Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi of Carnibest???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Djinny schreef:
Rosita schreef:
Djinny schreef:Een paar weken geleden heb ik contact gehad met Corine hierover en ze gebruiken de visolie nog niet zo lang.
Ik vind het ook vreemd dat het op hun website nog niet is aangepast, ik zal wel eens een mailtje sturen om te vragen hoe dat zit.
Weet jij toevallig of er nu ook visolie in het katteneten zit, want volgens mij heeft er vroeger wel lijnzaadolie ingezeten maar werd dit er later weer uitgelaten, zou het heel fijn vinden wanneer er weer wat meer O3-tjes in het katteneten zitten (ookal moet het natuurlijk wel eetbaar blijven :wink:).
Ik heb geen idee, maar ik zal het wel even navragen.
Vandaag of morgen gaat er een mailtje weg dus ik laat het hier nog wel weten.
Ik heb inmiddels een reactie gehad van Corine,

In alle soorten Carnibest voor de hond wordt voortaan zuivere visolie gebruikt, behalve in de eend/rijst wordt alleen zonnebloemolie gebruikt.

In het kattenvoer wordt alleen zonnebloemolie gebruikt want ze horen regelmatig dat katten de visolie niet graag lusten en veel mensen geven het er zelf bij in capsulevorm.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Rosita schreef:
Liesbeth schreef:Ik heb het er ook ooit met Corinne over gehad en zij legde me dus uit dat de gehaltes aan vitamines en mineralen nogal eens schommelen. Bijvoorbeeld door het verschil tussen kas- of vollegrondgroenten. Om het gehalte zo gelijkmatig te houden wordt er wat toegevoegd :19: .
Ja, zei vertelde mij dus hetzelfde en dat volgens haar er in Bibi dus iets te weinig zou zitten om deze schommelingen op te vangen. Overigens gaat het hier dus om optimale hoeveelheden en gezien Bibi compleet is zit er minimaal genoeg in. De ene keer zal er iets meer van vit./min. X inzitten en de andere keer weer wat minder.
is het niet zo dat er gewoon minimale behoefte aan toevoegingen in moet zitten en dat je zelf bepaalt of je dier meer nodig heeft?? :denken:
dat lijkt mij toch logischer dan dat een fabrikant voor mijn honden zou bepalen hoe en wat mijn honden nodig heeft.. :19:
dan maakt het ook niet uit welk merk voer je kan gebruiken..lijkt mij zo
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

ien schreef:
Rosita schreef:
Liesbeth schreef:Ik heb het er ook ooit met Corinne over gehad en zij legde me dus uit dat de gehaltes aan vitamines en mineralen nogal eens schommelen. Bijvoorbeeld door het verschil tussen kas- of vollegrondgroenten. Om het gehalte zo gelijkmatig te houden wordt er wat toegevoegd :19: .
Ja, zei vertelde mij dus hetzelfde en dat volgens haar er in Bibi dus iets te weinig zou zitten om deze schommelingen op te vangen. Overigens gaat het hier dus om optimale hoeveelheden en gezien Bibi compleet is zit er minimaal genoeg in. De ene keer zal er iets meer van vit./min. X inzitten en de andere keer weer wat minder.
is het niet zo dat er gewoon minimale behoefte aan toevoegingen in moet zitten en dat je zelf bepaalt of je dier meer nodig heeft?? :denken:
dat lijkt mij toch logischer dan dat een fabrikant voor mijn honden zou bepalen hoe en wat mijn honden nodig heeft.. :19:

