Mol schreef:Baris schreef:Mol schreef:dat is dus niet waar, er zijn grootere herder achtige dan dit ras aanwezig.Baris schreef: Na de sint-bernard is de kangal het grootste hondenras van de wereld.
dat zijn al deze type honden, het zijn geen honden voor beginners.De kangal heeft een bezitterige houding wat betreft familie en wier bezittingen, hij is gereserveerd tegenover vreemden en duidelijk geen hond voor iedereen.
.. Houd de kangal uit de buurt van vechtlustige honden, want een aanvaller zal in een gevecht met de kangal altijd het onderspit delven
puure onzin grootspraak van de geen die dit heeft geschreven.
molCentraal-Aziatische OwcharkaOh als je het zo goed weet wie is ener grootstde na bernard dan?
Volgens mij is dat echt de kangal met schofhoogte van 90 cm
jij weet helemaan niet of ik ze wel of niet heb gezien dus je bent nu puur bezig met speculatie niks mee en niks minder. en ja ik heb ze dus wel gezien.Ja elke grote hond is niet voor een beginner logisch, maar jij hebt niet eens een kangal in je hele leven ontmoet je praat over ze als of je ze al kentHoog uit een "anatolische herder"
wie zegt dat er in turkije niet gerommeld wordt met dit ras 9 van de 10 honden hebben niet eens papieren.Ik zie hier anatolische herders lopen waar ik woon, maar in mijn vakantie in turkije zag ik echte kangals lopen en ik zie echt geen honden als hun hier in nederland. Dan heb ik het over de grootde en gewicht.
toch vreemt vindt je niet als de turkse regering er zo trots op is dat ze dan niet door de overkoepelende orgenisatie erkent zouden worden( echter naar mijn weten zijn ze dat wel hoor)Honden hier hebben veel aandacht van media, maar in turkije niet.
Deze ras word niet eens erkend door FCI.
de CAO is immers ook erkent en er is niks in dat opzicht moeilijker en gevaarlijker dan dat ras.
.Ze zijn geisoleert gebleven voor jaren dus ze zijn het zelfde als vroeger. Ze zijn niet verandert.
Ze zouden het niet overleven in een stadsleven
ze zouden het wel overleven, echter is de vraag zou je dat zo'n hond aan willen doen?
mol
Schofthoogte:
Reu min. 65 cm. Teef min. 62 cm.
Hmmmm dat klinkt echt niet groter dan 90 cm? Nu zeg je waarschijnlijk ja min 65 dus ze worden groter! Er zijn heus wel kangals die 1 meter ook zijn

En hoe kan je ze zien als ze er niet zijn? Volgens mij lees je niet echt wat ik schrijf, maar zit je roekeloos te posten.
Ze zijn verboden te exporteren naar andere landen, omdat turkse regering niet wil dat ze worden gekruist met andere honden.
Ja natuurlijk word er ook gerommelt met deze honden met elke hond word wel geroddelt, maar turkije hebben ze wel een stamboom, maar dat heeft nix met FCI te maken. Je vind deze honden ook alleen in een bepaalde regio SIVAS.