder ras je heb goeden en slechten.
de raad v. beheer kan niets doen tegen de wild groei in een ras die geven alleen maar afstammings bewijzen af. en die zeggen niets over de gezondheid van een hond. alvorens je een hond koopt van welk ras dan ook, het is aan de koper om ervoor te zorgen dat je voldoende info inwint over het welzijn van een ras, vraag de fokker om bewijzen van de verplichte testen die voor het ras nodig zijn, en dan nog ,je maakt zelf de keuze om een hondje bij de door jou uitgekozen fokker te kopen, daar ben je zelf ook verantwoordelijk voor.
ik ga de fokker van jou joris echt niet goed praten, maar het is wel heel makkelijk om de schuld alleen in zijn schoenen te schruiven, aangezien hij ook heel goede dingen voor het ras doet. :wink:

Bij de springer zijn geen doorgefokte lijnen, en al helemaal niet waar wij hem vandaan halen.

Tuurlijk is niet de fokker het allemaal schuld :devil: het zijn toch jouw woorden: Annemie en paul maken de honden zelf ziek :devil: :devil:
Ik waarschuw je: LAAT ME DIT NOOIT MEER TER ORE KOMEN
groetjes Annemie

amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:
amiwoods schreef:

Bij de springer zijn geen doorgefokte lijnen, en al helemaal niet waar wij hem vandaan halen.

Tuurlijk is niet de fokker het allemaal schuld :devil: het zijn toch jouw woorden: Annemie en paul maken de honden zelf ziek :devil: :devil:
Ik waarschuw je: LAAT ME DIT NOOIT MEER TER ORE KOMEN
kijk dat zijn nou jou woorden :denken:
daar heb ik niets mee te maken.

en by the way ik weet toch waar al je honden vandaan komen :mrgreen:

bij de springers zijn ook doorgefokte lijnen!!!! ga je daar maar eens in verdiepen dan :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
jores
Zeer actief
Contacteer:

nee hier, dat zijn jouw woorden, maar meid, zak lekker in de .........

enne omdat jij ami's fokt betekent niet dat je verstand hebt van andere rassen
:mrgreen: :pffff:
groetjes Annemie

amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:nee hier, dat zijn jouw woorden, maar meid, zak lekker in de .........

enne omdat jij ami's fokt betekent niet dat je verstand hebt van andere rassen
:mrgreen: :pffff:
dat ik amies fok wil niet zeggen dat ik me niet verdiep in andere spaniel rassen!!!! :blah:
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”