Ik snap ook die toevoegingen niet hoor, als ze dan zonodig meer min./vit. erin willen hebben dan voegen ze maar meer lever toe, dat zit boordevol met dat spul.
Ik wil juist dat wanneer ik vers geef dat het dan ook niet alsnog met toegevoegde vit./min. is.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

iedere hond is verschillend in zijn voer behoefte, de ene zal er voldoende aan hebben en de ander zal iets meer eisen.
ieder voer is de basis voor de minimale dagelijkse behoefte en daar kan je dan zelf aan toevoegen voor de gene die het nodig heeft.
een hond die niet hoeft te presteren zal aan de standaard hoeveelheid voldoende hebben, maar honden in de sport en/of teven die een nest hebben eisen net effe iets meer, het is dan toch ook onmogelijk om van een fabrikant te vragen om er meer in te stoppen dan nodig is, dat maakt denk ik je voer alleen maar weer onnodig duurder.
zelf samenstellen is dan de beste manier om voor iedere hond de goed samenstelling te maken. en dan kan je best een KVV als basis hebben.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Rob*
Zeer actief

amiwoods schreef:iedere hond is verschillend in zijn voer behoefte, de ene zal er voldoende aan hebben en de ander zal iets meer eisen.
ieder voer is de basis voor de minimale dagelijkse behoefte en daar kan je dan zelf aan toevoegen voor de gene die het nodig heeft.
een hond die niet hoeft te presteren zal aan de standaard hoeveelheid voldoende hebben, maar honden in de sport en/of teven die een nest hebben eisen net effe iets meer, het is dan toch ook onmogelijk om van een fabrikant te vragen om er meer in te stoppen dan nodig is, dat maakt denk ik je voer alleen maar weer onnodig duurder.
zelf samenstellen is dan de beste manier om voor iedere hond de goed samenstelling te maken. en dan kan je best een KVV als basis hebben.

Als dat allemaal zo verschillend is voor een hond, dan zullen ze zeker op aanvraag voer maken en gedoseerd supllementen toevoegen, want anders heeft het nog geen nut volgens jouw theorie.
Er wordt altijd zo gezeurd dat vers zo goed is en dat zoals de natuur is maar blijkbaar toch niet, want elke hond is anders dus moet er van alles maar toegevoegd worden....
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Hallo,

Rebel is sinds verleden week zaterdag over van AHV naar BIBI. Nu zitten we een beetje in dubio, aangezien rebel de gehele week al niet goed gepoept heeft. Normaliter poepte ze 1x tot soms x per dag een klein hoopje.
Nu ze op BIBI zit heeft ze last met d'r ontlasting. Maandag had ze niet gepoept, dinsdag diarree toen was de ontlasting weer keihard en vanmiddag was het eenmaal aardig maar net was het weer erg dun (met zelf een gelig schuimlaag erop). Sorry voor alle details maar een andere manier om het uit te leggen is er niet. Verder heeft ze deze week weinig anders gehad dan bibi aangezien ik wilde zien hoe ze hierop reageerde. Wel heeft ze 1 avond een halve kip op en vandaag 500 gr vuile pens en net runderpoulet met een paar kippennekken (voor de nodige afwisseling zeg maar)

Nu moet ik er ook bij zeggen dat rebel uit van deze maand loops moet worden (tussen nu en komende 2 weken ofzo).

Kunnen deze ontlasting problemen ontstaan door het omschakelen naar een andere vorm van KVV? In AHV werd bijv. geen bot ed. gebruikt wat in bibi in behoorlijk grote maten voorkomt.

Het is voor ons gewoon lastig omdat het misschien ook wel komt omdat ze binnenkort loops moet wordenm, maar omdat ze op ander vlees zit zet dat je aan het denken.

Aangezien ik niet snel tevreden ben, vraag ik me af wat er aan de hand is. Ik neem hier natuurlijk geen genoegen mee. 8)

Iemand ervaring?

Martin
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MDoelman schreef:Hallo,

Rebel is sinds verleden week zaterdag over van AHV naar BIBI. Nu zitten we een beetje in dubio, aangezien rebel de gehele week al niet goed gepoept heeft. Normaliter poepte ze 1x tot soms x per dag een klein hoopje.
Nu ze op BIBI zit heeft ze last met d'r ontlasting. Maandag had ze niet gepoept, dinsdag diarree toen was de ontlasting weer keihard en vanmiddag was het eenmaal aardig maar net was het weer erg dun (met zelf een gelig schuimlaag erop). Sorry voor alle details maar een andere manier om het uit te leggen is er niet. Verder heeft ze deze week weinig anders gehad dan bibi aangezien ik wilde zien hoe ze hierop reageerde. Wel heeft ze 1 avond een halve kip op en vandaag 500 gr vuile pens en net runderpoulet met een paar kippennekken (voor de nodige afwisseling zeg maar)

Nu moet ik er ook bij zeggen dat rebel uit van deze maand loops moet worden (tussen nu en komende 2 weken ofzo).

