Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo gaat het goed, en zo is het weer een ramp

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jacks schreef: Het is weer ingesmeerd en nu maar hopen dat de Prednison snel werkt, de spuit dan. Vanaf volgende week krijgt hij een onderhouds dosering van maar liefst 9 tabletten per week, afhankelijk van de klachten. Worden de klachten minder (in de winter) dan gaat de dosering omlaag, wordt het minder weer omhoog. Naar behoefte dus zeg maar.
Wat erg :jank:

Ik hoop dat de prednison goed aanslaat. Het hondje van mijn buurvrouw heeft ook zo'n allergie, maar dat gaat al een aardige tijd (paar jaar) goed op de prednison. Hij zit hele gedeelten van het jaar op een hele lage dosis en ook soms niks en heeft af en toe weer zo'n hele hevige opvlamming in de zomer. Hoop dat het bij jouw hond ook zo gaat, want dan is er in ieder geval nog goed mee te leven voor de hond en hoef je geen afscheid van hem te nemen.

Anne
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik deed mijn ouwe man soms een tshirt aan, dan was de schade niet zo groot van het bijten(ik zie zoiets als het rode pyamaatje voor me dat meer honden op het forum hebben).
Tip van een dermatologe (over atopie weliswaar) was vac kort houden en elke week wassen met shampoo (zij was gek op shampoo met chloorhexidine maar die is niet bij een nederlandse groothandel te krijgen, in engeland wel). Misschien dat dat een beetje helpt :19:
weg gehaald zit een virus in
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Sjiel schreef:Ik deed mijn ouwe man soms een tshirt aan, dan was de schade niet zo groot van het bijten(ik zie zoiets als het rode pyamaatje voor me dat meer honden op het forum hebben).
Tip van een dermatologe (over atopie weliswaar) was vac kort houden en elke week wassen met shampoo (zij was gek op shampoo met chloorhexidine maar die is niet bij een nederlandse groothandel te krijgen, in engeland wel). Misschien dat dat een beetje helpt :19:
Schampo via de DA is ook al geprobeerd, helaas werd het hierdoor alleen maar erger.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sterkte... Natuurlijk hopen en duimen we op een wondertje, maar ik ben blij dat je realistisch durft te zijn en het allerbeste voor je hond wilt. Knap van je! :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Inge O schreef:dat zijn van de allernaarste problemen, jacky :knuffel1: . jammer genoeg komen ze ook steeds meer en meer voor.

ik kan jouw gevoel ivm. laatste redmiddel heel goed begrijpen. heb ook ooit dezelfde beslissing genomen bij een paard waar ik helemaal gek mee was. maar jeuk is erg, heel erg. en je kan een dier geen 10 jaar jeukellende mee laten maken omdat je zelf geen afscheid wil nemen :(: .
Dat vind ik nu ook. Als het met de Prednison niet goed gaat, dan is het einde en over. Dit wil ik Odin niet aandoen zijn hele leven lang, altijd maar open wonden, want plekken kan je het niet meer noemen.
Hij ligt maar wat in de kamer nu op een plaats, komt niet van zijn plek, ook niet als er iemand binnen komt. Als we uit gaan, gaat hij steeds zitten en wil niet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ach, arme Odin, hij voelt zich er ook slecht van...
Maar dat kan ook van de antibiotica zijn hoor...
ik merkte aan Rimpel dat hij daar niet lekker van was (kreeg een keer antibiotica toen een bijtwond van een andere hond ging ontsteken)
Knuf voor Odin
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Jacks schreef: Hij ligt maar wat in de kamer nu op een plaats, komt niet van zijn plek, ook niet als er iemand binnen komt. Als we uit gaan, gaat hij steeds zitten en wil niet.
Het arme beessie.. Geef hem maar een hele dikke knuffel. :knuffel1:
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Meid ik heb heel veel respect voor je. Ik ga hier voor jullie duimen dat er nog een wondertje gebeurt en dat de prednison gaat helpen voor Odin. Heel veel sterkte!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”