Kunnen deze ontlasting problemen ontstaan door het omschakelen naar een andere vorm van KVV? In AHV werd bijv. geen bot ed. gebruikt wat in bibi in behoorlijk grote maten voorkomt.

Het is voor ons gewoon lastig omdat het misschien ook wel komt omdat ze binnenkort loops moet wordenm, maar omdat ze op ander vlees zit zet dat je aan het denken.

Aangezien ik niet snel tevreden ben, vraag ik me af wat er aan de hand is. Ik neem hier natuurlijk geen genoegen mee. 8)

Iemand ervaring?

Martin

Als de teven van mij loops werden dan hadden ze ook dunne ontlasting en zelfs diarree, ik denk dat het nu een beetje dubbelop komt bij je hondje, ze moet loops worden en nieuw voer, ik denk dat je gewoon moet afwachten, want dat trekt gewoon bij allemaal, tenminste dat is mijn ervaring dan. :wink:
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Daarom is het ook zo lastig.. en nieuw voer en bijna loops worden...

Normaal zorg ik altijd dat als er iets in haar bestaan verandert, dat maar 1 ding per keer is zodat ik duidelijk kan zien hoe ze ergens op reageert.. Deze keer heb ik daar niet bij stilgestaan en nu zitten we "in de shit" haha.

Iemand nog meer ervaring met dit soort zaken?

Martin
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Bas Rouge schreef:Carnibest is als je het gaat halen in Ermelo bij 100 kg of meer 2,30 per kilo voor de CB natuur en CB actief. CB heeft nog meer smaken maar die zijn duurder, kijk voor die prijzen gewoon evne op de CB site.
Hoi,

De meeste Carnibest verkooppunten hanteren deze prijs ook.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rosita schreef:Ja dat heb ik ook begrepen, verder is mij ooit verteld dat er in Bibi net te weinig vitaminen/mineralen zitten vandaar het kleine beetje toegevoegde vitaminen/mineralen in CB.
Ja, zo had ik het ook begrepen.
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

ien schreef:is het niet zo dat er gewoon minimale behoefte aan toevoegingen in moet zitten en dat je zelf bepaalt of je dier meer nodig heeft?? :denken: dat lijkt mij toch logischer dan dat een fabrikant voor mijn honden zou bepalen hoe en wat mijn honden nodig heeft.. :19:
Natuurlijk moeten er 'minimale' hoeveelheden aan toevoegingen in zitten. Dat bedoel ik ook met dat er in Bibi minimaal genoeg zit en dat het daarom compleet is. Corine heeft het over 'optimale' hoeveelheden en wat optimaal is bepaald ze denk ik (net als andere fabrikanten) zelf. Als ik het goed begrepen heb is Bibi volgens Corine door de schommelingen die er in zitten dus niet altijd optimaal. Overigens geef ik liever een voer wat iets ruimer in zijn vitaminen/mineralen zit (en daarbij het maximale natuurlijk niet overschrijd), dan een voer waar het minimale in zit. Tijdens ziekte of stress van een van mijn viervoeters lijkt mij dat ook wel prettig.
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

amiwoods schreef:iedere hond is verschillend in zijn voer behoefte, de ene zal er voldoende aan hebben en de ander zal iets meer eisen.
klopt.is ook 1 van de redenen dat men steeds meer over gaat om zelf maaltijden klaar te maken bij kvv
:wink:
ken voorbeelden genoeg waar honden flink de mist in gingen na alleen maar kvv te eten gekregen hebben en moesten presteren.
die combi werkt niet.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Rosita schreef:Ja dat heb ik ook begrepen, verder is mij ooit verteld dat er in Bibi net te weinig vitaminen/mineralen zitten vandaar het kleine beetje toegevoegde vitaminen/mineralen in CB.
Wie heeft dat ooit gezegt dat er net te weinig vitamine in zit?Heeft degene van Carninbest dat gezegt of is er een onderzoek geweest naar wat er inzit?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

MDoelman schreef:Hallo,

Iemand ervaring?

Martin
om te weten hoe je hond het doet op Bibi zou ik alleen maar bibi geven en even niets erbij, omdat je dan toch alles uit zijn verband haalt.
je geeft aan dat de ontlasting niet helemaal in orde is, nou is het wel vaker zo dat honden bij pens wat dunner poepen, en van kip juist hardere ontlasting krijgen, ik weet van mijn honden dat ze ook hard poepen van puur kippebotten.
laat je hond eerst wennen aan bibi en ga dan weer afwisselen met rauwe botten.
stel dit probleem anders even voor op barfplaats.
:wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Als dat allemaal zo verschillend is voor een hond, dan zullen ze zeker op aanvraag voer maken en gedoseerd supllementen toevoegen, want anders heeft het nog geen nut volgens jouw theorie.
Er wordt altijd zo gezeurd dat vers zo goed is en dat zoals de natuur is maar blijkbaar toch niet, want elke hond is anders dus moet er van alles maar toegevoegd worden....
wij mensen hebben toch ook allemaal een verschillende voedingsbehoefte!!!
dat is bij dieren niets anders.
het is ons in de loop der jaren door de commercie al makkelijk gemaakt met al die kant en klaar voerders.
en moet zeggen dat ik het zelf ook makkelijk vindt, heb ook niet altijd de tijd om een maaltijd samen te stellen.
en natuurlijk kan je aan de fabrikant vragen om de samenstelling voor jou hond te maken, maar als je je even verdiept in wat zelfsamenstellen inhoudt kan je zelf het ideale voerschema voor jouw hond maken en dan ben je toch stukken goedkoper uit.
we zijn veel te gemakkelijk geworden en nemen maar aan dat de fabrikant alles wel voor ons doet, nou die kan onmogelijk voor al die miljoenen honden een eigen samenstelling maken.
iedere KVV is in principe goed , en heel veel honden zullen met de basis hoeveelheid voldoende hebben. maar voor honden die moeten presteren is het noueenmaal onmogelijk om een ideale samenstelling te maken zonder de kennis en eniergiebehoefte van die betreffende hond. dat kan de eigenaar op dat moment alleen maar zelf.
ook bij ziekte en stress kan jezelf al heel veel doen met supplementen.
Afbeelding
www.nudos.nl
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Angel-eyes schreef:Wie heeft dat ooit gezegt dat er net te weinig vitamine in zit?Heeft degene van Carninbest dat gezegt of is er een onderzoek geweest naar wat er inzit?
Als je even verder leest schrijf ik dat het om optimale hoeveelheden gaat. Stel dat van stof X de minimale hoeveelheid 1 is, en de maximale hoeveelheid 3. Stel dat volgens Corine de optimale hoeveelheid van stof X 2,5 is en dat er in Bibi van stof X 1,5 zit (en ook in Carnibest zonder extra toevoegingen van stof X). Corine vult stof X dus aan tot 2,5 en vindt 1,5 te weinig. Dat wil dus nog niet zeggen dat er te weinig van stof X in Bibi zit, immers 1,5 is meer dan de minimale hoeveelheid.
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Rosita schreef:
Angel-eyes schreef:Wie heeft dat ooit gezegt dat er net te weinig vitamine in zit?Heeft degene van Carninbest dat gezegt of is er een onderzoek geweest naar wat er inzit?
Als je even verder leest schrijf ik dat het om optimale hoeveelheden gaat. Stel dat van stof X de minimale hoeveelheid 1 is, en de maximale hoeveelheid 3. Stel dat volgens Corine de optimale hoeveelheid van stof X 2,5 is en dat er in Bibi van stof X 1,5 zit (en ook in Carnibest zonder extra toevoegingen van stof X). Corine vult stof X dus aan tot 2,5 en vindt 1,5 te weinig. Dat wil dus nog niet zeggen dat er te weinig van stof X in Bibi zit, immers 1,5 is meer dan de minimale hoeveelheid.
Ja er kan zoveel gezegt worden over welke stoffen erin zitten, maar is daar ook onderzoek naar gedaan wat er in Bibi zit en carnibest?

Als er gezegt is door de maker van carnibest dat er te weinig in Bibi zit, en dat het door die aanvullingen anders niet compleet is, dan is dat zelfs in strijd met een wet die zegt dat....'Een fabrikant mag niet suggereren dat je zonder gevitamineerde levensmiddelen niet genoeg vitamines en mineralen zou kunnen binnenkrijgen'.....nu weet ik dus niet of dit ook met diervoeding geld hoor.

Dan kan er wel gezegt worden dat het is voor bepaalde honden die het nodig hebben door sport e.d maar de meeste honden zijn huishonden die hebben al die extra toevoegingen niet nodig?
Is er dan onderzoek naar gedaan wat er in zit en of het teveel geen kwaad kan voor honden, daar ben ik gewoon benieuwd naar of carnibest dat heeft gedaan?
ien
Erelid
Contacteer:

Angel-eyes schreef:[Is er dan onderzoek naar gedaan wat er in zit en of het teveel geen kwaad kan voor honden, daar ben ik gewoon benieuwd naar of carnibest dat heeft gedaan?
degene die carnibest maakt heeft bij BIBI gewerkt en zou daar de zaak overnemen. Zij weet dus wat er in bibi wel/niet ging. :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

ien schreef:
Angel-eyes schreef:[Is er dan onderzoek naar gedaan wat er in zit en of het teveel geen kwaad kan voor honden, daar ben ik gewoon benieuwd naar of carnibest dat heeft gedaan?
degene die carnibest maakt heeft bij BIBI gewerkt en zou daar de zaak overnemen. Zij weet dus wat er in bibi wel/niet ging. :wink:

Dat had ik al gelezen, maar wat zit er werkelijk in??Hoeveel mg van alles zit erin en is dat ook bewezen dat het erin zit?
En nog blijft het een feit dat het er extra in wordt gedaan omdat iemand maar vond dat er te weinig in zat bij bibi, en het argument is dat honden die sport doen of jongen hebben dat die meer nodig hebben....meerendeel van de honden in nederland zijn huishonden dus hebben ze geen extra suplementen nodig, en dat wat teveel is?Kan dat kwaad, daar is ook niks naar onderzocht.
Vaak wordt het vergelijk met de wolf gelegt als we praten over versvlees of barf, nu dan dit, als een wolf die echt veel meer moet doen en gewoon aan veel meer gevaren wordt blootgesteld genoeg heeft aan orgaanvlees en spiervleesen vet en noem maar op, waarom moet de gewone huishond ineens toevoegen krijgen?Dan moet er gewoon een bron inzitten wat heel rijk is aan vit./min/aminozuren en dan verrijk je dat met lever, elke sporter van 40 jaar terug en nu heeft nog steeds baat bij lever omdat het boordevol zit met vit./mineralen(nu lijkt me dat het weinig uitmaakt als vitaminebron voor mens en dier), als iemand vind dat Bibi niet compleet is genoeg en je komt zelf op de markt met iets dan verander je de receptuur en verhoog je op natuurlijke wijze het gehalte aan vitamines en niet maar wat poeder erheen gooien en zeggen dat het nu veel beter is, zonder die poeder is het dus gewoon bibi zogezegt.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zij heeft vrij regelmatig contact met een DA, één die wél veel van voeding weet. Niet dat Corinne niet genoeg van voeding zou weten, integendeel, maar twee weten meer dan een :ok: .
Die DA kan je overigens ook op de site van Carnibest terugvinden.

Corinne laat het voer regelmatig onderzoeken, volgende van de site:

Carnibest wordt constant gecontroleerd door een onafhankelijk laboratorium. Steekproefsgewijs wordt er gekeken naar de vitaminegehaltes en worden er zogenaamde Weende Analyses gemaakt. Op deze manier wordt de kwaliteit van Carnibest gewaarborgd.

:idea: Ik stel voor dat je daar zelf eens gaat kijken, dan hoef je hier niet zoveel vragen over Carnibest te stellen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rob*
Zeer actief

Liesbeth schreef:Zij heeft vrij regelmatig contact met een DA, één die wél veel van voeding weet. Niet dat Corinne niet genoeg van voeding zou weten, integendeel, maar twee weten meer dan een :ok: .

Carnibest wordt constant gecontroleerd door een onafhankelijk laboratorium. Steekproefsgewijs wordt er gekeken naar de vitaminegehaltes en worden er zogenaamde Weende Analyses gemaakt. Op deze manier wordt de kwaliteit van Carnibest gewaarborgd.

:idea: Ik stel voor dat je daar zelf eens gaat kijken, dan hoef je hier niet zoveel vragen over Carnibest te stellen.

Het is misschien altijd fijner om ervaringen van meerdere te weten he?
Want als je niks kan vragen , dan kan je net zo het forum stoppen, je wisselt ervaringen uit maar ook kennis en eventuel mensen dingen vertellen die geintereseerd zijn in voeding.
Niet dat ze me iets hoeven te vertellen over voeding, want ik heb menige topatleet en bodybuilder aan de top geholpen door hun voedingschema te maken :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Liesbeth schreef:Zij heeft vrij regelmatig contact met een DA, één die wél veel van voeding weet. Niet dat Corinne niet genoeg van voeding zou weten, integendeel, maar twee weten meer dan een :ok: .

Het is misschien altijd fijner om ervaringen van meerdere te weten he?
Want als je niks kan vragen , dan kan je net zo het forum stoppen, je wisselt ervaringen uit maar ook kennis en eventuel mensen dingen vertellen die geintereseerd zijn in voeding.
Niet dat ze me iets hoeven te vertellen over voeding, want ik heb menige topatleet en bodybuilder aan de top geholpen door hun voedingschema te maken :wink:
Het is nooit mis om ervaringen te delen, maar als je vragen hebt die je gewoon op de site van Carnibest kan vinden :19: .............

Ik heb erg goede ervaringen met Carnibest. Kevin (12 jaar jong) is gecastreerd, heeft 7 jaar geleden gegeneraliseerde demodexschurft gehad (hij heeft toen bijna het loodje gelegd), maar hij heeft nu een veel betere huid dan toen hij nog brokken kreeg.

Een vriend van ons, die een hyperactieve boerenfox met epileptische aanvallen heeft, heeft ook goede ervaringen.
Zijn hond had, toen die nog brokken kreeg, 2 á 3x per week een aanval, die vrij lang duurde en waarvan hij behoorlijk wat tijd nodig had om weer 'bij' te komen.
Nadat hij overgestapt was op Carnibest kwamen de aanvallen nog maar 2 á 3x per maand en de aanval duurde korter én hij herstelde veel sneller.

Als je nog meer wilt weten qua ervaringen dan vraag je maar :ok: .

ien
Erelid
Contacteer:

Liesbeth schreef:[Ik heb erg goede ervaringen met Carnibest. Kevin (12 jaar jong) is gecastreerd, heeft 7 jaar geleden gegeneraliseerde demodexschurft gehad (hij heeft toen bijna het loodje gelegd), maar hij heeft nu een veel betere huid dan toen hij nog brokken kreeg.

Een vriend van ons, die een hyperactieve boerenfox met epileptische aanvallen heeft, heeft ook goede ervaringen.
Zijn hond had, toen die nog brokken kreeg, 2 á 3x per week een aanval, die vrij lang duurde en waarvan hij behoorlijk wat tijd nodig had om weer 'bij' te komen.
Nadat hij overgestapt was op Carnibest kwamen de aanvallen nog maar 2 á 3x per maand en de aanval duurde korter én hij herstelde veel sneller.

Als je nog meer wilt weten qua ervaringen dan vraag je maar :ok: .

als dit voer voor therapeutische doelienden wordt gebruikt is het prima voer!
Daar ben ik het gewoon mee eens.
Dan weet je ook waarvoor je bezig bent en heb je die toevoegingen ook nodig.

Maar een gezonde hond, die niets mankeert heeft niet uit "voorzorg" al die toevoegingen nodig.
Het gevaar met kvv helemaal compleet met toevoegingen is dat mensen ook altijd nog een zooitje potjes en pilletjes in hun kastjehebben en dit erbij doen.
Ze zijn dit voer gaan kopen omdat hun hond een kwaal of wat dan ook en dan nog een beetje van dit en een beetje van dat er bij doen :wink: kan nooit kwaad..of zo.
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Als ze die analyse nou eens op verpakking zetten dan hoeft niet iedereen er om te bellen.bij bv Rodi en ook Energique staat exact wat erin zit.Dan weet je als consument waar je aan toe bent.Carnibest is mij veel te vaag met het verstrekken van je exacte gegevens.Dat is ook een rede voor mij om het NIET te voeren,daar zijn mijn honden me te dierbaar voor!
Rob*
Zeer actief

Liesbeth schreef: Het is nooit mis om ervaringen te delen, maar als je vragen hebt die je gewoon op de site van Carnibest kan vinden :19: .............
.

Helaas, maar ik kan er niks vinden over die vit/mineralen, ik kan geen info vinden over wat er wordt aangevult en wat de hoeveelheid is, als een merk zo hoog van de toren blaast de beste en gezondste te zijn waarom geven ze dan geen voedinganalyse??
Hoeveel C zit erin, hoeveel aan b-vitamines en noem maar op, ik zie het niet.
Daarom is het fijn om dan de ervaringen te lezen, want Carnibest is te beperkt qua info en als mensen het beste willen dan wil je ook weten wat er dan in een self proclamed title van gezondste en beste hondenvoeding ook moet kunnen onderbouwen aan je evt. kopers.

Als ze dan aanvullen, welke aanvullingen zijn dat?Staat niet op hun site dus je moet het wel vragen aan de mensen die blijkbaar als klant wel weten wat er daadwerkelijk in gedaan wordt.
Mauyak

Angel-eyes schreef:
Liesbeth schreef: Het is nooit mis om ervaringen te delen, maar als je vragen hebt die je gewoon op de site van Carnibest kan vinden :19: .............
.

Helaas, maar ik kan er niks vinden over die vit/mineralen, ik kan geen info vinden over wat er wordt aangevult en wat de hoeveelheid is, als een merk zo hoog van de toren blaast de beste en gezondste te zijn waarom geven ze dan geen voedinganalyse??
Hoeveel C zit erin, hoeveel aan b-vitamines en noem maar op, ik zie het niet.
Daarom is het fijn om dan de ervaringen te lezen, want Carnibest is te beperkt qua info en als mensen het beste willen dan wil je ook weten wat er dan in een self proclamed title van gezondste en beste hondenvoeding ook moet kunnen onderbouwen aan je evt. kopers.

Als ze dan aanvullen, welke aanvullingen zijn dat?Staat niet op hun site dus je moet het wel vragen aan de mensen die blijkbaar als klant wel weten wat er daadwerkelijk in gedaan wordt.
Precies hoe ik er ook over denk!En het is best duur voer,neem je nu Smuldier Compleet dan staat zelf op dat pakje van € 0,59 nog meer info dan op CB.Mijn hond d'r zwarte vacht werd na verloop van tijd steeds bruiner en doffer,ik ben nu overgestapt op Rodi en ze is weer gitzwart en glimt weer mooi.Maar hoe dat kon bij het voeren van CB weet ik niet omdat de info op de verpakking me het niet verteld!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Als ze die analyse nou eens op verpakking zetten dan hoeft niet iedereen er om te bellen.bij bv Rodi en ook Energique staat exact wat erin zit.Dan weet je als consument waar je aan toe bent.Carnibest is mij veel te vaag met het verstrekken van je exacte gegevens.Dat is ook een rede voor mij om het NIET te voeren,daar zijn mijn honden me te dierbaar voor!
Op de website van Carnibest kun je alle analyses vinden die je wilt weten: www.carnibest.nl
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:Als ze die analyse nou eens op verpakking zetten dan hoeft niet iedereen er om te bellen.bij bv Rodi en ook Energique staat exact wat erin zit.Dan weet je als consument waar je aan toe bent.Carnibest is mij veel te vaag met het verstrekken van je exacte gegevens.Dat is ook een rede voor mij om het NIET te voeren,daar zijn mijn honden me te dierbaar voor!
Op de website van Carnibest kun je alle analyses vinden die je wilt weten: www.carnibest.nl
Sorry maar ik kan geen analyses ontdekken.Er staan wat percentages wat betreft eiwitten etc,maar verder is de info nihil.De info die wij willen weten is:Welke vitamines/mineralen er aan toegevoegd zijn en in welke verhoudingen????Dat staat wèl op Energique,Smuldier,Rodi,Duck en Prins!Daardoor maakt CB zich verdacht in mijn ogen,ze zijn mij iets te vaag.Ik heb het recht als hondeneigenaar te weten wàt ik mijn hond precies voer.En ik vind niet dat ik dan eerst de fabrikant(in dit geval CB)daarvoor moet opbellen om die info los te krijgen.Ik bel toch ook niet eerst naar Calvè om te vragen wat er in hun Pindakaas zit?Die info hoort op de verpakking te staan!
Liesbeth
Zeer actief

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Mauyak schreef:Als ze die analyse nou eens op verpakking zetten dan hoeft niet iedereen er om te bellen.bij bv Rodi en ook Energique staat exact wat erin zit.Dan weet je als consument waar je aan toe bent.
.De info die wij willen weten is:Welke vitamines/mineralen er aan toegevoegd zijn en in welke verhoudingen????Dat staat wèl op Energique,Smuldier,Rodi,Duck en Prins!
En wat doe je dan met de gegevens die op die verpakkingen staan?

Heb ff bij Rodi op de verpakking gekeken en daar staat idd op hoeveel ze hebben toegevoegd. Maar wat zegt dát dan?
Er staat nergens wat de basis hoeveelheid is en/of wat de gewenste hoeveelheid zou moeten zijn :19: . (Wie weet voegen ze wel teveel toe :denken: .)
Carnibest geeft dat óók niet aan. Wat ze op de site wel aangeeft dat het voer wordt aangevuld met vitaminen en mineralen tot de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden die hiervoor bekend zijn. Het voer wordt hierop regelmatig gecontroleerd (en dan moet je daar een etiket steeds weer op aanpassen :N: ).
Ik ken die gemiddelden trouwens niet en de meesten van jullie ook niet.

Ik zie dan ook niet in waarom een voer, waarvan de fabrikant aangeeft hoeveel vitaminen en mineralen er aan toegevoegd zijn, beter zou zijn dan Carnibest, die aangeeft het voer te laten controleren op de hoeveelheid die "gewenst" is.
Zelf heb ik dan meer vertrouwen in de manier waarop Carnibest gefabriceerd en gecontroleerd wordt.

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Sorry maar ik kan geen analyses ontdekken.Er staan wat percentages wat betreft eiwitten etc,maar verder is de info nihil.De info die wij willen weten is:Welke vitamines/mineralen er aan toegevoegd zijn en in welke verhoudingen????
Hoi,

Kijk dan maar even op mijn website onder de knop Voeding. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”